ГОЛОВНА ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА ІНСПЕКЦІЯ УКРАЇНИ Л И С Т N 10-114/10-3956 від 12.06.96 м.Київ vd960612 vn10-114/10-3956 Державній податковій інспекції по Харківській області Про окремі питання застосування податкового законодавства Головна державна податкова інспекція України розглянула Вашого листа від 23.04.96 N 10-116/05-119 щодо застосування окремих положень діючого законодавства і повідомляє. 1. З питань утворення фонду розвитку паливно-енергетичного комплексу: фонд розвитку паливно-енергетичного комплексу утворено відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 26 серпня 1995 року N 675 ( 675-95-п ) "Про фонд розвитку паливно-енергетичного комплексу". Законом України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік" від 15.12.95 р. N 476/95-ВР, введеним в дію з дня прийняття, тобто з 15 грудня 1995 року, статтею 8 прийнято нову редакцію статті 37 щодо створення фонду розвитку паливно-енергетичного комплексу, до якого додатково включено відрахування у розмірі 15 відсотків від вартості обсягу реалізації бензину та дизельного палива в роздрібній торговельній мережі та відрахування у розмірі 5 відсотків від обсягу реалізації метизів та реалізації на експорт металобрухту, карбаміду і аміаку (з віднесенням їх на собівартість продукції) підприємств металургійної та хімічної промисловості незалежно від форм власності. Стосовно сплати відрахувань до фонду розвитку паливно-енергетичного комплексу у 1996 році, та відповідно до Постанови Верховної Ради України від 22.12.96 р. N 487/95-ВР "Про порядок фінансування видатків з Державного бюджету України у 1996 році до прийняття Закону України про Державний бюджет України на 1996 рік" та роз'яснення Комісії з питань бюджету Верховної Ради України "Про застосування окремих статей Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік", в 1996 році до прийняття Закону України "Про Державний бюджет України на 1996 рік" можуть застосовуватись норми Закону України "Про Державний бюджет України на 1995 рік" ( 126/95-ВР ), термін дії яких не зазначений, чи не обмежений 1995 роком. В Законі України від 22.03.96 р. N 96/96-ВР "Про Державний бюджет України на 1996 рік" передбачено надходження до бюджету відрахувань до фонду розвитку паливно-енергетичного комплексу в розмірі 108 трен.крб. Постановою Кабінету Міністрів України від 29.04.96 р. N 478 ( 478-96-п ) затверджено Положення про Фонд розвитку паливно-енергетичного комплексу, вимогами якого необхідно керуватися як платникам, так і податковим органам України. Що стосується роз'яснення питань, які виникають при визначенні об'єкту оподаткування, кола платників та методики розрахунку платежів, та пунктом 1 вищевказаної постанови таке право надано Міністерству фінансів і Міністерству економіки України. Перелік питань, що найчастіше зустрічаються в запитах платників та податкових інспекцій, направлено для надання відповіді у вищевказані інстанції. Одержані роз'яснення будуть негайно направлені для керівництва в роботі державним податковим інспекціям. 2. Про регулювання фонду споживання. Порядок регулювання фонду споживання запроваджено постановами Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1995 року N 725 ( 725-95-п ) "Про затвердження Порядку визначення сум, які вносяться до бюджету у зв'язку з перевищенням фонду споживання" та постановою Кабінету Міністрів України від 28 грудня 1995 року N 1063 ( 1063-95-п ) "Про внесення змін і доповнень до постанови Кабінету Міністрів України від 11 вересня 1995 року N 725" ці постанови залишаються діючими на сьогоднішній день і у своїй роботі податкові інспекції повинні ними керуватися. 3. Про порядок розрахунків із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та послуг. Відповідно до Закону України "Про внесення змін і доповнень до Закону України "Про застосування ЕККА і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування і послуг" ( 227/96-ВР ), який прийнятий Верховною Радою України, 06.06.96 за встановлені порушення порядку проведення розрахунків з споживачами і застосуванням ЕККА чи товарно-касової книги передбачена фінансова санкція у розмірі від 10 до 100 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян при виявленні цього порушення вперше, то від 20 до 200 неоподатковуваних мінімумів доходів громадян при виявленні повторного порушення. Вимог щодо розмірів фінансових санкцій у вигляді не менше середньомісячного прибутку за попередній звітний квартал у вищезазначеному проекті Закону України не передбачено. Цей Закон набуде чинності відповідно до Постанови Верховної Ради України про введення його в дію. Листом від 03.04.96 р. N 10-415/09-385 Головна державна податкова інспекція України звернулась до Міністерства фінансів України щодо ведення товарно-касових книг на підприємствах міського транспорту. Після отримання відповіді вам буде повідомлено додатково. Відповідно до Галузевого стандарту України 47-02-01-95 "Бланки цінних паперів і документів суворого обліку загальнотехнічні вимоги" квитки для проїзду у внутрішньоміському транспорті відносяться до бланків документів суворого обліку. Що стосується питання розрахунків за комунальні послуги, то вони здійснюються в установах ощадбанку або поштових відділеннях зв'язку через касові апарати. Водночас повідомляємо, що протокольним рішенням N 7 засідання Державної міжвідомчої експертної комісії з ЕККА відділення зв'язку Міністерства зв'язку України тимчасово, на період до 01.01.97 р. звільнені від впровадження ЕККА. Порядок проведення перевірок за дотриманням суб'єктами підприємницької діяльності вимог Закону України від 06.07.95 р. N 265/95-ВР неодноразово розглядався на семінарах з представниками податкових інспекцій обласного рівня. Крім цього повідомляємо, що у разі проведення закупки, слід повернути товар і це повернення оформлюється актом про повернення товару та фіксується касовим апаратом через операцію "сторно", якщо технічні характеристики ЕККА дозволяють здійснити цю операцію. 4. З питання конфіскації лікеро-горілчаних та тютюнових виробів без акцизних марок повідомляємо, що Головна державна податкова інспекція України в листі від 04.04.96 N 10-510/08-228 надіслала Кабінету Міністрів України проект постанови "Про затвердження Положення про виробництво, зберігання, продаж марок акцизного збору і маркування алкогольних напоїв та тютюнових виробів і Порядок реалізації або знищення конфіскованих алкогольних напоїв та тютюнових виробів", в якому враховані Ваші пропозиції. 5. Що стосується пропозиції про вдосконалення механізму відміни державної реєстрації окремих підприємств, то вони враховані в п.20 постанови Кабінету Міністрів України від 16.05.96 N 526 ( 526-96-п ) "Про причини невиконання доходної частини бюджету та заходи щодо удосконалення законодавства і підвищення відповідальності керівників усіх рівнів за дотримання бюджетної дисципліни". Заступник начальника А.В.Богдан