Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
АРБІТРАЖНИЙ СУД м. КИЄВА
РІШЕННЯ
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
07.04.99р.
За позовом ПП "ХХХ"
До ДПІ у Н-ському районі М.Києва
Про визнання недійсним рішення від ХХ.ХХ.97р.
Представники:
Від позивача: Присутні
Від відповідача: Присутні
Обставини справи:
Позивач звернувся до суду з позовною заявою про визнання недійсним рішення ДПІ у Подільському районі М.Києва № У від ХХ.ХХ.97р. Позовні вимоги мотивовані тим, що оспорюване рішення не відповідає вимогам чинного законодавства.
У відзиві на позовну заяву відповідач проти позову заперечує, посилаючись на те, що позивач у відповідності з чинним законодавством є суб`єктом сплати податку на землю, а тому повинен його сплачувати.
Рішення прийнято ХХ.ХХ.99р., оскільки у судовому засіданні ХХ.ХХ.99р. була оголошена перерва.
Дослідивши матеріали справи та заслухавши пояснення представників сторін, суд встановив:
ХХ.ХХ.97р. відповідачем була здійснена перевірка позивача на предмет дотримання останнім вимог законодавства про оподаткування, за результатами якої був складений відповідний акт № УУ\0У. На підставі даного акту перевірки відповідачем було прийнято оспорюване рішення № У про застосування до позивача фінансових санкцій у загальному розмірі 13051, 75 грн. за несплату податку (земельного).
В акті перевірки зазначено, що позивач є власником будинку № 1-А по вул.Т-ській в М.Києві; в перевіряємий період позивач податок на землю не сплачував і таким чином порушив ст. 4 Закону України "Про плату за землю" (2535-12) ; позивачеві донараховані за період 1995-1997р.р. земельний податок на загальну суму 6215,12 грн. та пеня у сумі 7527 грн.
У ході дослідження наданих представниками сторін документів судом встановлено наступне:
- ХХ.ХХ.1956р. Виконком Київміськради прийняв рішення № 967 про закріплення за артіллю " УУУ " земельної ділянки № 1-А по вул.Н-ській, площою 1400 кв.м та про відведення вищезазначеній організації біля 1000 кв.м за рахунок Земфонду під будівництво двохповерхового гуртожитку;
- ХХ.ХХ.92р. позивачем був укладений договір купівлі-продажу, згідно якого позивач придбав у власність житловий будинок за адресою М.Київ, вул.Н-ська, 1-А; продавцем за вищезгаданим договором виступав ПО "УУУ";
- згідно ст.30 Земельного кодексу України (561-12) при переході права власності на будівлю або споруду до їх набувачів переходить право власності або право користування земельної ділянки без зміни її цільового призначення і, якщо інше не передбачено у договорі відчуження;
- згідно технічного звіту від ХХ.ХХ.94р. ДПІ у Н-ському районі М.Києва було встановлено, що загальний розмір земельної ділянки, яку використовує позивач з метою експлуатації придбаного будинку становить 2129,11 кв м;
-за актом перевірки за період 95-97р.р. відповідачем нарахований земельний податок у сумі 6215,12 грн.;
- згідно ст. 7 Закону України "Про плату за землю" (2535-12) податок за земельні ділянки, зайняті житловим фондом справляється у розмірі 3-х відсотків суми земельного податку, нарахованого за повною ставкою;
- згідно наданої позивачем та залученої до матеріалів справи довідки БТІ М.Києва будинок № 1-А по вул.Т-ській в М.Києві є житловим будинком; даний факт у встановленому порядку відповідачем оспорений не був.
За таких обставин, суд вважає, що відповідачем, при нарахуванні позивачеві земельного податку, було допущено помилку і загальний розмір земельного податку за період 1995-1997р.р. повинен складати (6215,12 грн. х 3 %) 186 грн. 45 коп. Враховуючи викладене, позовні вимоги про визнання недійсним оспорюваного рішення підлягають задоволенню в частині стягнення фінансових санкцій, що пропорційно нараховані на надмірно донараховану суму земельного податку - 6025,7 грн., у сумі 12660,20 грн.
еруючись ст. 7 Закону України " Про плату за землю" (2535-12) , ст.ст. 33, 69, 77, 82-85 АПК України (1798-12) ,-
ВИРІШИВ:
Позов задовольнити частково.
Визнати недійсним рішення ДПІ у Н-ському районі М.Києва від
ХХ.ХХ.97р. № У в частині нарахування ПП "ХХХ" фінансових санкцій у розмірі 12660,20 грн.
Стягнути з ДПІ у Н-ському районі М.Києва на користь ПП "ХХХ" 42 грн. 50 коп. державного мита.
Видати наказ.