ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"30" червня 2011 р. м. Київ К-22011/08
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України у складі:
головуючого Загороднього А.Ф.,
суддів Білуги С.В.,
Гаманка О.І.,
Заїки М.М.,
Співака В.І,
розглянувши в попередньому судовому засіданні касаційну скаргу ОСОБА_4 на постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 23.10.2008 у справі за позовом ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про перерахунок пенсії, -
встановила:
ОСОБА_4 звернулася до суду з позовом до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про перерахунок пенсії.
Постановою Донецького окружного адміністративного суду від 15.07.2008 позовні вимоги задоволено частково. Зобов'язано Головне управління Пенсійного фонду України у Донецькій області здійснити перерахунок пенсії за вислугу років ОСОБА_4 з урахуванням суми доплати за роботу у нічний час, надурочних і грошової допомоги з моменту призначення пенсії, а саме: з 21 грудня 2007 року. В частині позовних вимог відносно включення у розрахунок призначеної пенсії за вислугу років щомісячної компенсації сум податку з доходів фізичних осіб відмовлено.
Постановою Донецького апеляційного адміністративного суду від 23.10.2008 рішення суду першої інстанції скасовано та прийнято нове рішення про відмову в задоволенні позову.
У касаційній скарзі ОСОБА_4 не погоджуючись з рішенням суду апеляційної інстанції, посилаючись на допущені судом порушення норм матеріального права просить скасувати рішення суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду першої інстанції .
Заслухавши доповідь судді - доповідача, колегія суддів вважає, що касаційна скарга задоволенню не підлягає, оскільки рішення суду апеляційної інстанції постановлено з додержанням норм матеріального та процесуального права, правова оцінка обставинам у справі дана вірно, а доводи касаційної скарги є необґрунтованими і не дають підстав, які передбачені статтями 225- 229 Кодексу адміністративного судочинства України для скасування судового рішення.
Судами встановлено, що позивачка вийшла на пенсію в 2003 року; згідно з вимогами Закону України "Про пенсійне забезпечення військовослужбовців, осіб начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та деяких інших осіб" (2262-12) .
Статтею 37 Закону України "Про Державний бюджет України на 2007 рік"від 1 грудня 2006 року № 489-У встановлено, що звільненим у 2006-2007 роках особам офіцерського складу, прапорщикам і мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам, які мають право на пенсію відповідно до Закону України "Про пенсійне забезпечення осіб, звільнених з військова і служби, та деяких інших осіб" (2262-12) , та членам їх сімей до грошового забезпечення для обчислення пенсій враховуються відповідні оклади за посадою, військовім (спеціальним) званням, процентна надбавка за вислугу років у розмірах, встановлених за останньою штатною посадою перед звільненням, а також щомісячні додаткові види грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення) та премії в розмірі, що визначаються за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням порядку, у порядку встановленому Кабінетом Міністрів України.
При цьому при обчисленні пенсій у розрахунок грошового забезпечення не включаються щомісячні надбавки (доплати), встановлені особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі.
Пунктом 6 постанови Кабінету Міністрів України "Про порядок обчислення вислуги років, призначення та виплати пенсій і грошової допомоги особам офіцерського складу, прапорщикам, мічманам, військовослужбовцям надстрокової служби та військової служби за контрактом, особам начальницького і рядового складу органів внутрішніх справ та членам їхніх сімей"від 17 липня 1992 року № 393 (393-92-п) визначено, що пенсії обчислюються з таких видів грошового забезпечення: відповідних окладів за посадою, військовим (спеціальним) званням (для осіб рядового і начальницького складу органів і підрозділів цивільного захисту щомісячної надбавки за спеціальне звання) та відсоткової надбавки за вислугу років у розмірах, установлених за останньою штатною посадою, займаною перед звільненням; щомісячних додаткових видів грошового забезпечення (надбавки, доплати, підвищення, крім щомісячних надбавок (доплат), установлених особам, які мають право на пенсію за вислугу років згідно із законодавством і залишені за їх згодою та в інтересах справи на службі) та премії. Розмір щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням. Середня сума щомісячних додаткових видів грошового забезпечення та премії визначається шляхом ділення на 24 загальної суми цих видів грошового забезпечення за 24 останні календарні місяці служби підряд перед звільненням.
Відповідно до статті 24 Закону № 1058 страховий стаж - період (строк), протягом якого особа підлягає загальнообов'язковому державному пенсійному страхуванню та за який щомісяця сплачені страхові внески в сумі не меншій, ніж мінімальний страховий внесок. Відповідачем підтверджено та не спростовано посилання позивача, що із сум доплати за роботу у нічний час, надурочних і грошової допомоги, які входили до суми заробітної плати позивача, відраховувалися страхові внески, внаслідок чого суд вважає неправомірним не включення відповідачем цих сум до розрахунку пенсії за вислугою років.
Колегія судів погоджується з висновком суду апеляційної інстанції про те, що суми доплати за роботу у нічний час, надурочних та грошової допомоги не носять характер щомісячних виплат, оскільки зазначені доплати здійснюються не щомісячно, а при наявності для цього певних умов, таких як робота позивача у нічний час та інше, без обов'язку отримання їх кожного місяця протягом останніх 24 місяців перед призначенням пенсії.
Відповідно до частини 1 статті 220 Кодексу адміністративного судочинства України суд касаційної інстанції перевіряє правильність застосування судами першої та апеляційної інстанції норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі і не може досліджувати докази, встановлювати та визнавати доведеними обставини, що не були встановлені в судовому рішенні, та вирішувати питання про достовірність того чи іншого доказу.
Керуючись статтями 220, 2201, 223, 224, 230, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів –
ухвалила:
Касаційну скаргу ОСОБА_4 залишити без задоволення, а постанову Донецького апеляційного адміністративного суду від 23.10.2008 у справі за позовом ОСОБА_4 до Головного управління Пенсійного фонду України в Донецькій області про перерахунок пенсії - без змін.
Ухвала оскарженню не підлягає.
Головуючий
Судді
А.Ф.Загородній
С.В. Білуга
О.І. Гаманко
М.М. Заїка
В.І. Співак