ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"27" січня 2010 р. м. Київ К-15411/08
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
головуючого: судді-доповідача Бим М.Є.
суддів: Гончар Л.Я., Харченка В.В., Чалого С.Я., Черпіцької Л.Т.
при секретарі: Сірик Ю.В.
за участю представників:
АТЗТ "Альцест"- Смагіна С.Ю., Козаченко І.В.
Київської регіональної –Маньковської К.Е.
розглянувши у відкритому судовому засіданні адміністративну справу за касаційною скаргою акціонерного товариства закритого типу "Альцест"на постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06 серпня 2008 року у справі №25/237-А за позовом акціонерного товариства закритого типу "Альцест"до Київської регіональної митниці про зобов’язання вчинити дії, -
ВСТАНОВИЛА:
У травні 2006 року АТЗТ "Альцест"звернулось до суду з адміністративним позовом до Київської регіональної митниці, в якому позивач просив: зобов’язати відповідача анулювати вантажну митну декларацію №100000007/5/068553 від 13 липня 2005 року, в якій при декларуванні було зазначено код товару 4202 12 5000, який не відповідає коду ввезеного товару; зобов’язати відповідача оформити нову митну декларацію, з використанням коду товару 3923 10 0000 для ввезеного товару –переносних кейсів для інструментів з ручкою та кришкою, що зачиняються, виготовлених з листової пластмаси, взамін митної декларації від 13 липня 2005 року.
Постановою Господарського суду міста Києва від 12 квітня 2007 року позов задоволено в повному обсязі.
Постановою Київського апеляційного адміністративного суду від 06 серпня 2008 року, постанова Господарського суду м. Києва від 12.04. 2007р. скасована, та ухвалено нове рішення про відмову в задоволенні позову.
В касаційній скарзі позивач просить скасувати постанову суду апеляційної інстанції як таку, що ухвалена з порушенням норм матеріального та процесуального права та залишити в силі постанову суду першої інстанції, яку вважає законною та обґрунтованою.
Перевіривши матеріали справи, правильність застосування судами попередніх інстанцій норм матеріального і процесуального права, правової оцінки обставин у справі, обговоривши доводи касаційної скарги, колегія суддів приходить до висновку, що касаційна скарга задоволенню не підлягає з огляду на наступне.
Судом встановлено, що позивачем була подана відповідачу до митного оформлення товару вантажна митна декларація №100000007/5/068553 від 13.07.2005 р., в якій імпортований товар задекларовано за УКТЗЕД 3923100000 за кодом 4202 12 5000.
Відповідно до ст.ст. 1, 81 Митного кодексу України, митна декларація - письмова заява встановленої форми, яка подається митному органу і містить відомості щодо товарів і транспортних засобів, які переміщуються через митний кордон України, необхідні для їх митного оформлення або переоформлення. Декларування здійснюється шляхом заявлення за встановленою формою (письмовою, усною, шляхом вчинення дій) точних відомостей про товари і транспортні засоби, мету їх переміщення через митний кордон України, а також відомостей, необхідних для здійснення їх митного контролю та митного оформлення.
Відповідно до ст. 86 Митного кодексу України, митна декларація приймається митним органом, якщо встановлено, що в ній містяться всі необхідні відомості і до неї додано всі необхідні документи. Дата і час прийняття митної декларації фіксується посадовою особою митного органу, що її прийняла, проставленням відміток на бланку митної декларації та відповідним записом у документах митного органу. З моменту прийняття митної декларації вона є документом, що засвідчує факти, які мають юридичне значення. Митний орган не має права відмовити в прийнятті митної декларації, якщо декларантом виконано всі умови, встановлені цим Кодексом. Відмова митного органу в прийнятті митної декларації повинна бути вмотивованою, а про причини відмови має бути письмово повідомлено декларанту.
Статтею 88 Митного кодексу України на декларанта покладаються обов'язки: здійснювати декларування товарів і транспортних засобів відповідно до порядку, встановленого цим Кодексом; на вимогу митного органу пред'явити товари і транспорті засоби для митного контролю і митного оформлення; надати митному органу передбачені законодавством документи і відомості, необхідні для виконання митних процедур; сплатити податки і збори.
Згідно ст. 313 Митного кодексу України митні органи класифікують товари, тобто відносять товари до класифікаційних групувань, зазначених в УКТЗЕД. Рішення митних органів щодо класифікації товарів для митних цілей є обов'язковими для підприємств і громадян.
Відповідно до абз.2 п.2.9. Порядку роботи відділу номенклатури та класифікації товарів регіональної митниці, відділу контролю митної вартості та номенклатури митниці при вирішенні питань класифікації товарів, що переміщуються через митний кордон України, затвердженого наказом Держмитслужби України від 01.10.2003р. №646 (z0996-03) , код товару, зазначений у будь-яких документах, наданих разом із запитом, не є визначальним для класифікації при митному оформленні товарів, а носить інформативний (довідковий) характер.
Тобто, остаточне питання правильності класифікації та кодування товару вирішується саме митним органом після митного огляду товару.
При розмитненні товару по вантажній митній декларації №100000007/5/068553 від 13.07.2005 р., в якій задекларовано товар за кодом 4202 12 5000, між сторонами не було спору щодо правильності задекларованого позивачем у ВМД коду товару, і такий було розмитнено.
Відповідно до статті 90 Митного кодексу України з дозволу митного органу відомості, зазначені у митній декларації, можуть бути змінені чи доповнені, а подана митна декларація відкликана. Зміна, доповнення чи відкликання можуть бути здійснені лише до моменту прийняття митним органом митної декларації до митного оформлення. Зміна, доповнення та відкликання митної декларації після її прийняття митним органом до митного оформлення не допускаються. Внесення до митної декларації змін чи доповнень, які мають істотне значення для застосування процедур митного контролю щодо товарів і транспортних засобів або впливають на умови оподаткування товарів чи застосування до них заходів нетарифного регулювання, здійснюється шляхом подання митному органу нової митної декларації, якщо це дозволяється відповідно до цього Кодексу. Посадові особи митних органів не мають права заповнювати митну декларацію, змінювати чи доповнювати відомості, зазначені в митній декларації, за винятком внесення до неї відомостей, що належать до компетенції митних органів.
За таких обставин, апеляційний суд дійшов правильного висновку, що вимога позивача про зміну зазначених у вантажній митній декларації відомостей про код товару шляхом анулювання ВМД та надання дозволу на подання нової декларації після завершення митного оформлення, на нормах закону та нормативно-правових актів не ґрунтується.
Доводи касаційної скарги зазначених висновків суду не спростовують і не дають підстав для висновку, що апеляційним судом при розгляді справи неправильно застосовано норми матеріального права, які регулюють спірні правовідносини, чи порушено норми процесуального права.
Відповідно до ст. 224 КАС України суд касаційної інстанції залишає касаційну скаргу без задоволення, а судові рішення –без змін, якщо суди не допустили порушень норм матеріального і процесуального права при ухваленні судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
Керуючись ст.ст. 221, 223, 224, 231 Кодексу адміністративного судочинства України, колегія суддів, -
УХВАЛИЛА:
Касаційну скаргу акціонерного товариства закритого типу "Альцест"залишити без задоволення, а постанову Київського апеляційного адміністративного суду від 06 серпня 2008 року - залишити без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення і оскарженню не підлягає, крім випадків, у строки та порядку, визначених ст.ст. 237- 239 Кодексу адміністративного судочинства України.
Судді: