УКРАЇНА

ХАРКІВСЬКА МІСЬКА РАДА

ХАРКІВСЬКОЇ ОБЛАСТІ

27 сесія 5 скликання


РІШЕННЯ


від 07.11.2008 р. № 323/08

м. Харків

Про розгляд звернень Харківської міської ради

З метою подолання проявів соціально-економічної кризи, стрімкого зростання інфляції та вартості життя людей, масового безробіття, які за своїми катастрофічними масштабами загрожують економічному суверенітету держави, та які обумовлені некомпетентною макроекономічною і бюджетно-фінансовою політикою Кабінету Міністрів України, ігноруванням стихійних руйнівних процесів у фінансовому секторі та іншими безвідповідальними діями, неспроможністю Уряду приймати невідкладні, рішучі, реальні, ефективні рішення, ставити інтереси народу України та суспільства вище особистих політичних прагнень та вживати дієвих заходів для порятунку економіки держави, з метою запобігання виникненню надзвичайних ситуацій техногенного, санітарно-епідеміологічного та екологічного характеру, недопущення відключення від електричної енергії та газопостачання комунальних підприємств, які здійснюють централізоване водопостачання, водовідведення і теплопостачання та забезпечують життєдіяльність міста, відповідно до ст. 6 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання», ст. 7 Закону України «Про житлово-комунальні послуги», на підставі ст.ст. 25, 60 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», керуючись ст. 59 Закону України «Про місцеве самоврядування в Україні», Харківська міська рада

ВИРІШИЛА:

1. Схвалити звернення Харківської міської ради щодо вжиття невідкладних заходів по подоланню проявів соціально-економічної кризи, що склалася в країні до:

1.1. Президента України Ющенка В.А. (додаток 1);

1.2. Прем'єр-міністра України Тимошенко Ю.В. (додаток 2);

1.3. Голови фракції Партії регіонів у Верховній Раді України, Голови Опозиційного уряду України Януковича В.Ф. (додаток 3).

2. Схвалити звернення Харківської міської ради щодо недопущення відключення від електричної енергії КП «ВТП «Вода» та ДКП КГ «Харківкомуночиствод», які здійснюють централізоване водопостачання і водовідведення та забезпечують життєдіяльність міста до:

2.1. Прем'єр-міністра України Тимошенко Ю.В. (додаток 4);

2.2. Національної комісії регулювання електроенергетики України (додаток 5).

3. Контроль за виконанням даного рішення покласти на постійні комісії Харківської міської ради та секретаря Харківської міської ради.


Міський голова М.М. Добкін


Додаток 1

до рішення 27 сесії Харківської міської

ради 5 скликання «Про розгляд звернень

Харківської міської ради»

від 07.11.2008 р. № 323/08

ЗВЕРНЕННЯ

Харківської міської ради до Президента України

Вельмишановний Вікторе Андрійовичу!

Україна переживає складний період протистояння світовій економічній кризі та визначення шляхів, які можуть забезпечити збереження рівня соціальних гарантій для всіх верств населення.

Негативні макроекономічні процеси, проблеми фінансового ринку, стрімке зростання вартості життя людей, висока інфляція, скорочення робочих місць, зниження рівня заробітної плати та, як наслідок, масове безробіття руйнують соціально-економічну базу територіальної громади міста Харкова та міський бюджет, унеможливлюють належне фінансування програм соціально-економічного розвитку, вирішення поточних питань та реалізацію перспективних планів життєдіяльності мегаполісу, потребують негайного втручання в ситуацію та реальних, рішучих, ефективних дій Уряду.

У Харкові зосереджено найпотужніший науковий, технічний та інтелектуальний потенціал країни. Десятки крупних об'єктів промисловості забезпечують суттєве поповнення державного бюджету України.

Продукція таких промислових підприємств міста як ДП «Завод ім. В.О. Малишева», ВАТ «Турбоатом», ДП завод «Електроважмаш», Харківське державне авіаційне виробниче підприємство, ДП «Харківський машинобудівний завод «ФЕД» широко відома в країні та за її межами. Це сучасні авіалайнери, потужні машини, турбіни, обладнання для різних галузей господарства та потреб оборони держави.

Внаслідок безвідповідальної політики та злочинної бездіяльності центральних органів влади економічна ситуація в регіоні наближається до катастрофічної.

Харківська міська рада відзначає, що Уряд України усунувся від вирішення загальнодержавних проблем та поклав на органи місцевого самоврядування всю відповідальність за зрив термінів початку опалювального сезону, порушення навчального процесу у школах, збільшення рівня безробіття, зростання цін на продукти, товари та послуги.

Комунальні підприємства Харкова, які забезпечують життєдіяльність міста, в даний час переживають найважчі за всю їх багаторічну історію часи. Напередодні зими практично паралізована робота всіх підприємств житлово-комунального господарства.

Сьогодні близько тисячі багатоповерхових будинків, в яких проживають більше чверті жителів міста, залишаються без тепла при мінусовій зовнішній температурі. ВАТ «Харківська ТЕЦ-5», яка є одним із основних постачальників електричної та теплової енергії для міста Харкова, зі штучно створених причин не працює.

Комунальні підприємства фактично позбавлені можливості відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.04.2008 р. № 440 скористатися субвенцією з державного бюджету на погашення заборгованості по різниці в тарифах в розрахунках з іншими кредиторами. Загальна сума, що підлягає відшкодуванню з державного бюджету, складає 372 млн.грн., у тому числі по КП «ВТП «Вода» - 64 млн.грн., по КП «ХТМ» - 292 млн.грн., по ДКП КГ «Харківкомуночиствод» - 16 млн.грн.

Неповні розрахунки споживачів - громадян України, які через соціально-економічну ситуацію, що склалася в країні, не можуть в повному обсязі своєчасно сплачувати комунальні послуги та відсутність компенсації з бюджету різниці в тарифах є причиною значних боргів комунальних підприємств перед енергопостачальниками.

Безперервне протягом року зростання цін на енергоресурси й інші складові собівартості житлово-комунальних послуг поставило на межу виживання підприємства, що забезпечують життєдіяльність міста.

Господарська діяльність комунальних підприємств житлово-комунальної сфери безпосередньо залежить від виробників та постачальників теплової та електричної енергії.

Вартість газу для підприємств комунальної теплоенергетики, що обслуговують населення, збільшилася на 27%, а промислових підприємств - на 47%. Постійно зростає вартість електроенергії, хімреагентів, металу.

До цього часу на державному рівні не вирішене питання виділення коштів місцевим бюджетам для оплати енергоносіїв у зв'язку з підвищенням у 1,5 рази цін на газ та у 1,8 рази цін на електроенергію. На зазначені цілі органами місцевого самоврядування додатково направлено 13,9 млн.грн. власних коштів, проте, бюджетним установам для оплати енергоресурсів у повному обсязі потрібно ще 8,0 млн.грн.

Цього року Уряд фактично припинив фінансування галузі, що знизило надійність і якість комунальних послуг, зупинило роботу по впровадженню енергозберігаючих технологій і устаткування.

КП «Харківські теплові мережі» із запланованих з державного бюджету 45,1 млн.грн. одержано тільки 4,6 млн.грн., а КП «ВТП «Вода» бюджетне фінансування на поточний рік взагалі не було передбачено.

Законом України «Про Загальнодержавну програму «Питна вода України» на 2006-2020 роки» від 03.03.2005 р. № 2455-IV передбачається виділення субвенції (дотації) місцевим бюджетам на здешевлення вартості електроенергії, яка використовується для подачі питної води та водовідведення, до рівня розміру цін (тарифів), по яких населення сплачує електроенергію в побуті. Вимоги цього Закону з 2007 року Кабінетом Міністрів України ігноруються.

Обсяг державної підтримки житлово-комунального господарства у порівнянні з минулим роком скоротився більш, ніж у 8 разів (з 48,1 млн.грн. у 2007 році до 5,9 млн.грн. у поточному році), при цьому, зовсім не передбачаються асигнування на такі невідкладні заходи, як упередження аварій і запобігання техногенних катастроф у цій сфері, капітальний ремонт і модернізація ліфтів, реконструкція застарілого житлового фонду.

Уряд не повною мірою усвідомлює або просто ігнорує катастрофічну ситуацію в цій сфері.

Із передбачених Харківській області субвенцій на соціально-економічний розвиток та енергозбереження в сумі 109,8 млн.грн. місто Харків, чисельність населення якого перевищує половину чисельності населення області, отримало лише 5,9 млн.грн.

Зберігається негативна тенденція покладання на органи місцевого самоврядування відповідальності за виконання державних програм з соціального захисту населення.

Згідно з розрахунками, сума державної компенсації втрат комунального підприємства «Міськелектротранс» від перевезення пільгового контингенту склала за:

- 2006 рік - 69840,7 тис.грн., фактично відшкодовано 18516,4 тис.грн. або 26,5%;

- 2007 рік - 86318,1 тис.грн., фактично відшкодовано 18961,6 тис.грн. або 22%;

- 2008 рік - 114594,1 тис.грн., фактично відшкодовано 18602,08 тис.грн. або 16,2%.

Враховуючи суттєву нестачу коштів, підприємство не в змозі своєчасно здійснювати розрахунки з бюджетом за енергоносії, сплачувати заробітну плату, яка в середньому складає 1604,4 грн. та є нижчою ніж середня по галузі - 2151 грн.

За рахунок коштів міського бюджету на забезпечення діяльності підприємства «Міськелектротранс» спрямовано більше 100 мільйонів гривень.

Критична ситуація, яка склалась на підприємстві, може призвести до повної його зупинки, що викличе негативні соціальні наслідки.

Крім того, передбачена на 2008 рік субвенція з державного бюджету на компенсацію пільг по оплаті послуг зв'язку складає 7800 тис.грн., станом на 01.10.2008 р. нараховано 6155 тис.грн. За уточненими розрахунками підприємств - надавачів послуг зв'язку сума компенсації складе 8700 тис.грн. Таким чином, нестача коштів на 2008 рік складе 900 тис.грн.

На сьогодні актуальним є питання визначення джерел фінансування компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги.

Ця проблема залишається невирішеною внаслідок наявності протиріччя між п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» від 29 квітня 2004 року № 558, та ст. 14 Закону України «Про соціальні послуги».

З моменту набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 року № 558 виплата призначеної компенсації не здійснювалася, внаслідок чого громадяни, які надають соціальні послуги інвалідам і громадянам похилого віку, старішим 80 років, не отримали 818,6 тис.грн.

Неодноразові звернення до Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України залишено без уваги.

Все більше зауважень викликає хід виконання Урядом Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.

Збільшивши загальний бюджет Державної програми на 26,5% (з 126,4 млрд.грн. до 160,0 млрд.грн.), Уряд істотно посилив фінансове навантаження на місцеві бюджети, не визначивши реальні джерела їх покриття.

Зміни, внесені до Державної цільової програми Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2008 р. № 937, збільшують фінансування з Державного бюджету на 2008-2012 роки на 28,5%, а за рахунок джерел місцевих бюджетів приймаючих міст - на 85,4%.

За 2008 рік на виконання завдань і заходів міської цільової програми з місцевого бюджету м. Харкова фактично профінансовано робіт по 23 заходам, які входять до складу 4 завдань на загальну суму, - 67,531 млн.грн., що складає 74,6% від запланованої на 2008 рік суми 90,516 млн.грн.

З державного бюджету в 2008 році отримана субвенція тільки на продовження будівництва метрополітену в сумі 49,6 млн.грн., що складає близько 35% від передбаченого в Державному бюджеті України фінансування заходів по місту Харкову.

Основним завданням діяльності органів місцевого самоврядування є здійснення від імені і на користь територіальної громади функцій та повноважень місцевого самоврядування, які визначені Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими законами та нормативними актами, створення умов для підвищення рівня життя, розвитку і добробуту населення незалежно від політичних переконань громадян.

На теперішній час територіальні громади фактично кинуті державою сам на сам з проблемами, які створені внаслідок безвідповідальної політики Кабінету Міністрів України.

Харківська міська рада звертається до Вас, вельмишановний Вікторе Андрійовичу, як до гаранта додержання Конституції України та Голови Ради національної безпеки і оборони України з проханням терміново скликати та провести засідання РНБО України, на якому розглянути соціально-економічну ситуацію, що склалася у регіонах держави внаслідок бездіяльності і непрофесійності Кабінету Міністрів України та призвела до стрімкого зростання вартості життя людей, масового безробіття, погіршення життя кожної родини.

Для отримання об'єктивної та достовірної інформації просимо запросити на засідання РНБО України міських голів міст-мільйонників, голів обласних державних адміністрацій, керівників центральних органів виконавчої влади та представників галузевих профспілок із звітами про стан виконання соціальних та економічних програм в регіонах та пропозиціями щодо шляхів подолання кризової ситуації.

Враховуючи велике соціальне значення порушених питань, просимо уважно розглянути це звернення та про результати розгляду повідомити Харківську міську раду у найкоротший термін.


Звернення схвалено рішенням 27 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 07.11.2008 року


Додаток 2

до рішення 27 сесії Харківської міської

ради 5 скликання «Про розгляд звернень

Харківської міської ради»

від 07.11.2008 р. №323/08

ЗВЕРНЕННЯ

Харківської міської ради до Прем'єр-міністра України Тимошенко Ю.В.

Шановна Юліє Володимирівно!

Україна переживає складний період протистояння світовій економічній кризі та визначення шляхів, які можуть забезпечити збереження рівня соціальних гарантій для всіх верств населення.

Негативні макроекономічні процеси, проблеми фінансового ринку, стрімке зростання вартості життя людей, висока інфляція, скорочення робочих місць, зниження рівня заробітної плати та, як наслідок, масове безробіття руйнують соціально-економічну базу територіальної громади міста Харкова та міський бюджет, унеможливлюють належне фінансування програм соціально-економічного розвитку, вирішення поточних питань та реалізацію перспективних планів життєдіяльності мегаполісу, потребують негайного втручання в ситуацію та реальних, рішучих, ефективних дій Уряду.

У Харкові зосереджено найпотужніший науковий, технічний та інтелектуальний потенціал країни. Десятки крупних об'єктів промисловості забезпечують суттєве поповнення державного бюджету України.

Продукція таких промислових підприємств міста як ДП «Завод ім. В.О. Малишева», ВАТ «Турбоатом», ДП завод «Електроважмаш», Харківське державне авіаційне виробниче підприємство, ДП «Харківський машинобудівний завод «ФЕД» широко відома в країні та за її межами. Це сучасні авіалайнери, потужні машини, турбіни, обладнання для різних галузей господарства та потреб оборони держави.

Внаслідок безвідповідальної політики та злочинної бездіяльності центральних органів влади економічна ситуація в регіоні наближається до катастрофічної.

Харківська міська рада відзначає, що Уряд України усунувся від вирішення загальнодержавних проблем та поклав на органи місцевого самоврядування всю відповідальність за зрив термінів початку опалювального сезону, порушення навчального процесу у школах, збільшення рівня безробіття, зростання цін на продукти, товари та послуги.

Комунальні підприємства Харкова, які забезпечують життєдіяльність міста, в даний час переживають найважчі за всю їх багаторічну історію часи. Напередодні зими практично паралізована робота всіх підприємств житлово-комунального господарства.

Сьогодні близько тисячі багатоповерхових будинків, в яких проживають більше чверті жителів міста, залишаються без тепла при мінусовій зовнішній температурі. ВАТ «Харківська ТЕЦ-5», яка є одним із основних постачальників електричної та теплової енергії для міста Харкова, зі штучно створених причин не працює.

Комунальні підприємства фактично позбавлені можливості відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.04.2008 р. № 440 скористатися субвенцією з державного бюджету на погашення заборгованості по різниці в тарифах в розрахунках з іншими кредиторами. Загальна сума, що підлягає відшкодуванню з державного бюджету, складає 372 млн.грн., у тому числі по КП «ВТП «Вода» - 64 млн.грн., по КП «ХТМ» - 292 млн.грн., по ДКП КГ «Харківкомуночиствод» - 16 млн.грн.

Неповні розрахунки споживачів - громадян України, які через соціально-економічну ситуацію, що склалася в країні, не можуть в повному обсязі своєчасно сплачувати комунальні послуги та відсутність компенсації з бюджету різниці в тарифах є причиною значних боргів комунальних підприємств перед енергопостачальниками.

Безперервне протягом року зростання цін на енергоресурси й інші складові собівартості житлово-комунальних послуг поставило на межу виживання підприємства, що забезпечують життєдіяльність міста.

Господарська діяльність комунальних підприємств житлово-комунальної сфери безпосередньо залежить від виробників та постачальників теплової та електричної енергії.

Вартість газу для підприємств комунальної теплоенергетики, що обслуговують населення, збільшилася на 27%, а промислових підприємств - на 47%. Постійно зростає вартість електроенергії, хімреагентів, металу.

До цього часу на державному рівні не вирішене питання виділення коштів місцевим бюджетам для оплати енергоносіїв у зв'язку з підвищенням у 1,5 рази цін на газ та у 1,8 рази цін на електроенергію. На зазначені цілі органами місцевого самоврядування додатково направлено 13,9 млн.грн. власних коштів, проте, бюджетним установам для оплати енергоресурсів у повному обсязі потрібно ще 8,0 млн.грн.

Цього року Уряд фактично припинив фінансування галузі, що знизило надійність і якість комунальних послуг, зупинило роботу по впровадженню енергозберігаючих технологій і устаткування.

КП «Харківські теплові мережі» із запланованих з державного бюджету 45,1 млн.грн. одержано тільки 4,6 млн.грн., а КП «ВТП «Вода» бюджетне фінансування на поточний рік взагалі не було передбачено.

Законом України «Про Загальнодержавну програму «Питна вода України» на 2006-2020 роки» від 03.03.2005 р. № 2455-IV передбачається виділення субвенції (дотації) місцевим бюджетам на здешевлення вартості електроенергії, яка використовується для подачі питної води та водовідведення, до рівня розміру цін (тарифів), по яких населення сплачує електроенергію в побуті. Вимоги цього Закону з 2007 року Кабінетом Міністрів України ігноруються.

Обсяг державної підтримки житлово-комунального господарства у порівнянні з минулим роком скоротився більш, ніж у 8 разів (з 48,1 млн.грн. у 2007 році до 5,9 млн.грн. у поточному році), при цьому, зовсім не передбачаються асигнування на такі невідкладні заходи, як упередження аварій і запобігання техногенних катастроф у цій сфері, капітальний ремонт і модернізація ліфтів, реконструкція застарілого житлового фонду.

Уряд не повною мірою усвідомлює або просто ігнорує катастрофічну ситуацію в цій сфері.

Із передбачених Харківській області субвенцій на соціально-економічний розвиток та енергозбереження в сумі 109,8 млн.грн. місто Харків, чисельність населення якого перевищує половину чисельності населення області, отримало лише 5,9 млн.грн.

Зберігається негативна тенденція покладання на органи місцевого самоврядування відповідальності за виконання державних програм з соціального захисту населення.

Згідно з розрахунками, сума державної компенсації втрат комунального підприємства «Міськелектротранс» від перевезення пільгового контингенту склала за:

- 2006 рік - 69840,7 тис.грн., фактично відшкодовано 18516,4 тис.грн. або 26,5%;

- 2007 рік - 86318,1 тис.грн., фактично відшкодовано 18961,6 тис.грн. або 22%;

- 2008 рік - 114594,1 тис.грн., фактично відшкодовано 18602,08 тис.грн. або 16,2%.

Враховуючи суттєву нестачу коштів, підприємство не в змозі своєчасно здійснювати розрахунки з бюджетом за енергоносії, сплачувати заробітну плату, яка в середньому складає 1604,4 грн. та є нижчою ніж середня по галузі - 2151 грн.

За рахунок коштів міського бюджету на забезпечення діяльності підприємства «Міськелектротранс» спрямовано більше 100 мільйонів гривень.

Критична ситуація, яка склалась на підприємстві, може призвести до повної його зупинки, що викличе негативні соціальні наслідки.

Крім того, передбачена на 2008 рік субвенція з державного бюджету на компенсацію пільг по оплаті послуг зв'язку складає 7800 тис.грн., станом на 01.10.2008 р. нараховано 6155 тис.грн. За уточненими розрахунками підприємств - надавачів послуг зв'язку сума компенсації складе 8700 тис.грн. Таким чином, нестача коштів на 2008 рік складе 900 тис.грн.

На сьогодні актуальним є питання визначення джерел фінансування компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги.

Ця проблема залишається невирішеною внаслідок наявності протиріччя між п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» від 29 квітня 2004 року № 558, та ст. 14 Закону України «Про соціальні послуги».

З моменту набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 року № 558 виплата призначеної компенсації не здійснювалася, внаслідок чого громадяни, які надають соціальні послуги інвалідам і громадянам похилого віку, старішим 80 років, не отримали 818,6 тис.грн.

Неодноразові звернення до Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України залишено без уваги.

Все більше зауважень викликає хід виконання Урядом Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.

Збільшивши загальний бюджет Державної програми на 26,5% (з 126,4 млрд.грн. до 160,0 млрд.грн.), Уряд істотно посилив фінансове навантаження на місцеві бюджети, не визначивши реальні джерела їх покриття.

Зміни, внесені до Державної цільової програми Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2008 р. № 937, збільшують фінансування з Державного бюджету на 2008-2012 роки на 28,5%, а за рахунок джерел місцевих бюджетів приймаючих міст - на 85,4%.

За 2008 рік на виконання завдань і заходів міської цільової програми з місцевого бюджету м. Харкова фактично профінансовано робіт по 23 заходам, які входять до складу 4 завдань на загальну суму, - 67,531 млн.грн., що складає 74,6% від запланованої на 2008 рік суми 90,516 млн.грн.

З державного бюджету в 2008 році отримана субвенція тільки на продовження будівництва метрополітену в сумі 49,6 млн.грн., що складає близько 35% від передбаченого в Державному бюджеті України фінансування заходів по місту Харкову.

Основним завданням діяльності органів місцевого самоврядування є здійснення від імені і на користь територіальної громади функцій та повноважень місцевого самоврядування, які визначені Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими законами та нормативними актами, створення умов для підвищення рівня життя, розвитку і добробуту населення незалежно від політичних переконань громадян.

На теперішній час територіальні громади фактично кинуті державою сам на сам з проблемами, які створені внаслідок безвідповідальної політики Кабінету Міністрів України.

Харківська міська рада вимагає термінового вжиття стабілізаційних заходів та негайного вирішення наступних питань:

1. Дотримання бюджетної дисципліни, забезпечення повного розрахунку державного бюджету з місцевими бюджетами щодо фінансування підприємств ЖКГ і забезпечення неухильного виконання ст. 54 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік» в частині погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги водопостачання, водовідведення, яка виникла у зв'язку з невідповідністю їх фактичної вартості діючим тарифам, Законів України «Про житлово-комунальні послуги», «Про теплопостачання», «Про питну воду та питне водопостачання», «Про Загальнодержавну програму «Питна вода України» на 2006-2020 роки».

2. Вжиття невідкладних заходів щодо запобігання скороченню робочих місць та зниженню рівня заробітної плати.

3. Забезпечення своєчасного розрахунку по всіх соціальних виплатах.

4. Ініціювання внесення змін до Закону України «Про податок на додану вартість» щодо застосування до послуг, що надаються комунальними підприємствами, «нульової» ставки з метою зниження цінового навантаження на основного споживача - населення, а також змін п. 7.3 цього Закону з метою нарахування податку на прибуток і ПДВ для комунальних підприємств після фактичної оплати послуг, тобто за «касовим методом».

5. Прийняття спеціальної постанови Кабінету Міністрів України «Про роботу соціальних служб України в умовах економічної кризи». Приведення постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» від 29 квітня 2004 року № 558 у відповідність зі ст. 14 Закону України «Про соціальні послуги».

6. Внести зміни до Порядку перерахування у 2008 році субвенції з державного бюджету місцевим бюджетам на погашення заборгованості з різниці в тарифах на теплову енергію, послуги з водопостачання та водовідведення, що вироблялися, транспортувалися і постачалися населенню, яка виникла у зв'язку з невідповідністю фактичної вартості теплової енергії, послуг з водопостачання та водовідведення тарифам, затвердженим органами державної влади чи органами місцевого самоврядування, затвердженого постановою Кабінету Міністрів України від 25 квітня 2008 року № 440 «Про реалізацію статті 54 Закону України «Про Державний бюджет України на 2008 рік та про внесення змін до деяких законодавчих актів України», доповнивши пункт 5 абзацом 5 наступного змісту:

«Енергопостачальні компанії можуть проводити розрахунки з ДП «Енергоринок» за поточну заборгованість періоду, в якому проводяться розрахунки».

Проект постанови Кабінету Міністрів України додається.

7. Передбачити додаткову цільову субвенцію на підтримку підприємств сфери ЖКГ для виживання в умовах економічної, фінансової і енергетичної кризи.

8. При прийнятті програми зайнятості населення передбачити організацію оплачуваних громадських робіт для громадян, які втратили роботу.

Харківська міська рада як представницький орган півторамільйонної територіальної громади міста звертається до Вас, шановна Юліє Володимирівно, з вимогою вжити термінових заходів, запропонованих у зверненні, реалізація яких дозволить зменшити негативний вплив економічної кризи на життя громадян України.

Враховуючи велике соціальне значення порушених питань, просимо уважно розглянути це звернення та про вжиті Кабінетом Міністрів України заходи повідомити Харківську міську раду у найкоротший термін.

Додаток: проект постанови Кабінету Міністрів України на 2 арк.


Звернення схвалено рішенням 27 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 07.11.2008 року


Додаток 3

до рішення 27 сесії Харківської міської

ради 5 скликання «Про розгляд звернень

Харківської міської ради»

від 07.11.2008 р. № 323/08

ЗВЕРНЕННЯ

Харківської міської ради до Голови фракції Партії регіонів у Верховній Раді України, Голови Опозиційного уряду Януковича В.Ф.

Вельмишановний Вікторе Федоровичу!

Україна переживає складний період протистояння світовій економічній кризі та визначення шляхів, які можуть забезпечити збереження рівня соціальних гарантій для всіх верств населення.

Негативні макроекономічні процеси, проблеми фінансового ринку, стрімке зростання вартості життя людей, висока інфляція, скорочення робочих місць, зниження рівня заробітної плати та, як наслідок, масове безробіття руйнують соціально-економічну базу територіальної громади міста Харкова та міський бюджет, унеможливлюють належне фінансування програм соціально-економічного розвитку, вирішення поточних питань та реалізацію перспективних планів життєдіяльності мегаполісу, потребують негайного втручання в ситуацію та реальних, рішучих, ефективних дій Уряду.

У Харкові зосереджено найпотужніший науковий, технічний та інтелектуальний потенціал країни. Десятки крупних об'єктів промисловості забезпечують суттєве поповнення державного бюджету України.

Продукція таких промислових підприємств міста як ДП «Завод ім. В.О. Малишева», ВАТ «Турбоатом», ДП завод «Електроважмаш», Харківське державне авіаційне виробниче підприємство, ДП «Харківський машинобудівний завод «ФЕД» широко відома в країні та за її межами. Це сучасні авіалайнери, потужні машини, турбіни, обладнання для різних галузей господарства та потреб оборони держави.

Внаслідок безвідповідальної політики та злочинної бездіяльності центральних органів влади економічна ситуація в регіоні наближається до катастрофічної.

Харківська міська рада відзначає, що Уряд України усунувся від вирішення загальнодержавних проблем та поклав на органи місцевого самоврядування всю відповідальність за зрив термінів початку опалювального сезону, порушення навчального процесу у школах, збільшення рівня безробіття, зростання цін на продукти, товари та послуги.

Комунальні підприємства Харкова, які забезпечують життєдіяльність міста, в даний час переживають найважчі за всю їх багаторічну історію часи. Напередодні зими практично паралізована робота всіх підприємств житлово-комунального господарства.

Сьогодні близько тисячі багатоповерхових будинків, в яких проживають більше чверті жителів міста, залишаються без тепла при мінусовій зовнішній температурі. ВАТ «Харківська ТЕЦ-5», яка є одним із основних постачальників електричної та теплової енергії для міста Харкова, зі штучно створених причин не працює.

Комунальні підприємства фактично позбавлені можливості відповідно до постанови Кабінету Міністрів України від 25.04.2008 р. № 440 скористатися субвенцією з державного бюджету на погашення заборгованості по різниці в тарифах в розрахунках з іншими кредиторами. Загальна сума, що підлягає відшкодуванню з державного бюджету, складає 372 млн.грн., у тому числі по КП «ВТП «Вода» - 64 млн.грн., по КП «ХТМ» - 292 млн.грн., по ДКП КГ «Харківкомуночиствод» - 16 млн.грн.

Неповні розрахунки споживачів - громадян України, які через соціально-економічну ситуацію, що склалася в країні, не можуть в повному обсязі своєчасно сплачувати комунальні послуги та відсутність компенсації з бюджету різниці в тарифах є причиною значних боргів комунальних підприємств перед енергопостачальниками.

Безперервне протягом року зростання цін на енергоресурси й інші складові собівартості житлово-комунальних послуг поставило на межу виживання підприємства, що забезпечують життєдіяльність міста.

Господарська діяльність комунальних підприємств житлово-комунальної сфери безпосередньо залежить від виробників та постачальників теплової та електричної енергії.

Вартість газу для підприємств комунальної теплоенергетики, що обслуговують населення, збільшилася на 27%, а промислових підприємств - на 47%. Постійно зростає вартість електроенергії, хімреагентів, металу.

До цього часу на державному рівні не вирішене питання виділення коштів місцевим бюджетам для оплати енергоносіїв у зв'язку з підвищенням у 1,5 рази цін на газ та у 1,8 рази цін на електроенергію. На зазначені цілі органами місцевого самоврядування додатково направлено 13,9 млн.грн. власних коштів, проте, бюджетним установам для оплати енергоресурсів у повному обсязі потрібно ще 8,0 млн.грн.

Цього року Уряд фактично припинив фінансування галузі, що знизило надійність і якість комунальних послуг, зупинило роботу по впровадженню енергозберігаючих технологій і устаткування.

КП «Харківські теплові мережі» із запланованих з державного бюджету 45,1 млн.грн. одержано тільки 4,6 млн.грн., а КП «ВТП «Вода» бюджетне фінансування на поточний рік взагалі не було передбачено.

Законом України «Про Загальнодержавну програму «Питна вода України» на 2006-2020 роки» від 03.03.2005 р. № 2455-IV передбачається виділення субвенції (дотації) місцевим бюджетам на здешевлення вартості електроенергії, яка використовується для подачі питної води та водовідведення, до рівня розміру цін (тарифів), по яких населення сплачує електроенергію в побуті. Вимоги цього Закону з 2007 року Кабінетом Міністрів України ігноруються.

Обсяг державної підтримки житлово-комунального господарства у порівнянні з минулим роком скоротився більш, ніж у 8 разів (з 48,1 млн.грн. у 2007 році до 5,9 млн.грн. у поточному році), при цьому, зовсім не передбачаються асигнування на такі невідкладні заходи, як упередження аварій і запобігання техногенних катастроф у цій сфері, капітальний ремонт і модернізація ліфтів, реконструкція застарілого житлового фонду.

Уряд не повною мірою усвідомлює або просто ігнорує катастрофічну ситуацію в цій сфері.

Із передбачених Харківській області субвенцій на соціально-економічний розвиток та енергозбереження в сумі 109,8 млн.грн. місто Харків, чисельність населення якого перевищує половину чисельності населення області, отримало лише 5,9 млн.грн.

Зберігається негативна тенденція покладання на органи місцевого самоврядування відповідальності за виконання державних програм з соціального захисту населення.

Згідно з розрахунками, сума державної компенсації втрат комунального підприємства «Міськелектротранс» від перевезення пільгового контингенту склала за:

- 2006 рік - 69840,7 тис.грн., фактично відшкодовано 18516,4 тис.грн. або 26,5%;

- 2007 рік - 86318,1 тис.грн., фактично відшкодовано 18961,6 тис.грн. або 22%;

- 2008 рік - 114594,1 тис.грн., фактично відшкодовано 18602,08 тис.грн. або 16,2%.

Враховуючи суттєву нестачу коштів, підприємство не в змозі своєчасно здійснювати розрахунки з бюджетом за енергоносії, сплачувати заробітну плату, яка в середньому складає 1604,4 грн. та є нижчою ніж середня по галузі - 2151 грн.

За рахунок коштів міського бюджету на забезпечення діяльності підприємства «Міськелектротранс» спрямовано більше 100 мільйонів гривень.

Критична ситуація, яка склалась на підприємстві, може призвести до повної його зупинки, що викличе негативні соціальні наслідки.

Крім того, передбачена на 2008 рік субвенція з державного бюджету на компенсацію пільг по оплаті послуг зв'язку складає 7800 тис.грн., станом на 01.10.2008 р. нараховано 6155 тис.грн. За уточненими розрахунками підприємств - надавачів послуг зв'язку сума компенсації складе 8700 тис.грн. Таким чином, нестача коштів на 2008 рік складе 900 тис.грн.

На сьогодні актуальним є питання визначення джерел фінансування компенсаційних виплат фізичним особам, які надають соціальні послуги.

Ця проблема залишається невирішеною внаслідок наявності протиріччя між п. 2 постанови Кабінету Міністрів України «Про затвердження Порядку призначення і виплати компенсації фізичним особам, які надають соціальні послуги» від 29 квітня 2004 року № 558, та ст. 14 Закону України «Про соціальні послуги».

З моменту набрання чинності постанови Кабінету Міністрів України від 29 квітня 2004 року № 558 виплата призначеної компенсації не здійснювалася, внаслідок чого громадяни, які надають соціальні послуги інвалідам і громадянам похилого віку, старішим 80 років, не отримали 818,6 тис.грн.

Неодноразові звернення до Кабінету Міністрів України, Міністерства фінансів України залишено без уваги.

Все більше зауважень викликає хід виконання Урядом Державної цільової програми підготовки та проведення в Україні фінальної частини чемпіонату Європи 2012 року з футболу.

Збільшивши загальний бюджет Державної програми на 26,5% (з 126,4 млрд.грн. до 160,0 млрд.грн.), Уряд істотно посилив фінансове навантаження на місцеві бюджети, не визначивши реальні джерела їх покриття.

Зміни, внесені до Державної цільової програми Постановою Кабінету Міністрів України від 16.10.2008 р. № 937, збільшують фінансування з Державного бюджету на 2008-2012 роки на 28,5%, а за рахунок джерел місцевих бюджетів приймаючих міст - на 85,4%.

За 2008 рік на виконання завдань і заходів міської цільової програми з місцевого бюджету м. Харкова фактично профінансовано робіт по 23 заходам, які входять до складу 4 завдань на загальну суму, - 67,531 млн.грн., що складає 74,6% від запланованої на 2008 рік суми 90,516 млн.грн.

З державного бюджету в 2008 році отримана субвенція тільки на продовження будівництва метрополітену в сумі 49,6 млн.грн., що складає близько 35% від передбаченого в Державному бюджеті України фінансування заходів по місту Харкову.

Основним завданням діяльності органів місцевого самоврядування є здійснення від імені і на користь територіальної громади функцій та повноважень місцевого самоврядування, які визначені Конституцією України, Законом України «Про місцеве самоврядування в Україні», Європейською хартією місцевого самоврядування, іншими законами та нормативними актами, створення умов для підвищення рівня життя, розвитку і добробуту населення незалежно від політичних переконань громадян.

На теперішній час територіальні громади фактично кинуті державою сам на сам з проблемами, які створені внаслідок безвідповідальної політики Кабінету Міністрів України.

Харківська міська рада звертається до Вас, шановний Вікторе Федоровичу, як до Голови найбільшої фракції у Верховній Раді України - фракції Партії регіонів та як до Голови Опозиційного Уряду з проханням зупинити злочинну бездіяльність і непрофесіоналізм очолюваного Юлією Тимошенко Кабінету Міністрів України, дії якого призвели до стрімкого зростання вартості життя людей, масового безробіття і погіршення життя кожної родини в державі.

Партія регіонів вже довела свою спроможність працювати на благо суспільства та кожного окремого громадянина України незалежно від його політичних поглядів.

Збанкрутіла влада повинна зійти з політичного олімпу, а на її місце повинна прийти відповідальна політична сила, яка готова вивести країну з економічної і політичної кризи.

Сьогодні Партія регіонів є єдиною політичною силою, яка чітко і послідовно відстоює свої принципи, не зраджуючи їх в угоду тимчасовим союзам заради отримання влади.

Впевнені, що під керівництвом Партії регіонів в Україну повернуться соціальна стабільність, процвітання та розвиток.

Враховуючи велике соціальне значення порушених питань, просимо уважно розглянути це звернення та про результати розгляду повідомити Харківську міську раду для інформування територіальної громади.


Звернення схвалено рішенням 27 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 07.11.2008 року


Додаток 4

до рішення 27 сесії Харківської міської

ради 5 скликання «Про розгляд звернень

Харківської міської ради»

від 07.11.2008 р. № 323/08

ЗВЕРНЕННЯ

Харківської міської ради до Прем'єр-міністра України Тимошенко Ю.В.

Шановна Юліє Володимирівно!

Харківська міська рада спостерігаючи за бездіяльністю Кабінету Міністрів України, яка проявляється у невиконанні ним та підпорядкованими йому центральними органами виконавчої влади визначених законом зобов'язань перед органами місцевого самоврядування та місцевими бюджетами, вимагає положити край безвідповідальному ставленню до проблем територіальних громад, вирішення яких можливе лише на державному рівні.

Протягом останнього року Уряд України не вжив будь-яких заходів по вирішенню загальнодержавних питань щодо підтримки комунальних підприємств Харкова, які забезпечують життєдіяльність міста, та переклав на них і органи місцевого самоврядування всю відповідальність за виникнення кризових соціально-економічних ситуацій в регіонах.

Законом України «Про житлово-комунальні послуги» до компетенції органів місцевого самоврядування віднесено повноваження щодо забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості.

Виконання цих повноважень Харківська міська рада здійснює через створені нею комунальні підприємства, оскільки відповідно до вказаного Закону житлово-комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

На теперішній час робота всіх підприємств житлово-комунального господарства Харкова практично паралізована.

Підприємства водо-, теплопостачання і водовідведення, що здійснюють найважливішу соціальну функцію (більш 80% їх послуг споживаються населенням), потрапили під дію найвищих тарифів в енергетиці, які застосовуються до промислових підприємств. Вартість електроенергії зросла в 1,8 рази, газу - в 1,27 рази, металопрокату - в 1,5 рази, ГСМ - в 1,7 рази, хімреагентів - в 1,2 рази. Наслідком цього стало різке зростання собівартості послуг водо-, теплопостачання і водовідведення, що зробило роботу комунальних підприємств збитковою. За підсумками 9 місяців поточного року відшкодування тарифами собівартості послуг для населення склало: по централізованому водопостачанню - 72,7%, по водовідведенню - 40,2%, по тепловій енергії - 86,4%.

Неповні розрахунки споживачів - громадян України, які через соціально-економічну ситуацію, що склалася в країні, не можуть в повному обсязі своєчасно оплачувати комунальні послуги (заборгованість населення по КП «ВТП «Вода» - 62 млн.грн., по КП «ХТМ» - 269 млн. грн., по ДКП КГ «Харківкомуночиствод» - 6,3 млн.грн.), а також відсутність компенсації з бюджету різниці в тарифах (по КП «Виробничо-технологічне підприємство «Вода» - 64 млн.грн., по ДКП КГ «Харківкомуночиствод» - 16 млн.грн.) є причиною значних боргів комунальних підприємств перед енергопостачальниками. У зв'язку з цим останні розвернули справжню війну з комунальними підприємствами, використовуючи весь арсенал наданих їм можливостей: від відключення енергопостачання до вимоги притягати до кримінальної відповідальності керівників комунальних підприємств.

Законом України «Про Загальнодержавну програму «Питна вода України» на 2006-2020 роки» передбачена субвенція з Державного бюджету місцевим бюджетам на здешевлення вартості електроенергії, яка використовується для подачі питної води та водовідведення, до рівня розміру цін (тарифів), по яких населення сплачує за електроенергію в побуті. Вимоги цього Закону з 2007 року Кабінетом Міністрів України не виконуються.

28-29 жовтня 2008 р. були відключені від електропостачання центральні офіси КП «ВТП «Вода», КП «ХТМ», ДКП КГ «Харківкомуночиствод». Під загрозою відключення знаходяться основні виробничі об'єкти.

Це викликало справедливе обурення як зазначених підприємств, так і населення міста.

Згідно ст. 6 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» державна політика у сфері питної води та питного водопостачання базується на принципах заборони відключення об'єктів питного водопостачання та водовідведення від системи енерго-, газо-, теплопостачання як об'єктів життєзабезпечення і стратегічного значення.

Забезпечення населення питною водою є однією з пріоритетних проблем, розв'язання якої необхідно для збереження здоров'я, поліпшення умов діяльності і підвищення рівня життя населення. Ненадання послуг з холодного водопостачання та водовідведення, або надання їх не в повному обсязі є потенційною загрозою ускладнення санітарно-епідемічної ситуації в місті Харкові, що може призвести до катастрофічних наслідків.

Припинення енергопостачання технологічних об'єктів КП «Виробничо-технологічне підприємство «Вода» та ДКП КГ «Харківкомуночиствод» призведе до неможливості своєчасного та якісного надання вказаними комунальними підприємствами послуг з холодного водопостачання та водовідведення та, як наслідок, припинення надання послуг з теплопостачання, що є очевидним порушенням прав споживачів. Результатом цього стане порушення нормальних умов життя і діяльності населення, функціонування підприємств, установ та організацій, серед яких заклади соціальної сфери, охорони здоров'я, освіти та дошкільного виховання.

З метою подолання проявів соціально-економічної кризи, недопущення техногенно-екологічної катастрофи, уникнення напруженості в суспільстві, Харківська міська рада звертається до Вас, шановна Юліє Володимирівно, з вимогою забезпечити виконання Міністерством палива та енергетики України положень ст. 6 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» і ст. 6 Закону України «Про теплопостачання» щодо недопущення порушень прав населення на отримання своєчасних і якісних житлово-комунальних послуг та заборони відключення від системи енергопостачання комунальних підприємств питного водопостачання та водовідведення, які забезпечують життєдіяльність півторамільйонного міста.

Враховуючи велике соціальне значення порушених питань, просимо уважно розглянути це звернення та про вжиті Кабінетом Міністрів України заходи повідомити Харківську міську раду у найкоротший термін.


Звернення схвалено рішенням 27 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 07.11.2008 року


Додаток 5

до рішення 27 сесії Харківської міської

ради 5 скликання «Про розгляд звернень

Харківської міської ради»

від 07.11.2008 р. № 323/08

ЗВЕРНЕННЯ

Харківської міської ради до Національної комісії регулювання електроенергетики України

Шановний Валерію Миколайовичу!

Харківська міська рада звертається до Вас, як головної посадової особи органу, до компетенції якого віднесені повноваження щодо захисту прав та інтересів споживачів у питаннях, що стосуються надійності постачання електричної енергії та якості послуг з боку постачальних організацій.

Законом України «Про житлово-комунальні послуги» до компетенції органів місцевого самоврядування віднесено повноваження щодо забезпечення населення житлово-комунальними послугами необхідних рівня та якості.

Виконання цих повноважень Харківська міська рада здійснює через створені нею комунальні підприємства, оскільки відповідно до вказаного Закону житлово-комунальні послуги - це результат господарської діяльності, спрямованої на забезпечення умов проживання та перебування осіб у жилих і нежилих приміщеннях, будинках і спорудах, комплексах будинків і споруд відповідно до нормативів, норм, стандартів, порядків і правил.

Комунальні підприємства Харкова, які забезпечують життєдіяльність міста, в даний час переживають найважчі, за всю їх багаторічну історію, часи. На порозі зими практично паралізована робота всіх підприємств житлово-комунального господарства.

Підприємства водо-, теплопостачання і водовідведення, що здійснюють найважливішу соціальну функцію (більш 80% їх послуг споживаються населенням), потрапили під дію найвищих тарифів в енергетиці, які застосовуються до промислових підприємств. Вартість електроенергії зросла в 1,8 рази, газу - в 1,27 рази, металопрокату - в 1,5 рази, ГСМ - в 1,7 рази, хімреагентів - в 1,2 рази. Наслідком цього стало різке зростання собівартості послуг водо-, теплопостачання і водовідведення, що зробило роботу комунальних підприємств збитковою. За підсумками 9 місяців поточного року відшкодування тарифами собівартості послуг для населення склало: по централізованому водопостачанню - 72,7%, по водовідведенню - 40,2%, по тепловій енергії - 86,4%.

Неповні розрахунки споживачів - громадян України, які через соціально-економічну ситуацію, що склалася в країні, не можуть в повному обсязі своєчасно оплачувати комунальні послуги (заборгованість населення по КП «ВТП «Вода» - 62 млн.грн., по КП «ХТМ» - 269 млн.грн., по ДКП КГ «Харківкомуночиствод» - 6,3 млн.грн.), а також відсутність компенсації з бюджету різниці в тарифах (по КП «Виробничо-технологічне підприємство «Вода» - 64 млн.грн., по ДКП КГ «Харківкомуночиствод» - 16 млн.грн.) є причиною значних боргів комунальних підприємств перед енергопостачальниками. У зв'язку з цим останні розвернули справжню війну з комунальними підприємствами, використовуючи весь арсенал наданих їм можливостей: від відключення енергопостачання до вимоги притягати до кримінальної відповідальності керівників комунальних підприємств.

Законом України «Про Загальнодержавну програму «Питна вода України» на 2006-2020 роки» передбачена субвенція з Державного бюджету місцевим бюджетам на здешевлення вартості електроенергії, яка використовується для подачі питної води та водовідведення, до рівня розміру цін (тарифів), по яких населення сплачує за електроенергію в побуті. Вимоги цього Закону з 2007 року Кабінетом Міністрів України не виконуються.

28-29 жовтня 2008 р. були відключені від електропостачання центральні офіси КП «ВТП «Вода», КП «ХТМ», ДКП КГ «Харківкомуночиствод». Під загрозою відключення знаходяться основні виробничі об'єкти.

Це викликало справедливе обурення як зазначених підприємств, так і населення міста.

Згідно ст. 6 Закону України «Про питну воду та питне водопостачання» державна політика у сфері питної води та питного водопостачання базується на принципах заборони відключення об'єктів питного водопостачання та водовідведення від системи енерго-, газо-, теплопостачання як об'єктів життєзабезпечення і стратегічного значення.

Забезпечення населення питною водою є однією з пріоритетних проблем, розв'язання якої необхідно для збереження здоров'я, поліпшення умов діяльності і підвищення рівня життя населення. Ненадання послуг з холодного водопостачання та водовідведення, або надання їх не в повному обсязі є потенційною загрозою ускладнення санітарно-епідемічної ситуації в місті Харкові, що може призвести до катастрофічних наслідків.

Припинення енергопостачання технологічних об'єктів КП «Виробничо-технологічне підприємство «Вода» та ДКП КГ «Харківкомуночиствод» призведе до неможливості своєчасного та якісного надання вказаними комунальними підприємствами послуг з холодного водопостачання та водовідведення та, як наслідок, припинення надання послуг з теплопостачання, що є очевидним порушенням прав споживачів. Результатом цього стане порушення нормальних умов життя і діяльності населення, функціонування підприємств, установ та організацій, серед яких заклади соціальної сфери, охорони здоров'я, освіти та дошкільного виховання.

З метою подолання проявів соціально-економічної кризи, недопущення техногенно-екологічної катастрофи, уникнення напруженості в суспільстві, Харківська міська рада звертається до Вас, шановний Валерію Миколайовичу, з проханням захистити в межах своїх повноважень інтереси споживачів півторамільйонного міста щодо надійності постачання електричної енергії і якості послуг з боку постачальних організацій та не допустити відключення від системи енергопостачання КП «Виробничо-технологічне підприємство «Вода» та ДКП КГ «Харківкомуночиствод», які надають послуги з водопостачання та водовідведення споживачам півторамільйонного міста Харкова.

Враховуючи велике соціальне значення порушених питань, просимо уважно розглянути це звернення та про вжиті Національною комісією регулювання електроенергетики України заходи повідомити Харківську міську раду у найкоротший термін.


Звернення схвалено рішенням 27 сесії Харківської міської ради 5 скликання від 07.11.2008 року