ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
Стосовно дотримання процедур державних закупівель
(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
Підстава: в порядку громадського контролю у відповідності до вимог ст. ст. 17-1, 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт та послуг за державні кошти" (
1490-14)
.
Замовник торгів: Головне управління з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міськради (Київської міської державної адміністрації), код за ЄДРПОУ 33786391.
Адреса: 01004, м. Київ, вул. Басейна 1/2-а, відповідальний за проведення торгів Шкілевич Олександр Миколайович, тел.: 246-66-34.
Процедура закупівлі: запит цінових пропозицій.
Предмет закупівлі: металопластикові вікна.
Джерело фінансування: кошти місцевого бюджету.
Період здійснення процедури закупівлі: початок 04.09.2006, закінчення 05.10.2006.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Наказ Головного управління з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міськради від 04.11.2005 N 7 "Про створення постійно діючого тендерного комітету" на 2-х арк.;
2. Положення про постійно діючий тендерний комітет для здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за кошти міського бюджету, затвердженого наказом від 04.11.2005 N 7 на 3-х арк.;
3. Наказ Головного управління з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міськради від 06.04.2006 N 73 "Про кадрові зміни у складі тендерного комітету" на 2-х арк.;
4. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 8648 від 28.12.2006, видане Шкілевич О.М., на 1-му арк.;
5. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 7941 від 22.09.2006, видане Шрамчекно О.Г., на 1-му арк.;
6. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 7938 від 22.09.2006, видане Куликівській В.В., на 1-му арк.;
7. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 7937 від 22.09.2006, видане Пілявоз В.П., на 1-му арк.;
8. Свідоцтво про підвищення кваліфікації СПК N 7940 від 22.09.2006, видане Гресь Н.І., на 1-му арк.;
9. Протокол засідання тендерного комітету щодо вибору процедури закупівлі від 04.09.2006 N 11 на 1 -му арк.;
10. Запрошення до участі у торгах від 04.09.2006 з додатком N 1 на 5-ти арк.;
11. Повідомлення про присвоєння BHM/PR-2002/КТМцк від 05.10.2006 про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" (www.zakupivli.com) на 1-му арк.;
12. Цінова пропозиція ТОВ ВК "Марк" від 18.09.2006 N 42 на 9-ти арк.;
13. Цінова пропозиція СПД Лисенко Івана Віталійовича від 23.09.2006 N 2 на 1-му арк.;
14. Цінова пропозиція СПД Пастух Ольги Володимирівни від 21.09.2006 N 14 на 1-му арк.;
15. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 25.09.2006 N 14 на 1-му арк.;
16. Протокол засідання тендерного комітету щодо визначення переможця торгів від 25.09.2006 N 15 на 1-му арк.;
17. Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції від 25.09.2006 N 041/10-2836 на 1-му арк.;
18. Повідомлення про результати торгів від 25.09.2006 N 041/10-2838, N 041/10-2837 на 2-х арк.;
19. Договір на поставку металопластикових конструкцій від 02.10.2006 N 02/10 із додатками на 1-му арк.;
20. Платіжне доручення від 30.10.2006 N 550 на суму 58 750 грн. на 1-му арк.;
21. Звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 05.10.2006 N 27 на 1-му аркуші.
Завдання сформульоване у зверненні таким чином:
"...Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі Головним управлінням з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міськради металопластикових вікон".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Відповідно до наказу Головного управління з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міськради (далі - Замовник) від 06.04.2006 N 73 затверджено склад тендерного комітету у кількості п'яти осіб.
Інформація про членів тендерного комітету:
N
|
П.І.Б.
|
Дата та номер
розпорядчого акта
включення до
складу тендерного
комітету
|
Займана посада
в ТК
|
N, дата
свідоцтва
чи
сертифіката
|
1.
|
Шкілевич О.М.
|
наказ від
06.04.2006 N 73
|
Голова
тендерного
комітету
|
СПК N 8648
від
28.12.2006
|
2.
|
Шрамчекно О.Г.
|
наказ від
06.04.2006 N 73
|
Член тендерного
комітету
|
СПК N 7941
від
22.09.2006
|
3.
|
Пілявоз В.П.
|
наказ від
06.04.2006 N 73
|
Член тендерного
комітету
|
СПК N 7937
від
22.09.2006
|
4.
|
Куликівська В.В.
|
наказ від
06.04.2006 N 73
|
Член тендерного
комітету
|
СПК N 7938
від
22.09.2006
|
5.
|
Гресь Н.І.
|
наказ від
06.04.2006 N 73
|
Секретар
тендерного
комітету
|
СПК N 7940
від
22.09.2006
|
Відповідно до вимог ч. 4 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (
1490-14)
(далі - Закон), голова тендерного комітету призначає заступника (заступників) голови тендерного комітету.
Отже, в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону (
1490-14)
головою тендерного комітету не призначено заступника голови тендерного комітету.
Крім цього, згідно з вимогами ч. 7 ст. 12 Закону (
1490-14)
члени тендерного комітету протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету мають отримати відповідні сертифікати чи свідоцтва встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
Головою тендерного комітету свідоцтво про підвищення кваліфікації отримано через 8 місяців з моменту призначення його головою тендерного комітету, що порушує вимоги ч. 7 ст. 12 Закону (
1490-14)
в частині терміну проходження навчання протягом шести місяців з моменту вступу до тендерного комітету.
Наказом Замовника від 04.11.2005 N 7 затверджено Положення про постійно діючий тендерний комітет для здійснення закупівель товарів, робіт і послуг за кошти міського бюджету, яким визначено права та обов'язки тендерного комітету, повноваження голови, секретаря та інших членів тендерного комітету.
2. Фінансування закупівель.
Відповідно до звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 05.10.2006 N 27 на 2006 рік розмір бюджетного призначення згідно з кошторисом або очікувана вартість закупівлі становила 90 700 гривень.
Згідно з наданим кошторисом на 2006 рік Головному управлінню з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міськради за КПКВ 010117 "Органи виконавчої влади у м. Києві" за КЕКВ 1137 (
v0604201-01)
"Поточний ремонт обладнання, інвентарю та будівель; технічне обслуговування обладнання" затверджено видатки на суму 109 200 гривень.
3. Вибір процедури закупівлі.
На засіданні тендерного комітету Замовника щодо вибору процедури закупівлі (протокол від 04.09.2006 N 11) прийнято рішення щодо закупівлі металопластикових вікон шляхом проведення запиту цінових пропозицій (котирувань), оскільки вартість закупівлі не перевищує 100 000 гривень.
4. Визначення предмета закупівлі.
Відповідно до річного плану закупівель, наданого на дослідження, Замовником предмет закупівлі визначено як "поточний ремонт", що буде здійснюватися за рахунок коштів, передбачених за КЕКВ 1137 (
v0604201-01)
"Поточний ремонт обладнання, інвентарю та будівель; технічне обслуговування обладнання", тобто як послуга.
Згідно з протоколом засідання тендерного комітету щодо визначення предмета закупівлі Замовником визначено предмет закупівлі як "металопластикові вікна", тобто як товар.
У запитах щодо цінових пропозицій, які направлено учасникам торгів, вказано, що буде здійснено закупівлю металопластикових послуг. Разом з цим, у додатку N 1 до запрошення щодо участі у торгах "Технічне завдання" вказано - "вироби з металопластикового профілю" загальною кількістю виробів: двері - 5 од., вікна - 22 одиниці.
Роботи включають:
- демонтаж вікон з зовнішньої та внутрішньої сторони;
- реставрація дерев'яних вікон з внутрішньої сторони;
- монтаж дерев'яних (відреставрованих) вікон з внутрішньої сторони;
- внутрішні та зовнішні оздоблювальні роботи.
В порушення вимог ст. 1 Закону (
1490-14)
Замовником чітко не визначено предмет закупівлі, передбачений вимогами ч. 7 та ч. 9 ст. 1 цього Закону.
5. Інформування учасників процедури закупівлі.
На дослідження надано три запити щодо цінових пропозицій (котирувань) від 04.09.2006 б/н,
Лист (запит) щодо процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) розміщено в інформаційній системі в мережі Інтернет www.zakupivli.com - код: ПОВ/ISQ-зпт1999/КТМцк від 04.09.2006.
В порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону (
1490-14)
учасників торгів не повідомлено про те, чи включаються у вартість товарів чи послуг витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів, не визначено істотних умов договору та строк поставки товарів.
Розкриття тендерних (цінових) пропозицій було передбачено здійснити 15.09.2006 року.
6. Подання та розкриття тендерних цінових пропозицій (котирувань).
В порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 215-р (
z0899-06)
"Про затвердження форми Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійснені процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення" Замовником не складено реєстр отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедури закупівлі металопластикових вікон.
В порушення вимог ч. 5 ст. 32 Закону (
1490-14)
Замовником цінові пропозиції учасників розкрито на 10 днів пізніше визначеного терміну (15.09.2006). Так, засідання тендерного комітету з розкриття тендерних пропозицій відбулося 25.09.2006, про що складено протокол за N 14.
На дослідження надано цінові пропозиції трьох учасників, а саме:
- від 18.09.2006 N 42 ТОВ ВК "Марк" з ціновою пропозицією - 58 750 грн.;
- від 23.09.2006 N 2 СПД Лисенко Івана Віталійовича з ціновою пропозицією - 62 750 грн.;
- від 21.09.2006 N 14 СПД Пастух Ольги Володимирівни з ціновою пропозицією - 64 300 гривень.
Тендерні (цінові) пропозиції учасників надійшли з запізненням визначеного Замовником терміну (15.09.2006) на 4-9 днів.
В порушення вимог ч. 7 ст. 32 Закону (
1490-14)
Замовником процедуру запиту цінових пропозицій не визнано такою, що не відбулася, оскільки на момент розкриття було подано менше двох пропозицій.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету щодо визначення переможця торгів від 25.09.2006 N 15, переможцем торгів із закупівлі металопластикових вікон визначено ТОВ ВК "Марк" як учасника, яким подано найменшу цінову пропозицію.
Протокол розкриття тендерних пропозицій розміщено в інформаційній системі в мережі Інтернет www.zakupivli.com. від 25.09.2006 код: ZY/KL-np2000/КТМцк від 25.09.2006.
7. Інформування про результати торгів.
Повідомлення про результати торгів учасникам торгів відправлено від 25.09.2006 N 041/10-2837, N 041/10-2838. Повідомлення про акцепт переможцю торгів ТОВ ВК "Марк" направлено від 25.09.2006 N 041/10-2836.
Акцепт та повідомлення про результати торгів розміщено в інформаційній системі в мережі Інтернет www.zakupivli.com. від 25.09.2006 код: ZY/KL-акц2001/КТМцк від 25.09.2006. 8. Укладення договору.
Договір на поставку металопластикових конструкцій Замовником з переможцем торгів ТОВ "Виробнича компанія "Марк" укладено 02.10.2006 N 02/10 на загальну суму 58 750 гривень.
Відповідно до платіжного доручення від 30.10.2006 N 550, наданого на дослідження, Замовником за договором від 02.10.2006 N 02/10 перераховано 58 750 грн. за монтаж металопластикових конструкцій.
11. Складання звітності.
Тендерним комітетом Замовника за результатами здійснення процедури запиту цінових пропозицій щодо закупівлі металопластикових вікон складено звіт про результати здійснення процедури запиту цінових пропозицій щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 05.10.2006 N 27.
Звіт про результати здійснення процедури закупівлі розміщено в інформаційній системі в мережі Інтернет www.zakupivli.com 05.10.2006 код: ВНМ/PR-зв2002/КТМцк.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення Головним управлінням з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міськради (Київської міської державної адміністрації) процедури запиту цінових пропозицій (котирувань) із закупівлі металопластикових вікон встановлено, що закупівля була здійснена з порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 4 ст. 12 Закону (
1490-14)
головою тендерного комітету не призначено заступника голови тендерного комітету;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (
1490-14)
голова тендерного комітету пройшов навчання не у встановлений цим Законом термін з моменту вступу до тендерного комітету;
- в порушення вимог ст. 1 Закону (
1490-14)
Замовником чітко не визначено предмет закупівлі, передбачений вимогами ч. 7 та ч. 9 ст. 1 цього Закону;
- в порушення вимог ч. 3 ст. 32 Закону (
1490-14)
учасників торгів не повідомлено про те, чи включаються у вартість товарів чи послуг витрати на транспортування, страхування, сплату мита, податків та інших зборів і обов'язкових платежів, не визначено істотних умов договору та строк поставки товарів;
- в порушення вимог ч. 5 ст. 32 Закону (
1490-14)
Замовником пропозиції учасників розкрито на 10 днів пізніше визначеного терміну розкриття;
- в порушення вимог ч. 7 ст. 32 Закону (
1490-14)
Замовником процедуру запиту цінових пропозицій не визнано такою, що не відбулася, оскільки на момент розкриття було подано менше двох пропозицій;
- в порушення вимог розпорядження Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 N 215-р (
z0899-06)
"Про затвердження форми Реєстру отриманих тендерних пропозицій при здійснені процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти та Інструкції щодо її заповнення", Замовником не складено реєстр отриманих тендерних пропозицій при здійсненні процедури закупівель.
Таким чином, за укладеним договором Замовником з порушенням вимог Закону (
1490-14)
при здійсненні закупівлі металопластикових вікон взято бюджетних зобов'язань та використано державних коштів на загальну суму 58 750 грн., в чому вбачається можливе нанесення державі збитків на суму закупівлі.
Дії тендерного комітету Головного управління з питань торгівлі та побуту виконавчого органу Київської міськради (Київської міської державної адміністрації) можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених статтею 364 Кримінального кодексу (
2341-14)
.
Голова правління
|
В.С.Лаба
|
"Офіційні висновки Тендерної
палати України",
N 3, 26 березня 2007 р.