ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
17.01.2007 N в-30/01

Стосовно проведення Таврійською державною агротехнічною академією Міністерства аграрної політики України процедури відкритих торгів із закупівлі поточного ремонту учбових корпусів

Підстава: звернення Тимчасової слідчої комісії Верховної Ради України з питань розслідування причин незадовільного стану системи державних закупівель та перевірки фактів можливого зловживання службовим становищем посадових осіб, інших пов'язаних з цим питань, утвореної на виконання Постанови Верховної Ради України від 24.12.2004 N 2298-IV (2298-15) .
Замовник торгів: Таврійська державна агротехнічна академія Міністерства аграрної політики України. Адреса: 72312, Запорізька обл., м. Мелітополь, пр. Б.Хмельницького, 18. Відповідальний за проведення торгів: член тендерного комітету Криворотько Олександр Іванович. Тел. (0619) 42-12-85, факс 42-24-11.
Головний розпорядник коштів: Таврійська державна агротехнічна академія Міністерства аграрної політики України.
Процедура закупівлі: відкриті торги.
Предмет закупівлі: поточний ремонт учбових корпусів.
Джерело фінансування: кошти державного бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 25.04.2005, закінчення 25.05.2005.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів і послуг за державні кошти від 25.05.2005 N 6 на 2-х аркушах.
Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б/н та б/дати на 1-му аркуші.
Протокол розкриття тендерних пропозицій щодо закупівлі послуг на поточний ремонт учбових корпусів від 18.05.2005 б/н на 2-х аркушах.
Акцепт тендерної пропозиції б/н та б/дати на 2-х аркушах.
Повідомлення про результати торгів б/н та б/дати на 3-х аркушах.
Оголошення про результати проведення торгів на 1-му аркуші.
Тендерні пропозиції учасників на 44-х аркушах.
Тендерна документація на 18-ти аркушах.
Договір підряду від 27.05.2005 N 18 на 2-х аркушах.
Платіжне доручення від 27.12.2005 N 72168 на 1-му аркуші.
Договір підряду від 27.05.2005 N 17 на 2-х аркушах.
Платіжне доручення від 12.07.2005 N 80149 на 1-му аркуші.
Договір підряду від 27.05.2005 N 16 на 2-х аркушах.
Платіжне доручення від 12.07.2005 N 80148 на 1-му аркуші.
Договір підряду від 27.05.2005 N 15 на 2-х аркушах.
Платіжне доручення від 06.09.2005 N 71381 на 1-му аркуші.
Договір підряду від 27.05.2005 N 16 на 2-х аркушах.
Платіжне доручення від 19.07.2005 N 80160 на 1-му аркуші.
Платіжне доручення від 28.07.2005 N 80168 на 1-му аркуші.
Договір підряду від 27.05.2005 N 17 на 2-х аркушах.
Платіжне доручення від 12.07.2005 N 80147 на 1-му аркуші.
Договір підряду від 27.05.2005 N 14 на 2-х аркушах.
Платіжне доручення від 06.09.2005 N 71379 на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Таврійською державною агротехнічною академією Міністерства аграрної політики України послуг з поточного ремонту учбових корпусів".
ДОСЛІДЖЕННЯ
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу від 18.01.2005 N 24-к Таврійською державною агротехнічною академією Міністерства аграрної політики України створено тендерний комітет у складі 6-ти осіб, на чолі з головою тендерного комітету Масюткіним Євгеном Петровичем.
В порушення вимог п. 2.8 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , не призначено заступника голови тендерного комітету.
В порушення п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти" секретарем тендерного комітету не пройдено навчання та не підвищено кваліфікацію з питань державних закупівель.
2. Фінансування закупівель.
На дослідження кошторису видатків надано не було. Відповідно до звіту про надходження і використання коштів, отриманих як плата за послуги, що надаються бюджетними установами (форма N 4-1д, N 4-1м (z0391-05) за 2005 рік, оплата за поточний ремонт учбових корпусів здійснювалася по КЕКВ 1172 "окремі заходи по реалізації державних (регіональних) програм, не віднесені до заходів розвитку", загальна сума за яким затверджена кошторисом в розмірі 9 247 297,0 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету щодо організації проведення процедури закупівлі на поточний ремонт обладнання та будівель від 30.01.2005 N 6 вирішено здійснити поточний ремонт учбових корпусів шляхом застосування процедури відкритих торгів.
4. Інформування учасників процедури закупівлі.
Оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі поточного ремонту учбових корпусів було опубліковано Замовником у Інформаційно-аналітичному бюлетені "Вісник державних закупівель" від 25.04.2005 N 17(186) за N 05845 (БУД) та оприлюднене на сайті www.e-tenders.kiev.ua.
В порушення вимог ч. 2, 7 ст. 41 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника оприлюднене оголошення про заплановану закупівлю на сайті, який не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до інформаційних систем в мережі Інтернет.
Ст. 19 Закону (1490-14) визначено, що строк подання тендерних пропозицій має становити 45 календарних днів від дати опублікування оголошення про проведення торгів. В окремих випадках цей строк може бути скорочено до 21 календарного дня. Відповідно до оголошення термін розкриття тендерних пропозицій учасників скорочено до 24 календарних днів від дати опублікування оголошення.
В порушення ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) Замовником у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти (б/дати, б/номера), причини скорочення строку подання тендерних пропозицій, не обґрунтовано.
5. Тендерна документація.
Тендерна документація із закупівлі поточного ремонту учбових корпусів затверджена головою тендерного комітету.
Відповідно до оголошення про відкриті торги щодо здійснення закупівлі поточного ремонту учбових корпусів отримання плати за надання тендерної документації не передбачене. Згідно з тендерною документацією розмір плати становить 600,0 гривень.
Таким чином, Замовником порушено основну мету Закону (1490-14) - створення конкурентного середовища у сфері державних закупівель, недопущення корупції у цій сфері, забезпечення прозорості процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та досягнення оптимального і раціонального їх використання.
6. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
Згідно з протоколом розкриття тендерних пропозицій щодо закупівлі послуг на поточний ремонт учбових корпусів від 18.05.2005 б/н тендерні пропозиції по відкритих торгах на закупівлю поточного ремонту учбових корпусів подано 5-ма учасниками, а саме: ПП Андрєєв Л.П., ПП Харківський, ПП Носов, ПП Аурум, ПП Андрєєв А.П.
7. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
Відповідно до звіту про результати здійснення процедури закупівлі переможцями торгів визначено: ПП Харьковського М.І. та Носова А.С.
На дослідження не надано матеріалів, що свідчать про розрахунки та вибір переможця за методикою оцінки, визначеною тендерною документацією.
8. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Замовником повідомлення про акцепт тендерних пропозицій та про результати торгів надіслано учасникам 25.05.2005 року.
Відповідно до оголошення про результати проведення відкритих торгів було опубліковано у "Віснику державних закупівель" від 15.06.2005 за N 22(186) та оприлюднене на сайті www.e-tenders.kiev.ua. Дослідженням встановлено, що Інформаційно-аналітичний бюлетень "Вісник державних закупівель" з вищезазначеним номером та датою взагалі відсутній.
В порушення вимог ст. 41 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника оприлюднене оголошення про результати проведення відкритих торгів на сайті, який не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до інформаційних систем в мережі Інтернет.
9. Укладення договору.
Договори з переможцями торгів ПП Харьковським М.І. та Носовим А.С. на здійснення послуг з поточного ремонту укладено через 2 робочих дні з дня відправлення письмового повідомлення всім учасникам процедур відкритих торгів:
від 27.05.2005 N 16, N 17, N 18 з ПП Харьковським М.І. на загальну суму 30 608,0 грн.;
від 27.05.2005 N 14, N 15, N 16, N 17 з ПП Носовим А.С. на загальну суму 190 758,0 гривень.
Таким чином, Замовником порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) щодо терміну укладання договорів.
Згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону (1490-14) , у разі укладання договорів з порушенням вимог ч. 2 ст. 29 Закону, договори можуть вважатись недійсними.
Таким чином, Замовником при закупівлі поточного ремонту учбових корпусів взято бюджетних зобов'язань на загальну суму 221366,0 грн. та використано державні кошти в загальній сумі 216082,0 грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства.
10. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника за результатами здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі поточного ремонту учбових корпусів складено звіт від 25.05.2005 N 6.
В порушення пункту 6 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , яким передбачено, голова тендерного комітету та інші члени тендерного комітету відповідно до своїх повноважень несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення, допущені під час здійснення процедур закупівель, недотримання вимог достовірності, недоліки у веденні звітності, Замовником у звіті викладено завідомо недостовірну інформацію щодо номера оголошення про проведення торгів (тендерів) та номера, дати опублікування оголошення про результати торгів.
ВИСНОВОК
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Таврійською державною агротехнічною академією Міністерства аграрної політики України процедури відкритих торгів із закупівлі поточного ремонту учбових корпусів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог п. 2.8 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , не призначено заступника голови тендерного комітету;
- в порушення п. 3 постанови Кабінету Міністрів України від 01.06.2002 N 734 (734-2002-п) "Про організацію навчання та підвищення кваліфікації спеціалістів з питань здійснення процедури закупівлі товарів, робіт та послуг за державні кошти" секретарем тендерного комітету не пройдено навчання та не підвищено кваліфікацію з питань державних закупівель;
- в порушення вимог ч. 2, 7 ст. 41 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника оприлюднене оголошення про заплановану закупівлю на сайті, який не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до інформаційних систем в мережі Інтернет;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 19 Закону (1490-14) Замовником у звіті про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти (б/дати, б/номера), причини скорочення строку подання тендерних пропозицій, не обґрунтовано;
- в порушення вимог ст. 41 Закону (1490-14) тендерним комітетом Замовника оприлюднене оголошення про результати проведення відкритих торгів на сайті, який не відповідає обов'язковим вимогам, встановленим цим Законом до інформаційних систем в мережі Інтернет;
- порушено вимоги ч. 2 ст. 29 Закону (1490-14) щодо терміну укладання договорів.
- в порушення пункту 6 Положення про порядок створення та головні функції тендерних комітетів щодо організації та проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженого наказом Міністерства економіки України від 26.12.2000 N 280 (z0020-01) , яким передбачено, голова тендерного комітету та інші члени тендерного комітету відповідно до своїх повноважень несуть відповідальність згідно з чинним законодавством за порушення, допущені під час здійснення процедур закупівель, недотримання вимог достовірності, недоліки у веденні звітності, Замовником у звіті викладено завідомо недостовірну інформацію щодо номера оголошення про проведення торгів (тендерів) та номера, дати опублікування оголошення про результати торгів.
Таким чином, Замовником при закупівлі поточного ремонту учбових корпусів взято бюджетних зобов'язань на загальну суму 221 366,0 грн. та використано державні кошти в загальній сумі 216 082,0 грн. з грубим порушенням вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Таврійської державної агротехнічної академії Міністерства аграрної політики України можуть містити ознаки суспільно-небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу (2341-14) .