1. Затвердити Програму впровадження освітнього інноваційного проекту "Альфанетшкола" згідно з додатком 1.
2. Взяти до відома результати впровадження організаційного, пошукового та формуючого етапів проекту, викладені у додатку 2.
3. Утворити Науково-координаційну раду проекту у складі згідно з додатком 3.
4. Підтримати пропозицію Науково-координаційної ради щодо призначення науковим керівником проекту Артеменка В.А., доцента кафедри автоматики та управління у технічних системах Національного технічного університету України (за згодою).
5. Департаменту загальної середньої та дошкільної освіти (Єресько О.В.), робочій групі з питань впровадження інформаційно-комунікаційних технологій в освіті (Морзе Н.В.) здійснювати організаційне та науково-методичне забезпечення впровадження проекту "Альфанетшкола".
6. Міністерству освіти і науки Автономної Республіки Крим, управлінням освіти і науки обласних, Київської та Севастопольської міських державних адміністрацій провести відповідну організаційну роботу та сприяти впровадженню у загальноосвітніх навчальних закладів проекту "Альфанетшкола".
7. Наказ розмістити на офіційному веб-сайті Міністерства (www.mon.gov.ua), Інтернет-порталі "Єдине освітнє інформаційне вікно України" (www.osvita.com).
8. Контроль за виконанням даного наказу покласти на першого заступника Міністра Жебровського Б.М.
|
N з/п
|
Зміст роботи
|
Термін
виконання
|
Очікувані
результати
|
Відповідальні
|
|
I. Організаційний етап: (листопад 2010 р. - січень 2011 р.)
|
|
1
|
Створення
робочої групи
для реалізації
Концепції та
Програми
впровадження
освітнього
інноваційного
проекту
"Альфанетшкола"
|
Листопад
2010 р.
|
Науково-методичне
та організаційне
забезпечення
реалізації проекту
|
Керівник
проекту
|
|
2
|
Забезпечення
зв'язку та
взаємодії з
організаціями та
науково-
методичними
установами, що
задіяні у
проекті: - МОН
України; -
Інститут
інноваційних
технологій і
змісту освіти
МОН України; -
Національний
технічний
університет
України; -
Національний
педагогічний
університет
імені
М.П.Драгоманова;
- Управління та
відділи
освіти; -
Загальноосвітні
навчальні
заклади; -
Громадські
організації
|
Листопад
2010 р.
|
Легалізація
проекту. Науково-
методичне та
організаційне
забезпечення
реалізації проекту
|
МОН України,
керівник
проекту,
координатори
проекту
|
|
3
|
Добір
координаторів
впровадження
проекту,
визначення їх
функцій і
відповідальності
за виконання
основних завдань
проекту
|
Листопад
2010 р.
|
Науково-методичне
та організаційне
забезпечення
реалізації проекту
|
МОН України,
керівник
проекту
|
|
4
|
Формування та
затвердження
складу Науково-
координаційної
ради проекту
|
Листопад
2010 р.
|
Науково-методичне
та організаційне
забезпечення
реалізації проекту
|
МОН України,
керівник
проекту
|
|
5
|
Формування
складу
навчальних баз
для впровадження
проекту
|
Грудень
2010 р. -
травень
2011 р.
|
Оптимізація умов
навчання за
програмою проекту
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
6
|
Формування
педагогічного
складу учасників
проекту (топ-
учителів,
учителів-
модераторів,
інженерів-
техніків,
операторів
тощо)
|
Грудень
2010 р.-
січень
2011 р.
|
Створення групи
педагогів-
експериментаторів
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
7
|
Створення та
організація
роботи
Навчально-
методичного
центру для
учасників
проекту
|
Грудень
2010 р.
|
Методичні
рекомендації щодо
реалізації завдань
проекту
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
8
|
Ознайомлення
учасників
проекту з
Концепцією,
Програмою та
методикою
навчання в
"Альфанетшколі";
з'ясування
організаційних
питань щодо їх
виконання
|
Грудень
2010 р.
січень -
2011 р.
|
Оптимізація
процесу
впровадження
проекту
|
Науковий
керівник
|
|
9
|
Створення
Асоціації топ-
учителів
"Альфанетшкола"
|
Грудень
2010 р.
січень
2011 р.
|
Установчі
документи,
Асоціація топ-
учителів
"Альфанетшкола"
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
10
|
Діагностика
готовності
вчителів до
роботи в межах
проекту
"Альфанетшкола"
|
Січень
2011 р.
|
Аналіз результатів
діагностики
|
Науковий
керівник
|
|
Пошуковий етап (лютий 2011 р. - травень 2011 р.)
|
|
1
|
Моніторинг стану
забезпеченості
загальноосвітніх
навчальних
закладів
комп'ютерним
обладнанням та
Інтернет-
зв'язком
|
Лютий 2011 р.
|
Аналіз результатів
моніторингу
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
2
|
Встановлення
рівня володіння
учнями та
учителями
комп'ютером
|
Лютий 2011 р.
|
Аналіз результатів
моніторингу
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
3
|
Створення
програмного
забезпечення
проекту
"Альфанетшкола"
|
Грудень-
березень
2011 р.
|
Оптимізація
процесу
впровадження
проекту
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
4
|
Проведення
консультацій,
семінарів,
майстер-класів,
тренінгів тощо
з поширення та
обговорення
пропонованих
методик
|
Грудень-
березень
2011 р.
|
Теоретична та
практична
підготовка
учасників
експерименту до
інноваційної
діяльності
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
5
|
Підготовка топ-
учителів і
вчителів-
модераторів до
реалізації
завдань проекту
та навчання в
"Альфанетшколі"
через мережу
Інтернет за
спеціально
розробленою
програмою
|
Лютий-
березень
2011 р.
|
Теоретична та
практична
підготовка
учасників
експерименту до
інноваційної
діяльності
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
6
|
Підготовка топ-
учителями
навчально-
методичних
матеріалів для
проведення
відео-уроків
|
Березень-
травень
2011 р.
|
Плани-конспекти та
мультимедійні
презентації відео-
уроків
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник,
учителі
|
|
7
|
Телезапис
майстер-класів,
їх обговорення
й аналіз
|
Березень-
травень
2011 р.
|
Фрагменти відео-
уроків
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник,
учителі
|
|
8
|
Проведення
науково-
методичного
семінару з
організаційних і
методичних
питань навчання
в
"Альфанетшкола"
за програмою
експерименту
|
Квітень
2011 р.
|
Теоретична та
практична
підготовка
учасників
експерименту до
інноваційної
діяльності
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
9
|
Проведення
моніторингу
процесу та
результатів
впровадження на
всіх етапах
проекту
|
На початку
кожного
півріччя
|
Аналіз результатів
моніторингу
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
Формуючий та узагальнюючий етапи (червень 2010 р. - вересень 2014 р.)
|
|
1
|
Формування
остаточної
моделі
методичної
системи
підготовки топ-
учителів і
вчителів-
модераторів до
ефективного
використання
інформаційно-
комунікаційних
технологій у
навчальному
процесі
загальноосвітніх
навчальних
закладів та
проведення
відео-уроків в
on-line режимі в
рамках проекту
"Альфанетшкола"
|
Липень
2011 р.
|
Оптимізація
навчально-
виховного процесу
навчання в
"Альфанетшколі"
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
2
|
Поетапне
впровадження
проекту
"Альфанетшкола"
у систему
середньої
загальної освіти
України
|
I етап -
грудень
2010 р. -
вересень
2011 р.
|
Впровадження у 100
школах м. Києва та
Київської області;
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник
|
|
II етап -
вересень
2011 р. -
вересень
2012 р.
|
Впровадження у
Автономній
Республіці Крим,
містах Донецьк,
Львів, Одеса,
Дніпропетровськ,
Запоріжжя, а
також у Донецькій,
Львівській,
Одеській,
Дніпропетровській,
Запорізькій
областях;
|
|
III етап -
вересень
2012 р. -
вересень
2014 р.
|
Впровадження у
ЗОСШ усіх регіонів
України.
|
|
3
|
Розробка
тематики та
проведення
навчально-
методичних
семінарів і
тренінгів для
учасників
проекту
"Альфанетшкола"
|
Щорічно
|
Методичні
матеріали для
проведення
семінарів і
тренінгів
|
Науковий
керівник,
науково-
організаційна
рада
"Альфанетшкола"
|
|
4
|
Адміністративна
та технічна
підтримка
освітнього веб-
сайту проекту
|
Щорічно
|
Технічне
забезпечення
проекту
|
Керівник
проекту,
адміністратор
сайту
|
|
5
|
Матеріально-
технічне та
програмне
забезпечення
навчальних баз
проекту
|
Відповідно до
технологічних
етапів
впровадження
|
Поетапне
матеріально-
технічне
забезпечення
|
Інвестори
проекту
|
|
6
|
Популяризація та
поширення
педагогічного
досвіду,
набутого в
результаті
впровадження
проекту, через
ЗМІ, організацію
та проведення
семінарів,
конференцій,
"круглих
столів" тощо
|
Щорічно
|
Публічні виступи,
статті, методичні
посібники
|
Науковий
керівник,
науково-
організаційна
рада
"Альфанетшкола"
|
|
7
|
Розширення
навчальних баз
для реалізації
проекту
"Альфанетшкола"
|
На початку
кожного
півріччя
|
Створення мережі
навчальних
закладів, задіяних
у проекті
|
Керівник
проекту,
науковий
керівник,
науково-
організаційна
рада
"Альфанетшкола"
|
|
8
|
Діагностика
якості
управлінської
діяльності з
метою отримання
постійного
зворотного
зв'язку шляхом
проведення
психолого-
педагогічного
опитування,
анкетування,
спостереження
|
Щорічно
грудень -
травень
|
Оптимізація умов
діяльності
|
Науковий
керівник,
науково-
організаційна
рада
|
|
9
|
Щорічний
моніторинг
рівнів
сформованості в
учнів бажання та
вмінь
використовувати
мережу Інтернет
для пізнавальних
потреб з метою
аналізу
ефективності
навчання в
"Альфанетшкола",
якості навчання
та за потребою
внесення
коректив у
навчальний
процес
|
Щорічно
квітень -
травень
|
Оптимізація умов
діяльності
|
Науковий
керівник
|
|
10
|
Конкурсний
відбір топ-
учителів для
участі у
навчанні в
"Альфанетшкола"
|
Щорічно
грудень -
травень
|
Залучення до
проекту кращих
вчителів
|
Науковий
керівник,
науково-
організаційна
рада
|
|
11
|
Обмін досвідом
між учасниками
проекту щодо
впровадження в
практику
навчання проекту
"Альфанетшкола"
|
Щорічно,
серпень -
вересень
|
Співпраця між
навчальними
закладами, які
залучені до
проекту
"Альфанетшкола"
|
Науковий
керівник,
науково-
методична рада,
керівники
навчальних
закладів
|
|
N з/п
|
Зміст роботи
|
Термін виконання
|
Відповідальні
|
|
I. Організаційний етап: (грудень 2009 р.
|
лютий 2010 р.)
|
|
1
|
Створена робоча
група для розробки
Концепції та
Програми
експериментального
дослідження в межах
освітнього
інноваційного
проекту
"Альфанетшкола"
|
Грудень 2009 р.
|
Керівник проекту
|
|
2
|
Здійснений аналіз
соціального
замовлення
суспільства і
освіти в цілому
щодо реалізації
проекту
"Альфанетшкола"
|
Грудень 2009 р.
|
Науковий керівник
|
|
3
|
Дібрані
координатори та
учасники
експерименту.
Затверджений склад
учасників
експериментальної
роботи, визначені
їх функції і
відповідальність за
виконання основних
завдань проекту
|
Січень-лютий
2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
4
|
Сформовані бази для
проведення
експериментального
дослідження (5 шкіл
Оболонського
району, м. Києва)
|
Січень-лютий
2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
5
|
Сформований склад
учасників
експериментального
дослідження (топ-
учителі, учителі-
модератори,
інженери-техніки,
оператори тощо)
|
Січень-лютий
2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
6
|
Створена Програма
та методика
проведення
експериментального
дослідження
|
Лютий 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
7
|
Здійснена
діагностика
готовності вчителів
до проведення
експериментального
дослідження
навчання в
"Альфанетшколі"
|
Лютий 2010 р.
|
Науковий керівник
|
|
8
|
Забезпечений
зв'язок та
взаємодія з
організаціями та
науково-методичними
установами, що
задіяні у проекті:
- Інститут
інформатики
Національного
педагогічного
університету імені
М.П.Драгоманова;
- Районні відділи
освіти;
- Загальноосвітні
навчальні заклади;
- Громадські
організації
|
Січень-лютий
2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
9
|
Створений освітній
веб-сайту проекту
|
Лютий 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
10
|
Створена
Батьківська Рада та
проведені
батьківські збори
щодо прийняття
рішення про
проведення
експерименту
|
Лютий 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
11
|
Проведена робота з
органами
учнівського
самоврядування
|
Лютий 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
12
|
Скорегована мета та
основні завдання
проекту у
відповідності з
умовами
експериментальних
навчальних закладів
баз дослідження
|
Лютий 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий
керівник, учасники
експерименту
|
|
13
|
Організована робота
навчально-
консультаційного
пункту для
учасників
експерименту
|
Лютий 2010 р.
|
Науковий керівник
|
|
Пошуковий етап (березень 2010 р. - травень 2010 р.)
|
|
1
|
Проаналізована
науково-методична
література та
практика навчання
стосовно питань
впровадження
інформаційно-
комунікаційних
технологій у
навчальний процес
|
Березень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
2
|
З'ясований стан
дослідженності
проблеми
використання
комп'ютера та
мережі Інтернет у
навчально-виховному
процесі; виявлені
чинників впливу на
мотивацію та
інтерес учнів до
навчання в сучасних
умовах
|
Березень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
3
|
Вивчене ставлення
учасників
навчального процесу
- учителів, учнів,
батьків - до
інновацій в освіті
та використання
інформаційно-
комунікаційних
технологій у
навчанні
|
Березень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
4
|
Встановлений рівень
забезпеченості та
володіння учнями
комп'ютером,
наявності в учнів
і вчителів бажання
та можливості
навчатися з
використанням
мережі Інтернет
|
Березень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
5
|
З'ясуваний рівень
мотивації та
інтересу в
учителів, учнів та
батьків до навчання
в цілому та з
використанням
інформаційно-
комунікаційних
технологій зокрема
|
Березень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
6
|
Створена Концепція
проекту
"Альфанетшкола",
науково-практичні,
методичні
рекомендації щодо
реалізації
навчання.
Розроблені
критерії і
механізми
оцінювання впливу
експерименту на
його учасників
|
Березень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
7
|
Проведені
консультації,
семінари, майстер-
класи, тренінги
тощо з поширення та
обговорення
пропонованих
методик
|
Квітень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
8
|
Підготовлені топ-
учителі і вчителі-
модератори до
реалізації завдань
проекту та навчання
в "Альфанетшколі"
через мережу
Інтернет за
спеціально
розробленою
програмою
|
Березень-квітень
2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
10
|
Здійснений
телезапис майстер-
класів, їх
обговорення й
аналіз
|
Березень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий
керівник, учителі
|
|
11
|
Проведений науково-
методичний семінар
з організаційних і
методичних питань
навчання в
"Альфанетшкола" за
програмою
експерименту
|
Квітень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
12
|
Експеримент.
Впроваджені
розроблені методики
у навчальний процес
експериментальних
загальноосвітніх
навчальних
закладів.
|
Квітень-травень
2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий
керівник, учасники
експерименту,
адміністрація
шкіл
|
|
13
|
Здійснена поточна
перевірка та
оцінювання
результатів
експерименту
|
Квітень - травень
2010 р.
|
Науковий керівник
|
|
14
|
Внесені прикінцеві
корективи до
технічного та
науково-методичного
забезпечення
програми
|
Травень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
15
|
Проведений
моніторингу процесу
та результатів
дослідження на всіх
етапах експерименту
|
Січень-травень
2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
Формуючий та узагальнюючий етапи (червень 2010 р. - вересень
2014 р.)
|
|
1
|
Здійснений
кількісний та
якісний аналіз
результатів
експерименту на
основі сформованих
теоретико-
методологічних
критеріїв;
скоригована
гіпотеза відповідно
до результатів
експерименту
|
Червень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий
керівник, учителі
|
|
2
|
Підготовлений
науковий звіт про
результати
експериментального
навчання
|
Липень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
|
4
|
Створена модель
підготовки вчителів
до використання у
навчальному процесі
інформаційно-
комунікаційних
технологій та
організації
навчання в
"Альфанетшкола"
|
Серпень 2010 р.
|
Керівник проекту,
науковий керівник
|
1. Жебровський Б.М. - перший заступник Міністра освіти і науки України, голова Ради.
2. Єресько О.В. - директор департаменту загальної середньої та дошкільної освіти Міністерства освіти і науки України, заступник голови Ради.
3. Артеменко В.А. - науковий керівник освітнього інноваційного проекту "Альфанетшкола" в Україні.
4. Жалдак М.І. - директор Інституту інформатики Національного педагогічного університету імені М.П.Драгоманова.
5. Лахтадир Л.І. - заступник начальника Головного управління освіти і науки Київської обласної державної адміністрації.
6. Маленовський Ю.Л. - керівник освітнього інноваційного проекту "Альфанетшкола" в Україні.
7. Морзе Н.В. - проректор Національного університету біоресурсів і природокористування України.
8. Орлова І.В. - начальник Відділення інноваційно-комунікаційних технологій та інновацій в освіті Інституту інноваційних технологій і змісту освіти Міністерства освіти і науки України.
9. Павлов О.А. - декан факультету інформатики та обчислювальної техніки Національного технічного університету України.
10. Челомбітько В.Ю. - заступник начальника Головного управління освіти і науки Київської міської державної адміністрації.
11. Шмельов М.Є. - радник Міністра освіти і науки.