УКРАЇНА
ХАРКІВСЬКИЙ МІСЬКИЙ ГОЛОВА

РОЗПОРЯДЖЕННЯ

Від 03.12.2001 № 2292

Про основні напрямки підгоговки
і завдання Цивільної оборони
міста Харкова на 2002 рік

На підставі Закону України "Про цивільну оборону України", згідно
Директиви начальника Цивільної оборони - Прем'єр-міністра України "Про
основні напрямки підгоговки і завдання Цивільної оборони України", відповідно
до ст. 36 закону Українн "Про місцеве самоврядування в Україні" та керуючись
ст. ст. 42, 59 цього закону:

1 Затвердити "Основні напрямки підгоговкн і завдання Цивільної оборони

місга Харкова на 2002 рік" (додасться).
2. Затвердити План основних заходів підготовки Цивільної оборони міста

Харкова на 2002 рік (додається).

3. Контроль за виконанням даного розпорядження покласти на першого
заступника міського голови з питань діяльності виконавчих органів ради
Бабаєва В.М.

Міський голова

М.Д. Пилипчук

ЗАТВЕРДЖЕНО
Розпорядженням Міського голови

від 03.12.2001 року № 2292

ОСНОВНІ НАПРЯМКИ ПІДГОТОВКИ
І ЗАВДАННЯ ЦИВІЛЬНОЇ ОБОРОНИ МІСТА ХАРКОВА
НА 2002 РІК

Заходи підготовки Цивільної оборони міста Харкова у 2001 році в основному
виконані. Робота, проведена по реалізації цих заходів на всіх рівнях, забезпечила
стале функціонування системи міського господарства, підвищила рівень готовності
та дієздатності органів управління та сил цивільної оборони до реагування на
надзвичайні ситуації.

Продовжується робота щодо вдосконалення структур міської ланки
територіальної підсистеми Єдиної державної системи запобігання та реагування на
надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру і її функціональних
підсистем на міському рівні. Поліпшилась взаємодія між службами міста при загрозі
і виникненні надзвичайних ситуацій.

Проведена робота щодо зниження запасів небезпечних хімічних речовин на
хімічно-небезпечнкх об'єктах місга (ХНО), визначення хімічної небезпеки цих
об'єктів за новою методикою, створення загальнодержавного реєстру потенційно
небезпечних об'єктів.

Поліпшився стан нзвчзльно-матеріальної бази цивільної оборони служби
захисту населення за місцем проживання та рівень організаційної роботи з питань
цивільної оборони в загальноосвітніх та дошкільних закладах міста

За підсумками реальних дій з ліквідації наслідків надзвичайних ситуацій,
перевірок та навчань в кращий бік визначились: Дзержинськнй, Комінтернівський та
Фрунзенськнй райони міста, міське Управління освіти, служба охорони
громадського порядку та служба захисту населення за місцем проживання ЦО міста,
ДП "Харківський метрополітен" та ХКП "Міськелектрогранс".

Разом з тим мають місце ряд негативних факторів, які потребують додаткових
зусиль для подальшого покращення загальної природно-техногенної та санітарно-
епідемічної обстановки в місті.

На недостатньому рівні знаходиться стан цивільної оборони Київського
району.

Загальними недоліками стану ХНО є низький рівень забезпеченості
локальними системами виявлення загрози виникнення НС, незабезпеченість
диспетчерських служб автоматизованою апаратурою інформації про обстановку,
висока ступінь зношеності обладнання аміачних установок.

На незадовільному рівні вирішуються питання щодо створення матеріально-
технічних і фінансових ресурсів на випадок виникнення надзвичайних ситуацій.

Наявна тенденція безвідповідального відношення керівників організацій,
підприємств і установ до створення належннх умов для навчання особового складу
формувань та працюючого персоналу, до стану та збереження навчалько-
матеріальної бази цивільної оборони, захисних споруд, інженерного, хімічного та
медичного майна.

З метою закріплення та розвитку досягнутих позитивних результатів,
удосконалення готовності органів управління та сил Цивільної оборони до дій за
призначенням, підвищення ефективності заходів запобігання виникнення
надзвичайних ситуацій та створення умов для забезпечення життєдіяльності міста, а
також усунення вищезазначеннх недоліків:

1. Головним завданням Цивільної оборони міста на 2002 рік вважати
забезпечення створення необхідних передумов для подальшого сталого
розвитку міста шляхом зниження рівня техногенно-екологічних ризиків,
суттєвого підвищення ефективності запобігання і реагування на надзвичайні
ситуації заради безпеки окремої людини та суспільства, збереження
національного надбання і довкілля на основі високої готовності органів
управління, сил та засобів цивільної оборони.

Основні зусилля зосередити на виконанні комплексних заходів, спрямованих
на ефективну реалізацію програми у сфері захисту населення і території від
надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру, запобігання та
оперативного реагування на них на період до 2005 року, затвердженою рішенням 26
сесії 23 скликання міської ради від 22 листопада 2001 року.

Визначити такі основні напрямки діяльності та пріоритетні завдання:

- створення чіткого відлагодженого механізму реалізації заходів щодо
запобігання і реагування на НС шляхом продовження вдосконалення міської та
районних ланок територіальної підсистеми Єдиної державної системи запобігання та
реагування на надзвичайні ситуації техногенного та природного характеру на всіх її
рівнях та реалізації Програми запобігання та реагування на надзвичайні ситуації

техногенного та природного характеру до 2005 року, відповідно до рішення 26 сесії
23 скликання міської ради від 22 листопада 2001 року;

- забезпечення реального фінансування заходів цивільної оборони на всіх
рівнях місцевого самоврядування, суттєве зменшення витрат з міського бюджету на
подолання наслідків НС і відшкодування збитків шляхом запровадження системи
страхування на випадок виникнення надзвичайної ситуації, формування страхових
фондів;

- істотне зниження рівня загрози виникнення надзвичайних ситуацій на
найбільш потенцінно-небезпечних об'єктах, законодавчого забезпечення питань
організації захисту населення і територій на місцевому рівні та підвищення сталості
функціонування промислових об'єктів в умовах надзвичайних ситуацій за
результатами паспортизації об'єктів і територій;

- забезпечення неухильного виконання вимог Закону України "Про страховий
фонд документації" шляхом налагодження тісної взаємодії та ефективної співпраці
місцевих органів самоврядування, підприємств, установ та організацій незалежно від
форм власності та підпорядкування з Харківським регіональним центром страхового
фонду документації, з метою своєчасного надання необхідної інформації про
потенційно-небезпечні та інші об'єкти і території, а також зміни ступеню їх безпеки
для їх паспортизації і створення відповідних комплектів документів щодо
забезпечення оперативного проведення пошуково-рятуватьних та аварійно-

відновних робіт;

- підвищення оперативності реагування та надання допомоги потерпілнм на
початковому етапі аварійно-рятувальннх робіт шляхом створення резервів
матеріально-технічннх ресурсів на всіх рівнях відповідальності за захист населення і
територій від надзвичайних ситуацій відповідно до Розпорядження міського голови
від 12.10.2001 р. № 1914 "Про забезпечення виконання розпорядження голови
Харківської обласної державної адміністрації від 30.08.01 р. № 581 "Про
забезпечення виконання постанови Кабінету Міністрів України від 29 березня 2001
року № 308 "Про порядок створення і використання матеріальних резервів для
запобігання, ліквідації надзвичайних ситуацій техногенного і природного характеру

та їх наслідків";

- продовжувати роботи щодо створення міської та районних у місті Харкові
ланок територіальної підсистеми Урядової інформаційно-аналітичної системи з
питань надзвичайних ситуацій.

Виходячи з головного завдання щодо підготовки Цивільної оборони,
пріоритетних напрямків діяльності, для досягнення основної мети та відповідних
кінцевих результатів, визначити такі завдання:

2. Начальникам Цивільної оборони районних у м. Харкові рад, служб,
організацій та установу:

- забезпечити сталу роботу міської та районних ланок територіальної
підсистеми Єдиної державної системи запобігання та реагування на надзвичайні
ситуації техногенного та природного характеру у всіх режимах її функціонування;

- приділити основну увагу, в ході реалізації цього розпорядження та організації
підготовки цивільної оборони підпорядкованого рівня, практичним заходам щодо
зниження ризику виникнення надзвичайних ситуацій, протидії пожежам, проявам
гідрометеорологічних і гідрогеологічних явищ;

- продовжити створення міської та районних у місті Харкові ланок
територіальної підсистеми Урядової інформаційно-аналітичної системи з питань
надзвичайних ситуацій, продовжити створення банків даних та накопичення
відповідної інформації з метою забезпечення підготовки вихідних даних для
прийняття управлінських рішень при загрозі та виникненні надзвичайних ситуацій;

- Відкорнтувати, погодити з відповідними органами управління і в лютому 2002
року ввести в дію плани протипаводкових заходів по організованому пропуску
весняного паводку, у квітні - протиепідемічннх заходів, у жовтні - плани підготовки
до дій в екстремальних осінньо-зимових умовах 2002/2003 року;

- посилити нагляд і контроль у сфері цивільного захисту, комплексні та інші
перевірки органів місцевого самоврядування, організацій і сил цивільної оборони
спрямовувати на забезпечення дотримання вимог законодавчих та норматнвно-
правовнх актів з питань цивільної оборони, захисту населення і територій від
надзвичайних ситуацій, запобіганню їх виникнення, вдосконалення роботи щодо
завчасного вирішення питань пов'язаних із забезпеченням негайного приведення
органів управління та сил у відповідні режими готовності до дій за призначенням у
будь яких надзвичайних ситуаціях, визначення реальності діючих планів та їх
забезпечення фінансовими і матеріально-технічними ресурсами;

- створити матеріальні резерви, страховий фонд документації для запобігання,
ліквідації можливих надзвичайних ситуацій та їх наслідків з урахуванням досвіду
останніх років у проведенні аварінно-відновлювальних робіт, техногенної,
екологічної та природної обстановки міста, а також сфери діяльності та умов
функціонування підпорядкованої ланки, відповідно до постанови Кабінету Міністрів
України від 7 лютого 2001 року № 122;

- підвищити якість функціонування оперативно-чергових служб з надзвичайних
ситуацій та цивільного захисту населення, забезпечити удосконалення пунктів
управління (робочих місць оперативних чергових), оснащення їх сучасним
обладнанням та засобами оперативного зв'язку;

- створити, забезпечити становлення та розвиток служб цивільної оборони,
переглянути організаційно-штатну структуру існуючих невоєнізованнх формувань,
інших сил цивільної оборони і табель їх оснащення з урахуванням сучасних вимог та
умов і подати відповідні пропозиції до Управління з питань НС та ЦЗН м. Харкова,
забезпечити істотне підвищення рівня їх готовності до дій за призначенням та
вирішення питань всебічного забезпечення, приділяючи особливу увагу аварінно-
рятувальним силам;

- забезпечити створення функціонування і вдосконалення комунальних та
об'єктових професійних аварійно-рятувальних служб відповідно до сфер діяльності і
завдань, здійснити реєстрацію всіх аварійно-рятувальних формувань та створити
систему їх атестуватння;

- забезпечити державне аварійно-рятувальне обслуговування об'єктів і територій
відповідно до чинного законодавства та нормагнвно-правовнх актів, а також
укладення з державними аварінно-рятувальними службами (зокрема з воєнізованим
гірничорятувальним загоном) відповідних договорів з встановленими зонами
відповідальності в рамках постанови Кабінету Міністрів України від 04.08.2000 р. №
1214 "Про затвердження переліку об'єктів та окремих територій, які підлягають
постійному та обов'язковому обслуговуванню державними аварійно-рятувальними
службами", здійснити підготовку та перепідготовку керівного складу та спеціалістів
газорятувальних служб та працівників служб охорони праці об'єктів підвищеної
небезпеки;

- в оперативній підготовці керівного складу і органів управління практичні
заходи з реальним залученням сил та засобів спрямовувати насамперед на
проведення робіт щодо запобігання виникненню надзвичайних ситуацій та
інженерного захисту територій;

- підготовку цивільної оборони підпорядкованої ланки у 2002 році планувати
та здійснювати на підставі цього розпорядження та реальної оцінки стану справ із
урахуванням техногенної, екологічної та природної обстановки міста, вірогідності
виникнення можливих надзвичайних ситуацій і досвіду роботи за минулий рік Прн
підготовці навчань та тренувань цивільної оборони особливу увагу зосередити на
відпрацюванні практичних заходів у зимовому періоді, можливій паводковій
обстановці, підтопленні територій грунтовими водами, протидії пожежам,
недопущенні виникнення епідемій та отруєнь серед населення;

- забезпечити розвиток та удосконалення дитячо-молодіжного руху "Школа
безпеки" з метою пропаганди здорового способу життя дітей і юнацтва більш
масового залучення їх до навчання питань цивільної оборони та надзвичайних
ситуацій, всебічно сприяти та надавати необхідну допомогу у проведенні "Дня
цивільної оборони", гри-випробувачня "Котигорошко" і польових зборів таборів

"Юний рятувальник", планувати та проводити ігрові тренінги у дитячих садках з
безпеки жяттєдіяльностї;

- активізувати роботу через всі наявні засоби масової інформації з
нарощування обсягів пропаганди заходів і знань, спрямованих на дії населення при
виникненні надзвичайних ситуацій, дотримання санітрно-гігієнічних норм, правил
пожежної безпеки, поведінки на воді та вживання дарів природа тощо. Широко
висвітлювати призначення та діяльність всіх складових міської ланки територіальної
підсистеми Єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні
ситуації техногенного та природного характеру через удосконалення комплексу
спеціальних передач і рубрик;

- домогтись готовності всіх захисних споруд, що є на обліку підприємств,
установ та організацій незалежно від форм власності і підпорядкування, до
використання за призначенням;

- вжити конкретних практичних заходів щодо сталого функціонування системи
життєзабезпечення та безаварійної експлуатації гідроспоруд, водоканалізаційного
господарства, а також безаварійної експлуатації радіаційно-, хімічно-, внбухо- та
пожежонебезпечннх об'єктів;

- органам і службам медичного захисту забезпечити проведення комплексу
практичних заходів з організації та надання своєчасної і адекватної медичної
допомоги постраждалим, а також підтримання санітарно-епідеміологічного
благополуччя в районах надзвичайних ситуацій, здійснення заходів щодо
профілактики масових інфекційних надзвичайних ситуацій;

- всебічно сприяти підвищенню ролі комісій з питань техногенно-екологічної
безпеки та надзвичайних ситуацій в питаннях попередження та оперативного
реагування на надзвичайні ситуації в межах їх компетенції;

- уточнити плани евакуації населення, яке проживає у зонах ураження від
наслідків можливих надзвичайних ситуацій, протягом року відкорнгувати та
узгодити плани роботи всіх евакоорганів, визначити та підтрнмувати у постійній
готовності сили та засоби для евакуації населення з осередків та районів можливих
надзвичайних ситуацій,

- спланувати та провести огляди-конкурси захисних споруд, пункти видачі
засобів індивідуального захисту, навчачьно-матеріальної бази та консультаційних
пунктів цивільної оборони;

- звіт про виконання заходів, передбачених цим розпорядженням, подавати
через Управління з питань НС та ЦЗН м. Харкова щоквартально до 1 числа першого
місяця наступного кварталу;

- до 15 грудня 2001 року розробити розпорядження про підготовку Цивільної
оборони в районі, плани основних заходів та накази щодо навчання, населення
районів з питань захисту та дій в умовах надзвичайних ситуацій на наступний рік і
своєчасно надіслати їх виконавцям, а також в міських службах, підприємствах,
організаціях, установах до 15 грудня 2001 року видати накази про підсумки
минулого року і про підготовку Цивільної оборони відповідної ланки на наступний
рік з додатком плану основних заходів і довести до підвідомчих структур. До 30
грудня 2001 року копії зазначених документів надіслати в Управління з питань
надзвичайних ситуацій та цивільного захисту населення міста;

- пропозиції щодо планування заходів з підготовки Цивільної оборони міста на
2003 рік подати до 1 вересня 2002 року.

3. Міським службам, організаціям та установам:

Управлінню з питань надзвичайних ситуацій та
цивільного захисту населення міста

- забезпечити безумовне виконання головного завдання цивільної оборони
міста та пріоритетних завдань міської ради на 2002 рік щодо реалізації державної
політики у сфері цивільної оборони шляхом створення надійних гарантій безпечної
життєдіяльності людей, досягнення високих норм та стандартів захисту населення та
територій від надзвичайних ситуацій техногенного та природного характеру,
розв'язання проблем спричинених надвисоким техногенним навантаженням та
імовірністю виникнення небезпечних природних явищ;

- реалізувати заходи щодо зниження рівня техногенно-екологічних ризнків у
рамках Програми запобігання та реагування на надзвичайні ситуації техногенного та
природного характеру до 2005 року, відповідно до рішення 26 сесії 23 скликання
міської ради від 22 листопада 2001 року;

- удосконалювати роботу структурних підрозділів управління з питань НС та
ЦЗН міста щодо забезпечення управління і координації дій районних у місті Харкові
рад з питань підготовки цивільної оборони, реалізації заходів захисту населення і
територій від надзвичайних ситуацій та реагування на них;

- контроль у сфері захисту населення і територій від надзвичайних ситуацій
техногенного та природного характеру здійснювати у взаємодії з міськими службами
ЦО, а також громадськими організаціями;

- контролюючи стан готовності органів управління з питань надзвичайних
ситуацій та цивільного захисту населення, сил і засобів до проведення рятувальних
та інших невідкладних робіт в осередках лиха, надавати методичну допомогу

посадовим особам та відповідним підрозділам щодо впровадження законодавчо-
нормативних актів - з питань цивільної оборони, захисту населення і територій від
надзвичайних ситуацій;

- раптові перевірки проводити за окремим планом та за дорученням
Начальника Цивільної оборони міста - Міського Голови;

- при проведенні комплексних і раптових перевірок органів управління та сил
цивільної оборони, підприємств, установ і організацій тощо керуватись вимогами
наказів МНС України від 20.06.97 № 147, від 12.01.99 №4, від 05.02.99 № 39, від
22.03.99 № 91 та від 06.12.99 № 314, звертаючи прн цьому особливу увагу на
забезпечення дотримання вимог чинного законодавства та норматнвно-правових
актів з питань цивільної оборони, захисту населення і територій від надзвичайних
ситуацій, запобігання їх виникненню. У ході цих заходів надавати методичну
допомогу посадовим особам та відповідним підрозділам, органам управління
цивільної оборони щодо впорядкування власних нормативних актів та приведенням
їх у відповідність до чинного законодавства, впровадженням нових законодавчих
актів з питань цивільної оборони і надзвичайних ситуацій;

- під час перевірок опрацьовувати питання приведення органів управління та
сил у режими готовності щодо дій у надзвичайних ситуаціях, визначення реальності
діючих планів, стану та готовності органів управління і сил до дій за призначенням
з урахуванням забезпеченості матеріально-технічними засобами та іншими видами
забезпечення;

- спрямувати підготовку керівних кадрів та фахівців з питань цивільної
оборони на отримання глинбоких та твердих знань у сфері цивільної оборони, захисту
населення і територій від надзвичайних ситуацій з урахуванням досвіду ліквідації
наслідків техногенних аварій та природних явищ останніх років.

Міському управлінню Міністерства внутрішніх справ України
в Харківської області:

- забезпечити високу готовність органів управління і сил щодо охорони
громадського порядку, безпеки дорожнього руху, охорони матеріальних та
культурних цінностей, районів і осередків можливих аварій, катастроф, а також
районів виявлення та знешкодження вибухонебезпечних предметів.

- забезпечити постійну готовність сил та засобів (у межах їх тактнко-технічних
можливостей), щодо гасіння пожеж, забезпечення проведення аварійно-рятувзльних
робіт у районах виникнення надзвичайних ситуацій відповідно до чинного
законодавства та планів взаємодії;

- забезпечити надійну охорону режимно-обмежувальннх і карантинних зон
місцях можливого радіоактивного, хімічного, бактеріологічного (біологічного
зараження при виникненні надзвичайних ситуацій та ліквідації їх наслідків;

- посилити роботу (спільно з СБУ) щодо запобігання злочинним
терористичним проявам, які можуть призвести до виникнення надзвичайних ситуаці
(аварій, катастроф) та порушення безпеки життєдіяльності людей.

Управлінню охорони здоров' я:

- забезпечити виконання завдань, передбаченнх комплексним планом основиних
заходів з профілактики інфекційних захворювань і пілункових отруєнь в місті;

- провести удосконалення системи прогнозування медико-санітарних наслідків
можливих надзвичайних ситуацій та реагування на них.

- створити обсяги резервів лікарських засобів і виробів медичного цризяачення
для запобігання та ліквідації меднко-санітарннх наслідків надзвичайних ситуацій;

- відновити функціонування мережі спостереження та лабораторного контроль
на території міста

Управлінню освіти:

- оргашзувати вивчення школярами основ безпеки життєдіяльності люднни;

- запровадити систему організації з позашкільної роботи, орієнтованої на
створення клубів та проведення відповідних змагань з рятувальної справи у
загальноосвітніх закладах;

- провести День цивільної оборони у загальноосвітніх школах та відповіднних
навчальних закладах у квітні місяці;

- встановити тиждень безпеки дитини у загальноосвітніх школах та відповіднних
навчальних закладах, які проводити щорічно в квітні - травні;

- забезпечити спільну роботу з комітетами сім'і та молоді, фізкультури та
спорту, інших зацікавлених організацій з питань організації та проведення шкільних
районних зборів-змагань "Школа безпеки", гри-випробування "Котигорошко"
польових зборів-таборів "Юний рятувальник" та участь переможців у обласних
зборах-змаганнях,

- впровадити в систему дошкільного виховання елементів з основами
життєдіяльності та норм поведінки у надзвичайних ситуаціях.

Управлінню споживчого ринку:

- забезпечити комплектування та оснащення формувань служби торгівлі та
харчування, та служби санітарної обробки людей та одягу ЦО міста, їх належний
рівень підготовки та застосування до дій за призначенням.

Управлінню житлового господарства:

- забезпечити участь непрацюючого населення в навчаннях та тренуваннях, які
проводяться на території міських районів;

- відпрацювати питання взаємодії з службою охорони громадського порядку та
медичною службою щодо комплексного виконання заходів цивільного захисту
населення;

- вдосконалити наявну мережу навчальних консультативних пунктів за місцем
проживання населення;

- розробити і забезпечити кожний житловий будинок пам'ятками населенню
щодо дій при виникненні надзвичайних ситуацій.

Управлінню з будівництва, ремонту та реконструкції міста;

- забезпечити постійну готовність захисних споруд до прийому укриваних та їх
використання за призначенням відповідно до діючого законодавства;

- у І кварталі 2002 року завершити формування організаційних структур
інженерної служби ЦО міста та спланувати заходи щодо ліквідації можливих
надзвичайних ситуацій.

Управлінню комунального господарства та інженерної інфраструктури міста:

- узгодити з транспортними підрозділами міста розрахунки щодо виділення
транспортних засобів для забезпечення евакозаходів згідно з планами;

- визначити можливості транспорту, що виділяється на всі види надзвичайних
ситуацій, з урахуванням коефіцієнту технічної готовності, а також шляхи щодо
недопущення подальшого скорочення кількості та складу автомобільних колон,
залізничних ешелонів, призначених для виконання завдань цивільної оборони;

- забезпечити безаварійну експлуатацію всіх видів транспорту, провести
розрахунки та відпрацювати відповідні плани транспортного забезпечення
евакозаходів;

- за вимогою Управління з питань надзвичайних ситуацій та цивільного
захисту населення міста забезпечити своєчасне надання каналів зв'язку для

проведення заходів щодо попередження і ліквідації надзвичайних ситуацій та їх
наслідків.

Управлінню містобудування та архітектури:

- провести аналіз якості об'єктів, що споруджуються на територіях зі
складними інженерно-екологічними умовами;

- забезпечити участь Управління з питань НС та ЦЗН міста у розв'язанні
проблем щодо розміщення, ходу будівництва та прийняття до експлуатації
збудованих об'єктів (особливо потенційно небезпечних);

- не допускати випадків прийняття до експлуатації і пуску нових потенційно
небезпечних та інших підприємств без завчасного (проектного) забезпечення умов
безпеки їх діяльності, персоналу, сусідніх об'єктів та населення, яке мешкає поблизу,
незалежно від форм власності та підпорядкування зазначених об'єктів.

- розробити і реалізувати заходи, норми і правила проектування, будівництва,
реконструкції та експлуатації бань, душових і пралень для переобладнання їх з
метою проведення санітарної обробки людей, спеціальної обробки одягу та
автотранспорту.

4. Оперативну підготовку керівного складу і органів управління здійснювати
переважно методом навчань, тренувань та практичних заходів, спрямувавши її на
опанування навиками управління у рамках міської ланки територіальний підсистеми
Єдиної державної системи запобігання і реагування на надзвичайні ситуації
техногенного та природного характеру, практичну роботу в центрах управління.

У 2002 році комплексні перевірки стану цивільної оборони та комплексні
навчання проводити окремо. Передбачити планом основних заходів комплексне
навчання з одним міським районом, а також комплексно перевірити одну службу
цивільної оборони міста.

Спланувати та провести на протязі однієї доби роздільні тренування органаів
управління служб ЦО міста та спільні тренування органів управління ЦО міських
районів.

План
основних заходів підготовки цивільноїоборони міста Харкова на 2002 рік

п/п

Заходи

Відповідальні за прове-
дення

Залучаються

Термін
проведення

Відміт-
ка про
вико-
нання

1

2

3

4

5

б

Участь у заходах, які проводяться МНС України

1

Комплексне тренування по зв'язку

Управління по зв'язку та
оповіщення МНС Украї -
ни

Управління з питань НС та
ЦЗН м. Харкова

17 квітня
18 вересня

 

2

Тренування органів управління те-
риторіальних підсистем ЄД системи
запобігання і реагування на НС тех-
ногенного та природного характеру
щодо готовності, до роботи в осін-
ньо-зимовий період

Управління з питань НС
та ЦЗН Харківської обл-
держадміністрації

Органи управління:, сили і
засоби підприємств, уста-
нов та організацій (неза-
лежно від форм власності і
підпорядкування), розта-
шованих на території міс-
та

Жовтень, за
окрємим графік
ом

 

3

Перевірка стану створення матеріа-
льних резервів для запобігання, лік-
відації надзвичайних ситуацій тех-
ногенного та природного характеру
та їх наслідків відповідно до поста-
нови Кабінету Мі ністрів України
від 29 березня 2001р. №308

Державна інспекція циві-
льного захисту та техно-
генної безпеки

Міськвиконком, райви-
конкоми, підприємства,
установи та організації,
незалежно від форм влас-
ності і підпорядкування
(за окремим рішенням)

III квартал
(за окремим
рішенням)

 

1

2

3

4

5

6

4

Навчальне -методичний збір з пи-
тань створення страхового фонду
документації на вироби та об'єкти,
що забезпечують стале функціону-
вання національної економіки та на
потенційно-небезпечні об'єкти

Державний департамент
страхового фонду доку-
ментації, МНС

Представники органів са-
моврядування, підпри-
ємств, установ та органі-
зацій незалежно від форм
власності і підпорядку-
вання (за запрошенням)

Спільно з про-
веденням одно-
го із загальних
зборів керівного
складу (за
окремим рі-
шенням)

 

5

Всеукраїнська гра-випробування
"Котигорошко"

Облдержадміністрації,
МОН, МНС, Національна
Рада дитячих та піонер-
ських організацій, коор-
динаційна рада руху
"Школа безпеки"

Учасники команд, центра-
льні та територіальні
структурні підрозділи
МОН, Держкоммолодь-
спорттуризму, МНС

Червень-
серпень
(за окремим
рішенням)

 

6

Всеукраїнський збір-змагання гро-
мадського дитячо-молодіжного ру-
ху "Школа безпеки"

Оргкомітет, МНС

Учасники команд - пере-
можців обласних змагань,
представники МОН, МНС,
нач. управління з питань
НС і ЦЗН облдержадмініс-
трації

Липень-
серпень
за окремим
рішенням

 

Участь у заходах , які проводяться начальником цивільної оборони Харківської області

І

Нарада керівного складу ЦО Хар-
ківської області за підсумками ви-
конання наказу начальника ЦО об-
ласті "Про підготовку ЦО Харківсь-
кої області на 2001 р" і визначення
завдань на 2002 р.

Начальник ЦО області

Начальники ЦО міст і ра-
йонів області, територіа-
льних органів з питань НС
та ЦЗН

Друга декада
січня

 

1

2

3

4

5

6

2

Навчання органів управління ЦО
області

Начальник управління з
питань НС і ЦЗН облде-
ржадміністрації

Територіальні органи
управління з питань НС і
ЦЗН області

21-22 листо-
пада

 

3

Тренування по зв'язку

Начальннк відділу зв'язку
та оповіщення

Територіальні органи
управління з питань НС і
ЦЗН області

Щомісячно
третій четвер

 

4

Заняття:
- в системі професійної підготовки

- з мобілізаційної підготовки
- в системі гуманітарної підготовки

Керівники груп профе-
сійної підготовки

Керівники груп підготов-
ки

Керівники груп гуманіта-
зної підготовки

Офіцери та працівники
відділів Управління з пи-
тань НС та ЦЗН м. Харко
ва та міських районів
Офіцери та працівники
відділів Управління з пи-
тань НС та ЦЗН м. Харко
ва та міських районів
Офіцери та працівники
відділів Управління з пи-
тань НС та ЦЗН м. Харко
ва та міських районів

Щомісячно
третій вівто-
рок

Щомісячно
другий чет-
вер

Помісячне
перша середа

 

5

Перевірки стану навчання, підгото-
вки та перепідготовки командно-
начальницького складу, НФ і насе-
лення

Начальник відділу підго-
говки та навчання насе-
лення

- Відділи з питань НС та
ЦЗН міст, районів;

- Районні відділи освіти;

- суб'єкти підприємниць-
кої діяльності;

За окремим
планом

За окремим
планом
За окремим
планом.

 

1

2

3

4

5

6

     

- У вищих навчальних за
кладах м. Харкова III -IV
рівня акредитації:
- Національна фармацев-
тична академія;
- Харківська державна
академія залізничного
транспорту,
- Харківський національ-
ний автодорожній універ-
ситет;
- Харківський національ-
ний університет радіоеле
ктроніки;
- Харківський державній
педагогічннй університет
ім. Сковороди,
У навчальних закладах м. Харкова І-ІІ рівня акредитації:
- Харківське медичне училище №1;
- Електромеханічний тех-
нікум транспортного будівництва;
- Патентно-комп' ютерний
коледж;

Лютий
Жовтень

Червень
Серпень
Липень

Грудень
Травень

Квітень

 

1

2

3

4

5

б

 

Показові дні ЦО
Тиждень безпеки

Обласна гра-випробування "Котигорошко"

 

- Харківський електретех-
нікум зв'язку.
- У проф. технічних учи-
лищах та суб'єктах під-
приємницької діяльності
- Загальноосвітні школи

- Дошкільні заклади
- Команди учасників

Травень

За окремим
планом

За окремим
планом
За окремим
планом
Червень

 

6

Раптові перевірки з питань попере-
дження виникнення НС; контроль за
експлуатацією потенційно небезпе-
чних об'єктів, споруд, заходів,
пов'язаних а експлуатацією СДОР
питань життєзабезпечення та захис-
ту населення на суб'єктах промис-
ловості та господарювання і готов-
ності до дій за призначенням тери-
торіальних органів управління з пи-
тань НС та ЦЗН

Начальник інспекції ЦО і

ТБ

Територіальні органи
управління з питань НС
та ЦЗН, суб'єкти підпри-
ємницької діяльності., фо
рмування ЦО, відомчі ор-
ганізації, підприємства і
установи

За окремим
планом рап-
тових переві-
рок

 

7

Перевірка стану ЦО та захисту на-
селення від СДОР на суб'єктах пе-
реробної промисловості

Начальник інспекції ЦО і
ТБ

Суб'єкти переробної
промисловості, що вико-
ристовують у виробничій
діяльності СДОР

Квітень -
травень

 

1

2

3

4

5

6

3

Перевірка стану створення матеріа-
льних резервів для запобігання, лік-
відації НС техногенного і природ-
ного характеру та їх наслідків від-
повідно розпорядженню голови
ОДА № 581 від 30.08.2001р.

Начальник відділу мате-
ріально-технічного за-
безпечення

Підприємства, установи та
організації незалежно від
форм власності і підпо-
рядкування

За окремим
планом

 

9

Конкурс на кращого начальника
відділу з питаньНС і ЦЗН Харків-
ської області

Начальник управління з
питань НС і ЦЗН облде-
ржадміністрації

Начальники відділів з пи-
тань НС і ЦЗН міст, райо-
нів

На початку
жовтня

 

Заходи, які проводяться начальником цивільної оборони міста Харкова

а) збори та наради керівного складу цивільної оборони міста

1

2

Збір керівного складу Цивільної
оборони міста Харкова щодо підсу-
мків виконання підготовки ЦО в
2001 році та завдань на 2002 рік

Начальник Цивільної
оборони міста

Начальники ЦО районів,
начальники відділів з пи-
тань НС та ЦЗН районів,
начальники управлінь,
окремих відділів і служб
міської ради, керівніки
підприємств, організацій і
установ

2 -га декада січня

 

Наради

Начальник Управління з
питань НС та ЦЗН міста

Начальники відділів з пи-
тань НС та ЦЗН районів,
служб ЦО міста

Кожну п'ятни-
цю

 

1

2

3

4

5

6

6) командно-штабні, штабні нявчання. ,тренування та інши заняття з ЦО

3

Комплексне навчання ЦО району:
- Ленінський район

Начальник ЦО міста

Начальник ЦО, відділ з
питань НС та ЦЗН, служби
ЦО району, відділа і слу-
жби районної ради, голови
КТЕБ та НС і евакокомісії,
керівники підприємств,
організацій та установ, си-
ли ЦО району

23-25 жовтня

 

4

Спільне трнування органів управ-
ління ЦО міста

Начальник Управління з
питань НС та ЦЗН міста

Відділи Управління з пи-
тань НС та ЦЗН міст а та
районів, стужби ЦО міста

25 квітня

 

5

Тренування:
комплексне по зв'язку

Начальник підвідділу
зв'яку та оповіщення

Відділи з питань НС та
ЦЗН міста

Щомісячно 3-й
четвер

 

6

Заняття в системі професійної підготовки

Керівники груп профе-
сійної підготовки

Офіцери

працівники відділів
Управління з питань НС та
ЦЗН м. Харкова та місь-
ких районів

Щомісячно
2 п'ятниця

щомісячно
останній четвер

 

а) перевірка стану ЦО, захисту населення, і територій від ЦС техногенного та природного характеру, готов-
ності органів управління, сил і засобів до дій за призначенням

1

Комплексна перевірка стану ЦО:
- інженерна служба

Начальник ЦО міста

Начальник служби, керів-
ний склад та сили служби
ЦО міста та міських райо-
нів

15-16 травня

 

1

2

3

4

5

6

8

Перевірка виконання вимог Закону
України "Про державну таємницю"

Начальник Першого
відділу

Відділи з питань НС та
ЦЗН районів міста:
Дзержинський
Київський
Комінтернівський
Ленінський
Московський
Жовтневий
Орджонікідзевський
Фрунзенський
Червонозаводський

 

28 травня
29 травня
31 травня
4 червня
5 червня
7 червня
11 червня
12 червня
14 червня

 

9

Комплексна перевірка
- стану та використання захисних
споруд не готових до прийому укриваних

Відділ захисту населен-
ня та територій

Дзержинський район
Київський район
Комінтернівський район
Ленінський район
Московський район
Жовтневий район
Орджонікідзевський район
Фрунзенськнй район
Червонозаводський район

4-15 лютого
18-28 лютня
4-15 березня
18-29 березня
1-12 квітня
15-30 квітня
6-17 травня
20-31 травня
3-14 червня

 

1

2

3

4

5

6

 

стану хімічно-небезпечних об'єктів

Відділ захисту населен-
ня та територій

Дзержинський район
Київський район
Комінтернівський район
Ленінський район
Московський район
Жовтневий район
Орджонікідзевськbй район
Фрунзенський район
Червонозаводський район

4-15 лютого
18-28 лютого
8-19 квітня
6-17 травня
1-12 квітня
4-15 березня
17-30 червня
20-31 травня
3-14 червня

 

1.0

Підсумкова перевірка:
стану ЦО міських районів та служб

ЦО

Начільник Управління з
питань НС та ЦЗН міста

Дзержинський район
Київський район
Комінтернівський район
Московський район
Жовтневий район
Червонозаводський район
Орджонікідзевський район
Фрунзенский район
Служба торгівлі та харчу-
вання
Служба охорони громадсь
кого порядку
Транспортна служба
Медична служба
Служба захисту населення

4 - 5 вересня
11 - 12 вересня
18 - 19 вересня
25 - 26 вересня
2 - 3 жовтня
9 - 10 жовтня
16 - 17 жовтня
30 - 31 жовтня
9 вересня

16 вересня

23 вересня
30 вересня
7 жовтня

 

1

2

3

4

5

6

     

Комунально-технічна слу-
жба

СОЛІОО

Служба оповіщення та зв'яку
Протипожежна служба
Служба енергетики

14 жовтня

б листопада
28 жовтня

4 листопада
11 листопада

 

1.1

Огляд-конкурс на:
- кращий стан організаційної, прак-
тичної, навчально-виховної робо-
ти з питань захисту життя і
здоров'я дітей від надзвичайних си-
туацій;
- кращу навчально-матеріальну ба-
зу з ЦО підприємств , установ та
навчальних закладів;
- кращий навчально-
консультаційний пункт
- кращий стан захисних споруд

- кращий пункт видачі засобів інди-
відуального захисту

Підвідділ підготовки

Відділ захисту населен-
ня та територій

Відділ захисту населен-
ня та територій

Дошкільні заклади міста

Підприємства, установи,
навчальні заклади міста

ВЖРЕП районів міста

Підприємства, установи,
навчальні заклади міста
ВЖРЕП районів міста
Підприємства, установи,
навчалні заклади міста
ВЖРЕП районів міста

Травень

Серпень-
вересень

Серпень-
вересень
Серпень

Вересень

 

1

2

3

4

5

6

г) навчально-методичні та інші збори

1.2

Навчально-методичні збори

Відділ планування та дій
у надзвичайних ситуациях
та підвідділ підготовки

Фахівці відділів з питань
НС та ЦЗН районів, які
відповідають за плануван-
ня заходів ЦО, начальники
штабів служб ЦО міста

26 листопада

 

1.3

Засідання міської комісії по техно-
генно-екологічній безпеці та з над-
звичайних ситуацій

Голова КТЕБ та НС міста

Члени КТЕБ та НС міста

Щомісячно 2
четвер