ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ
XIX сесія XXIII скликання
РІШЕННЯ
Від 27.12.2000р.
м.Харків
Про затвердження міської "Програми зайнятості
населення м.Харкова на 2001 рік"
На підставі ст. 14 Закону України "Про зайнятість населення",
ст. 26 Закону України "Про місцеве
самоврядування в Україні", керуючись ст.59 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", Харків-
ська міська рада
ВИРІШИЛА:
1. Затвердити "Програму зайнятості населення м.Харкова на 2001 рік" (додається).
2. Головному управлінню з гуманітарних та соціальних питань
Харківської міської ради (Кійко В.В.)
забезпечити виконання даного рішення.
3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на секретаря
Харківської міської ради Петренка
М.Я., постійну комісію з охорони здоров'я та соціального захисту Харківської
міської ради.
Міський голова
М.Д.ПИЛИПЧУК
ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА
ПРОГРАМА
зайнятості населення м.Харкова на 2001 рік
м.Харків - 2000р.
1. Загальні положення
Програма зайнятості населення м.Харкова на 2001 рік розроблена
відповідно до ст.34 Закону України
"Про місцеве самоврядування в Україні" та ст.14 Закону України "Про зайнятість населення" і є складовою
частиною обласної програми зайнятості населення.
В основу Програми покладені положення Послання Президента України
до Верховної Ради України
"Україна: поступ у XXI століття. Стратегія економічного і соціального розвитку
на 2000-2004 роки", Закону
України "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття", Основних напря-
мів соціальної політики на 2001-2004 роки, Програми діяльності Кабінету Міністрів
України, результати
обстеження в місті економічного стану підприємств і організацій провідних галузей
економіки та перспектив
їх розвитку на 2001р., пропозиції виконавчих органів місцевого самоврядування
та служби зайнятості щодо
стабілізації ситуації із зайнятістю населення.
Головною метою програми є сприяння створенню економічних та
соціальних умов для продуктивної
зайнятості населення м.Харкова.
Приоритетними завданнями програми є:
• сприяння громадянам, що втратили заробіток і шукають роботу,
в працевлаштуванні шляхом удоско-
налення форм та методів роботи з населенням та роботодавцями, розвитку соціального
партнерства;
• створення умов для запобігання масовому безробіттю,
збереження існуючих та створення нових
робочих місць;
• сприяння розвитку підприємництва шляхом здійснення організаційно-економічних
заходів для підтри-
мки малих підприємств та безробітних громадян, які мають намір відкрити власну
справу;
• регулювання соціально-трудової сфери та розвитку соціальних
гарантій для працюючих на підставі
колективних договорів;
• створення умов для реалізації права на працю шляхом
забезпечення виконання чинного законодавства
про працю та зайнятість, регулювання використання праці іноземних громадян.
2. Стан економічного розвитку та зайнятості населення м.Харкова у 1999-2000 роках
Стан економіки
Основна увага виконавчих органів місцевого самоврядування зосереджується
на забезпеченні стабілі-
зації стану економіки через реалізацію Програм економічного і соціального розвитку
міста.
Очікуваний приріст виробництва промислової продукції на підприємствах
міста у 2000р. — 20,9%, а її
обсяги складатимуть 4839,7млн.грн.
Ще більш динамічно нарощується виробництво товарів народного
споживання. У 2000р. їх обсяги
досягнуть 1800,0млн.грн., а приріст складатиме 51,3%.
Набула розвитку сфера малого бізнесу. На даний час в цій сфері
діє 9,6 тис. підприємств і організацій,
що складає 82,1 % в загальній сукупності госпрозрахункових підприємств.
Проте, стан економіки залишається складним.
Нестабільна робота підприємств та відсутність достатніх обсягів
робіт призводить до того, що за
рахунок втрат робочого часу з ініціативи адміністрації щорічно майже 30 тис.
чол. фактично не працюють
протягом року.
Понад 1000 підприємств міста мають заборгованість з виплати
заробітної плати, яка станом на 10.10.2000р.
складала майже 208 млн.грн., або 56,1% від загальної суми заборгованості по
області.
Стан зайнятості населення
Стан зайнятості населення за 1999-2000р.р. характеризується
перерозподілом трудових ресурсів між
сферами економічної діяльності. Чисельність працюючих в галузях економіки зменшилася
на 18,5тис.чол. і
становить 575,0тис.чол.
Основний обсяг скорочення (11,5тис.чол.) припадає на виробничі
галузі економіки: промисловість —
5,6тис.чол., будівництво — 2,2тис.чол., транспорт — 1,4тис.чол., а також на
житлово-комунальне господарство
і невиробничі види побутового обслуговування населення - 2,3 тис.чол. Внаслідок
розвитку торгівлі, громадсь-
кого харчування, матеріального постачання та збуту число працівників цих галузей
зросло на 0,9 тис.чол.
В інших сферах економічної діяльності зайнято 194,2тис.чол.
проти 191,1тис.чол. у 1999р. На малих
підприємствах зайнято 53,0 тис.чол.
В місті збільшується чисельність громадян працездатного віку,
незайнятих трудовою діяльністю. У 2000
році вона становитиме 86,3 тис.чол. проти 74,3 тис.чол. у 1999р.
Завдяки позитивним зрушенням в економіці міста знизилися темпи
зростання чисельності громадян, які
перебували на обліку у службі зайнятості. В 2000 році вони склали лише 2% і
вперше за останні роки
намітилася стійка тенденція зменшення рівня безробіття. Рівень
безробіття у 2000р. зменшився з 1,75% (на
кінець 1999 року) до 1,48% (на кінець листопада 2000 року) при прогнозованому
зростанні до 2,54%.
Проте, стан фіксованого ринку праці продовжує характеризуватися
значним дисбалансом між пропо-
зицією та попитом на робочу силу, високою питомою вагою жінок та молоді, соціальне
незахищених кате-
горій населення. На кожне вільне робоче місце претендує 3 чол. з числа тих,
що перебувають на обліку
служби зайнятості. За причинами незайнятості основну частину складали вивільнені
працівники, звільнені за
власним бажанням, та особи, не зайняті більше 1 року.
3. Тенденції економічної активності, прогноз зайнятості населення та безробіття у 2001 році
3.1. Прогноз стану економіки
У 2001 році в області передбачається здійснення комплексу заходів,
які сприятимуть створенню мате-
ріальних умов для поступового нарощування темпів економічного зростання.
Метою розвитку промисловості є створення багатогалузевого високотехнологічного
конкурентоспро-
можного комплексу, адаптованого до ринкових умов, здатного задовольняти як переважну
частку власних
потреб економіки регіону, так і брати активну участь у світових господарських
зв'язках на взаємовигідних
умовах.
Обсяги виробництва промислової продукції зростуть до 5526,9
млн.грн., або на 14,2%. Збережуться до-
сягнуті темпи зростання випуску товарів народного споживання, їх обсяг виробництва
становитиме 2246,4 млн.грн.,
що на 24,8% більше проти 2000 року.
У формуванні інвестиційної політики важливе місце займатимуть подальша реалізація:
• проекту українсько-американської співпраці "Харківська
ініціатива";
• спеціального режиму інвестиційної діяльності на території
м.Харкова.
Подальший розвиток торгівлі та сфери обслуговування дозволить
їм стати важливими елементами
формування споживчого ринку. Продовжиться упорядкування дрібно-роздрібної мережі
та розвиток мережі
підприємств торгівлі, громадського харчування, побутового обслуговування.
В межах реалізації комплексної програми підтримки та розвитку
підприємництва в м. Харкові на
2000-2002 роки будуть створені сприятливі умови для підприємництва у сферах
виробництва товарів та послуг,
інноваційної та інвестиційної діяльності. Передбачається створення експериментальних
центрів підготовки
підприємців для підвищення рівня їх освіти.
В результаті реалізації наміченого комплексу заходів щодо стабілізації
економіки міста у 2001р. перед-
бачається створення за рахунок усіх джерел фінансування 18,3 тис. робочих місць.
Основна кількість робочих місць буде створюватись в місті за
рахунок поширення самозайнятості та
підприємницької діяльності населення, а також розвитку малого бізнесу в промисловості,
торгівлі та громад-
ському харчуванні.
3.2. Зайнятість населення
Відповідно до статистичних прогнозів балансу ринку праці, з
урахуванням маятникової міграції, у 2001
році трудові ресурси міста залишаться на рівні 2000 року і складатимуть 1020,б
тис.чол. Дещо зменшиться
кількість працездатного населення у працездатному віці і зросте чисельність
працюючих осіб старшого віку.
Продовжиться скорочення чисельності працюючих в галузях економіки,
і вона складатиме 552,9 тис.чол.
Чисельність зайнятих в інших сферах економічної діяльності зросте на 6,2 тис.чол.
і становитиме 200,4тис.чол.
У всіх сферах економічної діяльності буде зайнято 753,3 тис.чол., або 73,8%
трудових ресурсів.
Зростатимуть обсяги незайнятого населення, які дорівнюватимуть 95,3 тис.чол.
Очікується, що у 2001 році послугами служби зайнятості скористаються
58,1 тис.осіб. У зв'язку із
введенням в дію Закону "Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"
передбачається, що офіційний рівень безробіття протягом року зросте до 3,0%.
Заходами активної політики
зайнятості передбачено охопити 34,8% незайнятих громадян, які перебуватимуть
на обліку в службі зайня-
тості.
Головними напрямками розв'язання проблем зайнятості населення у 2001р. будуть:
• стабілізація і розвиток сфери прикладання праці через реалізацію
державних та регіональних програм
розвитку пріоритетних і традиційних галузей економіки, створення 18,3 тис. нових
робочих місць;
• розвиток підприємництва;
• підвищення ефективності використання трудового потенціалу
підприємств шляхом оптимізацїї чисе-
льності працюючих та легалізації "прихованого" безробіття;
• запровадження механізму стимулювання створення робочих
місць для окремих соціальне — демогра-
фічних груп (молоді, жінок, інвалідів, військовослужбовців, звільнених з військової
служби тощо) шляхом
надання роботодавцям дотацій за рахунок Фонду загальнообов'язкового державного
соціального страхування
України на випадок безробіття та Фонду України соціального захисту інвалідів;
• розвиток тимчасових та оплачуваних громадських робіт
шляхом поширення їх видів та напрямків;
• зниження рівня і тривалості безробіття, особливо молодіжного,
шляхом реалізації заходів активної
політики зайнятості;
• залучення безробітних до підприємницької діяльності;
• забезпечення соціального захисту громадян, які потребують додаткових
гарантій щодо працевлаштування;
• підвищення конкурентоспроможності безробітних шляхом
професійної підготовки та перепідготовки
з урахуванням потреб ринку праці;
• розвиток соціального партнерства у вирішенні питання
зайнятості населення.
3.3.Проблеми та ризики у сфері зайнятості
1. На підприємствах і в організаціях спостерігаються значні
обсяги прихованого безробіття. У зв'язку
із введенням в дію Закону України "Про загальнообов'язкове соціальне страхування
на випадок безробіття"
у 2001 році очікується активізація процесів вивільнення з метою оптимізації
чисельності працівників. Це
призведе до подальшого зростання чисельності незайнятого населення та його виходу
на фіксований ринок
праці.
2. Питома вага молоді в загальній чисельності зайнятих в економіці
знижується і складає 16% проти
27% у 1991р. Ускладнюється проблема працевлаштування випускників навчальних
закладів. Збільшується чи-
сельність випускників, які вимушені самостійно шукати роботу. На цей час фіксований
ринок праці майже
на третину складається із молоді. Це потребує відпрацювання дійових механізмів
працевлаштування молоді,
в першу чергу соціальне незахищених категорій та тих, кому надається перше робоче
місце.
3. В місті велика кількість людей, які займаються нерегламентованими
формами зайнятості. Із їх
заробітків не перераховуються обов'язкові внески до пенсійного фонду, до фонду
загальнообов'язкового
державного соціального страхування на випадок безробіття, а також не сплачується
прибутковий податок з
громадян. Крім фінансових втрат місцевих бюджетів та вказаних фондів, ці люди
втрачають соціальний
захист щодо додержання їх трудових прав і отримання трудової пенсії. Через кілька
років великий прошарок
населення міста може стати соціальними пенсіонерами. Проблема виведення зайнятості
з тіні потребує негай-
ного виріїпення.
4. Сприяння зайнятості населення
4.1. Стабілізація та розвиток сфери прикладання праці
Сприяти створенню 18,3 тис. робочих місць, в першу чергу за
рахунок організації нових підприємств
малого та середнього бізнесу, розвитку приватного підприємництва фізичних осіб,
реалізації комплексної
програми підтримки та розвитку підприємництва та запровадження проектів спеціального
режиму інвестицій-
ної діяльності на території міста, за рахунок реалізації яких передбачається
створити в 2001р. 5,6 тис. робочих
місць.
ГУ економіки та комунального майна,
ГУ міського господарства,
ГУ з гуманітарних та соціальних питань,
виконавчі органи районних рад.
Протягом року.
Сприяти залученню підприємств до участі у конкурсах на звання
"Кращий роботодавець року" за
підсумками 2001р., поширювати кращий досвід щодо відновлення функціонування
діючих, створення та збе-
реження робочих місць.
Організаційні комітети з проведення конкурсів,
виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Надавати дотації роботодавцям на створення додаткових робочих
місць для працевлаштування безро-
бітних, насамперед з числа соціально незахищених категорій населення: жінок,
молоді.
Районні центри зайнятості.
Протягом року.
Сприяти розвитку підприємницької діяльності серед безробітних
шляхом виплати їм допомоги по без-
робіттю одноразово в повному обсязі. Надавати всебічну допомогу в організації
та становленні власної
справи.
Районні центри зайнятості.
Протягом року.
Проводити аналіз втрат робочого часу з ініціативи адміністрації,
що призводить до прихованого без-
робіття, на підприємствах, в організаціях та установах, інформувати з цих питань
відділ з питань праці ГУ
з гуманітарних та соціальних питань та виконавчі органи районних рад.
Районні центри зайнятості.
Щокварталу.
Здійснювати контроль за дотриманням діючого законодавства при
наданні працівникам неоплачуваних
відпусток за ініціативою адміністрації.
ГУ економіки та комунального майна,
ГУ міського господарства,
ГУ з гуманітарних та соціальних питань,
виконавчі органи районних рад.
Протягом року.
З метою стабілізації ринку праці, дотримання діючого законодавства про працю здійснювати контроль
за ліквідацією заборгованості по заробітній праці в промисловості
м.Харкова. Повідомляти прокуратуру
м.Харкова про випадки невиконання Указу Президента про кримінальну відповідальність
за невиплату заро-
бітної плати.
ГУ економіки та комунального майна,
ГУ з гуманітарних та соціальних питань,
виконавчі органи районних рад.
Протягом року.
Розробляти пропозиції про створення нових робочих місць, соціальний
захист і перепідготовку праців-
ників, які вивільняються внаслідок реорганізації або ліквідації підприємств,
у тому числі занесених до реєстру
неплатоспроможних підприємств та організацій. Інформувати обласний координаційний
комітет сприяння
зайнятості населення про підприємства, де відбуваються зазначені процеси, та
вносити пропозиції щодо
шляхів запобігання безробіттю.
Виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості,
підприємства, організації.
Протягом року.
Сприяти підприємствам та організаціям, які впроваджують нові
форми господарювання, сприяють роз-
в'язуванню проблем зайнятості населення, особливо жінок, молоді та інвалідів,
в отриманні позитивних
рішень міської ради щодо надання відповідно до чинного законодавства пільг з
місцевих податків і зборів.
ГУ економіки та комунального майна,
ГУ міського господарства,
ГУ з гуманітарних та соціальних питань,
виконавчі органи районних рад.
Протягом року.
Направити на професійну підготовку, перепідготовку та підвищення
кваліфікації 3110 чол. з числа
безробітних.
Районні центри зайнятості.
Протягом року.
Забезпечити інформування населення про наявність вільних робочих
місць та умови праці у газеті
обласного центру зайнятості "Робота" та через інші засоби масової
інформації.
Обласний та районні центри зайнятості.
Постійно.
Забезпечити консультативну і методичну допомогу громадянам,
в першу чергу з числа безробітних, з
питань організації власної справи, заснованої на приватній власності та власній
праці.
Управління з питань підприємництва,
відділ з питань праці ГУ з гуманітарних та соціальних
питань,
виконавчі органи районних рад,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
4.2. Організація оплачуваних громадських робіт
Забезпечити організацію оплачуваних громадських робіт та залучення
до них мешканців міста, в тому
числі 5,7 тис.чол. із числа безробітних. Здійснювати фінансування цих робіт
за рахунок коштів місцевого
бюджету, підприємств, установ, організацій, Фонду загальнообов'язкового державного
соціального страхуван-
ня на випадок безробіття.
Виконавчі органи районних рад,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Розглянути можливості організації оплачуваних громадських робіт
для завершення будівництва і вве-
дення в експлуатацію об'єктів житла, освіти, охорони здоров'я, приватизованих
об'єктів незавершеного бу-
дівництва та інших, розширення масштабів їх проведення в організаціях соціальної
сфери: будинках-інтерна-
тах, притулках для громадян без певного місця проживання, територіальних центрах
по обслуговуванню
одиноких непрацездатних громадян тощо.
Виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Інформувати населення міста про можливість участі в оплачуваних
громадських роботах, умови та
оплату праці за допомогою засобів масової інформації.
Виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Сприяти залученню до оплачуваних громадських робіт працівників,
які перебувають у стані вимушеної
неповної зайнятості.
Районні центри зайнятості.
Протягом року.
4.3. Забезпечення додаткових гарантій зайнятості окремих категорій громадян
Забронювати на підприємствах, організаціях та установах 2325
робочих місць для працевлаштування
громадян, які відповідно до ст.5 Закону України "Про зайнятість населення"
потребують додаткових гарантій
зайнятості.
Виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості.
В терміни, передбачені чинним законодавством.
4.3.1. Зайнятість молоді
Забронювати на підприємствах, в установах і організаціях міста
0,9 тис. робочих місць для працевлаш-
тування випускників загальноосвітніх шкіл і професійно-технічних закладів, а
також молоді, якій надається
перше робоче місце.
Виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості.
В терміни, передбачені чинним законодавством.
Забезпечити адресне бронювання робочих місць на підприємствах,
в установах і організаціях для
працевлаштування дітей-сиріт та дітей, які залишились без піклування батьків,
випускників шкіл-інтернатів,
неповнолітніх, які перебувають на обліку у кримінальній міліції.
Виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості.
В терміни, передбачені чинним законодавством.
Сприяти першочерговому працевлаштуванню молоді, яка потребує
соціального захисту. Забезпечити
постійний контроль за її працевлаштуванням на заброньовані робочі місця.
Виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості.
В терміни, передбачені чинним законодавством.
Проводити системну роботу з професійної орієнтації молоді з
метою правильного вибору професії.
Забезпечити надання консультацій та психологічну адаптацію молоді, що звертається
по допомогу у праце-
влаштуванні.
Міський центр соціальних служб для молоді "Довіра",
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Надавати всебічну допомогу щодо створення та функціонування
у вищих навчальних закладах громад-
ських центрів зайнятості.
Комітет у справах сім'ї та молоді ГУ з гуманітарних та соціальних
питань,
відділ з питань праці ГУ з гуманітарних та соціальних
питань,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Забезпечити інформування молоді про наявність тимчасових та одноразових робіт.
Комітет у справах сім'ї та молоді ГУ з гуманітарних та соціальних
питань,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Проводити сезонні ярмарки вакансій та дні зайнятості для молоді.
Комітет у справах сім'ї та молоді ГУ з гуманітарних та соціальних
питань,
районні центри зайнятості.
Сприяти розвитку підприємництва у молодіжному середовищі шляхом
проведення циклів спеціалізова-
них семінарів та круглих столів з питань вирішення проблем молодіжного підприємництва,
організації курсів
з підготовки менеджерів малого бізнесу, проведення форуму молодих підприємців
та конкурсу бізнес-планів
на базі Американо-Українського бізнес-центру при НТУ "ХПІ".
Комітет у справах сім'ї та молоді ГУ з гуманітарних та соціальних
питань,
управління з питань підприємництва,
АУБЦ при НТУ "ХПІ".
Протягом року.
4.3.2. Зайнятість жінок
Надавати психологічну підтримку, професійні консультації та
допомогу з професійної орієнтації жі-
нкам, які залишилися без роботи.
ГУ з гуманітарних та соціальних питань,
виконавчі органи районних рад,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Сприяти працевлаштуванню жінок, що зареєстровані у службі зайнятості,
використовуючи інформацію
про наявність вільних робочих місць у недержавному секторі економіки, особливо
з гнучким графіком
роботи, неповним робочим днем та надомною працею.
Виконавчі органи районних рад,
районні центри зайнятості,
підприємства, організації та установи.
Протягом року.
Забронювати на підприємствах, в організаціях та установах міста
870 робочих місць для працевлашту-
вання жінок, які мають дітей віком до 6 років, одиноких матерів з дітьми віком
до 14 років або дітьми-
інвалідами.
Виконавчі органи міської та районних рад,
районні центри зайнятості,
В терміни, передбачені чинним законодавством.
4.3.3. Зайнятість інвалідів
Встановити нормативи створення робочих місць для працевлаштування
інвалідів і довести до підпри-
ємств, організацій та установ усіх форм власності.
Виконавчі органи міської та районних рад,
В терміни, передбачені чинним законодавством.
Посилити контроль за наданням підприємствами, організаціями
та установами усіх форм власності
інформації про вільні робочі місця та вакантні посади, на яких може бути використана
праця інвалідів.
Відділ з питань праці ГУ з гуманітарних та соціальних питань,
виконавчі органи районних рад,
районні центри зайнятості,
Інспекція по контролю за додержанням законодавства про
зайнятість населення.
Протягом року.
Підтримувати дієвий зв'язок з підприємствами, які створені
при громадських організаціях інвалідів, з
метою одержання постійної інформації про вільні робочі місця для працевлаштування
інвалідів.
Виконавчі органи районних рад,
районні центри зайнятості.
Протягом року.
Надавати до районних центрів зайнятості інформацію про інвалідів,
які потребують допомоги у пра-
цевлаштуванні.
Виконавчі органи районних рад.
Протягом року.
Надсилати до обласного відділення фонду України соціального
захисту інвалідів інформацію про всі
випадки відмов у прийнятті на роботу інваліда в рахунок встановленого нормативу
для подальшого реагування.
Районні центри зайнятості.
Протягом року.
4.4. Фінансове забезпечення
Джерелами фінансування заходів Програми зайнятості населення
є кошти Фонду загальнообов'язково-
го державного соціального страхування України на випадок безробіття, а також
кошти місцевих бюджетів,
підприємств, організацій та установ в частині організації оплачуваних громадських
робіт.
4.5. Координування та контроль реалізації програми
На підставі інформації районних центрів зайнятості здійснювати
щоквартальну оцінку стану ринку
праці міста та, в разі необхідності, розглядати ці питання на координаційній
раді з питань гуманітарної та
соціальної політики Харківського міськвиконкому.
Відділ з питань праці ГУ з гуманітарних та соціальних питань.
У разі зміни ситуації на ринку праці вносити корективи до програмних
показників згідно з установ-
леним порядком.
Відділ з питань праці ГУ з гуманітарних та соціальних питань.
В разі необхідності.
Таблиця 1
Розподіл трудових ресурсів за сферами зайнягосі і в середньорічному
обчисленні
у 1999-2001 pp. в м. Харкові
____________________________________________тис, осіб____
№ |
Показники |
1999 р. (звіт) |
2000 р. (очікуване) |
2001 р. (прогноз) |
||||||
Всього |
втому числі |
Всього |
в тому числі |
Всього |
в тому числі |
|||||
міего |
село |
місто |
село |
місто |
село |
|||||
1 |
Трудові ресурси |
1020,1 |
1020.6 |
1020,6 |
||||||
1а |
з них: |
942,2 |
942,7 |
942,6 |
||||||
2 |
Зайнято в усіх сферах економічної діяльності |
784.6 |
769.2 |
753,3 |
||||||
2а |
з них: |
593.5 |
575.0 |
552.9 |
||||||
26 |
зайняті у інших сферах економічної діяльності |
191,1 |
194,2 |
200.4 |
||||||
3 |
Безробітні (зареєстровані в службі зайнятості) |
16,2 |
18,1 |
22.8 |
||||||
4 |
Учні у працездатному віці, що навчаються з відривом |
145,0 |
147,0 |
149,2 |
||||||
5 |
Незайняте населення |
74,3 |
86.3 |
95.3 |
||||||
6 |
Рівень зайнятості (% гр.2 до гр. 1) |
76.9 |
75.4 |
73.8 |
Таблиця 2
Чисельність зайнятих за галузями економіки України в середньорічному обчисленні у 1999-2001 pp. по м. Харкову
(тис. осіб)
Показники |
Роки |
||
1999 (звіт) |
2000 (очікуване) |
2001 (прогноз) |
|
Зайнято у галузях економіки |
593.5 |
575,0 |
552.9 |
утому числі: |
|||
Промисловість |
202,6 |
197,0 |
190,5 |
Сільське господарство |
1,6 |
1.6 |
1,6 |
Будівництво |
44,3 |
42,1 |
40,1 |
Транспорт і зв'язок |
48.4 |
47.0 |
43.0 |
Торгівля, громадське харчування, |
68,6 |
69,5 |
69,5 |
Житлово-комунальне господарство і |
32,4 |
30,1 |
27,5 |
Охорона здоров'я, фізкультура і |
49,7 |
48,3 |
47,2 |
Освіта і культура, мистецтво, наука і |
100,9 |
98,1 |
95,8 |
Фінансування, кредитування, страхове і |
6,6 |
6,2 |
6,0 |
Апарат органів державного і |
18,8 |
17,0 |
15,0 |
Інші галузі |
19,6 |
18,1 |
16,7 |
Таблиця З
Рух незайнятої робочої сили, зареєстрованої в службі зайнятості по м. Харкову
осіб
1999 рік, звіт |
2000 рік, очікуване |
2001 рік, прогноз |
||||||||
Всього на |
в тому числі: |
Всього на |
в тому числі: |
Всього на |
в тому числі: |
|||||
на |
вийде на |
на початок |
вийде |
на |
вийде |
|||||
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
|||
1. |
Пропозиція робочої сили, всього |
41547 |
14085 |
27462 |
46664 |
16385 |
30279 |
58107 |
18404 |
39703 |
в тому числі по категоріях: |
||||||||||
1.1. |
вивільнені у зв'язку зі змінами в організації |
11437 |
5196 |
6241 |
15119 |
5330 |
9789 |
20820 |
5555 |
15265 |
1.1.1. |
з p. 1.1.- військовослужбовці, звільнені у |
10 |
6 |
4 |
34 |
4 |
ЗО |
ЗО |
3 |
27 |
1.2. |
звільнені за власним бажанням |
11079 |
3588 |
7491 |
11817 |
4284 |
7533 |
16537 |
4659 |
8878 |
1.3. |
звільнені за порушення трудової дисципліни |
53 |
8 |
45 |
84 |
19 |
65 |
101 |
20 |
81 |
1.4. |
випускники середніх загальноосвітніх шкіл |
309 |
64 |
245 |
447 |
74 |
373 |
734 |
144 |
590 |
1.5. |
випускники професійно-технічних закладів |
898 |
266 |
632 |
896 |
299 |
597 |
1131 |
312 |
819 |
1.6. |
випускники вищих закладів освіти |
1445 |
428 |
1017 |
1473 |
551 |
922 |
1690 |
533 |
1157 |
1.7. |
особи, які звільнилися із строкової військової |
323 |
64 |
259 |
388 |
39 |
349 |
383 |
61 |
322 |
1.8. |
особи, які звільнені з установ, що виконують |
175 |
37 |
138 |
192 |
24 |
168 |
221 |
33 |
188 |
1.9. |
особи, які не зайняті з різних причин більше 1 |
10570 |
2729 |
7841 |
9740 |
3189 |
6551 |
11172 |
4257 |
6915 |
1.10. |
особи, які не були зайняті з інших причин |
5258 |
1705 |
3553 |
6508 |
2576 |
3932 |
8318 |
2830 |
5488 |
1 |
2 |
3 4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
||||
2. |
Працевлаштовано за допомогою служби |
9519 |
10719 |
11722 |
||||||
3. |
Самостійне працевлаштування |
373 |
344 |
552 |
||||||
4. |
Вийдуть на дострокову пенсію |
1476 |
1759 |
1984 |
||||||
5. |
Зняття з обліку з інших причин |
13794 |
15438 |
16628 |
||||||
6. |
Чисельність незайнятих (безробітних), які |
16385 |
18404 |
27221 |
||||||
7. |
Рівень безробіття, % (від незайнятого |
1,75 |
2,03 |
3,00 |
Вивільнення працівників у зв'язку з реорганізацією виробництва, скорочення штатів по м. Харкову
Райони (міста, |
втому числі по галузях економіки |
||||||||||||||||||
райони) |
Прогноз |
промисловість |
сільське господарство |
лісове господарство |
транспорт та зв'язок |
будівництво |
торгівля та громадське |
матеріально-технічне |
інформаційно- |
інші види діяльності сфери |
житлово-комунальне |
невиробничі види |
охорона здоров'я, фізична |
освіта |
культура та мистецтво |
наука і наукове |
фінансування та |
апарат органів держ. та |
інші |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
Всього по м. Харкову |
15265 |
6534 |
0 |
0 |
961 |
1405 |
721 |
140 |
122 |
364 |
373 |
162 |
753 |
63 |
16 |
758 |
744 |
620 |
810 |
0 |
8 |
||||||||||||||||||
1. Дзержинський |
1510 |
60 |
0 |
0 |
40 |
150 |
80 |
ЗО |
10 |
140 |
40 |
10 |
70 |
20 |
40 |
280 |
120 |
200 |
40 |
0 |
|||||||||||||||||||
2. Київський |
2500 |
1120 |
0 |
0 |
80 |
150 |
250 |
20 |
50 |
10 |
50 |
0 |
130 |
10 |
10 |
200 |
150 |
90 |
0 |
0 |
0 |
||||||||||||||||||
3. Комінтернівський |
2970 |
1966 |
0 |
0 |
210 |
92 |
47 |
10 |
37 |
32 |
142 |
11 |
256 |
70 |
3 |
84 |
10 |
0 |
0 |
4. Ленінський |
549 |
91 |
0 |
0 |
253 |
0 |
5 |
ЗО |
0 |
94 |
0 |
76 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
5. Московський |
1970 |
942 |
0 |
0 |
173 |
104 |
224 |
20 |
15 |
18 |
86 |
35 |
100 |
95 |
0 |
104 |
34 |
20 |
0 |
6. Жовтневий |
2500 |
900 |
0 |
0 |
80 |
75 |
20 |
0 |
0 |
0 |
20 |
10 |
5 |
10 |
15 |
15 |
400 |
250 |
700 |
7. Орджонікідзевський |
1106 |
45 |
0 |
0 |
0 |
734 |
ЗО |
0 |
0 |
10 |
0 |
0 |
127 |
95 |
0 |
0 |
0 |
35 |
ЗО |
8. Фрунзенський |
1660 |
1100 |
0 |
0 |
75 |
90 |
55 |
20 |
10 |
40 |
15 |
20 |
55 |
50 |
10 |
45 |
ЗО |
20 |
25 |
9. Червонозаводський |
500 |
310 |
0 |
0 |
50 |
10 |
10 |
10 |
0 |
20 |
20 |
0 |
10 |
10 |
0 |
ЗО. |
0 |
5 |
15 |
Таблиця 5
Бронювання робочих місць в 2001 році по м. Харкову
1 |
Бронювання робочих місць в 2001 році |
|||||||
Регіони |
Всього |
жінки з дітьми молодь, яка |
молодь, яка |
молодь, якій |
особи |
Особи, |
Молодь, яка |
|
Всього по області |
2325 |
870 |
557 |
283 |
22 |
262 |
237 |
94 |
в тому числі по районах: |
||||||||
1. Дзержинський |
200 |
60 |
50 |
40 |
0 |
25 |
20 |
5 |
2. Київський |
300 |
106 |
53 |
75 |
9 |
32 |
15 |
10 |
3. Комінтепнівський |
205 |
60 |
58 |
30 |
2 |
ЗО |
15 |
10 |
4. Ленінський |
200 |
96 |
36 |
25 |
1 |
25 |
12 |
5 |
5. Московський |
500 |
190 |
160 |
30 |
5 |
55 |
40 |
20 |
6. Жовтневий |
240 |
130 |
15 |
24 |
1 |
45 |
15 |
10 |
7. Орджонікідзевський |
260 |
75 |
90 |
20 |
1 |
20 |
40 |
14 |
8. Фрунзенський |
220 |
70 |
50 |
19 |
1 |
20 |
50 |
10 |
9. Червонозаводський |
200 |
83 |
45 |
20 |
2 |
10 |
ЗО |
10 |
Таблиця 6
Активні заходи сприяння зайнятості та соціальні послуги безробітним у 1999-2001
роках по м. Харкову.
Регіони |
1999 рік |
|||||||
Передбачається протягом року |
||||||||
Незайняте |
працев |
здійсни |
надати |
залучити |
залучити |
здійснити |
праце |
|
А |
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
Всього по м. Харкову |
41547 |
9519 |
3299 |
19412 |
4238 |
0 |
0 |
0 |
в т.ч. по районах |
||||||||
1. Дзержинський |
5638 |
1388 |
388 |
2848 |
612 |
0 |
0 |
0 |
2. Київський |
4137 |
962 |
291 |
1978 |
412 |
0 |
0 |
0 |
3. Комінтернівський |
2969 |
876 |
289 |
1692 |
483 |
0 |
0 |
0 |
4. Ленінський |
2668 |
825 |
270 |
1543 |
435 |
0 |
0 |
0 |
5. Московський |
9703 |
1463 |
602 |
3815 |
363 |
0 |
0 |
0 |
6. Жовтневий |
4020 |
995 |
343 |
2148 |
500 |
0 |
0 |
0 |
7. Орджонікідзевський |
5081 |
986 |
473 |
1381 |
348 |
0 |
0 |
0 |
9. Фрунзенський |
4324 |
1080 |
349 |
2018 |
582 |
0 |
0 |
0 |
9. Червонозаводський |
3007 |
944 |
294 |
1989 |
503 |
0 |
0 |
0 |
Таблиця 6
Регіони |
2000 рік |
|||||||
Передбачається протягом року |
||||||||
Незайняте |
працевла |
здійсни |
надати |
залучи |
залучити |
здійсни |
праце |
|
А |
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
Всього по м. Харкову |
46664 |
10710 |
3159 |
26600 |
5177 |
0 |
9 |
0 |
в т.ч. по районах |
||||||||
1. Дзержинський |
6836 |
1400 |
360 |
2800 |
560 |
0 |
1 |
0 |
2. Київський |
4500 |
1180 |
345 |
2800 |
500 |
0 |
1 |
0 |
3. Комінтернівський |
3500 |
1050 |
280 |
3000 |
570 |
0 |
1 |
0 |
4. Ленінський |
3100 |
950 |
220 |
2800 |
420 |
0 |
1 |
0 |
5. Московський |
10504 |
1604 |
564 |
6000 |
980 |
0 |
1 |
0 |
6. Жовтневий |
4744 |
1150 |
260 |
2800 |
600 |
0 |
1 |
0 |
7. Орджонікідзевський |
4766 |
1111 |
450 |
2800 |
536 |
0 |
1 |
0 |
9. Фрунзенський |
5420 |
1215 |
410 |
2800 |
501 |
0 |
1 |
0 |
9. Червонозаводський |
3294 |
1050 |
270 |
800 |
510 |
0 |
1 |
0 |
Таблица 6
Регіони |
2001 рік |
|||||||
Передбачається протягом року |
||||||||
Незайняте |
працев |
здійсни |
надати |
залучи |
залучи |
здійснити |
працевла робото давцям |
|
А |
1 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
||
Всього по м. Харкову |
58107 |
10787 |
31 10 |
32500 |
5737 |
0 |
360 |
575 |
в пі. ч. по районах |
||||||||
1.Дзержинський |
8520 |
1420 |
420 |
4000 |
672 |
0 |
70 |
70 |
2.Київський |
5210 |
1 100 |
360 |
4000 |
550 |
0 |
50 |
50 |
3.Комінтернівський |
5751 |
1080 |
290 |
3000 |
600 |
0 |
20 |
80 |
4. Ленінськії й |
3322 |
922 |
230 |
3000 |
504 |
0 |
35 |
40 |
5. Московський |
12858 |
1730 |
580 |
6000 |
1176 |
0 |
60 |
100 |
6. Жовч новий |
6930 |
1200 |
270 |
4000 |
600 |
0 |
30 |
50 |
7. Орджонікідзсвський |
6066 |
1100 |
330 |
4000 |
540 |
0 |
50 |
55 |
9. Фрунзснськші |
5440 |
1175 |
360 |
3000 |
505 0 |
5 |
30 |
|
9. Червонозаводський |
4010 |
1060 |
270 |
1 500 |
590 | 0 |
40 |
100 |
Таблиця 7
Професійне навчання незайнятого населення по м. Харкову в 2001 році
№ |
2001 рік (прогноз) |
||||
Всього |
з них за видами навчання |
||||
підготовка |
Перепід- |
підвищення |
|||
А |
Б |
1 |
2 |
3 |
4 |
1 |
Всього незайнятих (безробітнтіх) громадян |
3110 |
460 |
1685 |
965 |
в т.ч.: |
|||||
2 |
На початок року |
843 |
178 |
475 |
190 |
3 |
Вивільнені у зв'язку зі змінами в організації |
762 |
0 |
429 |
333 |
4 |
Звільнені за власним бажанням |
587 |
0 |
373 |
214 |
5 |
Громадяни, які вперше шукають роботу |
519 |
282 |
153 |
84 |
6 |
з р.5 закінчили навчальні заклади |
172 |
0 |
103 |
69 |
7 |
з р. 5 випускники загальноосвітніх шкіл |
187 |
187 |
0 |
0 |
8 |
Військовослужбовці, звільнені зі строкової |
38 |
0 |
35 |
3 |
9 |
Громадяни, які тривалий час не працювали |
323 |
0 |
187 |
136 |
10 |
Інші |
38 |
0 |
33 |
5 |
11 |
з рядка 1 |
2229 |
343 |
1254 |
632 |
12 |
з рядка 1 |
1467 |
460 |
709 |
298 |
13 |
середня тривалість навчання (міс.) |
3,0 |
3,2 |
3,84 |
2,0 |
14 |
середня вартість навчання 1 чол. протягом 1 |
113,0 |
80,0 |
96,0 |
163,0 |
Організація оплачуваних громадських робіт по м. Харкову
Регіони (міста, райони) |
з них |
з гр. 1 - по галузях економіки |
||||||||||||||||||
безробітні, |
з гр. 1 - у |
промис |
сільське |
лісове |
транс |
будів |
торгівля |
матері |
інфор |
інші |
житлово- |
невиро |
охорона |
освіта |
культура |
наука |
фінансу |
апарат |
інші |
|
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
6 |
7 |
8 |
9 |
10 |
11 |
12 |
13 |
14 |
15 |
16 |
17 |
18 |
19 |
20 |
21 |
Чисельність безробітних, яких |
5737 |
1536 |
540 |
247 |
0 |
145 |
310 |
35 |
33 |
35 |
371 |
1675 |
150 |
964 |
310 |
380 |
20 |
110 |
412 |
0 |
в т. ч. по районах: |
||||||||||||||||||||
1. Дзержинськии |
672 |
226 |
90 |
0 |
0 |
10 |
80 |
0 |
0 |
0 |
0 |
132 |
0 |
50 |
180 |
100 |
0 |
0 |
30 |
0 |
2. Київський |
600 |
80 |
0 |
0 |
0 |
25 |
0 |
0 |
0 |
25 |
0 |
290 |
0 |
120 |
90 |
50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
3. Комінтернівський |
575 |
80 |
175 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
70 |
60 |
250 |
0 |
0 |
0 |
0 |
20 |
0 |
4. Ленінський |
504 |
100 |
10 |
0 |
0 |
0 |
10 |
15 |
0 |
0 |
0 |
273 |
0 |
114 |
0 |
0 |
0 |
0 |
82 |
0 |
5. Московський |
1176 |
400 |
20 |
150 |
0 |
80 |
130 |
0 |
0 |
0 |
346 |
0 |
0 |
300 |
0 |
0 |
0 |
100 |
50 |
0 |
6. Жовтневий |
600 |
300 |
50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
0 |
320 |
0 |
60 |
0 |
0 |
0 |
0 |
170 |
0 |
7. Орджонікідзевський |
540 |
150 |
30 |
80 |
0 |
30 |
50 |
20 |
20 |
10 |
10 |
200 |
10 |
20 |
10 |
30 |
0 |
10 |
10 |
0 |
9. Фрунзенський |
480 |
70 |
115 |
17 |
0 |
0 |
0 |
0 |
13 |
0 |
5 |
0 |
80 |
0 |
30 |
200 |
20 |
0 |
0 |
0 |
9. Червонозаводський |
590 |
130 |
50 |
0 |
0 |
0 |
40 |
0 |
0 |
0 |
10 |
390 |
0 |
50 |
0 |
0 |
0 |
0 |
50 |
0 |
Довідково: чисельність учнів, студентів, які навчаються і виявили бажання працювати у вільний від навчання час - осіб |
Таблиця 9
Чисельність безробітних на обліку в службі зайнятості і рівні зареєсірованого
безробіття станом на 1 число кожного місяця по м. Харкову
01.01.2 |
01.02.2 |
01.03.2 |
01.04 |
01.05.2 |
01.06 |
01.07 |
01.08.2 |
01.09 |
01.10 |
01.11 |
01.12.2 |
01.01 |
|
1. Чисельність |
18404 |
19139 |
19874 |
20608 |
21343 |
22078 |
22813 |
23547 |
24282 |
25017 |
25752 |
26486 |
27221 |
2. Чисельність |
10229 |
10675 |
11121 |
11567 |
12013 |
12459 |
12905 |
13350 |
13796 |
14242 |
14688 |
15134 |
15580 |
3. Рівень безробіття, % |
2,03 |
2,11 |
2,19 |
2,27 |
2,35 |
2,43 |
2,51 |
2,60 |
2,68 |
2,76 |
2,84 |
2,92 |
3,00 |
в т. ч. по районах: |
|||||||||||||
1. Дзержинський |
3200 |
3334 |
3468 |
3603 |
3737 |
3871 |
4005 |
4139 |
4273 |
4408 |
4542 |
4676 |
4810 |
1700 |
1783 |
1867 |
1950 |
2033 |
2117 |
2200 |
2283 |
2367 |
2450 |
2533 |
2617 |
2700 |
|
2. Київський |
2000 |
2035 |
2070 |
2105 |
2140 |
2175 |
2210 |
2245 |
2280 |
2315 |
2350 |
2385 |
2420 |
1200 |
1225 |
1250 |
1275 |
1300 |
1325 |
1350 |
1375 |
1400 |
1425 |
1450 |
1475 |
1500 |
|
3. Комінтернівський |
1350 |
1529 |
1709 |
1888 |
2067 |
2246 |
2426 |
2605 |
2784 |
2963 |
3143 |
3322 |
3501 |
830 |
944 |
1058 |
1173 |
1287 |
1401 |
1515 |
1629 |
1743 |
1858 |
1972 |
2086 |
2200 |
|
4. Ленінський |
950 |
957 |
963 |
970 |
977 |
983 |
990 |
997 |
1003 |
1010 |
1017 |
1023 |
1030 |
580 |
586 |
592 |
598 |
603 |
609 |
6І5 |
62! |
627 |
633 |
638 |
644 |
650 |
|
5. Московський |
4852 |
4957 |
5061 |
5166 |
5270 |
5375 |
5480 |
5584 |
5689 |
5793 |
5898 |
6002 |
6107 |
2472 |
2533 |
2593 |
2654 |
2715 |
2775 |
2836 |
2897 |
2957 |
3018 |
3079 |
3139 |
3200 |
|
6. Жовтневий |
1558 |
1725 |
1893 |
2060 |
2228 |
2395 |
2563 |
2730 |
2897 |
3065 |
3232 |
3400 |
3567 |
780 |
873 |
967 |
1060 |
1153 |
1247 |
1340 |
1433 |
1527 |
1620 |
1713 |
1807 |
1900 |
|
7. Орджонікідзевський |
1750 |
1795 |
1839 |
1884 |
1929 |
1973 |
2018 |
2063 |
2107 |
2152 |
2197 |
2241 |
2286 |
962 |
989 |
1015 |
1042 |
1068 |
1095 |
1121 |
1148 |
1174 |
1201 |
1227 |
1254 |
1280 |
|
8. Фрунзенський |
1700 |
1717 |
1733 |
1750 |
1767 |
1783 |
1800 |
1817 |
1833 |
1850 |
1867 |
1883 |
1900 |
1105 |
1113 |
1121 |
1129 |
1137 |
1145 |
1153 |
1160 |
1168 |
1176 |
1184 |
1192 |
1200 |
|
9. Червонозаводський |
1044 |
1090 |
1137 |
1183 |
1229 |
1276 |
1322 |
1368 |
1415 |
1461 |
1507 |
1554 |
1600 |
600 |
629 |
658 |
688 |
717 |
746 |
775 |
804 |
833 |
863 |
892 |
921 |
950 |
Розрахунок необхідних видатків, пов'язаних із реалізацією Закону
України
"Про загальнообов'язкове державне соціальне страхування на випадок безробіття"
по м. Харкову на 2001 рік
тис. грн.
2001 рік, |
|
Видатки, всього |
18836,3 |
в тому числі: |
|
1. Допомога по безробіттю |
9439,3 |
в тому числі: |
|
1.1. одноразова її виплата для організації безробітним підприємницької діяльності |
423,4 |
2. Матеріальна допомога у період професійної підготовки,
перепідготовки або |
839,3 |
3. Матеріальна допомога по безробіттю, одноразова матеріальна
допомога |
447,5 |
4. Витрати, пов'язані із професійною підготовкою або перепідготовкою, |
1460,0 |
5. Дотація роботодавцю на створення додаткових робочих
місць для |
1587,0 |
6. Фінансування організації оплачуваних громадських робіт для безробітних |
714,7 |
7. Інформаційні та консультаційні послуги, пов'язані з працевлаштуванням |
97,6 |
8. Відшкодування Пенсійному фонду України витрат, пов'язаних
із достроковим |
1 900,0 |
9. Фінансування витрат на утримання та забезпечення діяльності
виконавчої |
2190,0 |
в т. ч. |
|
- на розвиток матеріальної бази |
464,3 |
- на створення інформаційно-довідкової системи служби зайнятості |
324,9 |
- утримання державної служби зайнятості |
1400,8 |
10. Послуги Ощадбанку за виплати безробітним |
160,9 |