Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Судова колегія по перегляду рішень, ухвал, постанов Вищого
арбітражного суду України у складі: заступника Голови судді
розглянула заяву Державної податкової інспекції у Ф-ському районі
м.Львова
про перевірку рішення (постанови, ухвали) арбітражного суду
Львівської області у справі
за позовом приватного підприємства "ХХХ"
до Державної податкової інспекції у Ф-ському районі м.Львова
про відшкодування з бюджету податку на додану вартість та
процентів із суми бюджетної заборгованості
Рішенням арбітражного суду Львівської області від ХХ.03.2000 ,
залишеним без змін ХХ.08.2000 постановою першого заступника голови
суду позов задоволене частково: зобов'язано позивача зарахувати на
рахунок ПП "ХХХ" основний борг в сумі 1116,19 грн., відсотки в
сумі 1906,92 грн.
Не погоджуючись з рішенням суду, Державна податкова інспекція у
Ф-ському районі м.Львова просить його скасувати, посилаючись на
те, що суд при вирішенні спору не врахував Указ Президента України
від 07.08.98 № 857/98 " Про деякі зміни в оподаткуванні"
( 857/98 ) (857/98)
, а тому неправильно нарахував відсотки за несвоєчасне
відшкодування ПДВ.
Перевіривши матеріали справи, судова колегія вважає, що заява не
підлягає задоволенню з таких підстав.
Відповідно до ст.92 Конституції України податки і збори
встановлюються виключно законами України . Також Законом України
"Про порядок встановлення ставок податків і зборів (обов'язкових
платежів), інших елементів податкових баз, а також пільг щодо
оподаткування" ( 171-14 ) (171-14)
визначено, що податкове законодавство
встановлюється або змінюється виключно законами України з питань
оподаткування.
За п.7.7.1 ст.7 Закону України "Про податок на додану вартість"
( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
суми податку, що підлягають сплаті до бюджету або
відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця між загальною
сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з будь-яким
продажем товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду, та
сумою податкового кредиту звітного періоду.
Сплата податку провадиться не пізніше двадцятого числа місяця, що
настає за звітним періодом.
У строки, що передбачені для сплати податку, платник податку подає
органу державної податкової служби за місцем свого знаходження
податкову декларацію незалежно від того, чи виникло у цьому
періоді податкове зобов'язання (п.7.7.2 Закону).
Відповідно до п.7.7.3 ст.7. цього Закону ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
у разі,
коли за результатами звітного періоду сума, визначена згідно з
підпунктом 7.7.1 цієї статті має від'ємне значення, така сума
підлягає відшкодуванню платнику податку з Державного бюджету
України протягом місяця, наступного після подачі декларації.
Підставою для отримання відшкодування є дані тільки податкової
декларації за звітний період.
За бажанням платника податку сума бюджетного відшкодування може
бути повністю або частково зарахована в рахунок платежів з цього
податку.
Відшкодування здійснюється шляхом перерахування відповідних
грошових сум з бюджетного рахунку на рахунок платника податку в
установі банку, що його обслуговує, або шляхом видачі
казначейського чека, який приймається до негайної оплати
(погашення) будь-якими банківськими установами.
Суми, не відшкодовані платнику податку протягом визначеного
строку, вважаються бюджетною заборгованістю. На суму бюджетної
заборгованості нараховуються відсотки на рівні 120% від облікової
ставки Національного банку України , встановленої на момент її
виникнення, протягом строку її дії, включаючи день погашення.
Як вбачається з матеріалів справи, позивач зробив розрахунок суми
ПДВ, який підлягає відшкодуванню з бюджету та процентів на
бюджетну заборгованість (суд, вирішуючи спір по суті, їх зменшив)
на підставі норм Закону України "Про податок на додану вартість"
( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
.
ДПІ у Ф-ському районі м.Львова не заперечуючи, що стосовно
позивача мала місце бюджетна заборгованість по податковому кредиту
і затримка у його сплаті, але вважав, що розрахунок відсотків
повинен проводитися з урахуванням п.4 Указу Президента України від
07.08.98 № 857/98 "Про деякі зміни в оподаткуванні" ( 857/98 ) (857/98)
.
Проте, враховуючи наведене, що порядок та терміни розрахунку
здійснення відшкодування ПДВ з бюджету визначені Законом України
"Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
, тому суд при
вирішенні спору по суті, підставно поклав його в основу рішення.
Рішення суду відповідає матеріалам справи і вимогам закону.
Правильно з рішенням суду погодилась і наглядова інстанція суду.
Керуючись ст.ст. 106-108 АПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
, судова колегія
ПОСТАНОВИЛА:
Заяву Державної податкової інспекції у Ф-ському районі м.Львова
залишити без задоволення, а рішення арбітражного суду Львівської
області від ХХ.03.2000 та постанову суду від ХХ.08.2000 без змін.