№ п/п |
Зміст заходу |
Термін виконання |
Виконавці |
Очікуваний результат |
1 |
2 |
3 |
4 |
5 |
1. Формування нормативно-правової бази у сфері зайнятості |
||||
1. |
Надавати пропозиції обласній державній адміністрації щодо удосконалення законодавства про працю та зайнятість населення, загальнообов'язкове державне соціальне страхування України на випадок безробіття в частині: організації контролю додержання вимог законодавства про працю; організації оплачуваних громадських робіт; заохочення роботодавців до створення додаткових робочих місць; залучення безробітних до підприємницької діяльності; |
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради; виконавчі органи районних в місті рад |
Вирішення проблемних питань забезпечення зайнятості населення, підвищення рівня обслуговування офіційно незайнятого населення. |
2. Професійно – освітня підготовка кадрів, підвищення якості робочої сили |
||||
2. |
Продовжити роботу щодо формування повної бази даних підприємств, що займаються професійною підготовкою робочих кадрів. |
Протягом року |
Виконавчі органи районних в місті рад |
Забезпечення керованості процесів, що відбуваються у сфері професійної підготовки кадрів. |
3. |
З метою підготовки та перепідготовки осіб, які розпочинають самостійно підприємницьку діяльність, або вже працюють в сфері малого бізнесу, створити на місцях розгалужену мережу спеціалізованих учбових центрів, запровадити проведення постійно діючих курсів та семінарів. |
Протягом року |
Управління з питань підприємства та інвестицій міської ради, виконавчі органи районних в місті рад, районні в місті центри зайнятості |
Налагодження каналів постійного доступу потенційних і діючих підприємців до джерел необхідних професійних знань, забезпечення ефективного функціонування підприємств малого бізнесу, зростання чисельності зайнятих у сфері малого бізнесу |
3. Збереження та створення робочих місць, сприяння підприємництву та самостійній зайнятості населення. |
||||
4. |
Сприяти створенню за рахунок усіх джерел фінансування на підприємствах, в установах, організаціях не менш 8,9 тис робочих місць. шляхом: - залучення іноземних та внутрішніх інвестицій; - реалізації переваг спеціального режиму інвестиційної діяльності на території м. Харкова; - підвищення ефективності інноваційно-інвестиційної діяльності суб`єктів господарювання усіх форм власності. |
Протягом року |
Головне управління економіки та комунального майна міської ради, виконавчі органи районних в місті рад |
Розвиток сфери прикладання праці, зростання попиту на робочу силу, сприяння можливостей працевлаштування населення. |
5. |
Сприяти створенню 17,8 тис. робочих місць у сфері малого бізнесу в рамках реалізації “Харківської міської комплексної програми підтримки розвитку підприємництва на 2003-2004р.р.” |
Протягом року |
Управління з питань підприємництва та інвестицій міської ради, виконавчі органи районних в місті рад |
Зростання чисельності зайнятих у сфері малого бізнесу. |
6. |
Сприяти реалізації ефективної підтримки самостійно зайнятого населення, сімейного та середнього підприємництва, а також створенню сприятливих умов для їх розвитку шляхом: - поширеного впровадження у місті фінансово-кредитних інститутів, системи мікрокредитування та ін; - надання фінансової підтримки та допомоги в організації та становленні власної справи із забезпеченням їх професійної підготовки; - сприяння отриманню малими підприємствами у виробниче користування незадіяних приміщень, обладнання, земельних ділянок. |
Протягом року |
Головне управління економіки та комунального майна міської ради, виконавчі органи районних в місті рад, обласний центр зайнятості, районні в місті центри зайнятості
|
Зростання чисельності зайнятих у сфері малого бізнесу и підприємництва, створення більше 17,8 тис. додаткових робочих місць, повернення до економічно доцільної діяльності безробітних |
7. |
Здійснювати контроль за виконанням умов договорів купівлі-продажу на приватизованих підприємствах в частині збереження робочих місць та забезпечення ефективного використання робочої сили. |
Протягом року |
Управління комунального майна та приватизації міської ради, виконавчі органи районних в місті рад |
Збереження чисельності працівників приватизованих підприємств, підвищення ефективності використання робочої сили. |
8. |
Здійснювати контроль за обґрунтованістю використання адміністрацією підприємств та організацій режиму скороченого робочого тижня або дня. |
Протягом року |
Виконавчі органи районних в місті рад |
Скорочення рівня прихованого безробіття. |
9. |
Вживати заходи щодо подальшого зростання рівня заробітної плати, недопущення використання робочої сили з оплатою праці нижче законодавчо встановленого її мінімального розміру. |
Протягом року |
Виконавчі органи районних в місті рад |
Зниження плинності кадрів, стабілізація чисельності працюючих. Скорочення обсягів прихованого безробіття, підвищення ефективності використання робочої сили. |
10.
|
Здійснювати контроль за оформленням трудових відносин між підприємцями із числа фізичних осіб і громадян, які працюють у них за наймом. |
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради; виконавчі органи районних в місті рад, обласний центр зайнятості, районні в місті центри зайнятості
|
Доведення кількості зареєстрованих трудових відносин між підприємцями із числа фізичних осіб і громадян, які працюють у них за наймом, до рівня 95 %. |
11. |
Сприяти створенню умов для подальшого розвитку виробництва високотехнологічної продукції, у тому числі у авіабудуванні, оборонній промисловості, атомній енергетиці, забезпечення стабілізації і підвищення ефективності роботи підприємств легкої промисловості. |
Протягом року |
Головне управління економіки та комунального майна міської ради, виконавчі органи районних в місті рад |
Забезпечення продуктивної зайнятості працівників провідних галузей економіки міста. |
4. Сприяння зайнятості громадян, які потребують соціального захисту і не здатні конкурувати на ринку праці |
||||
12. |
Здійснити бронювання на підприємствах, в організаціях та установах міста всіх форм власності не менше 2,2 тис. робочих місць, в тому числі для: - жінок, які мають дітей віком до 6 років, одиноких матерів з дітьми до 14 років або дітьми-інвалідами – 954од.; - молоді, якій надається перше робоче місце (випускники загальноосвітніх шкіл, ПТУ, діти–сироти, неповнолітні та інші особи) – 876 од. - осіб перед пенсійного віку – 261од.; - звільнених після відбуття покарання або примусового лікування – 134од. Забезпечити контроль за виконанням прийнятих рішень з працевлаштування соціально незахищених категорій населення. |
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради, виконавчі органи районних в місті рад, районні в місті центри зайнятості |
Забезпечення реалізації додаткових гарантій зайнятості 2,2 тис. громадян з числа соціально незахищених категорій населення. |
13. |
Забезпечити надання дотацій роботодавцям на створення 870 робочих місць за рахунок Фонду загальнообов'язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття для працевлаштування соціально незахищених категорій населення, насамперед молоді та жінок. |
Протягом року |
Районні в місті центри зайнятості |
Забезпечення реалізації державних гарантій зайнятості для соціально незахищених категорій населення, поширення можливостей їх працевлаштування, підвищення рівня працевлаштування. |
14. |
Сприяти трудовому і побутовому влаштуванню громадян, які повернулись з місць відбуття покарання, в тому числі за амністією. Забезпечити постійний контроль за їх працевлаштуванням на заброньовані робочі місця. |
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради, центр соціальної адаптації для осіб, без постійного місця проживання, районні в місті центри зайнятості |
Активізація життєвої позиції громадян, звільнених з місць відбуття покарання, та сприяння їх працевлаштуванню. |
4.1. Сприяння зайнятості інвалідів |
||||
15. |
Сприяти фінансової підтримки підприємств УТОГ, УТОС Союзу організацій інвалідів шляхом надання пільг з сплати місцевих податків та зборів
|
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради
|
Забезпечення зайнятості інвалідів, які працюють на підприємствах УТОГ, УТОС Союзу організацій інвалідів. |
16. |
Забезпечити працевлаштування і професійне навчання інвалідів під конкретні робочі місця з урахуванням висновків медико-соціальних експертних комісій. Підвищити рівень організації роботи та контроль за виконанням нормативів створення робочих місць на підприємствах, установах та організаціях всіх форм власності згідно із ст.19, 20 Закону України “Про внесення змін до Закону України “Про основи соціальної захищеності інвалідів в Україні” |
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради, виконавчі органи районних в місті рад, обласне відділення Фонду соціального захисту інвалідів, Обласний центр зайнятості, районні в місті центри зайнятості, підприємства, установи, організації |
Створення робочих місць для працевлаштування інвалідів. |
4.2. Сприяння зайнятості молоді |
||||
17. |
Сприяти розвитку підприємництва у молодіжному середовищі шляхом проведення спеціалізованих семінарів та круглих столів, організації курсів навчання менеджерів малого бізнесу. |
Протягом року |
Управління з питань підприємництва та інвестицій міської ради, виконавчі органи районних в місті рад |
Зростання чисельності зайнятих у сфері малого бізнесу. |
18. |
Сприяти створенню громадських організацій (молодіжних центрів праці, громадських центрів зайнятості при ВНЗ) з метою вирішення питання зайнятості молоді, насамперед випускників вузів. Надавати всебічну організаційну та методичну допомогу в їх діяльності. Налагодити тісну взаємодію між підприємством “Біржа праці” громадського Фонду активного сприяння працевлаштуванню та Обласним молодіжним центром праці у вирішенні питань постійного та тимчасового працевлаштування всіх категорій молоді. |
Протягом року |
Комітет у справах сім’ї та молоді міської ради, ХМЦССМ “Довіра”, рада ректорів вищих навчальних закладів, обласний молодіжний центр праці, підприємство “Біржа праці” громадського Фонду активного сприяння працевлаштуванню |
Сприяння працевлаштуванню всіх категорій молоді, в тому числі випускників вищих навчальних закладів, та їх тимчасовій зайнятості на період літніх канікул та у вільний від навчання час. |
19. |
Забезпечити підвищення конкурентоспроможності офіційно незайнятої молоді шляхом її професійної підготовки, перепідготовки та підвищення кваліфікації з професій, що користуються попитом на ринку праці та сприяють самозайнятості або зайнятістю підприємницькою діяльністю, в тому числі за модульними програмами. |
Протягом року |
Обласний центр зайнятості
|
Підвищення конкурентоспроможності на ринку праці молоді, яка зареєстрована у службі зайнятості. |
20. |
Сприяти тимчасовій зайнятості учнівської і студентської молоді в період літніх канікул та у вільний від навчання час, організації таборів праці та відпочинку, студентських трудових загонів. |
Протягом року |
Комітет у справах сім’ї та молоді міської ради
|
Забезпечення на період літніх канікул та у вільний від навчання час тимчасової зайнятості учнів старших класів загальноосвітніх шкіл та студентів. |
4.3. Зайнятість громадян, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС |
||||
21. |
Забезпечити пріоритетне надання дотацій роботодавцям на створення робочих місць за рахунок Фонду загальнообов’язкового державного соціального страхування України на випадок безробіття для працевлаштування громадян, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС. |
Протягом року |
Обласний центр зайнятості |
Сприяння зайнятості громадян, які постраждали внаслідок аварії на Чорнобильській АЕС.
|
5. Надання соціальних послуг зареєстрованим безробітним |
||||
22. |
Забезпечити працевлаштування за сприянням служби зайнятості на вільні та новостворювані робочі місця не менше 14,5 тисяч офіційно незайнятих громадян. |
Протягом року |
Районні в місті центри зайнятості |
Підвищення трудової активності безробітних, скорочення обсягу офіційного безробіття. |
23. |
Забезпечити тимчасову зайнятість на оплачуваних громадських роботах 5,8 тис. громадян із числа незайнятого населення. Розширити масштаби цих робіт, які спрямовані на задоволення соціально-економічних потреб районів та на об’єктах соціальної сфери: в будинках-інтернатах, територіальних центрах по обслуговуванню одиноких громадян похилого віку, установах освіти, культури, охорони здоров'я. |
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради, виконавчі органи районних в місті рад, районні в місті центри зайнятості, підприємства, установи, організації
|
Забезпечення тимчасової зайнятості безробітних. |
24. |
Забезпечити надання безробітним послуг інформаційно-довідкового та психо-діагностичного характеру з питань вибору, зміни професії, місця роботи або навчання. Залучати їх до участі у діяльності клубів з техніки пошуку роботи. Проводити масові профорієнтаційні заходи: “Дні зайнятості”, “Дні інформації”, ярмарки вакансій, в тому числі безпосередньо на підприємствах. |
Протягом року |
Обласний центр зайнятості, комітет у справах сім’ї та молоді міської ради, управління праці та соціального захисту населення міської ради
|
Підвищення інформованості населення, в тому числі молоді, про потребу підприємств і організацій в робочих кадрах та поширення можливостей працевлаштування. |
25. |
Організувати підготовку, перепідготовку і підвищення кваліфікації громадян з числа незайнятого населення за професіями та спеціальностями, що користуються попитом на ринку праці або забезпечують їх подальше зайняття підприємницькою діяльністю. Забезпечити збільшення обсягів надання соціальних послуг незайнятому населенню, зареєстрованому в державній службі зайнятості, поширювати нові напрями професійного навчання безробітних на замовлення роботодавців, за індивідуальними планами і програмами, стажування безпосередньо на робочих місцях. |
Протягом року |
Обласний центр зайнятості, районні в місті центри зайнятості
|
Направлення на підготовку, перепідготовку та підвищення кваліфікації 3,6 тис. громадян з числа незайнятого населення. Подолання довготривалого безробіття. |
26. |
Забезпечити підвищення якості надання соціальних послуг зареєстрованому незайнятому населенню шляхом застосування Єдиної технології обслуговування незайнятого населення. |
Протягом року |
Обласний центр зайнятості, районні в місті центри зайнятості |
Підвищення рівня надання соціальних послуг безробітним. |
6. Регулювання соціально-трудових відноси, розвиток соціального партнерства |
||||
27. |
Забезпечити включення до колективних договорів підприємств, установ, організацій всіх форм власності зобов’язань з організації продуктивної зайнятості працюючих, професійної підготовки, регулювання процесу вивільнення та забезпечення соціального захисту вивільнюваних працівників. Здійснювати контроль за виконанням цих зобов’язань. |
Протягом року |
Виконавчі органи районних в місті рад, спільно з об'єднаннями профспілок та роботодавців, підприємства, установи, організації
|
Підвищення ефективності використання робочої сили та забезпечення соціального захисту вивільнюваних працівників. |
28. |
Відслідковувати процеси вивільнення працівників. Проводити безпосередньо на підприємствах інформаційну роботу з вивільнюваними працівниками з питань законодавства про зайнятість та перспективи подальшого працевлаштування. Забезпечити вільний доступ громадян до інформаційно-довідкової бази з питання пошуку роботи та зміною професії. |
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради, виконавчі органи районних в місті рад, обласний центр зайнятості, районні в місті центри зайнятості |
Зменшення кількості вивільнених працівників, Забезпечення працевлаштування вивільнених працівників. |
29. |
Активізувати співробітництво із засобами масової інформації з метою повного інформування населення і роботодавців про вирішення проблем зайнятості. Ширше використовувати газету обласного центру зайнятості “Робота” для поліпшення інформованості населення з питань зайнятості. |
Протягом року |
Управління праці та соціального захисту населення міської ради, виконавчі органи районних в місті рад, обласний центр зайнятості, районні в місті центри зайнятості |
Забезпечення інформованості населення міста щодо питань зайнятості |