ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ІЗ ЗЕМЕЛЬНИХ РЕСУРСІВ
ДЕРЖАВНА ІНСПЕКЦІЯ З КОНТРОЛЮ ЗА ВИКОРИСТАННЯМ
І ОХОРОНОЮ ЗЕМЕЛЬ
Л И С Т
02.07.2008 N 6-8-1957/898
|
Начальнику Управління
з контролю за використанням
та охороною земель
у Івано-Франківській
області
Сікорському В.М.
Щодо розгляду листа
Держземінспекцією розглянуто лист Управління з контролю за використанням та охороною земель у Івано-Франківській області від 09.06.2008 N 3-3-13/872 стосовно надання роз'яснення щодо порядку проведення перевірок дотримання вимог земельного законодавства та притягнення до адміністративної відповідальності осіб, які вчинили адміністративне правопорушення на території Івано-Франківської області, а проживають або зареєстровані за її межами. За результатами розгляду повідомляємо наступне.
Питання, порушені у листі, на даний час законодавчими та іншими нормативного-правовими актами врегульовані не у повному обсязі.
Разом з тим, слід зазначити, що відповідно до пункту 4.1 Порядку планування та проведення перевірок з питань здійснення державного контролю за використанням та охороною земель, затвердженого наказом Держкомзему України від 12.12.2003 N 312 (
z1223-03)
і зареєстрованого в Мін'юсті 25.12.2003 за N 1223/8544 (далі - Порядок), державні інспектори проводять перевірки стану дотримання земельного законодавства в присутності власників земельних ділянок чи землекористувачів або уповноважених ними осіб, а також осіб, які вчинили порушення земельного законодавства. У разі відсутності при перевірці власника чи землекористувача або уповноважених ними осіб перевірка проводиться за наявності двох свідків.
Під час перевірки дотримання вимог земельного законодавства державний інспектор з'ясовує ряд питань, визначених в пунктах 4.2, 4.3 зазначеного Порядку (
z1223-03)
. При цьому в пункті 3 Порядку встановлені терміни проведення перевірок.
Згідно з вимогами статей 268, 2760 Кодексу України про адміністративні правопорушення (
80731-10,
80732-10)
(далі - КУпАП) справа про адміністративне правопорушення розглядається за місцем його вчинення і в присутності особи, яка притягається до адміністративної відповідальності. Під час відсутності цієї особи справу може бути розглянуто лише у випадках, коли є дані про своєчасно її сповіщення про місце і час розгляду справи і якщо від неї не надійшло клопотання про відкладення розгляду справи.
Крім того, слід враховувати, що відповідно до частини 1 статті 38 КУпАП (
80731-10)
адміністративне стягнення може бути накладене не пізніш як через два місяці з дня вчинення правопорушення, а при триваючому правопорушенні - два місяці з дня його виявлення.
Згідно з пунктом 7 статті 247 КУпАП (
80732-10)
у разі закінчення на момент розгляду справи про адміністративне правопорушення строків накладення адміністративного стягнення, провадження в справі про адміністративне правопорушення не може бути розпочато, а розпочате підлягає закриттю.
Заступник
начальника інспекції
|
С.Г.Шумейко
|