ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
 14.06.2005                                       Справа N 14/5004
 
         (ухвалою Судової палати у господарських справах
              Верховного Суду України від 25.08.2005
         відмовлено у порушенні провадження з перегляду)
 
 
     Вищий господарський  суд  України у складі колегії суддів:  -
Козир Т.П.  - головуючого,  Семчука В.В.,  Чабана В.В.,  за участю
представників позивача - Тація М.М.,  начальника, Шпичка А.О. дов.
від 02.01.2005 року N 01-17-03 року,
     розглянувши у  відкритому  судовому  засіданні  в  м.   Києві
касаційну   скаргу   інспекції  по  контролю  за  благоустроєм  та
санітарним станом  м.  Хмельницького  на  постанову  Житомирського
апеляційного господарського суду від 22 березня 2005 року у справі
за позовом інспекції по контролю  за  благоустроєм  та  санітарним
станом  м.  Хмельницького до ЗАТ "Хмельницька кондитерська фабрика
"Кондфіл"  
 
про   відшкодування  за  забруднення довкілля та інші екологічні 
збитки, 
 
                              В С Т А Н О В И В:
 
     В жовтні 2003 року інспекція по контролю за  благоустроєм  та
санітарним станом м.  Хмельницького (далі - позивач) звернулась до
суду з позовом до ЗАТ "Хмельницька кондитерська фабрика  "Кондфіл"
про стягнення санкцій за забруднення та інші екологічні збитки.
 
     Посилаючись на  невиконання відповідачем правил благоустрою в
частині обов'язку знищувати  бур'яни  і  скошувати  траву  висотою
більше  10  см,  просив  на  підставі  ст.  69 Закону України "Про
охорону навколишнього природного середовища" ( 1264-12 ) (1264-12)
         і  рішень
Хмельницької  міської  ради стягнути з відповідача санкції на суму
1530 гривень,  а саме: 850 гривень за ненадання посадовими особами
відповідача  інформації,  необхідної  для складання протоколів про
адмінправопорушення і 680 гривень за забур'яненість із  розрахунку
0,4  неоподатковуваних  мінімуми  доходів  громадян за 1 кв.  метр
забур'яненої землі.
 
     Рішенням господарського   суду   Хмельницької   області   від
24 грудня 2004 року в позові відмовлено.
 
     Постановою Житомирського апеляційного господарського суду від
22 березня 2005 року рішення суду залишено без зміни.
 
     В касаційній скарзі інспекція по контролю за благоустроєм  та
санітарним   станом  м.  Хмельницького  просить  скасувати  судові
рішення  і  передати  справу  на  новий  розгляд,  посилаючись  на
неправильне застосування судами ст.ст.  13, 16, 66, 140, 142, 143,
144 Конституції України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
        ,  ст.ст. 9, 11, 14, 16, 17,
21, 172,  319  і  509  ЦК  України  ( 435-15 ) (435-15)
        ,  ст.49 ГК України
( 436-15 ) (436-15)
         ст.ст. 24, 25, 26 п. 6, 31, 32, 44, ст. 30 п. 7, ст. 33
п. 1 "а" Закону України "Про  місцеве  самоврядування  в  Україні"
( 280/97-ВР ) (280/97-ВР)
        ,  ст.ст.  1, 2, 3 п. "і", 5, 9 п. "з", 10 п. "е", 15
п. "а, ї", 16 абз. 2, 19 п. 2 "є" та ост. абз., 34, 35, 51 абз. 1,
67-69   Закону   України  "Про  охорону  навколишнього  природного
середовища" ( 1264-12 ) (1264-12)
        , ст.ст. 1, 6 Закону України "Про рослинний
світ" ( 591-14 ) (591-14)
        ,  ст.ст.  1,  12,  20, 35, 56 Закону України "Про
охорону земель" ( 962-15  ) (962-15)
        ,  ст.ст.  65,  66,  96,  211  п.  "г"
ЗК України   ( 2768-14   ) (2768-14)
        ,   наказу   Держкомітету  України  по
житлово-комунальному господарству N 70 ( z0301-94 ) (z0301-94)
         від  29  липня
1994 року,   наказу  Міністерства  охорони  здоров'я  України  від
19 червня 1996 року N 173 ( z0379-96 ) (z0379-96)
         і додатку N 1 ДБН  А.3.1  -
293 С.7.
 
     Фактично твердження касаційної  скарги  зводяться  до  оцінки
доказів  і  наполяганні  на  правомірності застосування санкцій до
відповідача.
 
     Представники відповідача в судове засідання не з'явилися.
 
     Враховуючи, що про час і  місце  розгляду  касаційної  скарги
сторони повідомлені належним чином, суд вважає можливим розглянути
касаційну скаргу у відсутність представників відповідача.
 
     Вислухавши пояснення  представників   позивача,   обговоривши
доводи касаційної скарги,  вивчивши матеріали справи,  суд вважає,
що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних підстав.
 
     Як встановлено судом,  7 серпня 2003  року  інженер  позивача
склав  протокол  N 33-к про забур'яненість площі 200 кв.  метрів з
вини відповідача.
 
     Розрахунок шкоди за забур'яненість виконано виходячи з витрат
на облаштування 1 кв. метра території міста, затверджених рішенням
Хмельницької міської ради від 26 грудня 2000 року N 27.
 
     Судом встановлено,  що зазначене рішення стосується  грошової
оцінки  земель  з  метою  нарахування  ставок земельного податку і
жодним чином не пов'язане з предметом спору.
 
     Згідно п.п.  "г" ч.  1 ст.  19 Закону  України  "Про  охорону
навколишнього  природного  середовища"  ( 1264-12 ) (1264-12)
         до компетенції
виконавчих   органів   місцевих   рад   віднесено   визначення   в
установленому  порядку нормативів і розмірів зборів за забруднення
навколишнього природного середовища та  розміщення  відходів,  які
відповідно  до  ст.  44  цього  Закону  встановлюються  на  основі
фактичних обсягів викидів,  лімітів скидів забруднюючих речовин  в
навколишнє природне середовище і розміщення відходів промислового,
сільськогосподарського, будівельного та іншого виробництва.
 
     Відповідно до ст. 20 цього ж Закону ( 1264-12 ) (1264-12)
         відшкодування
збитків  і втрат,  заподіяних в результаті порушення законодавства
про охорону навколишнього природного середовища,  покладається  на
спеціально  уповноважений  орган  державного  управління  в галузі
охорони  навколишнього  природного  середовища   та   використання
природних ресурсів, яким є державна екологічна інспекція.
 
     За таких  обставин  господарський  суд  апеляційної інстанції
прийшов до правильного  висновку  про  необгрунтованість  посилань
позивача  на  ст.  69  Закону  України  "Про охорону навколишнього
природного середовища" ( 1264-12 ) (1264-12)
         як на підставу позову.
 
     Враховуючи, що  позивач  не  навів  інших  норм  закону,   на
підставі  яких підлягають стягненню санкції в зазначеному розмірі,
суд обгрунтовано відмовив в позові.
 
     Твердження касаційної скарги про  порушення  названих  в  ній
законів надумані, голослівні і не підтверджені обставинами справи,
оскільки згідно ст. 92 Конституції України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
         виключно
законами    України    визначаються    засади    цивільно-правової
відповідальності;  діяння,  які є злочинами, адміністративними або
дисциплінарними порушеннями, та відповідальність за них.
 
     З огляду  на викладене,  постанова суду апеляційної інстанції
відповідає вимогам закону і обставинам справи, тому підстав для її
скасування немає.
 
     Керуючись ст.ст.  111-5,  111-7, 111-9, 111-11 Господарського
процесуального кодексу    України     ( 1798-12     ) (1798-12)
        ,     суд
П О С Т А Н О В И В:
 
     Касаційну скаргу   залишити   без  задоволення,  а  постанову
Житомирського апеляційного  господарського  суду  від  22  березня
2005 року - без зміни.