РАДА МІНІСТРІВ УКРАЇНСЬКОЇ РСР П О С Т А Н О В А від 10 липня 1970 р. N 354 Київ Про порушення порядку придбання автотранспорту, самовільне розукомплектування та переобладнання спеціальних автомобілів і автобусів і використання їх не за призначенням Проведеною Міністерством внутрішніх справ УРСР перевіркою встановлено, що майже в усіх областях республіки порушується встановлений порядок придбання автомобілів і не виконується розпорядження Ради Міністрів УРСР від 26 липня 1967 р. N 816 у зазначеному питанні. Продовжується практика незаконного придбання автомобілів окремими підприємствами, установами, організаціями і колгоспами за рахунок ринкових фондів, складання автомобілів з нових запасних частин та агрегатів і відновлення їх з числа списаних, а також реєстрація цих автомобілів з дозволу виконкомів обласних, міських і районних Рад депутатів трудящих. Мають місце факти незаконного придбання автомобілів і мотоциклів окремими громадянами. Тільки за останні півтора року за рішеннями Дніпропетровського облвиконкому зареєстровано понад 90 таких автомобілів. Багато фактів незаконного придбання автотранспорту і реєстрації його за вказівками виконкомів місцевих Рад є також у Запорізькій, Вінницькій, Полтавській, Херсонській, та інших областях. Такі незаконні рішення виконкомів місцевих Рад порушують порядок постачання автотранспорту народному господарству, заохочують незаконне придбання автомобілів і мотоциклів, сприяють передачі значної кількості їх з підприємств, організацій і колгоспів в особисте користування громадян, збільшують труднощі в забезпеченні експлуатаційних і виробничих потреб автогосподарств та авторемонтних підприємств запасними частинами і призводять до великих витрат коштів на придбання підприємствами, установами, організаціями і колгоспами автомобілів у магазинах роздрібної торгівлі. Поряд з цим у зв'язку з відсутністю контролю з боку міністерств і відомств УРСР та безвідповідальним ставленням окремих керівників підприємств, організацій і колгоспів у численних випадках провадиться розукомплектування і переобладнання спеціальних автомобілів і автобусів (пересувних ремонтних майстерень, бурових і дезинфекційних установок, молоковозів, пересувних перукарень, лабораторій, санітарних автомобілів та автобусів) на звичайні вантажні, легкові автомобілі і фургони. Крім того, багато спеціальних автомобілів використовується службовими особами підприємств, організацій і в колгоспах для різних роз'їздів, у тому числі і в особистих справах. Тільки частковою перевіркою, проведеною в квітні 1970 р., виявлено близько 800 випадків розукомплектування і переобладнання спеціальних автомобілів, з яких: у колгоспах - 230, радгоспах - 44, на підприємствах і в організаціях Укрсільгосптехніки - 58, комунального господарства - 48, автомобільного транспорту загального користування - 41, охорони здоров'я - 37, м'ясної і молочної промисловості - 21, сільського господарства - 19, споживчої кооперації - 35. Багато переобладнано спеціальних автомобілів також на підприємствах і в організаціях торгівлі, сільського будівництва, вугільної промисловості, будівництва підприємств важкої індустрії, промислового будівництва, геології, меліорації і водного господарства та інших. Особливо багато розукомплектовано і переобладнано спеціальних автомобілів в областях: Донецькій (138), Харківській (52), Кіровоградській (42), Чернігівській (42), Сумській (40), Житомирській (39), Тернопільській (39). Численні факти розукомплектування, переобладнання і використання спеціальних автомобілів та автобусів не за призначенням свідчать про наявність серйозних недоліків у розподілі фондів на ці машини, що допускаються міністерствами і відомствами, які виділяють спеціальні автомобілі підвідомчим підприємствам, організаціям, а також колгоспам без урахування справжньої потреби в них. Рада Міністрів Української РСР п о с т а н о в л я є: 1. Зобов'язати облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми вжити рішучих заходів до припинення практики незаконного придбання автомобілів і прийняття рішень виконкомів місцевих Рад депутатів трудящих про їх реєстрацію. Надалі всі автомобілі, зібрані із запасних частин, відновлені з числа списаних або придбані в магазинах роздрібної торговлі, вилучати у державних підприємств, установ і організацій без компенсації їх вартості, а у колгоспів та інших кооперативних організацій - з компенсацією їх вартості. Вилучені легкові автомобілі реалізовувати через роздрібну торгівлю за вартістю, визначеною оціночними комісіями, і виручені кошти за автомобілі, вилучені у державних підприємств, установ і організацій, вносити в доходи відповідного бюджету, а за автомобілі, вилучені у колгоспів та інших кооперативних організацій, - повертати колгоспам і цим організаціям. Вантажні автомобілі та автобуси, вилучені у підприємств, установ і організацій, передавати автотранспортним підприємствам Міністерства автомобільного транспорту УРСР, а вилучені у колгоспів, радгоспів та інших сільськогосподарських організацій - підприємствам Укрсільгосптехніки. Міністерствам, відомствам УРСР і облвиконкомам притягати до суворої відповідальності службових осіб, винних у витрачанні державних коштів на незаконне придбання автомобілів, а також у витрачанні запасних частин не за призначенням. 2. Міністерству внутрішніх справ УРСР категорично заборонити органам Державтоінспекції провадити реєстрацію незаконно придбаних автомобілів і автобусів. 3. Міністерству фінансів УРСР посилити контроль за правильністю витрачання державних коштів на придбання і утримання автотранспорту підприємствами, установами та організаціями. 4. Укрсільгосптехніці докорінно поліпшити контроль за правильністю продажу підвідомчими організаціями автомобільних запасних частин автогосподарствам підприємств, установ, організацій, колгоспів і використанням їх за призначенням. 5. Зобов'язати міністерства, відомства УРСР, облвиконкоми, Київський і Севастопольський міськвиконкоми вжити невідкладних заходів до припинення розукомплектування і переобладнання підвідомчими підприємствами, установами, організаціями і колгоспами спеціальних автомобілів і автобусів, придатних для використання за призначенням, і забезпечити суворий контроль за використанням цих машин тільки за прямим призначенням. Надалі всі спеціальні автомобілі і автобуси, які будуть самовільно переобладнані, вилучати в порядку, передбаченому пунктом 1 цієї постанови, і передавати: з державних підприємств і господарських організацій (за винятком радгоспів) - автотранспортним підприємствам Міністерства автомобільного транспорту УРСР; з радгоспів і кооперативних організацій - Укрсільгосптехніці для перерозподілу їх між радгоспами, колгоспами та іншими кооперативними організаціями за погодженням з відповідними сільськогосподарськми міністерствами, центральними організаціями та Укоопспілкою. 6. Комітету народного контролю УРСР притягати осіб, за вказівками будуть розукомплектовані і переобладнані спеціальні автомобілі та автобуси, придатні для використання за призначенням, до матеріальної відповідальності, а на окремих осіб, з вини яких будуть заподіяні великі збитки, матеріали передавати органам прокуратури для притягнення їх до кримінальної відповідальності. 7. Міністерствам і відомствам УРСР при розподілі фондів на спеціальні автомобілі і автобуси більш ретельно враховувати дійсну потребу в них підприємств, установ, організацій і колгоспів. 8. Міністерству внутрішніх справ УРСР, іншим міністерствам і відомствам, облвиконкомам, Київському і Севастопольському міськвиконкомам доповісти Раді Міністрів УРСР про виконання цієї постанови до 1 жовтня 1970 року. Заступник Голови Ради Міністрів УРСР М.СОБОЛЬ Керуючий Справами Ради Міністрів УРСР К.БОЙКО Інд. 34