ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД міста КИЄВА
01030, м.Київ, вул.Б.Хмельницького,44-Б тел.230-31-34
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
За позовом Закритого акціонерного товариства "Авіакомпанія "Віта"
До 1. Київської міської ради
2. Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу
Київради (Київської міської державної адміністрації)
про укладення договору
Суддя Домнічева І.О.
Представники:
Від позивача Середа С.М., Москаленко Г.В.
Від відповідача 1 не з’явився
Від відповідача 2 Колодрубський О.О. ?????
Обставини справи:
На розгляд Господарського суду міста Києва надійшли позовні вимоги закритого акціонерного товариства Авіакомпанія "Віта" до Київської міської ради про визнання права на земельну ділянку, визнання укладеним договору оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва між закритим акціонерним товариством Авіакомпанія "Віта" та Київською міською радою в редакції запропонованій позивачем та відповідає вимогам Закону України "Про оренду землі" (161-14)
та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 (220-2004-п)
та зобов’язання Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір з усіма додатками, що є його невід’ємною частиною, між Орендодавцем –Київською міською радою та орендарем –закритим акціонерним товариством Авіакомпанія "Віта", у встановленому порядку.
В обґрунтування позовних вимог позивач посилається на те, що відповідно до вимог статті 16 Закону України "Про оренду землі" та статті 123 Земельного кодексу України позивач розробив та погодив в установленому порядку проект відведення земельної ділянки та отримав позитивний висновок державної землевпорядної експертизи, надсилав, відповідно до статті 181 Господарського кодексу України, пропозиції до Київради про укладання договору оренди земельної ділянки, але Київрада не підписала зі свого боку договору та не надала зауважень до нього.
Відповідач-1 у відзиві на позовну заяву проти позовних вимог заперечує та просить суд відмовити в задоволенні позову в повному обсязі з тих підстав, що Київська міська рада вільно, за власним волевиявленням укладає договори оренди земельних ділянок, а тому в разу задоволення позовних вимог будуть порушені норми чинного законодавства України. Крім того, відповідач-1 звернув увагу суду на ту обставину, що стаття 16 Цивільного кодексу України не передбачає такого способу захисту порушених прав, як визнання договору укладеним. Представник відповідача-1 в судове засідання не з'явився. У відзиві на позов Київська міська рада просила суд розглядати справу без участі свого представника.
Відповідач-2 у відзиві на позов просить суд в задоволенні позовних вимог відмовити, оскільки Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) не порушувало законних прав та інтересів позивача.
Дослідивши матеріали справи, заслухавши представників сторін, суд
ВСТАНОВИВ:
Відповідно до ст. 60 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" територіальним громадам сіл, селищ, міст, районів у містах належить право комунальної власності на рухоме і нерухоме майно, доходи місцевих бюджетів, інші кошти, землю, природні ресурси, підприємства, установи та організації, в тому числі банки, страхові товариства, а також пенсійні фонди, частку в майні підприємств, житловий фонд, нежитлові приміщення, заклади культури, освіти, спорту, охорони здоров'я, науки, соціального обслуговування та інше майно і майнові права, рухомі та нерухомі об'єкти, визначені відповідно до закону як об'єкти права комунальної власності, а також кошти, отримані від їх відчуження.
Пунктом 12 Перехідних положень Земельного кодексу України (2768-14)
визначено, що до розмежування земель державної і комунальної власності повноваження щодо розпорядження землями в межах населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність, здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Відповідно до частини 5 статті 16 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні" від імені та в інтересах територіальних громад права суб'єкта комунальної власності здійснюють відповідні ради.
Порядок надання земельних ділянок у користування в м. Києві затверджений рішенням Київради від 26 червня 2003 р. N 512/672 (ra0512023-03)
та рішенням Київради від 15 липня 2004 року N 457/1867 (ra0457023-04)
.
На виконання зазначених вимог законодавства та рішення Київради від 26 червня 2003 р. N 512/672 (ra0512023-03)
(чинного на той час), позивач звернувся до Київської міської ради з клопотанням від 13.08.2003 № 83 про виділення в оренду земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва.
Київським міським головою було надане доручення від 18.08.2003 №24925, на підставі якого землевпорядною організацією –товариством з обмеженою відповідальністю "Транспроект" за замовленням закритого акціонерного товариства Авіакомпанія "Віта" було розроблено проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва.
Відповідно до частини 6 статті 123 Земельного кодексу України проект відведення земельної ділянки погоджується із землекористувачем, органом по земельних ресурсах, природоохоронним і санітарно-епідеміологічним органами, органами архітектури та охорони культурної спадщини і після одержання висновку державної землевпорядної експертизи по об'єктах, які їй підлягають, подається до відповідної державної адміністрації або сільської, селищної, міської ради, які розглядають його у місячний строк і, в межах своїх повноважень, визначених цим Кодексом, приймають рішення про надання земельної ділянки.
Проект відведення земельної ділянки в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва був погоджений позивачем із відповідним органами, про що свідчать позитивні висновки, що знаходяться в матеріалах справи.
Крім цього, відповідно до вимог Закону України "Про державну експертизу землевпорядної документації" (1808-15)
проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва пройшов державну землевпорядну експертизу, про що свідчить висновок від 26.07.2006 №03-27.
Погоджений у встановленому порядку зазначений проект землеустрою щодо відведення земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва, був поданий до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) для підготовки проекту рішення та передачі до Київської міської ради для прийняття відповідного рішення.
Підготовлений Головним управлінням земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) проект рішення Київської міської ради "Про передачу закритому акціонерному товариству Авіакомпанія "Віта" земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби Народів) у Деснянському районі", був погоджений та переданий на розгляд Київської міської ради, в порядку як того вимагає глава 5 Регламенту розгляду питань щодо набуття та реалізації права користування землею в м. Києві, затвердженого рішенням Київської міської ради від 15 липня 2004 року №457/1867.
Київрада на протязі одного місяця згідно статті 123 Земельного кодексу України повинна була прийняти відповідне рішення, тобто вбачається бездіяльність Київської міської ради, що призвела до порушення прав позивача на оформлення землі.
Відповідно до статті 6 Закону України "Про оренду землі" орендарі набувають права оренди земельної ділянки на підставах і в порядку, передбачених Земельним кодексом України (2768-14)
, Цивільним кодексом України (435-15)
, Господарським кодексом України (436-15)
, цим та іншими законами України і договором оренди землі.
Статтею 181 Господарського кодексу України визначений загальний порядок укладання господарських договорів, відповідно до якого господарський договір за загальним правилом викладається у формі єдиного документа, підписаного сторонами та скріпленого печатками.
Частиною другою статті 181 Господарського кодексу України проект договору може бути запропонований будь-якою з сторін. У разі якщо проект договору викладено як єдиний документ, він надається другій стороні у двох примірниках.
Закрите акціонерне товариство Авіакомпанія "Віта" листом від 18.04.2008 №12/04 звернулось до Київської міської ради з пропозицією укласти договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби Народів) у Деснянському районі м. Києва додавши 2 примірники підписаного договору оренди земельної ділянки.
На зазначене звернення закрите акціонерне товариство Авіакомпанія "Віта" за дорученням заступника міського голови –секретаря Київради, отримало відповідь Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) від 19.05.2008 №05-358/18863 про те, що позивач не має прав на оформлення земельної ділянки в оренду, оскільки відповідно до статті 16 Закону України "Про оренду землі" набуття права оренди земельних ділянок, що перебувають у державній або комунальній власності, здійснюється виключно на аукціонах, крім земельних ділянок, на яких розташовані об'єкти нерухомого майна, які перебувають у власності громадян і юридичних осіб.
Зазначена редакція статті 16 Закону України "Про оренду землі" набула чинності з 04.06.2008 згідно з Законом України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 03.06.2008 (309-17)
року.
В даному випадку стаття 16 Закону України "Про оренду землі" (в редакції від 03.06.2008 року), не може застосовуватись до позивача, оскільки правовідносини щодо оформлення земельної ділянки розпочались до 04.06.2008 року і підтверджується наступними нормами закону.
Згідно із статтею 5 Цивільного кодексу України акти цивільного законодавства регулюють відносини, які виникли з дня набрання ними чинності. Акт цивільного законодавства не має зворотної дії у часі, крім випадків, коли він пом'якшує або скасовує цивільну відповідальність особи.
Також цією статтею передбачено, що якщо цивільні відносини виникли раніше і регулювалися актом цивільного законодавства, який втратив чинність, новий акт цивільного законодавства застосовується до прав та обов'язків, що виникли з моменту набрання ним чинності.
Зокрема, статтею 58 Конституції України передбачено, що закони та інші нормативно-правові акти не мають зворотної дії в часі, крім випадків, коли вони пом’якшуть або скасовують відповідальність особи.
Крім цього, пунктом 11 Прикінцевих положень Закону України "Про внесення змін до деяких законодавчих актів України" від 03.06.2008 року (309-17)
Кабінету Міністрів України доручено визначити особливості оформлення права оренди земельної ділянки без проведення аукціону громадянам чи юридичним особам, які звернулись із заявою (клопотанням) про передачу земельної ділянки в оренду із земель державної або комунальної власності, якщо станом на 1 січня 2008 року відповідним органом виконавчої влади або органом місцевого самоврядування було прийнято рішення про погодження місця розташування такого об'єкта або про надання дозволу на розробку проекту її відведення.
Таким чином, оформлення в оренду земельної ділянки для закритого акціонерного товариства Авіакомпанія "Віта" для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби Народів) у Деснянському районі має здійснюватись без проведення земельного аукціону.
Позивачем вчинено всі необхідні дії, встановленні законодавством та рішеннями Київради на оформлення землі.
Частиною третьою статті 181 Господарського кодексу України передбачено, що сторона, яка одержала проект договору, у разі згоди з його умовами оформляє договір відповідно до вимог частини першої цієї статті і повертає один примірник договору другій стороні.
Однак, договір оренди земельних ділянок відповідачем не підписаний та не повернутий із зауваженням позивачу.
Матеріали справи свідчать про те, що проект договору земельної ділянки надісланий позивачем відповідачу, загалом відповідає вимогам Закону України "Про оренду землі" (161-14)
та Типовій формі договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 (220-2004-п)
.
Відповідно до частини 1 статті 187 Господарського кодексу України спори, що виникають при укладанні господарських договорів за державним замовленням, або договорів, укладення яких є обов'язковим на підставі закону та в інших випадках, встановлених законом, розглядаються судом.
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надали.
З огляду на викладене, беручи до уваги факт наявності у відповідача цивільно-правового обов’язку (належне виконання обов’язку, який на нього покладено законом –ст. 526 Цивільного кодексу України) щодо надання земельної ділянки в оренду, при умові виконання позивачам всіх передбачених земельних законодавством вимог (подача клопотання про надання земельної ділянки в оренду, розробка проекту відведення земельної ділянки, підписання та надсилання договору оренди земельної ділянки, що відповідає вимогам Закону України "Про оренду землі" (161-14)
та Типового договору оренди землі, до відповідача), суд вважає, що позовні вимоги щодо визнання договору оренди землі для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва укладеним є обґрунтованими.
Судом не приймаються заперечення Київської міської ради про те, що сторонами не було узгоджено усі істотні умови договору оренди земельної ділянки, з огляду на те, що процедура узгодження умов договору має відбуватись шляхом направлення протоколу розбіжностей до договору.
Ні протоколу розбіжностей до договору, ні заперечень щодо редакції договору, яка була надана позивачем до суду, Київською міською радою надано не було.
Щодо позовних вимог до Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) про зобов’язання зареєструвати договір оренди земельних ділянок з усіма додатками, що є його невід’ємними частинами, між Орендодавцем – Київською міською радою та орендарем –Позивачем, у встановленому порядку, то дані вимоги також підлягають задоволенню виходячи з наступного.
Відповідно до Положення про Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), що затверджене рішенням Київської міської ради від 19 грудня 2002 р. N 182/342 (ra_182023-02)
, дане управління організовує видачу державних актів на право власності на землю і право користування землею, оформлення та видачу договорів оренди земельних ділянок та здійснює їх реєстрацію.
Також, відповідно до рішення Київради від 29 травня 2003 року N433/593 (ra0433023-03)
"Про забезпечення ефективного землекористування в місті Києві" Головному управлінню земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) доручено у повному обсязі здійснювати підготовку документів, що посвідчують право власності та право користування, відповідно до пункту "з" статті 9 та пункту "є" статті 184 Земельного кодексу України.
Відповідно до статті 33 Господарського процесуального кодексу України кожна сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як на підставу своїх вимог і заперечень. Відповідачі доказів на спростування обставин, повідомлених позивачем, не надав.
З огляду на вищевикладене судом вбачаються обґрунтовані вимоги позивача до Київської міської ради та Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації), тому позовні вимоги підлягають задоволенню.
Відповідно до ст. 49 ГПК України в разі задоволення позову судові витрати підлягають стягненню з відповідачів на користь позивача, але, оскільки позивачем таких вимог не заявлено, тому зазначені витрати покладаються на позивача.
Керуючись ст.ст. 49, 82- 85 Господарського процесуального кодексу України, -
ВИРІШИВ:
1. Позов задовольнити повністю.
2. Визнати право закритого акціонерного товариства Авіакомпанія "Віта" на оренду земельної ділянки в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва згідно з проектом відведення та висновками, які містяться в ньому, який погоджений у встановленому законодавством порядку.
3. Вважати укладеним, договір оренди земельної ділянки для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази в урочищі Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва між закритим акціонерним товариством Авіакомпанія "Віта" та Київською міською радою в редакції, яка підписана закритим акціонерним товариством Авіакомпанія "Віта" та відповідає вимогам Закону України "Про оренду землі" (161-14)
та Типового договору оренди землі, що затверджений Постановою Кабінету Міністрів України від 3.03.2004 № 220 (220-2004-п)
та вважати цю земельну ділянку переданою на умовах, викладених у нижчезазначеному договорі, з моменту набрання чинності судовим рішенням
"ДОГОВІР
оренди земельної ділянки
Київська міська рада (м. Київ, Хрещатик, 36) –далі у тексті –"Орендодавець", в особі Київського міського голови Черновецького Леоніда Михайловича, який діє на підставі ст. 42 Закону України "Про місцеве самоврядування в Україні", - з однієї сторони, та закрите акціонерне товариство Авіакомпанія "Віта" (код ЄДРПОУ 19037603; м. Київ, вул. Кіквідзе, 21, зареєстроване Печерською районною у місті Києві державною адміністрацією 06.08.1996 року, номер запису про включення відомостей про юридичну особу до ЄДР –1 070 120 0000 004782), далі у тексті - "Орендар", в особі Президента Ісаченка Володимира Борисовича, який діє на підставі Статуту - з другої сторони, уклали договір оренди земельної ділянки (далі у тексті –Договір) про нижченаведене:
1. Предмет Договору
1.1. Орендодавець, передає, а Орендар приймає в оренду (строкове платне користування) земельну ділянку (далі –об’єкт оренди або Земельна ділянка), визначену цим Договором.
2. Об’єкт оренди
2.1. Об’єктом оренди відповідно до цього Договору є Земельна ділянка з наступними характеристиками:
- місце розташування – урочище Чорторий (парк Дружби народів) у Деснянському районі м. Києва;
- розмір –11131 кв.м;
- цільове призначення –для будівництва, експлуатації та обслуговування спортивно-оздоровчої бази;
- кадастровий номер - 8000000000:62:206:0021.
2.2. Нормативна грошова оцінка земельної ділянки - згідно з довідкою Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
2.3. Земельна ділянка, яка передається в оренду, не має недоліків, що можуть перешкоджати її ефективному використанню.
3. Строк дії Договору
3.1. Договір укладено на 5 (п’ять) років.
4. Орендна плата
4.1. Визначена цим Договором орендна плата за Земельну ділянку становить платі ж, який Орендар самостійно розраховує та вносить Орендодавцеві за користування Земельною ділянкою у грошовій формі.
4.2. Річна орендна плата за Земельну ділянку встановлюється у розмірі 4,5 (чотирьох цілих і п’яти десятих) відсотка від її нормативної грошової оцінки.
4.3. Розмір орендної плати може змінюватись за згодою сторін шляхом прийняття відповідного рішення Київською міською радою та внесення змін до цього Договору.
4.4. Зміна нормативної грошової оцінки Земельної ділянки та її індексація проводиться без внесення змін та доповнень до цього Договору у порядку та у випадках, передбачених законодавством України.
4.5. Орендна плата вноситься Орендарем рівними частинами за базовий податковий (звітний) період, який дорівнює календарному місяцю, щомісячно протягом тридцяти календарних днів, наступних за останнім календарним днем звітного (податкового) місяця на рахунок 33212812700004, КЕКД 13050200 у ГУ ДКУ у м. Києві, МФО 820019. Отримувач: УДК у Деснянському р-ні м. Києва, ідентифікаційний код 26077891. Питання сплати податку на додану вартість та інших податкових платежів, що пов’язані з виконанням Договору, вирішуються Орендарем в установленому законодавством України порядку.
4.6. Зміна отримувача орендної плати та його банківських реквізитів може здійснюватися Орендодавцем в односторонньому порядку і не потребує внесення змін до цього Договору. Орендар зобов’язується уточнювати банківські реквізити і назву отримувача орендної плати.
4.7. Розмір орендної плати може переглядатись у випадках, передбачених законом, за згодою сторін, але не частіше, ніж один раз у рік.
4.8. За несвоєчасне внесення орендної плати справляється пеня в розмірі 120 (ста двадцяти) відсотків річних облікової ставки Національного банку України, діючої на день виникнення такого боргу або на день його (його частини) погашення, при цьому для розрахунку використовується більша із зазначених ставок. Розрахунок пені здійснюється на дату погашення суми боргу (частини боргу) за кожний календарний день прострочення платежу, включаючи день такого погашення.
4.9. Контроль за правильністю обчислення і справляння орендної плати, нарахування пені за несвоєчасну сплату орендної плати та її стягнення здійснює районний податковий орган за місцем розташування Земельної ділянки.
5. Умови використання та обмеження (обтяження) щодо використання земельної ділянки
5.1. Умови збереження стану об’єкта оренди:
- на Земельній ділянці не дозволяється діяльність, не пов’язана з цільовим призначенням Земельної ділянки. Зміна цільового призначення Земельної ділянки можлива лише в разі прийняття Київською міською радою рішення про затвердження проекту землеустрою щодо відведення Земельної ділянки у зв’язку зі зміною цільового призначення Земельної ділянки та внесення відповідних змін до Договору. Роботи по розробці проекту землеустрою щодо відведення, сплачує Орендар.
5.2. Обмеження та сервітути щодо Земельної ділянки на день підписання цього Договору відсутні.
6.Умови і строки передачі земельної ділянки в оренду
6.1. Земельна ділянка є переданою в день державної реєстрації цього Договору.
6.2. Право на оренду Земельної ділянки виникає після державної реєстрації цього Договору.
7. Умови повернення земельної ділянки
7.1. Після припинення дії Договору Орендар повертає Орендодавцеві Земельну ділянку у стані, не гіршому порівняно з тим, у якому він одержав її в оренду.
7.2. Орендодавець у разі погіршення корисних властивостей орендованої земельної ділянки, пов’язаних із зміною її стану, має право на відшкодування збитків у розмірі, визначеному сторонами. Якщо сторонами не досягнуто згоди про розмір відшкодування збитків, спір розв’язується у судовому порядку.
8. Права та обов’язки Сторін
8.1. Орендодавець має право вимагати від Орендаря:
- використання Земельної ділянки за цільовим призначенням згідно з цим Договором;
- дотримання місцевих правил забудови;
- своєчасного внесення орендної плати;
- дострокового розірвання цього Договору;
- відшкодування понесених збитків, в тому числі не отриманих доходів, відповідно до чинного законодавства у разі розірвання цього Договору.
8.2. Орендодавець зобов’язаний:
- повідомити в письмовій формі Орендаря про намір продати Земельну ділянку третій особі із зазначенням її ціни та інших умов, на яких вона продається;
- не вчиняти дій, які б перешкоджали Орендареві користуватися Земельною ділянкою;
- передати в користування Земельну ділянку у стані, що відповідає умовам цього Договору.
8.3. Орендар має право:
- самостійно господарювати на землі з дотриманням вимог чинного законодавства України та умов цього Договору;
- за письмовою згодою Орендодавця зводити в установленому законодавством порядку інші будівлі і споруди;
- у разі розірвання цього Договору, за погодженням сторін, має право вимагати відшкодування нанесених збитків відповідно до чинного законодавства;
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, при умові належного виконання обов’язків відповідно до умов цього Договору, Орендар має за інших рівних умов переважне право на поновлення договору;
- переважне право на купівлю Земельної ділянки у разі її продажу.
8.4. Орендар зобов’язаний:
- приступати до використання Земельної ділянки в строк, встановлений цим Договором, та після державної реєстрації Договору;
- використовувати Земельну ділянку відповідно до її цільового призначення;
- своєчасно вносити орендну плату;
- завершити забудову Земельної ділянки в строки, встановлені проектною документацією на будівництво, затвердженою у встановленому порядку, але не пізніше, ніж через три роки з моменту державної реєстрації Договору;
- при зміні функціонального використання об’єктів нерухомості, що розташовані на земельній ділянці, у десятиденний термін в письмовій формі замовити у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) витяг з технічної документації про нову нормативну грошову оцінку Земельної ділянки або її частини з урахуванням зазначених змін та після одержання цього витягу передати його до податкового органу за місцем розташування Земельної ділянки;
- письмово повідомити Орендодавця про відчуження об’єктів (їх частин), що розташовані на Земельній ділянці і належать Орендарю, протягом десяти днів з моменту вчинення відповідного правочину, а також повідомити про наміри подальшого використання земельної ділянки. У випадку, якщо Орендар має намір припинити право користування Земельною ділянкою (її частиною), цей Договір розривається за згодою сторін, або до цього Договору вносяться відповідні зміни, з моменту укладання договору оренди земельної ділянки з новим власником об’єктів, які були відчужені;
- забезпечити вільний доступ до Земельної ділянки представнику контролюючих органів;
- повернути Земельну ділянку Орендодавцю у стані, придатному для її подальшого використання після припинення дії цього Договору;
- у строки, встановлені чинним законодавством, звітувати перед податковими органами району за місцем розташування Земельної ділянки про сплату орендної плати;
- виконати вимоги, викладені в листах Головного управління містобудування, архітектури та дизайну міського середовища від 08.01.2004 №19-10, головного державного санітарного лікаря м. Києва від 22.01.2004 №403, Державного управління екології та природних ресурсів в м. Києві від 06.09.2004 №08-8-20/4952, Головного управління охорони культурної спадщини та реставраційно-відновлювальних робіт від 16.10.2003 №6073, ДП "Інститут генерального плану міста Києва" від 01.09.2004 №1836, Київського комунального об’єднання зеленого будівництва та експлуатації зелених насаджень міста "Київзеленбуд" від 24.09.2004 №148-1568, Державного комунального підприємства "Плесо" від 10.10.2003 №1005, Головного управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) від 05.04.2007 №03-21/542-В;
- забезпечити вільний доступ для прокладання нових, ремонту та експлуатації існуючих інженерних мереж і споруд, що знаходяться в межах Земельної ділянки;
- питання пайової участі вирішити до початку будівництва відповідно до рішення Київради від 27.02.2003 №271/431 "Про пайову участь (внески) інвесторів (забудовників) у створенні соціальної та інженерно-транспортної інфраструктури м. Києва";
- питання відшкодування відновлюючої вартості зелених насаджень (акт обстеження зелених насаджень від 23.10.2003 №266) та інші питання майнових відносин вирішувати в установленому порядку;
- земельну ділянку, в межах прибережних захисних смуг використовувати без будівництва будь-яких споруд (крім гідротехнічних, гідрометричних та лінійних) відповідно до вимог статті 61 Земельного кодексу України та статті 89 Водного кодексу України;
- у п’ятиденний строк після державної реєстрації договору оренди Земельної ділянки надати копію цього Договору до районного податкового органу за місцем розташування Земельної ділянки.
8.5. Сторони також мають інші права і несуть інші обов’язки, визначені законодавством України.
9. Ризик випадкового знищення або пошкодження об’єкта оренди чи його частини
9.1.Ризик випадкового знищення або пошкодження об’єкта оренди чи його частини несе Орендар.
10. Страхування об’єкта оренди
10.1 Сторони домовились про те, що Орендар має право застрахувати об’єкт оренди.
11.Зміна умов договору та припинення і поновлення Договору
11.1. Всі зміни та/або доповнення до цього Договору вносяться за згодою сторін. Згодою або запереченням Орендодавця на зміни та доповнення до цього Договору, є його рішення, прийняте в установленому законодавством порядку.
11.2. Витрати пов’язані з внесенням зміни та/або доповнення до цього Договору, сплачує Орендар.
11.3. Договір оренди припиняється в разі:
- закінчення строку, на який його було укладено;
- викупу Земельної ділянки для суспільних потреб та примусового відчуження Земельної ділянки з мотивів суспільної необхідності в порядку, встановленому законодавством України;
- поєднання в одній особі власника Земельної ділянки та Орендаря;
- ліквідації юридичної особи –Орендаря.
- Договір оренди припиняється також в інших випадках, передбачених законом.
11.4. Припинення Договору шляхом розірвання.
Договір може бути розірваний:
- за взаємною згодою Сторін;
- за рішенням суду, в порядку, встановленому законом;
- в односторонньому порядку, за ініціативою Орендодавця, із звільненням Орендодавця від відповідальності, згідно з Господарським кодексом України (436-15)
, в разі, коли Орендар використовує Земельну ділянку способами, які суперечать екологічним вимогам, не за цільовим призначенням, систематично не сплачує орендну плату (протягом півроку), порушення строків завершення забудови Земельної ділянки, встановлених п.8.4 цього Договору, здійснення без згоди Орендодавця передачі або відчуження права користування Земельною ділянкою третім особам.
11.5. Договір може бути достроково розірваний у разі невиконання або неналежного виконання Орендарем обов’язків визначених у пунктах 5.1 та 8.4 цього Договору.
11.6. Розірвання цього Договору не потребує укладання додаткової угоди. Договір вважається розірваним з моменту прийняття Орендодавцем відповідного рішення, якщо інше не встановлено рішенням.
11.7. Поновлення Договору:
- після закінчення строку, на який було укладено цей Договір, Орендар, за умови належного виконання своїх обов’язків, має за інших рівних умов переважне право на поновлення Договору. У цьому разі Орендар повинен не пізніше, ніж за 3 (три) місяці до закінчення строку дії Договору повідомити письмово Орендодавця про намір продовжити його дію;
- у разі поновлення Договору на новий строк його умови можуть бути змінені за згодою сторін.
11.8. У разі припинення або розірвання цього Договору Орендар зобов’язаний повернути Орендодавцеві Земельну ділянку, на умовах, визначених цим Договором. У разі невиконання Орендарем обов’язку щодо умов повернення Орендодавцеві Земельної ділянки Орендар зобов’язаний відшкодувати Орендодавцеві завдані збитки.
11.9. Перехід права власності на орендовану земельну ділянку до третьої особи, а також реорганізація юридичної особи –Орендаря не є підставою для зміни умов або розірвання договору.
12. Відповідальність сторін за невиконання або неналежне виконання Договору та вирішення спорів
12.1. У разі невиконання своїх зобов'язань за цим Договором Сторони несуть відповідальність, визначену цим Договором та законодавством.
12.2. У разі невиконання Орендарем умов цього Договору та обов’язків, передбачених законодавством України, Договір може бути достроково розірваний.
12.3. Сторона, яка порушила зобов’язання, звільняється від відповідальності, якщо вона доведе, що це порушення сталося не з її вини.
12.4. Усі спори, що пов'язані із виконанням умов цього Договору, вирішуються судами України, при неможливості досудового врегулювання спорів, що виникають при виконанні умов цього Договору.
13. Суборенда земельної ділянки
13.1. Орендар має право передати земельну ділянку або її частину у суборенду виключно за письмовою згодою Орендодавця.
13.2. Орендодавець надає свою згоду чи заперечення щодо передачі земельної ділянки або її частини у суборенду, шляхом прийняття в установленому законодавством порядку відповідного рішення.
13.3. Умови договору суборенди земельної ділянки повинні обмежуватися умовами даного Договору і не суперечити йому.
14. Прикінцеві положення
14.1. Цей Договір складений у двох примірниках. Один примірник - для зберігання у Орендаря, один –для Орендодавця (знаходиться на зберіганні у Головному управлінні земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації).
14.2. Невід’ємною частиною цього Договору є:
- план Земельної ділянки;
- кадастровий план Земельної ділянки;
- акт визначення меж Земельної ділянки в натурі (на місцевості);
- акт приймання-передачі Земельної ділянки.
Київський міський голова___________
Орендар __________________________"
4. Зобов’язати Головне управління земельних ресурсів виконавчого органу Київради (Київської міської державної адміністрації) зареєструвати договір оренди земельної ділянки з усіма додатками, що є його невід’ємною частиною, між Орендодавцем –Київською міською радою та Орендарем –закритим акціонерним товариством Авіакомпанія "Віта" у встановленому порядку.
5. Після вступу рішення в законну силу видати накази.
6. Рішення вступає в законну силу після десятиденного терміну з дня його прийняття, оформленого у відповідності до ст. 84 ГПК України.