ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                          У Х В А Л А
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
                   11 квітня 2007 року м. Київ
 
     Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі
:
 
     головуючого - судді Фадєєвої Н.М.,
 
     суддів: Гордійчук М.П.,  Бим  М.Є.,  Леонтович  К.Г.,  Чалого
С.Я.,
 
     при секретарі - Коротких В.В.,
 
     за участю  представників  сторін:  Мельничук  Є.С.,  Морачова
О.В., Савича О.К., Шилова А.К.,
 
     розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну  скаргу
Державної інспекції по контролю за цінами в Рівненській області на
рішення господарського суду Рівненської області від 26 квітня 2005
року та постанову Львівського апеляційного господарського суду від
20 липня  2005  року  у  справі  за  позовом  Гощанської  районної
санітарно-епідеміологічної станції, 3-і особи - Державна податкова
адміністрація  України,  Міністерство  охорони  здоров'я  України,
Рівненська обласна санітарно-епідеміологічна станція про  визнання
недійсним рішення, -
 
                       в с т а н о в и л а:
 
     У березні 2005 року позивач звернувся до суду  з  позовом  до
Державної інспекції по контролю за цінами  в  Рівненській  області
про визнання  недійсним  рішення  №  3  від  30.12.2004  року  про
застосування економічних санкцій за порушення державної дисципліни
цін.
 
     Відповідач позов не визнав  та  подав  зустрічний  позов  про
стягнення економічних санкцій за  порушення  державної  дисципліни
цін в сумі 18166,80 грн.
 
     Постановою Львівського апеляційного господарського  суду  від
20 липня 2005 року залишено без змін рішення  господарського  суду
Рівненської області від 26 квітня 2005 року, яким позов Гощанської
районної   санітарно-епідеміологічної   станції   задоволено,    а
Державній інспекції по контролю за цінами  в  Рівненській  області
відмовлено у задоволенні зустрічного позову.
 
     Не погоджуючись з судовими рішеннями  по  справі,  відповідач
звернувся з касаційною скаргою.
 
     У своїй касаційній  скарзі  ставить  питання  про  скасування
судових рішень по справі, задоволення зустрічного позову і відмову
в       задоволенні       позову        Гощанської        районної
санітарно-епідеміологічної станції.
 
     Вимоги скарги мотивує порушенням  судами  норм  матеріального
права та неповне з'ясування фактичних обставин справи.
 
     В  судовому  засіданні   касаційної   інстанції   представник
касатора підтримала вимоги скарги  з  викладених  в  ній  підстав,
представники позивача та 3-іх осіб вважали рішення судів законними
та обгрунтованими.
 
     Розглянувши касаційну скаргу  та  обговоривши  її  доводи  за
матеріалами справи, колегія суддів дійшла висновку про відсутність
підстав для її задоволення.
 
     Згідно вимог ст. 224  КАС  України  ( 2747-15 ) (2747-15)
          суд  залишає
касаційну скаргу без задоволення, а судові  рішення  -  без  змін,
якщо визнає, що суди першої та апеляційної інстанцій не  допустили
порушень норм матеріального і процесуального права  при  ухваленні
судових рішень чи вчиненні процесуальних дій.
 
     Не може бути скасовано судове  рішення  з  мотивів  порушення
судом норм процесуального права, якщо це не призвело  і  не  могло
призвести до неправильного вирішення справи.
 
     В ході судового розгляду встановлено, що  під  час  перевірки
дотримання позивачем державної дисципліни  цін  при  формуванні  і
застосуванні тарифів на роботи і послуги за період з 01 січня 2003
року по 20 жовтня 2004 року було виявлено, зокрема, факт завищення
затверджених Постановою  Кабінету  Міністрів  України  тарифів  на
відповідні послуги на  20%,  внаслідок  чого  Гощанською  районною
санітарно-епідеміологічною станцією (надалі - СЕС) було  додатково
отримано  6055,60  грн.,  про  що  складено  акт   перевірки   від
29.10.2004 року.
 
     Але,  як  правильно  зазначено  в  судових  рішеннях,  тарифи
(прейскуранти) на роботи та послуги, що виконуються  та  надаються
за     плату      установами      та      закладами      державної
санітарно-епідеміологічної служби, вказані без врахування  податку
на додану  вартість  і  при  здійсненні  таких  операцій  до  ціни
необхідно додавати цей податок у  відповідності  до  вимог  Закону
України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        . Тобто сума
завищення тарифів по суті є податком на додану вартість, який  був
перерахований Гощанською районною СЕС до бюджету.
 
     Крім того, види послуг,  які  надаються  закладами  державної
санітарно-епідеміологічної  служби,  затверджені   вказаною   вище
Постановою, не  відносяться  до  операцій,  які  звільняються  від
оподаткування, або не є об'єктом оподаткування, а значить, до ціни
зазначених операцій необхідно додавати податок на додану вартість.
 
     Позивач  відноситься  до  закладів  загальнодержавної   форми
власності, є неприбутковою  бюджетною  установою  і  перебуває  на
повному бюджетному  забезпеченні.  Отримані  від  надання  платних
послуг кошти перераховуються до державного бюджету
 
     Таким  чином,  суди  прийшли  до  правильного  висновку   про
задоволення основного позову і відмову в задоволенні зустрічного і
з ним колегія суддів Вищого адміністративного суду погоджується.
 
     При розгляді справи апеляційним судом  правильно  застосовані
норми матеріального та  процесуального  права,  вірно  встановлені
фактичні обставини справи та дана їм правова оцінка.
 
     Рішення   судів   викладені   достатньо    повно,    висновки
обгрунтовані з посиланням на конкретні норми  законів  України  та
відповідають чинному законодавству.
 
     Доводи касаційної скарги  висновків  судів  не  спростовують,
оскільки  грунтуються  на   невірному   трактуванні   відповідачем
наведених норм матеріального права.
 
     За таких обставин підстав для скасування  судових  рішень  та
задоволення касаційної скарги не вбачається.
 
     Керуючись  ст.ст.  221,  223,  224,  230,  231  КАС   України
( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія суддів, -
 
                         у х в а л и л а:
 
     Касаційну скаргу Державної інспекції по контролю за цінами  в
Рівненській  області   залишити   без   задоволення,   а   рішення
господарського суду Рівненської області від 26 квітня 2005 року та
постанову Львівського  апеляційного  господарського  суду  від  20
липня 2005 року по даній справі - без змін.
 
     Ухвала набирає законної сили з моменту проголошення.
 
     С у д д і : /підпис/
 
     З оригіналом згідно.
 
     Суддя: