Проект ЗАТВЕРДЖЕНО Правлінням акціонерного товариства __________________________________ __________________________________ Протокол N _____ від _____________ ПОЛОЖЕННЯ про претензійно-позовну роботу в АТ Це Положення розроблено відповідно до Статуту АТ та діючої нормативної бази щодо ведення претензійно-позовної роботи і визначає дії служб і підрозділів АТ при надходженні претензій та позовів сторонніх організацій. I. Дії служб і підрозділів при надходженні на адресу АТ претензій і позовів сторонніх організацій 1. Претензії і позови, що надійшли в АТ, реєструються канцелярією і в той самий день надсилаються Голові Правління (або керівнику структурного підрозділу) для ознайомлення і накладення резолюції. 2. Юридичний відділ у тижневий термін встановлює причину, що викликала надходження претензій і позовів. 3. Виробництва та служби зобов'язані в 3-денний термін подати в юридичний відділ службову записку з поясненням причин, які викликали претензію чи позов (за підписом відповідальних керівників служб і виробництв). 4. Свої пояснення служби підтверджують первинними документами, а саме: договором, товарно-транспортними накладними, платіжними документами тощо. 5. Фактичні збитки, пов'язані з задоволенням позовів або претензій, вважаються виробничим упущенням і відносяться на фонд оплати праці. 6. Зрив термінів подання документів, необхідних для юридично обгрунтованого розгляду позовів чи претензій, або неякісна їх підготовка вважаються виробничими упущеннями. 7. За результатами претензійно-позовної роботи в АТ і його структурних підрозділах видається щомісячна довідка юридичного відділу. II. Порядок направлення претензій і позовів стороннім організаціям При порушенні сторонніми організаціями взятих на себе зобов'язань, а також в інших випадках, коли АТ завдано матеріального збитку, працівники зацікавлених служб (підрозділів) зобов'язані: 1. У 3-денний термін з моменту виявлення направити в юридичний відділ необхідні документи для захисту економічних інтересів АТ у двох примірниках: а) службову записку за підписом керівника підрозділу (відділу) з викладенням усіх обставин справ; б) службову записку з обгрунтуванням вимог, що заявляються; в) копію договору; г) товарно-транспортні накладні; д) платіжні документи; е) інші документи, необхідні для обгрунтування претензії. 2. Давати усні пояснення, конкретизуючи обставини справи. 3. Повідомляти про усі нові факти, що мають відношення до розгляду. 4. Юридичний відділ АТ обгрунтовує претензії і позови АТ стороннім організаціям і в установленому порядку надсилає їх. Євтушевський В.А. "Основи корпоративного управління", Київ: Знання-Прес, 2002