ТЕНДЕРНА ПАЛАТА УКРАЇНИ
В И С Н О В О К
14.06.2007 N в-56/06

Стосовно дотримання процедур державних закупівель

(відповідно до ст. 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14)
Підстава: в порядку громадського контролю, відповідно до статті 17-3 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" (1490-14) Тендерна палата України провела дослідження дотримання процедур державних закупівель, проведених в 2006 р. міським комунальним підприємством "Дніпропетровський електротранспорт".
Загальна інформація:
1. Інформація про замовника
Назва: міське комунальне підприємство "Дніпропетровський електротранспорт".
Адреса: 49038, м. Дніпропетровськ, пр. Карла Маркса, 119-а.
2. Головний розпорядник: управління транспорту і зв'язку міської ради м. Дніпропетровська.
3. Відповідальний за проведення торгів: заступник директора, голова тендерного комітету - Бут О.Ф.
4. Предмет закупівлі: тролейбуси.
5. Процедура закупівлі: відкриті торги.
6. Джерело фінансування закупівель: кошти державного та місцевого бюджетів.
7. Період здійснення процедури закупівлі: початок - 01.05.2006 р., закінчення - 04.09.2006 р.
Для розгляду та дослідження надано копії наступних матеріалів:
1. Повідомлення про присвоєння кодів N ПВО/ISQ-1515/ІВОвт від 04.09.2006 р. про розміщення повної інформації щодо державних закупівель в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі" - 1 арк.;
2. Повідомлення про розміщення коду N ЦМТ/І-рп 079 від 24.02.2006 р. щодо розміщення річного плану державних закупівель товарів, робіт і послуг в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.;
3. Повідомлення про присвоєння коду N ХТН/А - 458 від 25.04.2006 р. щодо розміщення оголошення про торги в інформаційній системі в мережі Інтернет "Портал "Державні закупівлі України" - 1 арк.;
4. Оголошення про проведення відкритих торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти б-н - 2 арк.;
5. Оголошення про результати проведення торгів на закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти від 20.06.2006 р. N 217-р - 6 арк.;
6. Тендерна документація міського комунального підприємства "Дніпропетровський електротранспорт" від 28.04.2006 р. - 11 арк.;
7. Протокол розкриття тендерних пропозицій від 15.06.2006 р. N 1 - 1 арк.;
8. Протокол оцінки тендерних пропозицій та визначення переможця від 15.08.2006 р. N 3 - 1 арк.;
9. Оцінка тендерних пропозицій від 15.08.2006 р. б-н - 5 арк.;
10. Акт відповідності тендерних пропозицій учасників до кваліфікаційних вимог тендерної документації від 23.06.2006 р. б-н - 1 арк.;
11. Службова записка від 16.06.2006 р. N 112 - 1 арк.;
12. Довіреність ТОВ "Українські комерційні автомобілі" від 13.06.2006 р. - 1 арк.;
13. Довіреність "Спецтехніка" від 11.01.2006 р. N 2310/2 - 1 арк.;
14. Довіреність "Спецтехніка" від 25.01.2006 р. б-н - 1 арк.;
15. Протокол засідання тендерного комітету від 16.02.2006 р. б-н - 1 арк.;
16. Скарга з приводу порушень чинного законодавства України у сфері державних закупівель при здійсненні міським комунальним підприємством "Дніпропетровський електротранспорт" процедури закупівлі від 27.06.2006 р. N 335 - 12 арк.;
17. Скарга від "Спецтехніка" від 22.08.2006 р. N 2903 - 3 арк.;
18. Договір поставки N 68 від 22.08.2006 р. - 3 арк.;
19. Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 05.09.2006 р. N 1 - 3 арк.;
20. План діяльності комітету МКП "Дніпропетровський електротранспорт" щодо організації та проведення процедур державних закупівель за рахунок коштів міського бюджету за 2006 р. від 16.02.2006 р. - 1 арк.;
21. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 18.05.2006 р. N 11 528 - 1 арк.;
22. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 23.02.2006 р. N 10 973 - 1 арк.;
23. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 16.02.2006 р. N 10 911 - 1 арк.;
24. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 18.05.2006 р. N 11 533 - 1 арк.;
25. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 16.02.2006 р. N 10 900 - 1 арк.;
26. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 16.02.2006 р. N 10 914 - 1 арк.;
27. Свідоцтво про підвищення кваліфікації від 18.05.2006 р. N 11 506 - 1 арк.;
28. Наказ про створення тимчасового тендерного комітету по закупівлі тролейбусів у 2006 р. від 23.05.2006 р. N 85 - 1 арк.;
29. Наказ про зміни у складі тимчасового тендерного комітету від 21.06.2006 р. N 114 - 1 арк.;
30. Положення про створення тендерного комітету - 2 арк.;
31. Рішення Дніпровської міської ради від 01.03.2006 N 5/34 - 6 арк.;
32. Лист Дніпровської міської ради до голови Правління Тендерної палати України від 15.03.2007 N 234 - 1 арк.;
33. Річний план державних закупівель МКП "Дніпропетровський електротранспорт" - 1 арк.;
34. Акт Рахункової палати України від 31.08.2006 р. б-н - 3 арк.;
35. Акт Контрольно-ревізійного управління в Дніпропетровській області від 25.10.2006 р. N 05-24/11 - 3 арк.;
36. Звіт про проведення процедур закупівель товарів, робіт і послуг за державні кошти від 02.10.2006 р. - 1 арк;
37. Накладні: від 01.11.2006 р. N 13; від 20.11.2006 р. N 14; від 20.11.2006 р. N 15; від 01.11.2006 р. N 12;
38. Рахунки: від 20.11.2006 р. N 18; від 20.11.2006 р. N 19; від 01.11.2006 р. N 15; від 01.11.2006 р. N 16; від 20.10.2006 р. N 12; від 20.10.2006 р. N 13;
39. Платіжні доручення: від 21.11.2006 р. N 1197; від 30.10.2006 р. N 1097; від 25.12.2006 р. N 1303; від 25.12.2006 р. N 1304;
40. Тендерна пропозиція від ТОВ "УКРАЇНСЬКІ КОМЕРЦІЙНІ АВТОМОБІЛІ" - 23 арк.;
41. Тендерна пропозиція від ООО "ДУОТРАНС" - 28 арк.;
42. Тендерна пропозиція від ЗАТ "Автоторгова група "Спецтехніка" б-н та дати - 25 арк.;
43. Тендерна пропозиція від ЗАТ "ЛІТАН" - 24 арк.
Завдання сформульоване наступним чином:
"Надати висновок про законність та обґрунтованість проведення процедури щодо закупівлі тролейбусів міським комунальним підприємством "Дніпропетровський електротранспорт".
ДОСЛІДЖЕННЯ:
Об'єкти, що досліджуються: матеріали, перелічені у вступній частині висновку.
При дослідженні наданих матеріалів встановлено:
1. Щодо створення та функціонування тендерного комітету, кваліфікації членів тендерного комітету.
Тимчасовий тендерний комітет міського комунального підприємства "Дніпропетровський електротранспорт" (надалі - Замовник) було створено на підставі наказу від 23.05.2006 р. N 85 та затверджено в складі 11 осіб.
Тендерний комітет діє на підставі Положення про тендерний комітет, затвердженого директором міського комунального підприємства "Дніпропетровський електротранспорт" - В.М.Капленко.
Інформація про членів тендерного комітету:
N П.І.Б. Дата та номер розпорядчого акта включення до складу тендерного комітету Посада в ТК N, дата свідоцтва чи сертифіката
1. Бут О.Ф. Наказ від 23.05.2006 р. N 85 Голова тендерного комітету СПК N 10900 від 16.02.2005 р.
2. Легкий В.М. - Заступник голови тендерного комітету СПК N 10911 від 16.02.2006 р.
3. Руденко Г.П. - Секретар тендерного комітету СПК N 11533 від 18.05.2006 р.
4. Гаврилов О.С. - Член тендерного комітету Відсутнє
5. Лагутенко С.Б. - Член тендерного комітету Відсутнє
6. Пономаренко Т.Л. - Член тендерного комітету Відсутнє
7. Подоляк В.А. - Член тендерного комітету СПК N 11528 від 18.05.2006 р.
8. Дихтан В.М. - Член тендерного комітету СПК N 11506 від 18.05.2006 р.
9. Подлєсних О.В. - Член тендерного комітету СПК N 10914 від 16.02.2006 р.
10. Усенко С.М. - Член тендерного комітету Відсутнє
11. Борисенко Л.І. - Член тендерного комітету СПК N 10973 від 23.02.2006 р.
На порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону України "Про закупівлю товарів, робіт і послуг за державні кошти" від 22.02.2000 р. N 1490-III (1490-14) (далі - Закон) чотири члени тендерного комітету - Гаврилов О.С., Лагутенко С.Б., Пономаренко Т.Л., Усенко С.М. не мали сертифікатів чи свідоцтв встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель.
2. Фінансування закупівель.
Кошторисом на 2006 р. міського комунального підприємства "Дніпропетровський електротранспорт" за рахунок спеціального фонду затверджено видатки за КПКВ 150101 "Капітальні вкладення" по коду 2410 "Капітальні трансферти підприємствам" в загальній сумі 2 647 000 грн.
Замовником на дослідження надано не було Звіт про виконання загального та спеціального фонду кошторису установи за 2006 р., що не дає змоги встановити суму фінансування та проведені фактичні видатки по коду 2410.
Відповідно до Звіту про результати здійснення процедури відкритих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти від 05.09.2006 р. N 1, очікувана вартість закупівлі тролейбусів становила 3 600 000 грн.
3. Вибір процедури закупівлі.
Відповідно до протоколу засідання тендерного комітету від 16.02.2006 р. щодо вибору процедури закупівлі тролейбусів було вирішено проводити у формі відкритих торгів, що погоджено та засвідчено підписами всіх членів тендерного комітету.
Згідно з річним планом державних закупівель на 2006 р., затвердженим від 16.02.2006 р. директором міського комунального підприємства "Дніпропетровський електротранспорт" В.М.Капленко, було заплановано здійснити закупівлю тролейбусів у формі відкритих торгів у травні 2006 р. на суму 1 800 000 грн.
Замовником було оприлюднено в інформаційній системі в мережі Інтернет річний план закупівель на 2006 р. від 24.02.2006 р.
4. Визначення предмету закупівлі.
Замовником предмет закупівлі визначено як "Тролейбуси", що відповідає вимогам ст. 1 Закону (1490-14) .
5. Публікація оголошення та оприлюднення інформації щодо закупівлі.
Оголошення про запланову закупівлю тролейбусів було розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 01.05.2006 р. N 18(37) за N 1833106 та у спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження від 01.05.2006 р. N 3 за N 0083203.
Оголошення про заплановану закупівлю тролейбусів Замовником оприлюднено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет від 21.04.2006 р. за кодом ХТН/А - 458.
6. Тендерна документація.
Тендерна документація на закупівлю тролейбусів в кількості 6 одиниць затверджена від 28.04.2006 р. головою тендерного комітету - Бутом О.Ф.
7. Подання та розкриття тендерних пропозицій.
На порушення ч. 1 ст. 24 Закону (1490-14) Замовником не складено реєстру отриманих тендерних пропозицій від учасників торгів.
Відповідно до протоколу розкриття тендерних пропозицій від 15.06.2006 р. N 1, Замовником було отримано тендерні пропозиції від учасників торгів, а саме: ТОВ "Дуотранс", ТОВ "Українські комерційні автомобілі", ЗАТ "Автоторгова група "Спецтехніка", ЗАТ "Літан" без порушення встановленого терміну (встановлений термін - 15.06.2006 р.).
Тендерні пропозиції учасників торгів надійшли з відповідними ціновими пропозиціями:
- ТОВ "Дуотранс" на суму 3346,2 тис.грн. (в т.ч. за 1 од. - моделі ЗиУ-682Г-016 (018) - 557 700 грн.);
- ТОВ "Українські комерційні автомобілі" на - 5 154 000 грн. (в т.ч. за 1 од. - моделі ЛАЗ Е-183 Д1 - 859 000 грн.);
- ЗАТ "Авто торгова група "Спецтехніка" на - 3450,0 тис. грн. (в т.ч. за 1 од. - моделі ЗиУ-682Г-016 (018) - 575 000 грн.);
- ЗАТ "Літан" на - 4 068 000 грн. (в т.ч. за 1 од. - моделі ЮМЗ Т2 - 678 000 грн.).
Згідно з актом від 23.06.2006 р. тендерним комітетом Замовника на етапі розкриття тендерних пропозицій учасників було перевірено їх відповідність та правильність оформлення до вимог встановлених у тендерній документації. За результатами перевірки було встановлено наступне. Учасником ЗАТ "Літан" надано тендерну пропозицію із порушенням оформлення тендерного забезпечення, а саме: із відсутністю довідки з банку про відсутність непогашеного кредиту та довідки про відсутність заборгованості перед бюджетом.
Поряд з цим, Замовником було створено робочу групу, яка провела вивчення технічних завдань тендерних пропозицій учасників, в результаті вивчення яких було встановлено наступне. Із пропонованих тролейбусів відповідали вимогам технічного завдання тендерної документації тролейбусні машини типу ЗиУ-682Г-016 (018) учасника ЗАТ "Авто торгова група "Спецтехніка" і ТОВ "Дуотранс" та типу ЮМЗ Т2 учасника ЗАТ "Літан". Тендерна пропозиція учасника ТОВ "Українські комерційні автомобілі" не відповідає технічному завданню.
Фактичною перевіркою тендерних пропозицій учасників стало відомо наступне. Учасник ТОВ "Українські комерційні автомобілі" в основних умовах договору про закупівлю запропонував розрахунки здійснити за поставлений товар на підставі передплати 50%, що суперечить умовам тендерної документації Замовника - розрахунки здійснюються на підставі п. 7 ст. 51 Бюджетного кодексу України (2542-14) на умовах відстрочки платежу.
При цьому, фактично тендерні пропозиції всіх учасників не містять документального підтвердження ними внесення тендерного забезпечення, що не дає можливості перевірити правомірність відхилення Замовником тендерну пропозицію ЗАТ "Літан".
Протокол розкриття тендерних пропозицій оприлюднено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет від 15.06.2006 р. за кодом AQ/S пр -1513/ІВО.
8. Оцінка тендерних пропозицій та визначення переможця.
У зв'язку з надходженням скарг від 27.06.2006 р. ТОВ "Київбудресурси", яке не приймало участі у торгах, Замовником було призупинено процедуру відкритих торгів, про що повідомлено всіх учасників у письмовій формі. Спеціальна контрольна комісія залишила скаргу ТОВ "Київбудресурси" без розгляду, у зв'язку з відсутністю у скарзі будь-яких посилань на порушені норми Закону (1490-14) .
Відповідно до протоколу оцінки тендерних пропозицій від 15.08.2006 р. N 3, Замовником було допущено до подальшої оцінки учасників торгів ЗАТ "Авто торгова група "Спецтехніка" і ТОВ "Дуотранс".
Тендерні пропозиції учасників ЗАТ "Літан" та ТОВ "Українські комерційні автомобілі" Замовником було відхилено на підставі ст. 27 Закону (1490-14) , як такі, що не відповідають встановленим кваліфікаційним та технічним вимогам.
За результатами оцінки переможцем торгів було визначено ТОВ "Дуотранс" за найменшою ціновою пропозицією.
9. Інформування про акцепт тендерної пропозиції та про результати торгів.
Повідомлення про акцепт тендерної пропозиції надіслано Замовником учаснику-переможцю ТОВ "Дуотранс" від 15.08.2006 р.
Повідомлення про результати відкритих торгів було надіслано Замовником іншим учасникам торгів ТОВ "Українські комерційні автомобілі", ЗАТ "Літан", ЗАТ "Авто торгова група "Спецтехніка" від 15.08.2006 р.
Акцепт тендерної пропозиції та повідомлення про результати торгів було оприлюднено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет від 15.08.2006 р. за кодом NP/YQ-акц 1514/ІВО.
Оголошення про результати процедури відкритих торгів на закупівлю тролейбусів було розміщено Замовником в Інформаційному бюлетені Тендерної палати України від 04.09.2006 р. N 36 (55), за N 36084506р та в спеціалізованому друкованому засобі масової інформації із загальнодержавною сферою розповсюдження, що публікує інформацію виключно з питань державних закупівель від 04.09.2006 р. N 21, за N 2106650.
Оголошення про результати проведеної процедури закупівлі оприлюднено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет від 24.08.2006 р. за кодом N МКІ/АГ рез - 916.
На порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону (1490-14) Замовником порушено строк опублікування оголошення про результати відкритих торгів в друкованих засобах масової інформації пізніше встановленого цим Законом строку на 3 календарних дні.
10. Укладення договору.
Замовником укладено договір від 22.08.2006 р. N 68 на закупівлю тролейбусів моделі ЗиУ-682Г-016 (018) в кількості 6 одиниць з переможцем торгів ТОВ "Дуотранс" на загальну вартість 3346,2 тис. гривень.
При цьому, в порушення ч. 3 ст. 180 Господарського кодексу України (436-15) , у договорі від 22.08.2006 р. N 68, який укладено між Замовником та ТОВ "Дуотранс", не визначено строку дії договору.
Поряд з цим, Замовником було порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону (1490-14) , в частині порушення строків опублікування оголошення про результати відкритих торгів в друкованих засобах масової інформації, що згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є підставою вважати договір від 22.08.2006 р. N 68 недійсним (нікчемним).
Слід зазначити, що Замовником було отримано скаргу від 11.09.2006 р. ЗАТ "Спецтехніка", яка в подальшому була відкликана скаржником.
11. Складання звітності.
Відповідно до вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р (z0907-06) . Звіт про результати торгів складається протягом 10 календарних днів після укладення договору про закупівлю.
Таким чином, в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р (z0907-06) , Замовником звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів складено від 05.09.2006 р., тобто на 4 календарні дні пізніше встановленого чинним законодавством терміну.
Звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів оприлюднено за допомогою інформаційних систем у мережі Інтернет від 04.09.2006 р. за кодом N ПОВ/ISQ-зв 1515/ІВО.
ВИСНОВОК:
В результаті проведеного дослідження наданих матеріалів стосовно проведення міським комунальним підприємством "Дніпропетровський електротранспорт" відкритих торгів із закупівлі тролейбусів встановлено, що закупівля була здійснена з грубими порушеннями вимог чинного законодавства у сфері державних закупівель, а саме:
- в порушення вимог ч. 7 ст. 12 Закону (1490-14) чотири члени тендерного комітету не мали сертифікатів чи свідоцтв встановленого зразка про проходження навчання чи підвищення кваліфікації з питань організації та здійснення процедур закупівель;
- в порушення ч. 1 ст. 24 Закону (1490-14) Замовником не складено реєстру отриманих тендерних пропозицій від учасників торгів;
- в порушення вимог ч. 1 ст. 29-1 Закону (1490-14) Замовником порушено строк опублікування оголошення про результати відкритих торгів в друкованих засобах масової інформації пізніше встановленого цим Законом строку на 3 календарних дні;
- в порушення вимог п. 1.2 Інструкції щодо заповнення форми Звіту про результати здійснення процедур відкритих і двоступеневих торгів щодо закупівлі товарів, робіт і послуг за державні кошти, затвердженої розпорядженням Антимонопольного комітету України від 20.06.2006 р. N 219-р (z0907-06) , Замовником звіт про результати здійснення процедури відкритих торгів складено від 05.09.2006 р., тобто на 4 календарні дні пізніше встановленого чинним законодавством терміну.
Замовником укладено договір від 22.08.2006 р. N 68 на закупівлю тролейбусів моделі ЗиУ-682Г-016 (018) в кількості 6 одиниць з переможцем торгів ТОВ "Дуотранс" на загальну вартість 3 346 200 грн. з порушенням ч. 3 ст. 180 Господарського кодексу України (436-15) в частині невизначення строку дії договору.
Поряд з цим, Замовником було порушено вимоги ч. 1 ст. 29-1 Закону (1490-14) в частині порушення строків опублікування оголошення про результати відкритих торгів в друкованих засобах масової інформації, що згідно з вимогами ч. 3 ст. 34 Закону є підставою вважати договір від 22.08.2006 р. N 68 недійсним (нікчемним).
Таким чином, процедура закупівлі тролейбусів проведена міським комунальним підприємством "Дніпропетровський електротранспорт" на загальну суму 3 346 200 грн. з грубими порушеннями вимог чинного законодавства, в чому вбачається можливе нанесення збитків державі.
Дії тендерного комітету міського комунального підприємства "Дніпропетровський електротранспорт" можуть містити ознаки суспільно небезпечних діянь, визначених ст. 364 Кримінального кодексу України (2341-14) .
Голова правління
В.С.Лаба
"Офіційні висновки
Тендерної палати України",
N 6, 25 червня 2007 р.