ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                           У Х В А Л А
 
                          IМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
     29 березня 2007 року
 
     м. Київ
 
     Колегія  суддів  Вищого  адміністративного  суду  України   в
складі:
 
     Головуючого:
 
     Харченка В.В.
 
     Суддів:
 
     Гончар Л.Я.
 
     Васильченко Н.В.
 
     Кравченко О.О.
 
     Чалого С.Я.
 
     при секретарі :  Мельник I.М.
 
     розглянувши у  відкритому  судовому  засіданні  в  залі  суду
адміністративну справу за  касаційною  скаргою  ОСОБА_1,  ОСОБА_2,
ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5, дочірнього підприємства фірми"ГЕРД"  на
рішення Апеляційного суду Київської області від  21  вересня  2004
року по справі за  позовом  ОСОБА_1,  ОСОБА_2,  ОСОБА_3,  ОСОБА_4,
ОСОБА_5,     дочірнього      підприємства      фірми"ГЕРД"      до
Києво-Святошинської районної державної  адміністрації,  за  участю
третьої особи  ДПI  у  Києво-Святошинському  районі  про  визнання
недійсним   рішення    Києво-Святошинської    райдержадміністрації
Київської  області  про  скасування  державної  реєстрації  ВАТ  "
Києво-Святошинський Райагропостач", -
 
                      в с т а н о в и л а :
 
     У січні 2003  року  ОСОБА_1,  ОСОБА_2.,  ОСОБА_3.,  ОСОБА_4.,
ОСОБА_5., дочірнє підприємство фірма"ГЕРД" звернулися  до  суду  з
позовом до Києво-Святошинської районної  державної  адміністрації,
за участю третьої особи  ДПI  у  Києво-Святошинському  районі  про
скасування   державної   реєстрації    ВАТ    "Києво-Святошинський
Райагропостач".
 
     В обгрунтування своїх вимог заявники посилалися на те,  що  2
липня  2003  року  в   судовому   засіданні   Києво-Святошинського
районного суду при розгляді цивільної справи  за  їх  участю  було
оголошено  повідомлення  про   скасування   державної   реєстрації
суб'єкта   підприємницької   діяльності    ВАТ"Києво-Святошинський
Райагропостач".
 
     Раніше 21 лютого 2003 року Києво-Святошинським районним судом
постановлена ухвала, якою було  заборонено  ліквідаційній  комісії
ВАТ"Києво-Святошинський Райагропостач" проводити  будь-які  дії  з
майном та коштами ВАТ "Києво-Святошинський Райагропостач".
 
     Вважають що рішення  Києво-Святошинської  районної  державної
адміністрації № 122 від 30.05.2003 року про  скасування  державної
реєстрації"Києво-Святошинський Райагропостач"  суперечить  вимогам
ст. 35 Закону України "Про  підприємства  в  Україні"  ( 698-12 ) (698-12)
        ,
вимогам  ст.  ст.  20,  21  Закону   України   "Про   господарські
товариства"  ( 1576-12 ) (1576-12)
        ,  пунктам  34,  35   постанови   Кабінету
Міністрів України № 740 ( 740-98-п ) (740-98-п)
         від 28 травня  1998  року"Про
порядок    державної    реєстрації    суб'єктів    підприємницької
діяльності",  оскільки  відсутній  акт  ліквідаційної  комісії   з
ліквідаційним балансом, відсутня довідка аудитора  про  проведення
аудиторської  перевірки,  відсутнє  рішення  Державної  комісії  з
цінних паперів та фондового ринку.
 
     Просили   визнати   недійсним   рішення   Києво-Святошинської
районної державної адміністрації № 122  від  30.05.2003  року  про
скасування державної реєстрації"Києво-Святошинський Райагропостач"
та зобов'язати Києво-Святошинську районну  державну  адміністрацію
направити  до  ДПI  в  Києво-Святошинському   районі,   Київського
обласного статуправління повідомлення про поновлення в  реєстрації
ВАТ "Києво-Святошинський Райагропостач".
 
     Рішенням Києво-Святошинського районного суду  від  12  травня
2004 року позов ОСОБА_1., ОСОБА_2., ОСОБА_3., ОСОБА_4.,  ОСОБА_5.,
дочірнього підприємства фірми "ГЕРД" задоволено.
 
     Рішенням Апеляційного суду Київської області від  21  вересня
2004 року апеляційна скарга Києво-Святошинської районної державної
адміністрації   задоволена,   а   Рішенням    Києво-Святошинського
районного суду від 12 травня 2004 року скасовано.  Позов  залишено
без задоволення.
 
     У  поданій  касаційній  скарзі  позивачі,  з  посиланням   на
порушення  судом  апеляційної  інстанції  норм   матеріального   і
процесуального права, просив скасувати оскаржуване судове  рішення
суду апеляційної інстанції та залишити в силі рішення суду  першої
інстанції.
 
     Касаційна скарга задоволенню не підлягає з наступних підстав.
     Суд апеляційної інстанції,  скасовуючи  рішення  суду  першої
інстанції та  постановляючи  рішення  про  відмову  у  задоволенні
позовних  вимог,  обгрунтовано   виходив   з   того,   що   ухвала
Києво-Святошинського районного суду від 21 лютого  2003  року  про
заборону   ліквідаційній    комісії    ВАТ    "Києво-Святошинський
Райагропостач" проводити будь-які дії з майном та коштами  ВАТ  не
стосується дій  відповідача  по  скасуванню  державної  реєстрації
товариства.
 
     Як вбачається з матеріалів справи,  до  винесення  зазначеної
ухвали, 29 квітня 2002  року  загальними  зборами  акціонерів  ВАТ
"Києво-Святошинський   Райагропостач"   прийнято    рішення    про
ліквідацію товариства, а  16  та  18  травня  2002  року  зроблені
відповідні повідомлення в газетах "Голос України" і "Новий день".
 
     Вірним є висновок апеляційного суду про відповідність чинному
законодавству документів, які були підставою для прийняття рішення
про скасування державної реєстрації.
 
     Згідно з п. 34 "Положення про державну  реєстрацію  суб'єктів
підприємницької  діяльності",  затвердженого  Постановою  Кабінету
Міністрів № 740 від 25 травня 1998  року  ( 740-98-п ) (740-98-п)
          скасування
державної  реєстрації  суб'єкта   підприємницької   діяльності   -
юридичної особи здійснюється органом державної  реєстрації  шляхом
виключення його з  Реєстру  суб'єктів  підприємницької  діяльності
після проведення ліквідаційною комісією  заходів  щодо  ліквідації
суб'єкта підприємницької діяльності і подання до органу  державної
реєстрації таких документів:
 
     - заяви (рішення) власника (власників) або уповноваженого ним
(ними)  органу  чи  рішення  господарського   суду   у   випадках,
передбачених законодавством;
 
     - акта  ліквідаційної  комісії  з   ліквідаційним   балансом,
затвердженого органом, що призначив ліквідаційну комісію;
 
     - довідки аудитора, якщо це  необхідно  відповідно  до  вимог
законодавства для перевірки достовірності ліквідаційного балансу;
 
     - довідки установ банків про закриття рахунків;
 
     - довідки органу державної податкової  служби  про  зняття  з
обліку;
 
     - підтвердження  про  опублікування  у   друкованих   засобах
масової   інформації   оголошення    про    ліквідацію    суб'єкта
підприємницької діяльності;
 
     - довідки архіву про  прийняття  документів,  які  підлягають
довгостроковому зберіганню;
 
     - довідки органу внутрішніх справ про  прийняття  печаток  та
штампів;
 
     - оригіналів установчих документів;
 
     - свідоцтва про державну реєстрацію.
 
     Акціонерними товариствами,  що  зареєстрували  випуск  акцій,
додатково подається  оригінал  або  нотаріально  засвідчена  копія
розпорядження Державної комісії  з  цінних  паперів  та  фондового
органу про скасування реєстрації випуску акцій.
 
     Як вбачається з матеріалів справи ліквідаційною комісією  ВАТ
були   подані    до    Києво-Святошинської    райдержадміністрації
перераховані у Положенні документи,  які  підлягали  обов'язковому
наданню.
 
     Позивачі не довели необхідність надання довідки аудитора  для
встановлення достовірності  ліквідаційного  балансу  товариства  .
Крім того, податковою  інспекцією  у  Києво-Святошинському  районі
проведена   комплексна   позапланова    документальна    перевірка
фінансово-господарської   діяльності   ВАТ   "Києво-Святошинського
Райагропостач" на момент скасування його державної реєстрації.
 
     Також до матеріалів  справи  додане  розпорядження  Державної
комісії з цінних паперів та фондового ринку  від  22  травня  2002
року про зупинення обігу акцій ВАТу у зв'язку з його ліквідацією.
 
     Відповідно до п.п 1.5 пункту 1 Порядку скасування  реєстрації
випуску акцій  та  анулювання  свідоцтв  про  реєстрацію  випусків
акцій, затвердженого рішенням Державної комісії з  цінних  паперів
та фондового ринку від 30 грудня 1998  року  №  222  ( z0180-99 ) (z0180-99)
        ,
починаючи з дати  опублікування  інформації  про  зупинення  обігу
акцій в одному з офіційних  друкованих  видань  реєстру-  вального
органу, забороняється  здійснення  цивільно-правових  договорів  з
акціями, обіг яких зупинено.
 
     Позивачі  не  зазначили,  чи  були  порушені  їх   права   як
акціонерів у зв'язку з тим, що  згідно  з  їх  доводами,  не  було
вчасно скасовано реєстрацію випуску акцій та анульовано  свідоцтво
про реєстрацію випуску акцій, за умови зупинення здійснення дій  з
акціями, і як це вплинуло на  законність  рішення  про  скасування
державної реєстрації товариства.
 
     За правилами ч.1 ст.224 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , якщо суди не
допустили порушень норм матеріального і процесуального  права  при
ухваленні оскаржуваних судових рішень, то суд касаційної інстанції
залишає касаційну скаргу без задоволення,  а  судове  рішення  без
змін.
 
     З урахуванням наведеного та керуючись ст., ст.220, 221,  224,
230 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія суддів,-
 
                         у х в а л и л а:
 
     Касаційну скаргу ОСОБА_1, ОСОБА_2, ОСОБА_3, ОСОБА_4, ОСОБА_5,
дочірнього підприємства фірми"ГЕРД" залишити  без  задоволення,  а
рішення Апеляційного суду Київської області від  21  вересня  2004
року - без змін.
 
     Ухвала набирає чинності з моменту проголошення  і  оскарженню
не підлягає.
 
     Судді : (підписи)
 
     З оригіналом згідно.
 
     Суддя
 
     Вищого адміністративного
 
     суду України   Л.Я.Гончар