ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
IМЕНЕМ УКРАЇНИ
22 серпня 2007 року м. Київ
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі
:
суддів : Бутенка В.I.(доповідач),
Лиски Т.О.,
Панченка О.I.,
Сороки М.О.,
Штульмана I.В.
розглянувши в порядку письмового касаційного провадження
адміністративну справу за скаргою ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3,
ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8, ОСОБА_9,ОСОБА_10,
ОСОБА_11, ОСОБА_12 на неправомірну бездіяльність Державної
податкової інспекції у Миронівському районі Київської області,
Державної податкової адміністрації України, -
в с т а н о в и л а :
В лютому 2004 року ОСОБА_1,ОСОБА_2, ОСОБА_3,СОБА_4, ОСОБА_5,
ОСОБА_6, ОСОБА_7,ОСОБА_8, ОСОБА_9, ОСОБА_10, ОСОБА_11,ОСОБА_12
звернулися до суду із вказаною скаргою, в якій зазначали, що вони
зверталися до суб'єкта оскарження із заявами про відмову від
ідентифікаційного номеру та збереження раніше встановленої форми
обліку, як це передбачено Законом України "Про державний реєстр
фізичних осіб-платників податків та інших обов'язкових платежів"
( 320/94-ВР ) (320/94-ВР)
, однак в цьому їм було відмовлено.
Посилаючись на вказані обставини, просили визнати такі дії
суб'єкта оскарження неправомірними та зобов'язати ДПI у
Миронівському районі зробити в їх паспортах відмітку про право
здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номера,
зберегти за ними раніше встановлену форму обліку, а також
виключити з Державного реєстру фізичних осіб-платників податків та
інших обов'язкових платежів інформацію щодо їх особи.
Рішенням Миронівського районного суду Київської області від
12 березня 2004 року, залишеним без змін ухвалою апеляційного суду
Київської області від 22 червня 2004 року, скаргу задоволено.
В касаційній скарзі ДПА України просить скасувати вказані
судові рішення та відмовити скаржникам у задоволенні скарги. при
цьому ДПА України посилається на порушення судами норм
матеріального і процесуального права.
Колегія суддів Вищого адміністративного суду України вважає,
що касаційна скарга підлягає частковому задоволенню з наступних
підстав.
Задовольняючи скаргу, суд першої та апеляційної інстанцій
обгрунтовано виходили з того, що за змістом ч. 2 ст. 1 Закону
України "Про Державний реєстр фізичних осіб - платників податків
та інших платежів" ( 320/94-ВР ) (320/94-ВР)
для осіб, які
через свої релігійні або інші переконання відмовляються від
прийняття ідентифікаційного номеру та офіційно повідомляють про це
відповідні державні органи, зберігаються раніше встановлені форми
обліку платників податків та інших обов'язкових платежів. У
паспортах зазначених осіб робиться відмітка про наявність у них
права здійснювати будь-які платежі без ідентифікаційного номеру, а
відповідно із ч. 2 ст. 5 цього Закону до Державного реєстру не
вноситься інформація про осіб, які через свої релігійні або інші
переконання відмовляються від прийняття ідентифікаційного номеру
та офіційно повідомляють про це відповідні державні органи.
Як вірно зазначено судами, посилання про відсутність на час
розгляду справи механізму внесення відповідного запису в паспорт
громадянина, за умови врегулювання питання обліку платників
податків та інших обов'язкових платежів наведеними правовими
нормами, не могли бути підставою для невиконання вимог Закону
податковими органами.
Водночас судом першої інстанції не було звернуто уваги на
положення ч.8 ст. 5 Закону України "Про Державний реєстр фізичних
осіб - платників податків та інших платежів" ( 320/94-ВР ) (320/94-ВР)
,
відповідно до яких зміни та уточнення щодо даних, занесених до
Державного реєстру під час реєстрації, вносяться державними
податковими інспекціями за місцем постійного проживання платників
податків та інших обов'язкових платежів, і суд помилково
зобов'язав Державну податкову адміністрацію України виключити з
державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших
обов'язкових платежів інформацію щодо осіб заявників.
Така помилка районного суду не була виправлена і судом
апеляційної інстанції.
Колегія суддів вважає, що доводи касаційної скарги зроблених
судами висновків не спростовують, однак із урахуванням наведених
обставин рішення місцевого суду відповідно до ст.ст. 225 КАС
України ( 2747-15 ) (2747-15)
підлягає зміні в частині зобов'язання
Державної податкової адміністрації України виключити з державного
реєстру фізичних осіб - платників податків та інших обов'язкових
платежів інформацію щодо осіб заявників з покладенням такого
обов'язку на ДПI у Миронівському районі Київської області.
Керуючись ст.ст. 220, 222, 223, 225, 230 КАС України
( 2747-15 ) (2747-15)
, колегія суддів, -
п о с т а н о в и л а
Касаційну скаргу Державної податкової адміністрації України
задовольнити частково.
Рішення Миронівського районного суду Київської області від 12
березня 2004 року та ухвалу апеляційного суду Київської області
від 22 червня 2004 року змінити.
Викласти абзац третій резолютивної частини рішення
Миронівського районного суду Київської області від 12 березня 2004
року в наступній редакції "Зобов'язати Державну податкову
інспекцію у Миронівському районі Київської області виключити з
державного реєстру фізичних осіб - платників податків та інших
обов'язкових платежів інформацію щодо осібОСОБА_1, ОСОБА_2,
ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, ОСОБА_6, ОСОБА_7, ОСОБА_8,
ОСОБА_9,ОСОБА_10, ОСОБА_11, ОСОБА_12".
В іншій частині судові рішення залишити без змін.
Постанова набирає законної сили з моменту проголошення і
оскарженню не підлягає.
Згідно ст. ст. 236, 237 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
рішення суду
касаційної інстанції може бути оскаржено до Верховного Суду
України лише за винятковими обставинами протягом одного місяця з
дня відкриття таких обставин.
С у д д і :