ІНФОРМАЦІЙНИЙ БЮЛЕТЕНЬ АСОЦІАЦІЇ УКРАЇНСЬКИХ БАНКІВ П О С Т А Н О В А N 2 від 08.06.95 м.Київ vd950608 vn2 Статут Асоціації українських банків 1. Загальні положення. 1.1. Асоціація українських банків (АУБ) (далі - Асоціація) діє на основі Закону України ( 872-12 ) "Про банки і банківську діяльність", інших законодавчих актів України та цього Статуту. Вона є правонаступницею Асоціації комерційних та кооперативних банків УРСР. 1.2. Асоціація створена для сприяння розвитку банківської системи України, представництва інтересів своїх членів у органах державної влади та управління, захисту прав банків, забезпечення зв'язків з громадськістю. 1.3. Асоціація є недержавна, незалежна, добровільна, некомерційна організація, що об'єднує українські банки та банківські об'єднання (далі - банки). 1.4. Членство в Асоціації не накладає на її членів ніяких обмежень щодо комерційної, громадської та будь-якої іншої діяльності, що не заборонена законом. 1.5. Асоціація є юридична особа, має свій баланс, печатку, штамп, символіку, відкриває рахунки в банку. Асоціація володіє відокремленим майном на праві власності, може від свого імені набувати прав і нести обов'язки, бути позивачем і відповідачем у судових органах. 1.6. Асоціація має право: - входити до складу міжбанківських об'єднань країн Європи і світу; - відкривати закордонні представництва, співробітничати з банківськими об'єднаннями інших країн. 1.7. Юридична адреса Асоціації: 253167, м.Київ, вул.М.Раскової, 15. 2. Основні принципи діяльності та завдання асоціації. 2.1. Асоціація діє на основі таких принципів: - законності; - компромісного вирішення питань з урахуванням інтересів усіх членів Асоціації; - довіри та взаємодопомог у відносинах між членами Асоціації; - добровільної участі членів Асоціації в проектах і програмах, що здійснюються за рішеннями Ради Асоціації; - обов'язкового виконання рішень, що приймаються З'їздом Асоціації; - самостійності та незалежності від державних структур. 2.2. Основними завданнями Асоціації є: - захист прав та інтересів банків - членів Асоціації, забезпечення правових гарантій їхньої діяльності; - сприяння створенню правової бази банківської діяльності; - сприяння підвищенню кваліфікації і професіоналізму керівників, спеціалістів банків; - ознайомлення громадськості з діяльністю банків та їх роллю в економічному житті України; - сприяння реалізації положень антимонопольного законодавства у сфері банківської діяльності; - утвердження взаємної довіри, надійності, порядності та ділового партнерства у взаємовідносинах між банками та клієнтами, забезпечення дотримання Кодексу честі українського банкіра; - доведення до банків через Інформаційний бюлетень Асоціації законодавчих та нормативних актів органів державної влади і управління, Національного банку України (далі - НБУ), Вищого арбітражного суду України з питань, що стосуються сфери банківської діяльності; - нерозголошення членами Ради Асоціації (далі - Рада) та працівниками виконавчого органу всього, що являє собою банківську та комерційну таємницю, навіть після завершення їхньої діяльності в Асоціації. 2.3. Для досягнення зазначених завдань Асоціація: - домагається прийняття її зауважень і пропозицій комісіями Верховної Ради України, урядом під час розгляду проектів законодавчих і нормативних актів, які стосуються банківської діяльності; - підтримує і розвиває ділові контакти з Верховною Радою, Адміністрацією Президента, Кабінетом Міністрів України; - співробітничає з НБУ щодо вироблення основних напрямів грошово-кредитної політики, вдосконалення контролю за діяльністю банків, податкової політики тощо; - створює спільно з відповідними навчальними закладами школи, центри і курси підготовки та перепідготовки кадрів; - співробітничає з засобами масової інформації, проводить прес-конференції, видає інформаційний бюлетень та інші матеріали; - надає консультації та допомогу членам АУБ у всіх справах, що стосуються діяльності українських банків, сприяє роботі Третейського суду Асоціації; - самостійно і разом з НБУ організовує симпозіуми, семінари, обмін досвідом роботи, сприяє встановленню ділових контактів; - вивчає і поширює досвід, дає рекомендації щодо ефективного здійснення банківських операцій та стандартизації банківських процедур, а також надає допомогу банкам в організації їхньої роботи; - надає допомогу в подоланні обставин, що тимчасово погіршують стан ліквідності банків; - координує діяльність банків у сфері спільних інтересів членів Асоціації; - залучає представників банків до участі в заходах, що проводяться органами державної влади та управління з метою розвитку економіки та банківської справи. 3. Членство в Асоціації. 3.1. Членами Асоціації можуть бути банки, а також регіональні об'єднання банків, які створені відповідно до чинного законодавства України, визнають Статут Асоціації, сплачують вступні і членські внески і статутною метою яких є захист інтересів банків. Членами Асоціації можуть бути зареєстровані в Україні у встановленому порядку банки і банківські установи інших країн, які визнають Статут Асоціації і виявили бажання увійти до неї на однакових з українськими банками умовах. Крім заяви, вони подають до Асоціації основні відомості і показники діяльності банку або банківської установи. Порядок сплати ними членських внесків визначається З'їздом Асоціації. Членами Асоціації з правом дорадчого голосу можуть бути підприємства та організації, які працюють за договором з Асоціацією (або нею утворені) в інтересах банків - членів АУБ. Ці підприємства сплачують внески в порядку, затвердженому Радою. Банки, підприємства та організації, що входять до Асоціації, зберігають повну господарську та фінансову самостійність. 3.2. Члени Асоціації реалізують свої права та законні інтереси, а також виконують свої обов'язки перед Асоціацією безпосередньо через керівника банку або уповноваженого ним представника. 3.3. Прийняття в члени Асоціації здійснюється на підставі заяви, укладеної за зразком, затвердженим Радою, і письмового визнання Статуту Асоціації. Рішення про прийняття в члени Асоціації приймається Радою з наступним затвердженням його З'їздом Асоціації. Відмова у прийнятті в члени Асоціації не вимагає обгрунтування. 3.4. Член Асоціації, який порушує законодавство України або Статут Асоціації, допускає некоректні дії, що негативно впливають на престиж членів Асоціації, порушує Кодекс честі українського банкіра, може бути виключений із Асоціації. Виключення здійснюється відповідно до рішення Ради Асоціації з наступним затвердженням його З'їздом Асоціації. 4. Права та обов'язки членів Асоціації. 4.1. Члени Асоціації мають право: - обирати керівні органи Асоціації та бути обраними до них; - подавати пропозиції до порядку денного З'їзду Асоціації не пізніше ніж за два тижні до початку його роботи; - брати участь у роботі над документами, що визначають головні напрями діяльності Асоціації, подавати до Ради Асоціації пропозиції, спрямовані на захист інтересів і вдосконалення діяльності Асоціації та банків; - користуватися інтелектуальними розробками та матеріально-технічними засобами, а також послугами, консультаціями та рекомендаціями, які надаються виконавчим органам Асоціації; - одержувати фінасову підтримку або гарантії у разі виникнення надзвичайних обставин за умови прийняття відповідного рішення Радою Асоціації; - одержувати підтримку Асоціації під час розгляду спірних питань в органах державної влади та управління, а також в НБУ; - входити до складу регіональних об'єднань банків або обласних відділень Асоціації, добровільно виходити з Асоціації, попередивши про це не пізніше ніж за два місяці; - звертатися з позовом до суду у разі порушення АУБ комерційної таємниці. Члени Асоціації мають рівні права та обов'язки. 4.2. Члени Асоціації зобов'язані: - дотримуватися Статуту та виконувати рішення, що приймаються З'їздом; - брати участь у реалізації цілей і завдань Асоціації; - підвищувати ефективність роботи та престиж банків, їхню репутацію у клієнтів; - розвивати співробітництво між банками на основі доброзичливості, взаємної поваги і підтримки, безумовного виконання взаємних зобов'язань; - вчасно сплачувати членські внески та інші платежі; - своєчасно і оперативно надавати Асоціації на її запит дані, що не становлять комерційної таємниці, а також самостійно повідомляти про реорганізацію банку, заміну його назви, адреси чи керівників, службових телефонів керівників банку та інше. 5. Управління Асоціацією та її виконавчим органом. 5.1. Управління Асоціацією здійснюють: - З'їзд Асоціації; - Рада Асоціації; - Президент Асоціації. 5.2. Вищим органом Асоціації є З'їзд. 5.3. З'їзд скликається не рідше одного разу на рік і не пізніше 1 липня поточного року. 5.4. Позачерговий З'їзд скликається на вимогу не менше 1/3 членів Асоціації або 2/3 членів Ради. 5.5. З'їзд вважається правомочним, якщо на ньому присутні не менше 2/3 представників членів Асоціації. Рішення З'їзду приймаються кваліфікованою більшістю голосів 3/4 присутніх на З'їзді представників членів АУБ з таких питань: - прийняття Статуту Асоціації та внесення до нього змін і доповнень; - прийняття рішення про припинення діяльності Асоціації; - фінансування спільних проектів. Рішення З'їзду Асоціації з усіх інших питань приймаються простою більшістю голосів присутніх на З'їзді представників членів АУБ. 5.6. До компетенції З'їзду Асоціації належить: - прийняття Статуту Асоціації та внесення до нього змін і доповнень; - розгляд і затвердження звітів Ради, Президента та Ревізійної комісії Асоціації; - затвердження рішень Ради про прийняття до Асоціації та виключення з неї її членів; - затвердження основних напрямів діяльності Асоціації та розгляд питань, запропонованих її членами; - встановлення розміру та терміну сплати вступних і членських внесків; - обрання строком на три роки, але не більше двох разів підряд, Голови Ради та Президента Асоціації; - визначення кількісного складу і обрання строком на три роки членів Ради та Ревізійної комісії з оновленням її персонального складу не менше ніж на 30 відсотків; - делегування певної частини належних йому повноважень Раді або Президентові Асоціації. 5.7. У період між З'їздами управління Асоціацією здійснює Рада Асоціації. 5.8. Рада Асоціації: - скликає З'їзд Асоціації, визначає порядок денний З'їзду, час і місце його проведення; - вносить на розгляд З'їзду проект основних напрямів діяльності Асоціації на поточний рік; - здійснює контроль за реалізацією рішень З'їзду і затверджених ним основних напрямів діяльності Асоціації; - приймає рішення про прийняття до Асоціації та виключення з неї членів на підставах і в порядку, передбаченому п.3.3 і п.3.4 Статуту; - затверджує кошторис на утримання Асоціації та її виконавчого органу; - встановлює розміри посадового окладу Президента та Віце-президента Асоціації; - затверджує Положення про преміювання працівників виконавчого органу Асоціації та виплату їм винагороди за підсумками роботи за рік; - за пропозицією Президента Асоціації затверджує Віце-президента Асоціації, визначає поточні завдання, здійснює контроль за їх виконанням; - сприяє роботі Третейського суду Асоціації; - визначає порядок сплати членських внесків для членів Асоціації, прийнятих до її складу з правом дорадчого голосу, затверджує зразок заяви на вступ до АУБ. 5.9. Голова Ради Асоціації: - представляє Асоціацію в органах державної влади та управління, громадських і міжнародних організаціях; - є повноважним представником національних банківських кіл і Асоціації у відносинах із зарубіжними банками, їхніми об'єднаннями, іншими зарубіжними організаціями; - головує на з'їздах та засіданнях Ради Асоціації; - здійснює поточний контроль за реалізацією виконавчим органом рішень з'їздів та Ради Асоціації; - вносить пропозиції щодо кандидатур на посаду Президента і членів Ради Асоціації; 5.10. Президент Асоціації: - очолює виконавчий орган Асоціації; - організовує виконання рішень з'їздів та Ради Асоціації; - представляє виконавчий орган Асоціації в органах державної влади і управління, громадських і міжнародних організаціях, у відносинах із зарубіжними партнерами; - сповіщає членів Асоціації про час і місце проведення З'їзду та його порядок денний не пізніше ніж за 30 днів до його скликання; - розпоряджається грошовими коштами та майном Асоціації; - утворює необхідні підрозділи виконавчого органу і призначає їх керівників; - у межах затвердженого кошторису фонду оплати праці визначає структуру, штатну чисельність, посадові оклади працівників виконавчого органу Асоціації; - приймає рішення про прийняття, звільнення з роботи та преміювання працівників виконавчого органу Асоціації; - подає Раді для затвердження кандидатур на посаду Віце-президента; - укладає від імені Асоціації договори та дає від свого імені доручення на одержання матеріальних цінностей; - відкриває розрахункові та інші рахунки в банках, підписує першим підписом грошово-розрахункові документи; - забезпечує зв'язки із зарубіжними об'єднаннями банків та іншими організаціями; - вносить пропозиції щодо кандидатур Голови та суддів Третейського суду АУБ. Президент Асоціації може делегувати свої права Віце-президенту та іншим працівникам виконавчого органу Асоціації. 6. Ревізійна комісія. 6.1. Ревізійна комісія обирається З'їздом і підзвітна виключно йому. З'їзд визначає кількісний склад Ревізійної комісії та порядок її діяльності. 6.2. Голова Ревізійної комісії обирається зі складу Ревізійної комісії її членами. 6.3. Комісія здійснює контроль за дотриманням Радою та Президентом Асоціації вимог Статуту, виконанням рішень З'їзду, за фінансовою та господарською діяльністю Асоціації. 6.4. Ревізійна комісія складає висновки за річними звітами та балансами і подає їх З'їздові на затвердження. 7. Фінанси та майно. 7.1. Кошти Асоціації утворюються за рахунок: - внесків членів Асоціації; - прибутку від здійснення господарської діяльності підприємств, створених Асоціацією; - плати за проведення Асоціацією платних заходів, досліджень, розробок; - надходження від інших організацій; - інших надходжень, отриманих на підставах, не заборонених законодавством. 7.2. Члени Асоціації не несуть відповідальності щодо її зобов'язань, Асоціація не несе відповідальності щодо зобов'язань її членів. 8. Припинення діяльності Асоціації. 8.1. Діяльність Асоціації припиняється шляхом ліквідації або реорганізації за рішенням З'їзду Асоціації та на інших підставах, передбачених законодавством України. 8.2. Ліквідація Асоціації здійснюється ліквідаційною комісією, призначеною З'їздом Асоціації. З моменту призначення ліквідаційної комісії до неї переходять повноваження щодо управління Асоціацією. Ліквідаційна комісія оцінює наявне майно Асоціації, складає ліквідаційний баланс і подає його З'їздові. 8.3. Наявні в Асоціації грошові кошти після розрахунків із бюджетом, оплати праці працівників Асоціації, а також все майно, що залишається після ліквідації, розподіляються ліквідаційною комісією між членами Асоціації пропорційно до їхніх внесків. Майно, передане Асоціації в користування, повертається його власникам у натуральній формі. Ліквідація вважається завершеною, а Асоціація такою, що припинила свою діяльність, з моменту виключення її з Державного реєстру.