УВАГА! ДОКУМЕНТ ВТРАЧАЄ ЧИННІСТЬ.
ДЕРЖАВНА ПОДАТКОВА АДМІНІСТРАЦІЯ УКРАЇНИ
Л И С Т
28.12.2005 N 15567/5/17-3116
Вищому господарському
суду України 01601,
м. Київ, вул. Копиленка, 6
( Лист відкликано на підставі Листа Державної податкової адміністрації N 10725/7/17-0717 (v1072225-10) від 02.06.2010 )

Про розгляд листа

Державна податкова адміністрація України розглянула ваш лист від 21.12.2005 р. N 01-3/2499 з питань сплати податку з доходів з фізичних осіб і повідомляє.
Відповідно до статті 19 Конституції України (254к/96-ВР) органи державної влади та органи місцевого самоврядування, їх посадові особи зобов'язані діяти лише на підставі, в межах повноважень та у спосіб, що передбачені Конституцією та законами України.
Державна податкова адміністрація України в своїй діяльності керується Конституцією України (254к/96-ВР) , законами України, указами Президента України, постановами Верховної Ради України і Кабінету Міністрів України, та іншими нормативно-правовими актами.
Одними із основних завдань Державної податкової адміністрації України, визначених Законом України "Про державну податкову службу в Україні" (509-12) , є здійснення контролю за додержанням податкового законодавства, правильністю обчислення, повнотою і своєчасністю сплати до бюджетів, державних цільових фондів податків і зборів (обов'язкових платежів), а також неподаткових доходів, установлених законодавством, а також роз'яснення чинного податкового законодавства серед платників податків.
Згідно із ст. 1 Закону України "Про систему оподаткування" (1251-12) встановлення і скасування податків і зборів (обов'язкових платежів) до бюджетів та до державних цільових фондів, а також пільг їх платникам здійснюються Верховною Радою України, Верховною Радою Автономної Республіки Крим і сільськими, селищними, міськими радами відповідно до цього Закону, інших законів України про оподаткування.
Ставки, механізм справляння податків і зборів (обов'язкових платежів) і пільги щодо оподаткування не можуть встановлюватися або змінюватися іншими законами України, крім законів про оподаткування.
Законодавчим актом, який регламентує оподаткування доходів фізичних осіб, є прийнятий Верховною Радою України 22.05.2003 р. за N 889 (889-15) Закон України "Про податок з доходів фізичних осіб" (далі - Закон).
Відповідно до пп. 4.3.1 п. 4.3 ст. 4 цього Закону (889-15) до складу загального оподатковуваного доходу платника податку не включаються суми державної матеріальної та соціальної допомоги у вигляді адресних виплат коштів та надання соціальних послуг відповідно до закону, житлових та інших субсидій або дотацій, компенсацій (включаючи допомогу по вагітності та пологах), винагород та страхових виплат, які отримуються платником податку відповідно з бюджетів та фондів загальнообов'язкового державного соціального страхування згідно із законом.
Тому, на передбачене ст. 44 Глави VIII "Матеріальне і соціально-побутове забезпечення суддів" Закону України "Про статус суддів" (2862-12) щорічне забезпечення суддів путівками на лікування за рахунок державного бюджету розповсюджуються зазначені норми пп. 4.3.1 п. 4.3 ст. 4 Закону (889-15) .
Щодо оподаткування вихідної допомоги, виплачуваної судді при виході у відставку, то оскільки згідно із Указом Президенту України від 20.04.2005 р. N 676/2005 (676/2005) "Питання Міністерства фінансів України" формування державної політики у податковій сфері та спрямування і координація діяльності Державної податкової адміністрації України покладено на Міністерство фінансів України, ДПА України за з'ясуванням цього питання зверталась безпосередньо до Мінфіну України.
Міністерство фінансів України на дане питання надало відповідь листом від 06.12.2005 р. N 31-21010-3-18/26295, копія якого додається.
Заступник Голови
С.І.Лекарь
( Копія листа не наводиться )