ДЕРЖАВНИЙ КОМІТЕТ УКРАЇНИ ПО ЖИТЛОВО-КОМУНАЛЬНОМУ ГОСПОДАРСТВУ

 від 18.09.97                         Зареєстровано в Міністерстві
     м.Київ                           юстиції України
                                      30 жовтня 1997 року
 vd970918                             Свідоцтво N 934

                                  Затверджено
                                  Установчим з'їздом Спілки
                                  працівників житлово-комунального
                                  господарства України
                                  18 вересня 1997 року


                    Статут спілки працівників
            житлово-комунального господарства України


                      1. Загальні положення

     1.1. Спілка   працівників  житлово-комунального  господарства
України (далі - Спілка) є всеукраїнською громадською організацією,
яка на  добровільних  засадах  об'єднує  в  своїх  лавах  громадян
України  -  працівників промислових,  експлуатаційних,  проектних,
вишукувальних,   конструкторських,    наукових    підприємств    і
організацій житлово-комунального господарства всіх форм власності,
їх асоціацій,  концернів тощо,  інших громадян  з  метою  сприяння
збереженню  цілісності та подальшому розвитку житлово-комунального
господарства  в  Україні  для  максимального  задоволення   потреб
населення   України  у  житлово-комунальних  послугах  та  захисту
законних спільних інтересів своїх членів.
     1.2. Спілка   здійснює   свою   діяльність    на    принципах
самоуправління,   добровільності,   рівноправності   його  членів,
відкритості та демократичності.
     1.3. У  своїй  діяльності   Спілка   керується   Конституцією
( 254к/96-ВР ), чинним законодавством України та цим Статутом.
     1.4. Спілка   є  юридичною  особою  з  моменту  її  державної
реєстрації,  має свої рахунки в установах банку, печатку з власним
найменуванням,   штампи,   символіку   та   інші   реквізити,  які
затверджуються    Радою    Спілки.    Символіка   реєструється   в
установленому Законом порядку.
     1.5. Центральні  органи  Спілки  розміщені  в  м.  Києві   за
адресою: 252005 м. Київ, вул. Димитрова, 24.
     1.6. Діяльність Спілки поширюється на всю територію України.

         2. Основні завдання та напрями діяльності спілки

     2.1. Спілка ставить перед собою такі основні завдання:
     - сприяння виконанню державних завдань структурної перебудови
галузі для   забезпечення   населення    України    високоякісними
житлово-комунальними послугами;
     - сприяння формуванню високого соціального статусу і престижу
працівників   житлово-комунальної   сфери,  розвитку  і  підтримки
ініціативи, підприємництва та новаторства;
     - розробка        перспективних       напрямів       розвитку
житлово-комунального господарства і сприяння їх втіленню  у  життя
за нових економічних умов;
     - вироблення та сприяння втіленню у життя єдиної технічної та
технологічної політики, розвитку житлово-комунального господарства
в сільській місцевості;
     - сприяння  удосконаленню  фінансово-кредитної  та податкової
систем,   які   б   забезпечували   подальший   розвиток   галузі,
встановленню   економічно   обгрунтованих   цін   і   тарифів   на
житлово-комунальні послуги;
     - сприяння  утвердженню  рівноправності всіх форм власності в
сфері житлово-комунального господарства,  удосконаленню  структури
управління галуззю;
     - сприяння  реалізації державних програм будівництва об'єктів
комунального призначення.
     2.3. Для  виконання  статутних  цілей  і  завдань  Спілка  за
встановленим порядком:
     - представляє і захищає інтереси  своїх  членів  у  державних
органах і громадських організаціях;
     - вносить пропозиції до органів влади з питань, що стосуються
житлово-комунального господарства,                  інвестиційної,
науково-технічної,  податкової  та  фінансово-кредитної  політики,
ринкових  відносин  та  інших  питань  соціального та економічного
розвитку галузі;
     - формує  цільові фонди для реалізації завдань Спілки з метою
підтримки   наукових   досліджень  у  галузі  житлово-комунального
господарства;
     - формує   та   поширює   економіко-правові   та   нормативні
документи,  вітчизняні  та  закордонні науково-технічні розробки в
сфері житлово-комунального  господарства  для  використання  їх  у
роботі членів Спілки;
     - здійснює видавничу, інформаційно-рекламну діяльність:
     - здійснює  господарську та іншу комерційну діяльність шляхом
створення  госпрозрахункових  установ,  організацій  із   статусом
юридичної особи, заснування окремих підприємств;
     - проводить  виставки,  конференції,  симпозіуми,   семінари,
наради  з  питань  розвитку  та  реформування житлово-комунального
господарства,      економіко-правових,      інженерно-економічних,
екологічних та інших актуальних для членів Спілки проблем;
     - проводить     громадське     обговорення     проблем      у
житлово-комунальній сфері;
     - сприяє  вдосконаленню   та   розвитку  системи  підготовки,
перепідготовки і підвищення кваліфікації кадрів;
     - здійснює інші види діяльності, що не заборонені законом.

              3. Члени спілки, їх права та обов'язки

     3.1. Членство  в   Спілці   може   бути   індивідуальним   та
колективним.
     3.2. Індивідуальними членами Спілки можуть  бути  працівники,
що зайняті у сфері житлово-комунального господарства, а також інші
громадяни України,  які досягли віку 18 років,  іноземні громадяни
та особи без громадянства,  що поділяють статутні завдання Спілки,
організаційно підтримують її та сплачують членські внески.
     3.3. Колективними  членами  Спілки  можуть   бути   колективи
установ,  підприємств  і  організацій житлово-комунальної сфери та
інших галузей незалежно від форми власності, колективи громадських
організацій.
     Колективні члени реалізують свої  права  та  обов'язки  через
своїх представників.
     3.4. Рішення про  прийом  та  добровільний  вихід  із  членів
Спілки  ухвалює  Правління  Спілки,  або  її  місцеві  осередки на
підставі особистої   заяви   фізичної   особи,   рішення    зборів
колективу -   колективного   члену.   Прийняті  до  членів  Спілки
сплачують вступний внесок.
     3.5. Члени Спілки мають право:
     - обирати і бути обраними до керівних та контрольних  органів
Спілки та отримувати інформацію про їх роботу;
     - брати участь  у  визначенні  основних  напрямів  діяльності
робочих  органів  Спілки,  а  також  у  всіх заходах,  що здійснює
Спілка;
     - обговорювати  будь-які питання діяльності Спілки та вносити
пропозиції щодо вдосконалення роботи Спілки;
     - виступати  за дорученням Спілки повноважним представником у
міжнародних, державних, громадських, політичних та інших органах;
     - одержувати методичну та організаційну допомогу в реалізації
проектів, схвалених керівними органами Спілки;
     - користуватися за встановленим порядком майном Спілки;
     - вийти із членів Спілки.
     3.6. Члени Спілки зобов'язані:
     - дотримуватися Статуту Спілки;
     - виконувати рішення керівних органів Спілки;
     - вчасно сплачувати членські внески;
     - розвивати  співробітництво  та  взаємну підтримку між усіма
членами Спілки;
     - брати активну участь у досягненні цілей і завдань Спілки.
     3.7. Члени Спілки,  які  не  виконують  та  порушують  вимоги
Статуту Спілки,  рішень керівних органів,  можуть бути виключеними
зі складу Спілки.
     Рішення про виключення із членів Спілки ухвалюється органами,
що прийняли рішення про вступ до Спілки, або Правлінням Спілки.
     Рішення про  виключення  із членів Спілки може бути оскаржене
до вищого за підпорядкованістю органу Спілки.

                    4. Статутні органи спілки

     4.1. Вищим керівним органом Спілки є з'їзд,  який скликається
не  рідше  одного разу на 3 роки.  Рішення про скликання чергового
з'їзду приймається Радою  Спілки,  а  позачергового  з'їзду  -  на
вимогу  не менше однієї третини членів Спілки або на вимогу однієї
третини місцевих відділень, осередків.
     Про скликання, порядок денний, норму представництва делегатів
на з'їзд Рада  оголошує  не  пізніше,  як  за  2  місяці  до  дати
проведення з'їзду.
     4.2. З'їзд Спілки:
     - визначає основні напрями діяльності Спілки;
     - розглядає і затверджує  довгострокові  програми  діяльності
Спілки:
     - обирає ревізійну та мандатну комісії;
     - обирає Раду Спілки;
     - розглядає  та  затверджує  звіт  Ради,  ревізійної  комісії
Спілки, дає оцінку їх діяльності;
     - заслуховує   інформацію   мандатної   комісії   і   приймає
відповідні рішення;
     - приймає інші рішення з будь-яких питань діяльності Спілки.
     4.3. З'їзд   схвалює   рішення   простою   більшістю  голосів
присутніх делегатів.
     4.4. З'їзд  правомочний приймати рішення,  якщо в його роботі
бере участь не менше двох третин  обраних  делегатів  із  місцевих
відділень, осередків.
     4.5. Рада Спілки:
     У період  між  з'їздами вищим керівним органом Спілки є Рада,
яка приймає рішення з усіх питань,  що  не  входять  до  виключної
компетенції з'їзду.
     4.6. Рішення  про  скликання  Ради,  порядок   денний,   дату
проведення схвалює Правління Спілки, про що оголошує не пізніше як
за 2 тижні до її засідання.
     4.7. Обрання  Ради  здійснюється на з'їзді шляхом делегування
повноважних представників від місцевих відділень, осередків.
     Голова Спілки є одночасно Головою Ради.
     4.8. Місцеві  відділення,  осередки  мають  право  достроково
відкликати (замінити) члена Ради за таким самим порядком,  за яким
відбувалося його делегування.
     4.9. Компетенція Ради Спілки:
     - організує практичне виконання рішень з'їзду  Спілки  та  її
статутних завдань;
     - формує  основні  напрями  та  за  необхідністю   затверджує
програми діяльності Спілки;
     - за поданням Голови Спілки обирає заступників Голови  Спілки
та затверджує Виконавчого директора, розглядає питання про відклик
заступників Голови та Виконавчого директора;
     - у виключних випадках вносить доповнення та зміни до Статуту
Спілки,  якщо вони не суперечать її основним принципам з наступним
затвердженням на черговому чи позачерговому з'їзді;
     - затверджує нових членів  Ради  Спілки  на  підставі  рішень
місцевих   відділень,   осередків  з  наступним  затвердженням  на
черговому чи позачерговому з'їзді;
     - розглядає і затверджує бюджет Спілки,  встановлює розмір та
порядок сплати вступних та членських внесків до Спілки;
     - координує діяльність місцевих відділень,  осередків Спілки,
надає їм практичну та методичну  допомогу  у  виконанні  статутних
завдань, інформує їх про свою діяльність;
     - утворює   комісії  та  інші  робочі  органи  Ради  Спілки і
затверджує положення про них;
     - формує штатний апарат Спілки  -  Правління  для  здійснення
оперативного управління на період між засіданнями Ради;
     - затверджує за поданням Голови структуру апарату та кошторис
витрат на його утримання;
     - делегує Правлінню Спілки окремі свої повноваження;
     - затверджує зразки печаток, штампів та символіки Спілки;
     - схвалює    рішення    про    створення    госпрозрахункових
організацій,  установ і підприємств та затверджує положення про їх
діяльність.
     Засідання Ради  вважається  правомочним,  якщо  в його роботі
беруть участь не менше двох третин її складу.
     Рішення Ради   приймається   більшістю   голосів  її  членів,
присутніх на засіданні.
     Засідання Ради  проводиться  за  необхідністю,  але  не рідше
одного разу на квартал.
     4.10. Ревізійна   комісія  здійснює  контроль  за дотриманням
Статуту,    формуванням   та   використанням   власності   Спілки,
виконанням рішень з'їзду та інших керівних органів Спілки.
     Ревізійна комісія  обирається   простою   більшістю   голосів
делегатів,   присутніх  на  з'їзді,  у  кількості  7-9  чоловік  і
підзвітна з'їзду.
     4.11. Голова  ревізійної  комісії  обирається на з'їзді,  а в
разі дострокового вибуття - на засіданні Ради Спілки  з  наступним
затвердженням на з'їзді чи позачерговому з'їзді.
     4.12. Засідання ревізійної комісії вважаються правомочними за
умови наявності двох третин їх членів.
     Рішення ревізійної  комісії  приймаються  простою   більшістю
голосів членів комісії.
     4.13. Правління    Спілки    здійснює   свою   діяльність   у
відповідності з положенням, яке затверджується Радою Спілки.
     4.14. Голова Спілки.
     Голова Спілки обирається з'їздом.  Рішення  про  обрання  або
відкликання   Голови   вважається   прийнятим,   якщо   за   нього
проголосувало  більше  половини  присутніх  на  з'їзді  делегатів.
Голова  обирається  строком  на три роки,  але не більше як на два
строки підряд.
     4.15. Повноваження Голови Спілки:
     - представляє  її  інтереси   в   органах   законодавчої   та
виконавчої   влади,   громадських   об'єднаннях,   міжнародних   і
зарубіжних організаціях;
     - затверджує  Статут  Спілки,  вносить зміни та доповнення до
нього;
     - приймає рішення про припинення діяльності Спілки;
     - обирає Голову Спілки;
     - очолює та організовує роботу Ради Спілки,  несе персональну
відповідальність за виконання рішень з'їзду, Ради;
     - вносить   пропозиції  Раді  Спілки  щодо  затвердження  або
звільнення заступників  голови,  Виконавчого  директора  Правління
Спілки, визначає та затверджує їх функції;
     - через Правління Спілки організовує підготовку матеріалів на
з'їзд, засідання Ради.
     4.16. Основу  Спілки  становлять   її   місцеві   відділення,
осередки,  які  створюються  за територіальним принципом за місцем
роботи, проживання, навчання при наявності не менше п'яти членів.
     Місцеві відділення,  осередки  в  своїй  діяльності керуються
своїми положеннями (статутами),  які не суперечать цьому  Статуту.
Для  набуття  прав  юридичної  особи місцеві відділення,  осередки
повинні зареєструватися за встановленим законом порядком.  Місцеві
відділення, осередки без прав юридичної особи легалізуються шляхом
повідомлення про заснування.

                     5. Кошти та майно спілки

     5.1. Джерелами коштів Спілки є:
     - вступні та членські внески,
     - спонсорські внески,
     - добровільні  пожертвування,  подарунки,  спадщини,  об'єкти
інтелектуальної  власності,  що надходять від фізичних і юридичних
осіб,
     - доходи  від  діяльності  підприємств  та  інших   суб'єктів
господарської діяльності, створених Спілкою або за її участю,
     - інші надходження, що не заборонені законом.
     5.2. Кошти Спілки є її власністю.
     5.3. Для  забезпечення  виконання  своїх  статутних  цілей  і
завдань члени Спілки щорічно сплачують членські внески.
     5.4. Власність   Спілки   може   мати   форми    нерухомості,
інтелектуальної    власності,   фінансових   зобов'язань,   цінних
паперів, майна тощо.
     Спілка не    відповідає   за   зобов'язання   своїх   членів,
регіональних і галузевих осередків, а члени Спілки не відповідають
за зобов'язання Спілки.
     5.5. Спілка може  утворювати  резервний  фонд  для  виконання
своїх  статутних  завдань  і зобов'язань,  а також фонд соціальної
підтримки для надання матеріальної допомоги,  соціального захисту,
стипендій,  премій тощо. Обсяги та положення фондів визначаються і
затверджуються Радою Спілки.
     5.6. Спілка  користується послугами фінансових установ,  веде
бухгалтерський  облік  і  встановлену  державну звітність, сплачує
податки  відповідно  до  чинного  законодавства,  формує  та  веде
архів.
     5.7. Власність  Спілки  або  її  частина,  належить  виключно
Спілці, якщо інше не визначається самою Спілкою, рішенням суду або
згідно з чинним законодавством.
     Власність Спілки  використовується  для  досягнення статутних
цілей та завдань і не перерозподіляється між членами Спілки.

                 6. Припинення діяльності спілки

     6.1. Припинення діяльності спілки може бути проведене  шляхом
її реорганізації (поділу,  приєднання,  перетворення,  злиття) або
ліквідації.
     Ліквідація Спілки  здійснюється  ліквідаційною комісією,  яка
утворюється з'їздом,  що прийняв рішення про  ліквідацію,  або  за
рішенням суду.
     Реорганізація Спілки здійснюється на підставі рішення з'їзду.
Всі права і обов'язки переходять до правонаступника.
     6.2. У  разі  ліквідації  Спілки   майно   та   кошти   після
задоволення  вимог  кредиторів  не  можуть  перерозподілятися  між
членами Спілки,  а використовуються відповідно до постанови з'їзду
Спілки, що прийняв рішення про ліквідацію, для виконання статутних
завдань  або  на  благодійні  цілі,  а  у  випадках,  передбачених
законодавчими  актами,  за  рішенням  суду  спрямовуються  у доход
держави.

 Надруковано: "Міське господарство України", N 497.