ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ
РОЗПОРЯДЖЕННЯ
Харків

від 22 квітня 2002 року № 178

Про внесення змін до Регламенту
обласної державної адміністрації

Відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 13 березня 2002 р. № 335 "Про внесення змін до Типового регламенту місцевої державної адміністрації":

1.Внести до Регламенту обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови облдержадміністрації від 25 грудня 2000 р. № 1175 (із змінами, внесеними розпорядженнями голови облдержадміністрації від 23 березня 2001р. № 176 та від 22 травня 2001 р. № 305) зміни, що додаються.

2.Керівникам управлінь, відділів та інших структурних підрозділів обласної державної адміністрації у своїй діяльності дотримуватися норм Регламенту обласної державної адміністрації з урахуванням змін, внесених цим розпорядженням.

3.Визнати таким, що втратив чинність, абзац третій розпорядження голови обласної державної адміністрації від 22 травня 2001 р. № 325.

Голова обласної державної адміністрації

Є. Кушнарьов

ЗАТВЕРДЖЕНО
розпорядженням голови обласної державної
адміністрації від 22 квітня 2002 р. № 178

ЗМІНИ,
що вносяться до Регламенту обласної державної адміністраці
ї

1.Пункт 1 розділу 3 доповнити словами і цифрою "згідно з додатком 1".

2.Главу 2 розділу 1 викласти у новій редакції:

"7.2. ПОРЯДОК ВНЕСЕННЯ ТА РОЗГЛЯДУ ПРОЕКТІВ РОЗПОРЯДЖЕНЬ ГОЛОВИ ОБЛАСНОЇ ДЕРЖАВНОЇ АДМІНІСТРАЦІЇ

7.2.1. Голова обласної державної адміністрації на виконання Конституції України, законів України, актів Президента України, Кабінет)' Міністрів України, інших органів виконавчої влади вищого рівня видає одноособове в межах власних і делегованих повноважень розпорядження і несе за них відповідальність згідно із законодавством.

7.2.2. Проекти розпоряджень голови обласної державної адміністрації (далі - проекти розпоряджень) вносяться управліннями, відділами та іншими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями.

У разі коли розроблення проекту розпорядження доручено кільком структурним підрозділам обласної державної адміністрації або районним державним адміністраціям, виконавець, зазначений першим, є головним розробником.

7.2.3. Проекти розпоряджень до їх внесення обласній державній адміністрації підлягають обов'язковому погодженню із заінтересованими структурними підрозділами обласної державної адміністрації, у разі потреби - з іншими заінтересованими органами та організаціями.

Погоджений проект розпорядження візується керівниками зазначених структурних підрозділів, органів та організацій.

Проект розпорядження вноситься головним розробником разом з довідкою про погодження проекту розпорядження, складеною згідно з додатком 2, у якому зазначаються заінтересовані структурні підрозділи, органи та організації, які:

погодили проект;

висловили зауваження та пропозиції, враховані головним розробником; висловили зауваження та пропозиції, не враховані головним розробником;

не висловили своїх позицій щодо проекту розпорядження.

7.2.4. Проект розпорядження вноситься після проведення заінтересованими структурними підрозділами, органами та організаціями відповідної експертизи з пояснювальною запискою, складеною згідно з додатком 3, що містить необхідні розрахунки, обгрунтування і прогнози соціально-економічних та інших наслідків його реалізації, до якої у разі потреби може додаватися інформаційно-довідковий матеріал (таблиці, графіки тощо).

Якщо розпорядження, що готується, тягне за собою зміни або доповнення до інших розпоряджень, то ці зміни або доповнення включаються до проекту розпорядження, що готується, або подаються окремим актом одночасно з проектом.

За наявності розбіжностей щодо проекту розпорядження керівник органу, який вносить проект, повинен забезпечити їх обговорення із заінтересованими органами та організаціями з метою пошуку взаємоприйнятного рішення.

У разі внесення проекту розпорядження з розбіжностями до нього додається протокол розбіжностей, складений згідно з додатком 4, в якому повинна міститися редакція спірного пункту (норми) проекту, варіант редакції, запропонований заінтересованим структурним підрозділом, органом, організацією, відхилений або врахований головним розробником частково, мотиви відхилення головним розробником зауважень та пропозицій, а також стисло повідомляється про проведену головним розробником роботу з ліквідації цих розбіжностей та про посадових осіб, які брали в ній участь.

7.2.5. У разі проведення публічного обговорення проекту розпорядження головний розробник вносить проект розпорядження разом з довідкою про проведення публічного обговорення, в якій зазначаються коло осіб, які були залучені до публічного обговорення, результати цього обговорення, рішення щодо врахування пропозицій, мотиви та обгрунтування їх відхилення (в цілому або частково).

7.2.6. Головний розробник разом з проектом розпорядження може вносити до обласної державної адміністрації текст інформаційного повідомлення про цей проект.

Текст інформаційного повідомлення обсягом до 200 слів готується головним розробником на окремому аркуші і повинен містити обгрунтування необхідності прийняття проекту нормативно-правового акта, його мету та розкривати зміст цього проекту, соціально-економічні та інші істотні наслідки його прийняття.

У разі прийняття головою обласної державної адміністрації рішення про інформування населення стосовно проекту текст інформаційного повідомлення передається прес-службі обласної державної адміністрації для доведення його до відома населення.

7.2.7. Проекти розпоряджень із соціально-економічних питань повинні, як правило, мати преамбулу, у якій викладається аналіз стану справ і причин недоліків у розв'язанні відповідних проблем, визначається мета видання розпорядження.

Установлювані завдання повинні бути конкретними і реальними, спрямованими на досягнення в найкоротший строк мети, визначеної розпорядженням, із переліком виконавців і визначенням термінів виконання завдань.

У необхідних випадках у проекті розпорядження можуть передбачатися проміжні контрольні строки інформування обласної державної адміністрації про хід виконання встановлених завдань.

7.2.8. У разі коли проект розпорядження внесено до обласної державної адміністрації з порушенням визначених у цьому Регламенті вимог, юридичний відділ апарату обласної державної адміністрації в дводенний термін повертає головному розробникові проект розпорядження та матеріали до нього із супровідним листом, складеним згідно з додатком 5, за підписом заступника голови обласної державної адміністрації, керівника апарату.

7.2.9. Внесений проект розпорядження доповідається голові обласної державної адміністрації або його заступнику (відповідно до розподілу обов'язків), за дорученням якого апаратом обласної державної адміністрації (далі - апарат) проводиться опрацювання проекту, а також редагування тексу.

Тривалість опрацювання проекту розпорядження в апараті не повинна перевищувати 10 робочих днів (у разі необхідності цей термін може бути продовжено заступником голови за обгрунтованим проханням посадової особи апарату).

7.2.10. Якщо під час опрацювання проекту розпорядження виявлено необхідність внесення до нього істотних змін, проект повертається для доопрацювання і повторного візування керівниками заінтересованих органів та організацій.

7.2.11. Неврегульовані розбіжності щодо проекту розпорядження розглядає заступник голови обласної державної адміністрації (відповідно до розподілу обов'язків), який приймає рішення про врахування або відхилення зауважень. При цьому заступник голови може внести на розгляд голови обласної державної адміністрації проект розпорядження з розбіжностями і додаванням довідки про такі розбіжності та пропозиціями щодо їх усунення.

7.2.12. Проект розпорядження візується працівниками апарату, які здійснювали його опрацювання (в обов'язковому порядку начальниками юридичного відділу та відділу контролю, працівником відділу документального забезпечення), заступником голови, керівником апарату та першим заступником голови обласної державної адміністрації, а у разі необхідності -іншими заступниками голови обласної державної адміністрації.

Візування опрацьованих проектів розпоряджень здійснюється у такій послідовності:

Виконавець, заступник голови облдержадміністрації, який відповідає за його підготовку, заступники голови облдержадміністрації, начальник відділу контролю, працівник відділу документального забезпечення, начальник юридичного відділу, заступник голови, керівник апарату, перший заступник голови облдержадміністрації.

Завізований проект розпорядження подається на підпис голові облдержадміністрації. У разі невідповідності проекту розпорядження законодавству юридичний відділ апарату обласної державної адміністрації готує висновок, складений згідно з додатком 6.

7.2.13. Проекти розпоряджень з питань соціально-економічного розвитку області, в разі необхідності, попередньо обговорюються на засіданнях колегії обласної державної адміністрації.

7.2.14. Підписані головою обласної державної адміністрації розпорядження реєструються в установленому порядку і надсилаються заінтересованим органам та організаціям згідно з розрахунком розсилки.

Додатки до розпоряджень підписуються керівником апарату обласної державної адміністрації.

7.2.15. Юридичний відділ апарату облдержадміністрації разом із відділом документального забезпечення апарату облдержадміністрації подають розпорядження голови обласної державної адміністрації, що мають нормативно-правовий характер, на реєстрацію до обласного управління юстиції в п'ятиденний термін після його прийняття з обгрунтуванням підстав його прийняття.

7.2.16. Управління, відділи та інші структурні підрозділи обласної державної адміністрації при підготовці проекту розпорядження обласної державної адміністрації, що має нормативно-правовий характер, подають до юридичного відділу апарату облдержадміністрації пояснювальну записку з обгрунтуванням підстав для видання цього акта чи окремих його норм згідно з додатком 3. Після цього юридичний відділ апарату облдержадміністрації візує проект розпорядження голови обласної державної адміністрації, що має нормативно-правовий характер, і проставляє на листку візування відмітку "Підлягає державній реєстрації".

3. Доповнити розділ 7 Регламенту главою 4 такого змісту:

"7.4. Порядок розгляду та внесення обласною державною адміністрацією проектів актів Кабінету Міністрів України.

7.4.1. Проект акта Кабінету Міністрів України (далі - проект акта) подається Кабінетові Міністрів України обласною державною адміністрацією.

Проект акта вноситься на розгляд обласної державної адміністрації структурними підрозділами обласної державної адміністрації, районними державними адміністраціями.

7.4.2. Проект акта вноситься до обласної державної адміністрації та розглядається у порядку, визначеному в пунктах 7.2.3, 7.2.4, 7.2.6 - 7.2.12 цього Регламенту.

Проект акта подається Кабінетові Міністрів України відповідно до вимог, установлених розділом УІ Тимчасового регламенту Кабінету Міністрів України, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 5 червня 2000 р. № 915".

У зв'язку з цим глави 4 і 5 розділу 7 вважати відповідно главами 5 і 6. 4.Доповнити Регламент розділом 10 такого змісту:

"10. Порядок проведення публічного обговорення проектів розпоряджень

10.1. Проект розпорядження, який зачіпає інтереси населення області, має важливе соціально-економічне значення для її розвитку, може бути винесений на публічне обговорення на будь-якому етапі його підготовки шляхом опублікування проекту розпорядження у друкованих засобах масової інформації або доведення до відома населення іншими засобами.

10.2. Рішення про проведення публічного обговорення проекту розпорядження приймає голова обласної державної адміністрації на підставі звернення головного розробника або за власною ініціативою.

Звернення повинно містити пропозицію про проведення публічного обговорення проекту розпорядження, обгрунтування необхідності та джерела фінансування його проведення, стислий зміст, мету га очікувані наслідки прийняття цього проекту.

Звернення підписується головним розробником та візується заінтересованими структурними підрозділами, органами та організаціями.

До звернення додаються проект розпорядження, завізований головним розробником, та план проведення публічного обговорення.

У плані проведення публічного обговорення має бути зазначено: з якими верствами та групами населення необхідно провести обговорення;

яких результатів необхідно досягти;

заходи щодо проведення публічного обговорення;

термін проведення обговорення.

Проведення публічного обговорення проекту регуляторного акта здійснюється з урахуванням вимог, установлених Положенням про порядок підготовки проектів регуляторних актів, затвердженим постановою Кабінету Міністрів України від 31 липня 2000 р. № 1182.

10.3. Організація проведення публічного обговорення покладається на головного розробника.

Головний розробник передає прес-службі обласної державної адміністрації проект розпорядження з планом проведення публічного обговорення, обгрунтуванням необхідності його прийняття, а також контактні телефони і адресу головного розробника.

10.4. Пропозиції та зауваження, що надійшли у процесі публічного обговорення проекту розпорядження, розглядаються головним розробником, узагальнюються та враховуються під час доопрацювання проекту.

Відповідне доопрацювання проекту є підставою для звернення головного розробника щодо продовження терміну внесення проекту до обласної І державної адміністрації".

У зв'язку з цим розділи 10, 11, 12 вважати відповідно розділами 11, 12, 13.

6. У тексті Регламенту слова "загальний відділ апарату облдержадміністрації в усіх відмінках замінити словами "відділ документального забезпечення апарату облдержадміністрації" у відповідному відмінку.

5. Доповнити Регламент обласної державної адміністрації додатками 1- 6 такого змісту:

Зразок

Додаток 1
до Регламенту обласної державної адміністрації

ЗАТВЕРДЖУЮ

Голова обласної державної адміністрації
_______ _______________

(підпис) (ім'я та прізвище)

"_"______________200_ р.

ПЛАН РОБОТИ

(назва структурного підрозділу обласної державної адміністрації)

на__________________________________ (період, на який планується робота)

Зміст заходу

Обгрунтування необхідності здійснення заходу

Термін виконання

Відповідальні виконавці

       

(заступник голови обласної державної адміністрації,

керівник апарату)
______________

(підпис)
______________

(ім'я та прізвище) "__"_____________200_ р.

Зразок

Додаток 2
до Регламенту обласної державної адміністрації

ДОВІДКА
про погодження проекту

___________________________________________________________________

(назва)

Проект розпорядження розроблено_____________________________________

__________________________________________________________________

(найменування головного розробника)

___________________________________________________________________

___________________________________________________________________

(підстава для розроблення)

Погоджено:

без зауважень ______________ __________________
(посада) (ім'я та прізвище)

із зауваженнями,

які враховано ______________ __________________

(посада) (ім'я та прізвище)

із зауваженнями,

які не враховано ______________ __________________

(посада) (ім'я та прізвище)

Заінтересовані структурні

підрозділи (органи, організації), _______________________________

які не висловили своїх позицій (назва)

щодо проекту розпорядження _______________________________

чи його окремих положень

_____________________________ _______________ _________________

(посада керівника головного (підпис) (ім'я та прізвище)

(ім'я та прізвище)

розробника)

"___" ______________200_р.

Додаток З
до Регламенту обласної державної адміністрації

ПОЯСНЮВАЛЬНА ЗАПИСКА

до проекту ___________________________________________

(назва)

У пояснювальній записці висвітлюються такі питання:

1. Обгрунтування необхідності прийняття розпорядження

Зазначається підстава розроблення проекту (зокрема, на виконання актів законодавства, з власної ініціативи). Чи обумовлено розроблення проекту необхідністю врегулювання проблемного питання у тій чи іншій сфері суспільних відносин і негативні наслідки, пов'язані з цим, чи прийняття розпорядження передбачає вирішення цього питання в області.

2. Мета і завдання прийняття розпорядження

Розкриваються концептуальна ідея, покладена в основу проекту розпорядження; кінцева мета, якої планується досягти реалізацією цього розпорядження. Визначаються практичне значення і цільова спрямованість проекту.

3. Загальна характеристика та основні положення проекту розпорядження

Відображаються предмет правового регулювання, структура, склад і найважливіші положення проекту.

4. Стан нормативно-правової бази у даній сфері правового регулювання

Зазначається перелік нормативно-правових актів, що діють у даній сфері суспільних відносин, а також перелічуються неврегульовані питання і пропонується механізм їх вирішення.

У разі потреби зазначається, які розпорядження мають бути визнані такими, що втратили чинність, а до яких повинні бути внесені зміни у зв'язку з прийняттям розробленого проекту розпорядження, а також пропозиції щодо розроблення нормативно-правових актів, необхідних для реалізації проекту розпорядження, що вноситься.

5. Фінансово-економічне обгрунтування

Фінансово-економічне обгрунтування проекту розпорядження подається у разі, коли його реалізація потребує матеріальних та інших витрат. Наводиться розрахунок необхідних асигнувань на реалізацію розпорядження із зазначенням конкретних витрат і джерел їх покриття.

Якщо реалізація розпорядження не потребує додаткових матеріальних та інших витрат, про це необхідно зазначити.

6. Прогноз соціально-економічних та інших наслідків прийняття розпорядження .

Дається оцінка впливу реалізації розпорядження на соціально-економічну ситуацію в області, галузі чи на підприємстві.

Загальний обсяг пояснювальної записки не повинен перевищувати чотирьох аркушів

________________________ _______________________ ________________

(посада керівника головного (підпис) (ім'я та прізвище)

розробника)

"__" ____________200_ р.

Зразок

Додаток 4
до Регламенту обласної державної адміністрації

ПРОТОКОЛ РОЗБІЖНОСТЕЙ

за проектом__________________________________

(назва)

Робота з урегулювання розбіжностей_____________________________________________

(стислий зміст вжитих головним

____________________________________________________________________________

розробником заходів, спрямованих на пошук взаємоприйнятних рішень, урегулювання

____________________________________________________________________________ спірних позицій, де, коли і за участю яких керівників велися переговори,

____________________________________________________________________________ консультації тощо)

Неврегульовані розбіжності

_____________________________

посада керівника головного розробника)

"__ "_________ 200 р.

_____________

(підпис)

________________________

(ім'я та прізвище)

Додаток 5
до Регламенту обласної державної адміністрації

Зразок

ХАРКІВСЬКА ОБЛАСНА ДЕРЖАВНА АДМІНІСТРАЦІЯ

___________________________________________

(найменування головного розробника)

Відповідно до Регламенту обласної державної адміністрації, затвердженого розпорядженням голови обласної державної адміністрації від 25 грудня 2000р. № 1175, повертається проект розпорядження голови обласної

державної адміністрації_______________________________________________________
(назва)

для приведення його у відповідність з вимогами пункту _____________________________

зазначеного Регламенту.

додаток: проект розпорядження та матеріали до нього на_______арк.

_________________________ __________________ _________________________

заступник голови обласної (підпис) (ім'я та прізвище)
державної адміністрації,
керівник апарату)

Додаток 6
до Регламенту обласної державної адміністрації

ВИСНОВОК
юридичного відділу апарату обласної державної адміністрації

до проекту______________________________________

(назва)

Проект розпорядження розроблено___________________________________

(найменування головного розробника проекту)

1. У разі коли за результатами проведеної експертизи виявлені невідповідності:

Конституції України, законодавчим актам, актам Президента України, Кабінету Міністрів України та інших органів виконавчої влади вищого рівня, рішенням Конституційного Суду України, нормативно-правовим актам, що мають таку ж юридичну силу, - викладається їх суть із зазначенням абзаців, підпунктів і пунктів проекту з посиланням на відповідні норми нормативно-правових актів та рішення Конституційного Суду України, яким суперечить поданий проект;

вимогам нормопроектувальної техніки - зазначаються недоліки, у тому числі логічні та змістові, конкретні пропозиції щодо їх усунення.

2. Надається узагальнений висновок та пропозиції щодо проекту в цілому. Оцінюється правова доцільність прийняття та обгрунтованість проекту, правильність правового регулювання питання, порушеного у ньому.

Правову експертизу проекту розпорядження проведено_________________

(посада, прізвище, ім'я

_________________________________________________________________

працівника юридичного відділу апарату обласної державної адміністрації)

___________________________________ _________ _______________

(начальник юридичного відділу апарату (підпис) (ім'я та прізвище)

обласної державної адміністрації)

"__ " ______________200_ р."