Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
ВИЩИЙ АРБІТРАЖНИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
Судова колегія Вищого арбітражного суду України по перегляд
рішень, ухвал, постанов у складі:
заступника Голови Вищого арбітражного суду України
судді
розглянула заяву державної податкової Інспекції у Д-цькому районі
м. Києва про перевірку постанови від ХХ.ХХ.99 арбітражного суду
м.Києва у справі № 000
за позовом Науково-виробничої фірми "ХХХ", м. Київ
до державної податкової інспекції у Д-цькому районі м.Києва
про визнання недійсним рішення державної податкової інспекції
Дарницькому районі м.Києва від ХХ.ХХ.98 № 1
Рішенням арбітражного суду м .Києва від ХХ.ХХ.99 задоволені
позовні вимоги про визнання недійсним рішення державної податкової
інспекції у Д-цькому районі м. Києва від ХХ.ХХ.98 № 1. Рішення
суду мотивоване недоведеність вини позивача у скоєнні порушення,
за які до нього застосовані фінансові санкції.
Постановою заступника голови арбітражного суду м. Києва від
ХХ.ХХ.99 рішення у справі залишено без зміни з тих же мотивів.
Державна податкова інспекція у Д-цькому районі м. Києва, ні
погоджуючись з рішенням арбітражного суду та постановою заступник;
голови арбітражного суду у даній справі, у заяві про перевірку в
порядку нагляду просить судову колегію Вищого арбітражного суд;
України по перегляду рішень, ухвал, постанов скасувати їх. При
цьому заявник посилається на порушення позивачем пункту 6.13
Положення про порядок реєстрації і застосування електронних
контрольно-касових апаратів при розрахунках готівкою у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг, затвердженого наказом
Державної податкової адміністрації України від 18.09.97 № 343 та
зареєстрованого в Міністерстві юстиції України 12.12.97 за №
594/2398 ( z0594-97 ) (z0594-97) . Контрольна стрічки повинна зберігатись
разом з журналом електронного контрольно-касового апарату на
робочому місці касира. За порушення суб'єктами підприємницької
діяльності порядку проведення розрахунків із споживачами,
встановленого статтями 1 і 2 Закону України "Про застосування
електронних контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при
розрахунках із споживачами у сфері торгівлі, громадського
харчування та послуг" ( 265/95-ВР ) (265/95-ВР) та вимог вищевказаного
Положення ( z0594-97 ) (z0594-97) , до них застосовуються фінансові санкції,
передбачені статтею 6 цього Закону.
Перевіривши матеріали справи та доводи заявника, судова колегія
Вищого арбітражного суду України по перегляду рішень, ухвал,
постанов встановила таке.
Державною податковою інспекцією у Д-цькому районі м.Києва ХХ.ХХ.98
було здійснено перевірку з питання виконання позивачем вимог
Закону України "Про застосування електронних контрольно-касових
апаратів і товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у
сфері торгівлі, громадського харчування та послуг" ( 265/95-ВР ) (265/95-ВР) .
Перевіркою встановлено, що використана контрольна стрічка ЕККА за
період з ХХ.10.98 по ХХ.10.98 не зберігається в господарської
одиниці протягом 30 робочих днів.
На підставі акту перевірки державною податковою інспекцією
ХХ.10.98 прийняте рішення № 1 про застосування та стягнення з
позивача 340 гривень фінансових санкцій.
Відповідно статті 1 Закону України "Про застосування електронним
контрольно-касових апаратів і товарно-касових книг при розрахунках
із споживачами у сфері торгівлі, громадського харчування та
послуг" ( 265/95-ВР ) (265/95-ВР) підприємства, установи і організації всіх
форм власності та громадяни - суб'єкти підприємницької діяльності,
які здійснюють розрахунки із споживачами у сфері торгівлі,
громадського харчування та послуг за готівку, зобов'язані
проводити розрахунки із споживачами через належним чином
зареєстровані електронні контрольно-касові апарати.
Порядок реєстрації і застосування електронних контрольно-касових
апаратів, форми та порядок звітності затверджуються Державною
податковою адміністрацією України.
Пункт 6.13 зазначеного Положення ( z0594-97 ) (z0594-97) передбачає, що
контрольна стрічка ЕККА зберігається в господарській одиниці разом
з журналом використання ЕККА упродовж 30 робочих днів, а потім
передається на підприємство, де зберігається упродовж 3 років.
Разом з чим пункт 6.15 цього ж Положення ( z0594-97 ) (z0594-97) містить
виключний перелік документів, які повинен забезпечити власник ЕККА
на робочому місці касира, зокрема ведення та зберігання журналу
використання ЕККА.
Як стверджує позивач, використана контрольна стрічка на момент
перевірки знаходилась в бухгалтерії автостоянки, на відміну від
журналу використання ЕККА, котрий знаходився на робочому місці
касира, (а.с. 5, 27). Згадані приписи Положення про порядок
реєстрації і застосування електронних контрольно-касових апаратів
при розрахунках готівкою у сфері торгівлі, громадського харчування
та послуг не виключають можливості перевірки касової стрічки
повноважними особами підприємства (окрім касира), тому знаходження
використаних стрічок в іншому підрозділі не заборонено.
Оскільки серед переліку документів обов'язкових до зберігання на
місті касира відсутня відпрацьована касова стрічка, арбітражний
суд міста Києва обгрунтовано дійшов висновку про визнання
недійсним оспорюваного рішення державної податкової інспекції у
Д-цькому районі м. Києва про застосування та стягнення з позивача
фінансових санкцій.
З огляду на викладене, керуючись статтями 1, 6 Закону України "Про
застосування електронних контрольно-касових апаратів і
товарно-касових книг при розрахунках із споживачами у сфері
торгівлі, громадського харчування та послуг" ( 265/95-ВР ) (265/95-ВР) ,
статтями 106-108 Арбітражного процесуального кодексу України
( 1798-12 ) (1798-12) , судова колегія Вищого арбітражного суду України по
перегляду рішень, ухвал, постанов,
ПОСТАНОВИЛА:
Постанову заступника голови арбітражного суду м.Києва від ХХ.ХХ.99
у справі № 000 залишити без зміни.