ВИЩИЙ АДМIНIСТРАТИВНИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                           У Х В А Л А
                    I М Е Н Е М  У К Р А Ї Н И
                 07 березня 2007 року    м. Київ
     Колегія суддів Вищого адміністративного суду України в складі
:
     суддів :  Бутенка В.I. (доповідач),
     Лиски Т.О.,
     Сороки М.О.,
     Панченка О.I.,
     Штульмана I.В.,
     провівши в порядку касаційного провадження попередній розгляд
адміністративної  справи  за  позовом   суб'єкта   підприємницької
діяльності-фізичної особи ОСОБА_1до Державної податкової інспекції
у Орджонікідзевському районі м.  Харкова  про  визнання  недійсним
податкового повідомлення-рішення, -
                      в с т а н о в и л а :
     У квітні 2005 року СПД ОСОБА_1 звернулась  до  господарського
суду із вказаним позовом.
     У позові зазначала, що  02.01.2005  року  посадовими  особами
відповідача  була  здійснена  перевірка  в  магазині  позивача  за
адресою:  АДРЕСА_1  щодо  контролю  за  здійсненням  розрахункових
операцій у сфері готівкового та безготівкового  обліку  суб'єктами
підприємницької діяльності, за результатами перевірки складено акт
без номера від 02.01.2005р.
     Згаданим актом перевірки зафіксовано  порушення  п.13  ст.  3
Закону  України  "Про  застосування   реєстраторів   розрахункових
операцій у сфері  торгівлі,  громадського  харчування  та  послуг"
( 265/95-ВР ) (265/95-ВР)
          №  265/95-ВР  від  06.07.1995р.  (із   змінами   та
доповненнями), а саме невідповідність  сум  готівкових  коштів  на
місці проведення розрахунків сумі готівкових коштів, яка зазначена
в денному звіті РРО у розмірі 370,80 грн.
     На підставі цього акту відповідачем було  прийнято  податкове
повідомлення-рішення № НОМЕР_1,  яким  на  СПД  ОСОБА_1  накладено
штраф у розмірі 1854 грн. за порушення п.13 ст. З  Закону  України
"Про застосування  реєстраторів  розрахункових  операцій  у  сфері
торгівлі,  громадського  харчування  та  послуг"  ( 265/95-ВР ) (265/95-ВР)
          №
265/95-ВР від 06.07.1995р.
     Вважаючи, що нею порушень  законодавства  допущено  не  було,
позивачка просила визнати згадане  податкове  повідомлення-рішення
недійсним.
     Рішенням  господарського  суду  Харківської  області  від  18
травня 2005  року,  залишеним  без  змін  постановою  Харківського
апеляційного господарського суду від 04 липня 2005 року, позов СПД
ОСОБА_1  задоволений   частково.   Визнано   недійсним   податкове
повідомлення-рішення ДПI у Орджонікідзевському районі м. Харкова №
НОМЕР_1 в частині визначення сум штрафних санкцій в  розмірі  1854
грн. податковим зобов'язанням. В іншій частині позову відмовлено.
     Не  погоджуючись  із  вказаними  судовими  рішеннями,  ДПI  у
Орджонікідзевському районі м. Харкова подала касаційну  скаргу,  в
якій просить  їх  скасувати  та  постановити  нове  рішення,  яким
відмовити СПД ОСОБА_1 у задоволенні позову.
     Колегія суддів вважає, що  касаційна  скарга  задоволенню  не
підлягає з наступних підстав.
     Судами як першої, так  і  апеляційної  інстанцій  були  повно
встановлені   фактичні   обставини   справи,   визначені    спірні
правовідносини  та  вірно  застосовано   норми   матеріального   і
процесуального права.
     Так,  судами  правильно  визнано   правомірним   застосування
відповідачем  до  СПД  ОСОБА_1  штрафних  санкцій,  оскільки  було
доведено  факт  порушення  нею  п.13  ст.3  Закону  України   "Про
застосування реєстраторів розрахункових операцій у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг" ( 265/95-ВР ) (265/95-ВР)
        .
     В той же час судами обгрунтовано визнано недійсним  податкове
повідомлення-рішення відповідача в частині визначення сум штрафних
санкцій податковим зобов'язанням.
     При цьому суди виходили з того, що  відповідно  до  преамбули
Закону України "Про порядок погашення зобов'язань перед  бюджетами
та державними цільовими фондами"  ( 2181-14 ) (2181-14)
          він  є  спеціальним
законом з питань оподаткування, який установлює порядок  погашення
юридичних  або  фізичних  осіб  перед  бюджетами   та   державними
цільовими фондами з податків  і  зборів  (обов'язкових  платежів),
нарахування і сплати пені та штрафних санкцій,  що  застосовуються
до платників податків контролюючими органами.
     Згідно п. 1.9 і п.1.10 ст.  1  зазначеного  Закону  податкове
повідомлення  і  податкова  вимога  є  письмовим  повідомленням  і
вимогою контролюючих і податкових органів про  обов'язок  платника
податків сплатити суму податкового зобов'язання чи  погасити  суму
податкового боргу. Ці форми актів ненормативного характеру  можуть
застосовуватися тільки до обов'язків по сплаті податків  і  зборів
(відповідно до  п.  2.5  Порядку  направлення  органами  державної
податкової  служби  України   податкових   повідомлень   платникам
податків,  податкове  повідомлення-рішення   є   однією   з   форм
податкового повідомлення).
     З цього судами зроблений  правильний  висновок,  що  Закон  №
2181-111 ( 2181-14 ) (2181-14)
         регулює відносини,  що  складаються  саме  зі
сплати  податків  і  зборів  (обов'язкових  платежів),  а  перелік
податків і зборів (обов'язкових платежів), визначений ст.ст. 13-15
Закону  України  "Про  систему  оподаткування"   ( 1251-12 ) (1251-12)
           від
25.06.1991 р.,  є вичерпним.
     Статтею 17 Закону України "Про порядок погашення  зобов'язань
платників  податків  перед  бюджетами  та   державними   цільовими
фондами" ( 2181-14 ) (2181-14)
         визначаються  штрафні  санкції  за  порушення
податкового законодавства. Разом з цим, ст.  17  вказаного  Закону
України не передбачено застосування штрафних санкцій за  порушення
вимог Закону України "Про застосування реєстраторів  розрахункових
операцій у сфері  торгівлі,  громадського  харчування  та  послуг"
( 265/95-ВР ) (265/95-ВР)
        .
     За таких обставин судами правомірно визнано, що нараховані за
порушення   Закону   України   "Про   застосування    реєстраторів
розрахункових операцій у сфері торгівлі,  громадського  харчування
та  послуг"  ( 265/95-ВР ) (265/95-ВР)
          фінансові  санкції  не  є   податковим
зобов'язанням або податковим боргом.
     Враховуючи  викладене,  колегія  суддів  вважає,  що   судами
прийняті законні і обгрунтовані рішення, під час  розгляду  справи
порушень норм матеріального чи процесуального права ними  допущено
не було.
     Доводи  касаційної  скарги  зроблених  судами  висновків   не
спростовують, а тому оскаржувані судові рішення повинні залишатися
без змін.
     Керуючись ст.ст. 220, 221, 220-1, 223, 224, 230  КАС  України
( 2747-15 ) (2747-15)
        , колегія суддів, -
 
                        у х в а л и л а :
     Касаційну   скаргу   Державної   податкової    інспекції    у
Орджонікідзевському районі м. Харкова залишити без задоволення, а 
рішення господарського суду  Харківської  області  від  18  травня
2005  року та постанову Харківського  апеляційного  господарського
суду від 04 липня 2005 року  без змін.
     Ухвала  набирає  законної  сили  з  моменту  проголошення   і
оскарженню не підлягає.
     Згідно ст.ст. 236, 237 КАС України ( 2747-15 ) (2747-15)
          рішення  суду
касаційної  інстанції  може  бути  оскаржено  до  Верховного  Суду
України лише за винятковими обставинами протягом одного  місяця  з
дня відкриття таких обставин.
     С у д д і :