UA
Офіційний вісник Європейського Союзу
L 321/1
(До Розділу ІV (984_011)
: Торгівля і питання, пов'язані з торгівлею
Глава 10. (984_011)
Конкуренція)
РЕГЛАМЕНТ КОМІСІЇ (ЄС) № 2015/2282
від 27 листопада 2015 року
про внесення змін і доповнень до Регламенту (ЄС) № 794/2004 щодо форм нотифікації та інформаційних листків
(Текст стосується ЄЕП)
ЄВРОПЕЙСЬКА КОМІСІЯ,
Беручи до уваги Договір про функціонування Європейського Союзу,
Беручи до уваги Регламент Ради (ЄС) 2015/1589 (984_032-15)
від 13 липня 2015 року про встановлення детальних правил застосуваннястатті 108 Договору про функціонування Європейського Союзу (- 1), зокрема його статтю 33,
Після консультацій із Дорадчим комітетом з питань державної допомоги,
Оскільки:
(1) Ініціатива щодо модернізації державної допомоги була зосереджена на визначенні загальних принципів оцінювання Комісією сумісності всіх заходів допомоги. Так, Комісія вважає захід допомоги сумісним із положеннями Договору лише якщо він відповідає критеріям сприяння досягненню чітко визначеної цілі спільного інтересу; необхідності державного втручання; відповідності; ефекту стимулювання; пропорційності та уникнення неналежного негативного впливу на конкуренцію і торгівлю між державами-членами. Настанови щодо державної допомоги були переглянуті й оптимізовані для відображення зазначених загальних принципів оцінювання. Відповідно, форми нотифікації державної допомоги та інформаційні листки, що містяться в Регламенті Комісії (ЄС) № 794/2004 (984_009-04)
(- 2) також повинні бути адаптовані для забезпечення отримання Комісією всієї інформації, необхідної для здійснення оцінювання згідно з оновленими правилами державної допомоги.
(2) Заходи допомоги повинні також відповідати критеріям прозорості, визначеним у Повідомленні про прозорість (- 3), спрямованому на забезпечення відповідності встановленим вимогам, зменшення невизначеності та надання компаніям можливості перевіряти законність допомоги, наданої конкурентам. Прозорість також спрощує правозастосування для національних і регіональних органів влади шляхом підвищення поінформованості про допомогу, надану на різних рівнях, і, таким чином, забезпечує ефективніші моніторинг і спостереження на національному і місцевому рівнях. З цією метою держави-члени, які здійснюють нотифікацію, повинні надавати релевантну інформацію щодо оприлюднення даних про заходи допомоги.
(3) З огляду на потенційний вплив на торгівлю і конкуренцію схем допомоги, які мають великий бюджет, інноваційні характеристики або передбачають істотні ринкові, технологічні чи регуляторні зміни, держави-члени повинні здійснювати оцінювання таких схем. Для надання Комісії можливості аналізувати план оцінювання, держави-члени повинні подавати їй проект плану оцінювання разом із нотифікацією відповідної схеми допомоги. З цією метою Регламент (ЄС) № 794/2004 (984_009-04)
потрібно доповнити новою формою плану оцінювання, яку використовуватимуть держави-члени.
(4) Отже, до Регламенту (ЄС) № 794/2004 (984_009-04)
необхідно внести відповідні зміни і доповнення,
УХВАЛИЛА ЦЕЙ РЕГЛАМЕНТ:
Стаття 1.
Внести до Регламенту (ЄС) № 794/2004 (984_009-04)
такі зміни та доповнення:
(1) назву викласти у такій редакції:
"Регламент Комісії (ЄС) № 794/2004 від 21 квітня 2004 року про імплементацію Регламенту Ради (ЄС) 2015/1589 (984_032-15)
, що встановлює детальні правила застосування статті 108 Договору про функціонування Європейського Союзу ";
(2) До додатка I внести зміни згідно з додатком I до цього Регламенту;
(3) Додатки III А та III В замінити на текст, що міститься у додатку II до цього Регламенту.
Стаття 2.
Цей Регламент набуває чинності на двадцятий день після його опублікування в Офіційному віснику Європейського Союзу.
Цей Регламент обов’язковий у повному обсязі та підлягає прямому застосуванню в усіх державах-членах.
Вчинено у Брюсселі 27 листопада 2015 року.
За Комісію
Президент
Jean-Claude JUNCKER
__________
(-1) ОВ L 248, 24.09.2015, с. 9.
(-2) Регламент Комісії (ЄС) № 794/2004 (984_009-04)
від 21 квітня 2004 року про імплементацію Регламенту Ради (ЄС) № 659/1999, що встановлює детальні правила застосування статті 93 Договору про заснування Європейського Співтовариства (ОВ L 140, 30.04.2004, с. 1).
(-3) Повідомлення Комісії про внесення змін до Повідомлень Комісії про Настанови ЄС щодо застосування правил державної допомоги щодо швидкого розгортання мереж широкосмугового доступу, про Настанови щодо регіональної державної допомоги на 2014-2020 роки, про державну допомогу для фільмів та інших аудіовізуальних творів, про Настанови щодо державної допомоги для стимулювання інвестицій у ризикове фінансування та про Настанови щодо державної допомоги аеропортам та авіакомпаніям (ОВ С 198, 27.06.2014, с. 30).
ДОДАТОК I
ДОДАТОК II
Додатки III.A та III.B викласти у такій редакції:
"
ДОДАТОК III.A
Стандартизований формат звітності щодо чинної державної допомоги
(Цей формат охоплює всі сектори, крім сільського господарства)
З метою подальшого спрощення та вдосконалення річної звітності про державну допомогу, Комісія надає державам-членам до 1 березня кожного року попередньо відформатовану платформу для онлайн-доступу, яка містить детальну інформацію про всі чинні схеми допомоги та індивідуальну допомогу. Держави-члени повинні перевірити та доповнити таку інформацію до 30 червня того ж року. Це дозволить Комісії опублікувати дані про державну допомогу в році t (-1) за звітний період t-1.
Основна частина інформації на платформі буде попередньо заповнена Комісією на основі даних, наданих на момент схвалення допомоги. Держави-члени повинні перевірити та, за необхідності, змінити деталі щодо кожної схеми чи індивідуальної допомоги, а також додати інформацію про витрати за останній рік (t-1).
Така інформація, як ціль допомоги та сектор, на який спрямована допомога, повинна відноситися до часу, коли допомога схвалена, і ґрунтуватися на правовому інструменті, який є основою для схвалення допомоги.
Повинна бути надана зазначена нижче інформація.
(1) Назва
(2) Номер допомоги
(3) Попередні номери допомоги (напр., після поновлення схеми)
(4) Сектор
Секторна класифікація повинна ґрунтуватися в основному на NACE (-2) на [тризначний рівень].
(5) Мета
(6) Регіон(и)
На момент схвалення допомога може бути призначена виключно для конкретного регіону чи групи регіонів відповідно до підпараграфів (a) або (c) статті 107(3) ДФЄС.
(7) Категорія інструментів допомоги
Необхідно розрізняти кілька категорій (грант, субсидовані послуги, субсидія на процентні ставки, позика, гарантія, податкова пільга, поворотні аванси, участь в акціонерному капіталі, інше)
(8) Тип допомоги
Необхідно розрізняти три категорії: Схема, індивідуальне застосування схеми, індивідуальна допомога, надана поза схемою (допомога ad hoc)
(9) Витрати
Як правило, числові показники повинні бути виражені у вигляді фактичних витрат (або фактично недоотриманих доходів у випадку податкових пільг). Якщо платежі недоступні, повинні бути зазначені і позначені зобов’язання чи бюджетні асигнування відповідно. Окремі числові показники повинні бути надані для кожного інструмента допомоги за схемою або індивідуальної допомоги, наприклад, гранту та позик. Числові показники повинні бути виражені в національній валюті, яку використовують у звітному періоді. Інформація про витрати повинна бути надана для періодів t-1, t-2, t-3, t-4 та t-5.
ДОДАТОК III.B
Стандартизований формат звітності щодо чинної державної допомоги
(Цей формат охоплює сільськогосподарський сектор)
З метою подальшого спрощення та вдосконалення річної звітності про державну допомогу, Комісія надає державам-членам до 1 березня кожного року попередньо відформатовану платформу для онлайн-доступу, яка містить детальну інформацію про всі чинні схеми допомоги та індивідуальну допомогу. Держави-члени повинні перевірити та доповнити таку інформацію до 30 червня того ж року. Це дозволить Комісії опублікувати дані про державну допомогу в році t (-3) за звітний період t-1.
Основна частина інформації на платформі буде попередньо заповнена Комісією на основі даних, наданих на момент схвалення допомоги. Держави-члени повинні перевірити та, за необхідності, змінити деталі щодо кожної схеми чи індивідуальної допомоги, а також додати інформацію про витрати за останній рік, тобто t-1.
Така інформація, як ціль допомоги та сектор, на який спрямована допомога, повинна відноситися до часу, коли допомога схвалена, і ґрунтуватися на правовому інструменті, який є основою для схвалення допомоги.
Повинна бути надана зазначена нижче інформація.
(1) Назва
(2) Номер допомоги
(3) Попередні номери допомоги (напр., після поновлення схеми)
(4) Сектор
Секторна класифікація повинна ґрунтуватися в основному на NACE (-4) на [тризначний рівень].
(5) Мета
(6) Регіон(и)
На момент схвалення допомога може бути призначена виключно для конкретного регіону чи групи регіонів відповідно до підпараграфів (a) або (c) статті 107(3) ДФЄС.
(7) Категорія інструментів допомоги
Необхідно розрізняти кілька категорій (грант, субсидовані послуги, субсидія на процентні ставки, позика, гарантія, податкова пільга, поворотні аванси, участь в акціонерному капіталі, інше).
(8) Тип допомоги
Необхідно розрізняти три категорії: Схема, індивідуальне застосування схеми, індивідуальна допомога, надана поза схемою (допомога ad hoc).
(9) Витрати
Як правило, числові показники повинні бути виражені у вигляді фактичних витрат (або фактично недоотриманих доходів у випадку податкових пільг). Якщо платежі недоступні, повинні бути зазначені і позначені зобов’язання чи бюджетні асигнування відповідно. Окремі числові показники повинні бути надані для кожного інструмента допомоги за схемою або індивідуальної допомоги, наприклад, гранту та позик. Числові показники повинні бути виражені в національній валюті, яку використовують у звітному періоді. Інформація про витрати повинна бути надана для періодів t-1, t-2, t-3, t-4 та t-5.
(10) Інтенсивність допомоги та отримувачі
Держави-члени повинні вказати:
- реальну інтенсивність допомоги у контексті фактично наданої підтримки за типом допомоги та регіоном;
- кількість отримувачів;
- середню суму допомоги на одного отримувача.
"
_________
(-1) t означає рік, за який запитують дані.
(-2) NACE Rev. 2 або наступне законодавство, яке вносить до неї зміни чи замінює її; NACE є статистичною класифікацією видів економічної діяльності в Європейському Союзі, як встановлено у Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1893/2006 від 20 грудня 2006 року про запровадження статистичної класифікації видів економічної діяльності NACE Revision 2 та внесення змін до Регламенту Ради (ЄЕС) № 3037/90, а також певних Регламентів ЄК щодо окремих сфер статистики (ОВ L 393, 30.12.2006, c. 1).
(-3) t означає рік, за який запитують дані.
(-4) NACE Rev. 2 або наступне законодавство, яке вносить до неї зміни чи замінює її; NACE є статистичною класифікацією видів економічної діяльності в Європейському Союзі, як встановлено у Регламенті Європейського Парламенту і Ради (ЄС) № 1893/2006 від 20 грудня 2006 року про запровадження статистичної класифікації видів економічної діяльності NACE Revision 2 та внесення змін до Регламенту Ради (ЄЕС) № 3037/90, а також певних Регламентів ЄК щодо окремих сфер статистики (ОВ L 393, 30.12.2006, c. 1).