Відповідно до «Типових регіональних правил забудови», затверджених наказом Держбуду України №219 від 10.12.2001 p., після рішення місцевої ради про надання земельної ділянки для будівництва житлового будинку забудовник звертається до місцевого органу містобудування і архітектури за отриманням будівельного паспорта індивідуального житлового будинку. У сільській місцевості, селищах та малих містах для будівництва садибних одно-, двоповерхових житлових будинків орган містобудування та архітектури районної державної адміністрації надає забудовнику будівельний паспорт, складений на основі проекту масового або повторного застосування, рекомендованого для цього регіону, або за індивідуальним проектом для будівництва, розробленим, погодженим і затвердженим згідно з державними будівельними нормами.
Будівельний паспорт складається із правовстановлювальних документів на землю, дозволу на будівництво, планів, фасадів, розрізів, необхідних конструктивних вузлів будинку, відомостей щодо витрат матеріалів, складених на підставі проекту масового або повторного застосування, технічних умов підключення до інженерних мереж, генерального плану земельної ділянки з відмітками. На ньому повинні бути нанесені червоні лінії, лінії регулювання забудови, наявні будівлі та споруди, а також розташовані на суміжних ділянках, і такі, що проектуються, мінімально допустимі відстані та прив'язка будинку до меж земельної ділянки. Будівельний паспорт готує відповідне підприємство, установа, організація, які надають платні послуги у сфері містобудування за угодою із забудовником. Він погоджується відповідними органами державного нагляду згідно із законодавством.
Будівельний паспорт видається забудовнику в місячний термін від дня подання письмової заяви органам виконавчої влади.
Матеріали підготував ВАСИЛЬ МОРОЗ, юрист
Інформаційно-довідкова
газета ЮРИСТ КОНСУЛЬТУЄ 12 /2007