ВИЩИЙ АДМІНІСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
У Х В А Л А
І М Е Н Е М У К Р А Ї Н И
"24" вересня 2009 р. м. Київ К-34334/06
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі:
Головуючого –Шипуліної Т.М.,
суддів: Бившевої Л.І., Маринчак Н.Є., Усенко Є.А., Федорова М.О.,
при секретарі: Рустам’яні Е.А.
розглянула відкритому судовому засіданні касаційну скаргу СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Запоріжжі на постанову Господарського суду Запорізької області від 20.06.2006 року та ухвалу Запорізького апеляційного господарського суду від 10.10.2006 року по справі № 5/88/06-АП за позовом Комунального підприємства "Водоканал" до СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Запоріжжі про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення.
Заслухавши доповідь судді Шипуліної Т.М., перевіривши доводи касаційної скарги щодо дотримання правильності застосування судами першої та апеляційної інстанцій норм матеріального та процесуального права, правової оцінки обставин у справі, колегія:
В С Т А Н О В И Л А :
Постановою Господарського суду Запорізької області від 20.06.2006 року, залишеною без змін ухвалою Запорізького апеляційного господарського суду від 10.10.2006 року, позовні вимоги Комунального підприємства "Водоканал" до СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Запоріжжі про визнання нечинним податкового повідомлення-рішення –задоволено.
Не погоджуючись із зазначеними судовими рішеннями, відповідач 02.11.2006 року звернувся з касаційною скаргою до Вищого адміністративного суду України.
Ухвалою Вищого адміністративного суду України від 16.10.2007 року касаційна скарга прийнята до провадження суду, по ній відкрито касаційне провадження.
В касаційній скарзі СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Запоріжжі просить скасувати судові рішення та постановити нове –про відмову в позові посилаючись на порушення судами норм матеріального права та неповне з’ясування обставин, які мають значення для справи.
Касаційну скаргу необхідно залишити без задоволення, а судові рішення –без змін з огляду на наступне.
На підставі доказів, досліджених з дотриманням норм процесуального права, судами попередніх інстанції було встановлено, що підставою для винесення податкового повідомлення-рішення № 0000451322/0 від 11.10.2005 року, яким позивачу було донараховано штрафні (фінансові) санкції за порушення граничного строку сплати узгодженого податкового зобов’язання по податку на прибуток в сумі 154713,37 грн. стали результати позапланової невиїзної документальної перевірки своєчасності сплати до бюджету податку на прибуток підприємств і організації, що належать до комунальної власності, які були закріплені в акті № 28/08-225/03327131 від 23.09.2005 року.
В зазначеному аті перевірки податковий орган вказує на порушення позивачем вимог підпункту 5.3.1 пункту 5.3 статті 5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", а саме, порушення термінів сплати поточних платежів за декларацією з податку на прибуток в сумі 1547133,71 грн.
За наслідками апеляційного узгодження податкового повідомлення-рішення № 0000451322/0 від 11.10.2005 року відповідачем були винесені повідомлення-рішення №0000451322/1 від 04.11.2005р., №0000451322/2 від 16.01.2006р., №0000451322/3 від 28.03.2006р.
Судами встановлено та підтверджується матеріалами справи, що податкові зобов’язання по податку на прибуток підприємств було перераховано позивачем згідно платіжного доручення №21720 від 19.08.2005 року на суму 1599150,00 грн. за перше півріччя 2005 року, але при цьому підприємством в платіжному дорученні помилково зазначено номер рахунку та код бюджетної класифікації 50080200 і згідно з Наказом Мінфіну України № 604 (v0604201-01)
від 27.12.2001р. "Про бюджетну класифікацію та її запровадження"за даними реквізитами сплачується збір за забруднення навколишнього природного середовища.
Своїм листом від 19.08.2005 року за вих. № 7732 КП "Водоканал"повідомив відповідача про помилкове перерахування коштів у розмірі 1599150 грн., та просив зарахувати зазначені кошти в сумі 1599150,00 грн. як сплату податку на прибуток підприємств за 1 півріччя 2005 р.
У відповідності до Порядку повернення платникам податків помилково та/або надміру сплачених податків, зборів (обов’язкових платежів), надходження яких контролюється органами державної податкової служби України та регламентується Наказом ДПА України, Міністерства фінансів України та Державного казначейства України від 03.02.2005р. за №58/78/22, СДПІ у м. Запоріжжі було підготовлено висновок №101, відповідно до якого грошові кошти органом Державного казначейства було зараховано на відповідний рахунок місцевого бюджету. Зарахування на рахунки відбулися в період з 23.08.2005р. по 26.08.2005р.
Відповідно до п.п.5.3.1 п.5.3 ст. 5 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами", платник податків зобов’язаний самостійно сплатити суму податкового зобов’язання, зазначену у поданій ним податковій декларації, протягом десяти календарних днів, наступних за останнім днем відповідного граничного строку, передбаченого підпунктом 4.1.4 пункту 4.1 статті 4 цього Закону для подання податкової декларації.
Податкові декларації згідно з п.п.4.1.4 п.4.1 ст.4 зазначеного Закону подаються за базовий податковий (звітний) період, що дорівнює календарному кварталу або календарному півріччю (у тому числі при сплаті квартальних або піврічних авансових внесків), – протягом 40 календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) кварталу (півріччя).
Позивачем 05.08.2005 року було подано до СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Запоріжжі декларацію по податку на прибуток підприємств за два квартали 2005 року.
З огляду на положення п.п.5.3.1 п.5.3 ст.5 та п.п.4.1.4 п.4.1 ст. 4 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"40 календарних днів для подачі декларації за 2 квартали 2005 року спливають 09.08.2005 року, а з 10.08.2005 року почав 10-денний перебіг строку для сплати податкових зобов’язань, який закінчується 19.08.2005 року.
Підпунктом 16.5.2 пункту 16.5 статті 16 Закону України "Про порядок погашення зобов’язань платників податків перед бюджетами та державними цільовими фондами"передбачається, що днем подання до установ банків платіжного доручення за всіма видами податкових платежів вважається день його реєстрації у цих установах.
Отже, вищевикладене спростовує висновки податкового органу про те, що КП "Водоканал" несвоєчасно сплачено податкові зобов’язання по податку на прибуток підприємств на суму 1547133,71 грн. за перше півріччя 2005 року.
Таким чином, колегія суддів касаційної інстанції дійшла висновку про обґрунтованість висновків судів попередніх інстанції про безпідставність нарахування податковим органом штрафної санкції в розмірі 154713,37 грн. та наявність підстав для визнання нечинними податкових повідомлень-рішень № 0000451322/0 від 11.10.2005 року, №0000451322/1 від 04.11.2005р., №0000451322/2 від 16.01.2006р. та №0000451322/3 від 28.03.2006р.
Враховуючи викладене та керуючись ст.ст. 210, 211, 220, 221, 224, 231 та ч.5 ст. 254 КАС України, колегія –
У Х В А Л И Л А:
Касаційну скаргу СДПІ по роботі з великими платниками податків у м. Запоріжжі залишити без задоволення, а постанову Господарського суду Запорізької області від 20.06.2006 року та ухвалу Запорізького апеляційного господарського суду від 10.10.2006 року –без змін.
Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
За винятковими обставинами вона може бути оскаржена до Верховного Суду України протягом одного місяця з дня їх відкриття.
|
Головуючий:
|
/підпис/
|
_______________________
|
Шипуліна Т.М.
|
|
Судді:
|
/підписи/
|
_______________________
|
Бившева Л.І.
|
|
|
|
_______________________
|
Маринчак Н.Є.
|
|
|
|
_______________________
|
Усенко Є.А.
|
|
|
|
_______________________
|
Федоров М.О.
|
З оригіналом згідно. Відповідальний секретар: Е.А. Рустам’ян
Т.М. Шипуліна