ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                           У Х В А Л А
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     22 січня 2008 року м. Київ
 
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   у
складі:
 
     Головуючого - судді Фадєєвої Н.М.
 
     Суддів - Бим М.Є., Кравченко О.О., Леонтович К.Г., Шкляр Л.Т.
     розглянувши у попередньому розгляді касаційну скаргу  УПФУ  в
Саранському районі Одеської області  на  постанову  господарського
суду  Одеської  області  від  19.09.2006р.  та  ухвалу   Одеського
апеляційного господарського суду  від  14.11.2006р.  у  справі  за
позовом  УПФУ  в  Саранському  районі  Одеської  області  до   ЗАТ
Агропромисловий комплекс "Саврань" про стягнення боргу, -
 
                      В С Т А Н О В И Л А :
 
     22.06.2006р. прокурор Саранського району Одеської  області  в
інтересах держави в  особі  УПФУ  в  Саранському  районі  Одеської
області звернувся з позовом до ЗАТ АК "Саврань" про  стягнення  28
182 грн. 92 коп. витрат на виплату та доставку пільгових пенсій за
2005р.
 
     Постановою   господарського   суду   Одеської   області   від
19.09.2006р. відмовлено в задоволенні позову.
 
     Ухвалою  Одеського  апеляційного  господарського   суду   від
14.11.2006р.  апеляційна  скарга  залишена  без   задоволення,   а
постанова господарського суду Одеської області від 14.11.2006р.  -
без змін.
 
     Не погоджуючись з вищезазначеними судовими рішеннями, УПФУ  в
Саранському районі  звернулось  з  касаційною  скаргою  до  Вищого
адміністративного  суду  України.   у   якій   просить   скасувати
вищезазначені судові рішення, ухвалити нове судове  рішення,  яким
задовольнити  позовні  вимоги,  посилаючись  на   порушення   норм
матеріального та процесуального права.
 
     Касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
     Як  встановлено  судом,  ЗАТ  АК  "Саврань".  відповідно   до
приписів Закону України "Про загальнообов'язкове державне пенсійне
страхування" ( 1058-15 ) (1058-15)
         є платником збору на  загальнообов'язкове
державне пенсійне страхування.
 
     Звертаючись з позовом, прокурор посилався на те, що  оскільки
на  підприємстві  відповідача  виконуються   роботи   з   особливо
шкідливими і важкими умовами праці,  то  згідно  п.1  ст.2  Закону
України "Про збір на обов'язкове  державне  пенсійне  страхування"
( 400/97-ВР ) (400/97-ВР)
          відповідач  повинен  перераховувати  до  Пенсійного
фонду фактичні витрати на виплату та доставку пенсій,  призначених
відповідно до пунктів "б" -"з" ст.13 Закону України "Про  пенсійне
забезпечення" ( 1788-12 ) (1788-12)
        .
 
     На  підставі  Iнструкції  про  порядок  обчислення  і  сплати
страхувальниками   та   застрахованими    особами    внесків    на
загальнообов'язкове державне пенсійне  страхування  до  Пенсійного
фонду України, Управління Пенсійного фонду України в  Савранському
районі Одеської області нарахувало відповідачу за 2005 рік суму не
сплачених  витрат  на  виплату  та   доставку   пільгових   пенсій
громадянам: ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4. ОСОБА_5.  ОСОБА_6,
ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9 у розмірі 28 182,92 грн.
 
     Вирішуючи позов, суд обгрунтовано послався на приписи  абзацу
5 підпункту 1 пункту 2  розділу  XV  Прикінцевих  положень  Закону
України "Про загальнообов'язкове  державне  пенсійне  страхування"
від 09.07.2003 р. ( 1058-15 ) (1058-15)
         № 1058 із змінами, внесеними  згідно
із Законом України №  2613-1У ( 2613-15 ) (2613-15)
         від 31.05.2005 р.  Даним
Законом  встановлено,  що  виплата  пенсій  особам,  пенсії   яким
призначені відповідно до пунктів "в" -"є" та ..ж"  ст.  13  Закону
України "Про пенсійне забезпечення" ( 1788-12 ) (1788-12)
        ,  здійснюється  до
01 січня 2005 року за рахунок коштів Пенсійного фонду, а з 1 січня
2005 року -  за  рахунок  коштів  Державного  бюджету  України  до
досягнення пенсійного віку, передбаченого статтею 26 цього Закону.
 
     Тобто,  відповідач,  починаючи  з  2005  року,   не   повинен
відшкодовувати Пенсійного фонду витрати  на  виплату  та  доставку
пільгових пенсій. При цьому, припущення позивача, що даний Закон в
означеній частині набрав законної сили лише  з  01.01.2006  р..  є
помилковим.
 
     Враховуючи те. що суд повно, всебічно та об'єктивно встановив
фактичні  обставини  справи,  дав  обгрунтовану   оцінку   наданим
сторонами доказам, правильно застосував норми  як  процесуального,
так і  матеріального  права,  підстави  для  скасування  чи  зміни
постанови суду відсутні.
 
     Відповідно до ст. 224 Кодексу  адміністративного  судочинства
України ( 2747-15 ) (2747-15)
         суд  касаційної  інстанції  залишає  касаційну
скаргу без задоволення, а судові рішення - без змін, якщо  визнає,
що суди першої та апеляційної інстанцій не допустили порушень норм
матеріального і процесуального права при ухваленні судових  рішень
чи вчиненні процесуальних дій.
 
     Керуючись  ст.ст.  220,  220-1,   221,   224,   231   Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   колегія
суддів, -
 
     У Х В А Л И Л А :
 
     Касаційну скаргу УПФУ в Саранському районі  Одеської  області
залишити без задоволення, а постанову господарського суду Одеської
області  від  19.09.2006р.  та   ухвалу   Одеського   апеляційного
господарського суду від 14.11.2006р.- без змін.
 
     Ухвала набирає чинності з моменту проголошення  і  оскарженню
не підлягає.
 
     Судді :