ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
ПОСТАНОВА
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
10.12.2003 Справа N 5/2392-3/276
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого Божок В.С,
суддів : Хандуріна М.І.,
Черкащенка М.М.,
розглянувши у відкритому
судовому засіданні
касаційну скаргу Державної податкової інспекції у
Шевченківському районі м. Львова
на постанову Львівського апеляційного господарського суду
від 11.09.03 p.
у справі господарського суду Львівської області
за позовом приватного підприємства "Агросоюзсервіс",
м. Львів
до 1) ДПІ у Шевченківському районі м. Львова
2) Відділення Державного казначейства у
Шевченківському районі м. Львова
про стягнення 362702 грн. бюджетної заборгованості з ПДВ
в судовому засіданні взяли участь представники :
від позивача: не з'явилися
від відповідача: не з'явилися
ВСТАНОВИВ:
Рішенням від 15.08.03 господарського суду Львівської області
задоволені позовні вимоги щодо відшкодування бюджетної
заборгованості з ПДВ в розмірі 362702, 00 грн. грн. з Відділення
Державного казначейства у Шевченківському районі м. Львова на
користь приватного підприємства "Агросоюзсервіс".
Постановою від 11.09.03 Львівського апеляційного господарського
суду рішення від 15.08.03 господарського суду Львівської області
залишено без змін.
Судові рішення мотивовані тим, що відповідно до п.п. 7.7.3 п.7.7
ст. 7 Закону України "Про ПДВ" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
у разі коли за
результатами звітного періоду сума, визначена згідно з підпунктом
7.7.1 цієї статті ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
, має від'ємне значення, така сума
підлягає відшкодуванню платнику податку з Державного бюджету
України протягом місяця, наступного після подачі декларації.
Невідшкодовані платнику податків протягом місячного терміну суми
ПДВ вважаються бюджетною заборгованістю.
Не погоджуючись з судовими рішеннями Державна податкова інспекція
у Шевченківському районі м. Львова звернулась у Вищий
господарський суд України з касаційною скаргою і просить їх
скасувати, посилаючись на те, що відповідно до ст. 5 Порядку
відшкодування ПДВ ( z0263-97 ) (z0263-97)
затвердженого наказом ДПА України
та Головного управління Державного казначейства України від
02.07.97 № 209/72, якщо за наслідками перевірки виявляється факт
завищення суми бюджетного відшкодування, заявленого в податковій
декларації з ПДВ, то сума такого завищення вважається сумою
податкового зобов'язання, прихованою від оподаткування. Якщо
внаслідок такого завищення отримано бюджетне відшкодування, то
платник податку визнається таким, що ухиляється від оподаткування,
і до нього застосовуються санкції відповідно до законодавства.
Згідно наказу ДПА України від 12.11.02 № 538/ДС "Щодо здійснення
ефективного контролю за правомірністю відшкодування з бюджету сум
податку на додану вартість" ( v0538225-02 ) (v0538225-02)
, проведення
відшкодування ПДВ суб'єктам підприємницької діяльності на
розрахунковий рахунок забороняється до проведення зустрічних
перевірок по ланцюгу до виробника.
Колегія суддів, приймаючи до уваги межі перегляду справи в
касаційній інстанції, проаналізувавши на підставі фактичних
обставин справи застосування норм матеріального і процесуального
права при винесенні оспорюваного судового акту, знаходить
необхідним відмовити у задоволенні касаційної скарги.
Відповідно до ст. 92 Конституції України ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
податки та
збори (обов'язкові платежі) встановлюються законами України.
Згідно з п.п.7.7.1 п.7.7 ст.7 Закону України "Про податок на
додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
, суми податку, що підлягають сплаті
до бюджету або відшкодуванню з бюджету, визначаються як різниця
між загальною сумою податкових зобов'язань, що виникли у зв'язку з
будь-яким продажем товарів (робіт, послуг) протягом звітного
періоду, та сумою податкового кредиту звітного періоду.
Підпунктом 7.7.3 п.7.7 ст.7 названого Закону ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
передбачено, що у разі коли за результатами звітного періоду сума,
визначена згідно з підпунктом 7.7.1 цієї статті ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
, має
від'ємне значення, така сума підлягає відшкодуванню платнику
податку з Державного бюджету України протягом місяця, наступного
після подачі декларації. Підставою для відшкодування платнику сум
податку на додану вартість є тільки дані податкової декларації.
Невідшкодовані платнику податків протягом місячного терміну суми
ПДВ вважаються бюджетною заборгованістю.
Господарським судом встановлено право позивача на податковий
кредит за березень 2003 року в сумі 362702 грн., що не
заперечується самими відповідачами.
Що стосується твердження відповідача-1 про проведення зустрічних
перевірок, то їх обов'язковість визначається податковими органами
самостійно. Однак, призначення податковим органом проведення такої
перевірки не може подовжити визначений Законом термін
відшкодування з Державного бюджету України податку на додану
вартість.
Закон України "Про податок на додану вартість" ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
визначає, що терміном для відшкодування платнику податку
податкового кредиту є один місяць наступний за днем подання таким
платником податків податкової декларації з ПДВ.
Розділом 4 Порядку відшкодування податку на додану вартість
( z0263-97 ) (z0263-97)
також встановлено, що відшкодування ПДВ з бюджету
здійснюється органами Державного казначейства України за
висновками податкових органів або за рішенням суду. Висновки
подаються не пізніше ніж за п'ять робочих днів до закінчення
терміну відшкодування податку на додану вартість, встановленого
чинним законодавством.
Зважаючи на викладене, колегія суддів вважає, що господарськими
судами дана правильна юридична оцінка обставинам справи, тому
судові рішення відповідають чинному законодавству України та
обставинам справи і підстав для їх скасування немає.
На підставі викладеного, керуючись ст. 111-5, п. 1 ст. 111-9, ст.
111-11 Господарського процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
,
Вищий господарський суд України
ПОСТАНОВИВ:
В задоволенні касаційної скарги відмовити.
Постанову від 11.09.03 p, Львівського апеляційного господарського
суду зі справи № 5/2392-3/276 залишити без змін.
Головуючий В.С. Божок
Судді М.І. Хандурін
М.М. Черкащенко