НАЦІОНАЛЬНА КОМІСІЯ РЕГУЛЮВАННЯ ЕЛЕКТРОЕНЕРГЕТИКИ УКРАЇНИ

                             Л И С Т

                   09.10.2006  N 5255/11/17-06

                                      Виконавчий комітет
                                      Бердянської міської ради
                                      Запорізької області
                                      71112, м. Бердянськ,
                                      пл. I-ї Бердянської ради, 2


                     Щодо надання роз'яснень


     Національна комісія   регулювання  електроенергетики  України
розглянула ваше звернення щодо  порядку  застосування  пункту  3.6
Правил користування електричною енергією,  затверджених постановою
НКРЕ від 31.07.1996 N 28 ( z0417-96 ) (у редакції  постанови  НКРЕ
від 17.10.2005 N 910 ( z1399-05 ) (далі - Правила), та повідомляє.

     1. Абзацом   четвертим   пункту   3.7  Правил  (  z0417-96  )
передбачено,  що у багатоквартирних будинках  на  межі  балансової
належності внутрішньобудинкових мереж і мереж електропередавальної
організації       (основного       споживача)       встановлюється
загальнобудинковий  засіб обліку,  який враховує обсяг електричної
енергії,  використаний мешканцями будинку,  на технічні цілі,  для
потреб  інших  електроустановок,  які  приєднані  до  мереж  цього
будинку та розміщені всередині будинку або за його межами.
     Тобто, у   багатоквартирних   будинках   на  межі  балансової
належності внутрішньобудинкових мереж і мереж електропередавальної
організації       (основного       споживача)       встановлюється
загальнобудинковий засіб обліку,  який  враховує  загальний  обсяг
електричної енергії, що використаний:
     мешканцями будинку;
     на технічні цілі будинку;
     для потреб інших електроустановок,  які  приєднані  до  мереж
будинку та розміщені всередині будинку або за його межами.

     2. Відповідно  до  положень  пункту  3.8  Правил ( z0417-96 )
електропередавальна організація відповідно до вибраного споживачем
виду тарифу із переліку, передбаченого нормативно-правовими актами
НКРЕ,  та вимог нормативно-технічних документів  щодо  організації
комерційного    обліку   має   запропонувати   споживачу   перелік
розрахункових засобів обліку електричної  енергії  та  вимірювання
величини  споживаної  електричної  потужності  з числа внесених до
Державного реєстру засобів вимірювальної техніки,  а також перелік
каналів  зв'язку,  якими  має  забезпечуватися передача інформації
щодо обліку,  у  тому  числі  форматів  представлення  даних  щодо
забезпечення   можливості   зчитування   даних  з  засобів  обліку
електричної енергії та/або локального устаткування збору і обробки
даних.
     У рекомендаціях  щодо  вибору  розрахункових  засобів  обліку
електричної   енергії  та  обладнання,  яким  має  забезпечуватися
передача   інформації    щодо    обліку    електричної    енергії,
електропередавальна   організація   має   враховувати   можливість
об'єднання локального устаткування збору і обробки даних  в  єдину
автоматизовану систему обліку електричної енергії.
     На основі рекомендацій споживач розробляє  технічне  завдання
на  встановлення (заміну) розрахункового обліку,  яке погоджується
електропередавальною   організацією.   На    основі    погодженого
технічного завдання на встановлення (заміну) розрахункового обліку
проектною організацією за договором  із  споживачем  розробляється
робочий   проект   встановлення   розрахункових   засобів   обліку
електричної енергії та/або локального устаткування збору і обробки
даних (далі - робочий проект).
     Встановлення згідно   з    погодженим    електропередавальною
організацією  робочим  проектом засобів обліку електричної енергії
та/або локального устаткування збору та  обробки  даних,  а  також
забезпечення  програмами  доступу  для  зчитування  інформації  та
параметризації  багатофункціональних  електронних  засобів  обліку
виконується за рахунок споживача електропередавальною організацією
або іншою організацією, яка має право на виконання таких робіт.
     Тобто, розробка    технічного    завдання   на   встановлення
загальнобудинкового  засобу  обліку  та  саме   встановлення   має
здійснюватися  за  рахунок  суб'єкта  господарської  діяльності на
балансі якого знаходиться будинок (внутрішньобудинкові  електричні
мережі) (далі - Балансоутримувач),  між яким та енергопостачальною
компанією укладено  договір  про  постачання  електричної  енергії
(далі - Договір).
     Забезпечення встановлення загальнобудинкового  засобу  обліку
має бути здійснено протягом трьох років від дати набрання чинності
постанови НКРЕ від 17.10.2005 N 910 (  z1399-05  )  "Про  внесення
змін   до   Правил  користування  електричною  енергією"  (далі  -
Постанова).    Протягом    цього    періоду,    до    встановлення
загальнобудинкового   засобу   обліку,   розрахунки   за   спожиту
електричну енергію мають здійснюватись  у  порядку,  передбаченому
Договором.
     Разом з тим,  на даний час багатоквартирні  будинки  оснащені
приладами  обліку,  що  враховують  електричну  енергію спожиту на
технічні цілі будинку і на  потреби  інших  електроустановок,  які
приєднані  до  мереж будинку та розміщені всередині будинку або за
його межами.
     У випадку   встановлення  загальнобудинкового  засобу  обліку
потреба  в  зазначених  лічильниках  відпадає.  Тобто,  по   суті,
проходить їх заміна на загально- будинковий засіб обліку.
     Відповідно до абзаців першого та другого пункту  3.13  Правил
( z0417-96    )   планова   заміна,   обслуговування   та   ремонт
розрахункових  засобів  обліку  електричної  енергії  здійснюється
електропередавальною організацією або іншою організацією,  яка має
право на виконання цих робіт, за рахунок їх власників.
     Непланова заміна  розрахункового  засобу  обліку  електричної
енергії здійснюється електропередавальною організацією  або  іншою
організацією,  яка  має  право на виконання цих робіт,  за рахунок
організації,  на вимогу (за ініціативою) якої здійснюється  заміна
розрахункового засобу обліку.
     У разі проведення  позачергової  технічної  перевірки  та/або
перевірки  правильності  роботи,  ремонту,  заміни  або експертизи
засобу обліку вартість робіт оплачується суб'єктом господарювання,
за  ініціативою  якого проводилась позачергова технічна перевірка,
перевірка схем підключення засобу обліку та/або правильності  його
роботи,  ремонт,  заміна або експертиза, - у разі, якщо порушень у
роботі розрахункових засобів обліку  та  схем  їх  підключення  за
результатами  технічної  перевірки  не  виявлено (абзаци третій та
четвертий пункту 3.14 Правил ( z0417-96 ).
     Тобто, у   разі   коли   заміна  засобів  обліку  є  плановою
(проводиться з метою приведення обліку в  відповідність  до  вимог
Постанови  (  z1399-05  ) та у встановлені Постановою строки) вона
має здійснюватися за рахунок Балансоутримувача.  У разі коли  така
заміна є неплановою,  вона має здійснюватися за рахунок ініціатора
заміни. Якщо ініціаторами позапланової заміни є обидві сторони, то
оплата  вартості  проведення заміни здійснюється на умовах пайової
участі обох сторін.

     3. У випадку встановлення загальнобудинкового засобу обліку в
Договір,   маю   бути   внесенні   зміни,   відповідно   до   яких
Балансоутримувач  має   оплачувати   енергопостачальній   компанії
вартість  різниці  між кількістю електричної енергії,  облікованої
загальнобудинковим   засобом   обліку,   та   сумарною   кількістю
електричної    енергії,    облікованої    лічильниками   мешканців
багатоквартирного будинку.

 Член Комісії                                           В.Меркушов