Підготовлено за матеріалами судових справ.
(с) ЗАТ "ІНФОРМТЕХНОЛОГІЯ".
 
 
 
                 ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                            ПОСТАНОВА
 
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
29.07.2003 р.                       
 
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
 
Головуючого
суддів:
 
розглянув         у відкритому судовому засіданні касаційну скаргу
                  А-я районної у місті Києві державної адміністрації
 
на                рішення від ХХ. 04. 2003
 
у справі          N Х/Х2
 
господарського    господарського суду м. Києва
суду
 
за                позовом приватного підприємства "ХХХ"
 
до                А-я районної у місті Києві державної
                  адміністрації
 
про               спонукання до виконання дії
 
за участю представників сторін:
 
від позивача      присутні
 
від відповідача   не з'явився
 
                            ВСТАНОВИВ:
 
В березні 2003 року приватне підприємство "ХХХ" пред'явило в  суді
позов  до  А-я районної у місті Києві державної адміністрації яким
просило зобов'язати відповідача не  чинити  будь-яких  перешкод  у
здійсненні  будівельних робіт згідно умов інвестиційного контракту
N ХХ4 від ХХ.04.2001 р.
 
В обгрунтування своїх вимог вказав, що ХХ.04.2001   між ним та Б-я
районною    державною    адміністрацією   м. Києва  було  укладено
інвестиційний контракт N ХХ4  на  реконструкцію  горища  житлового
будинку N ХХ по вулиці В-я в м. Києві. На виконання  контракту ним
отримано усі необхідні дозволи для здійснення ремонтно-будівельних
робіт, здійснено   платежі  на   суму  546523, 52 грн.  Проведення
реконструкції погоджено з співвласниками та мешканцями будинку.
 
Рішенням  господарського  суду  м. Києва  від  ХХ.04.2003  позов
задоволено.
 
Задовольняючи позов   господарський   суд   виходив   з  того,  що
відповідач є правонаступником Б-я районної державної адміністрації
у м. Києві. Позивач погодив  реконструкцію будинку з мешканцями та
співвласниками ОСББ "YYY".
 
Питання щодо  надбудови  мансард  та  житлових  поверхів   повинно
виходити   з  того,  що  проведення  містобудівної  діяльності  не
потребує  погодження  з   кожним   власником   квартири   окремого
багатоквартирного  будинку.  Дозвіл  мають право надавати виключно
державні органи  та  спеціалізовані  служби  незалежно  від  форми
власності будинку.
 
В касаційній   скарзі   А-я   районна   у   місті  Києві  державна
адміністрація просить рішення скасувати,  посилаючись на порушення
господарським  судом  ст. ст. 64, 87 Господарського процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,  а  саме:  не  надіслання  ухвал  про
порушення провадження у справі, відкладення у слуханні, рішення.
 
Заслухавши доповідь   судді,   пояснення  представників  позивача,
перевіривши повноту  встановлених  судом  обставин  справи  та  їх
юридичну  оцінку,  Вищий  господарський  суд  України  вважає,  що
касаційна скарга підлягає задоволенню виходячи з наступного.
 
Відповідно до п. 1 постанови  Пленуму Верховного Суду України N 11
від 29.12.1976  із   змінами  "Про судове рішення" ( v0011700-76 ) (v0011700-76)
        
рішення  є  законним  тоді,  коли  суд,   виконавши   всі   вимоги
процесуального  законодавства  і  всебічно  перевіривши обставини,
вирішив справу у відповідності з нормами матеріального  права,  що
підлягають застосуванню до них правовідносин, а при їх відсутності
- на підставі закону,  що регулює подібні відносини,  або виходячи
із загальних засад і змісту законодавства України.
 
Обгрунтованим визнається   рішення,   в  якому  повно  відображені
обставини,  які мають значення для даної справи, висновки суду про
встановлені   обставини   і   правові   наслідки   є   вичерпними,
відповідають дійсності і підтверджуються доказами,  дослідженими в
судовому засіданні.
 
Проте   рішення   постановлене  господарським  судом    ХХ.04.2003
вимогам про законність і обгрунтованість не відповідає.
 
Господарським судом  не  з'ясовано чітко  вимоги  позивача, а саме
позов  приватне  підприємство  "ХХХ"  пред'явило до А-я районної у
м. Києві державної адміністрації про спонукання до виконання дії.
 
Дані вимоги  виникають  із  адміністративно-правових  відносин   і
розглядаються  як спір про законність дій органу виконавчої влади,
відповідність  їх  Конституції ( 254к/96-ВР ) (254к/96-ВР)
        ,  законам  та  іншим
нормативно-правовим актам.
 
Невиконання вимог   договору  розглядається  в  порядку  позовного
провадження.
 
Задовольняючи  позов, господарський    суд   м. Києва   зобов'язав
відповідача  не чинити будь-яких перешкод у здійсненні будівельних
робіт приватним підприємством  "ХХХ"  згідно  умов  інвестиційного
контракту N ХХ4 від ХХ.04.2001.
 
Проте в  рішенні  не  наведено,  які  перешкоди  і  в  чому чинить
відповідач згідно умов інвестиційного контракту.
 
Нечіткість резолютивної частини  рішення  робить  неможливим  його
виконання.
 
Протоколом наради А-я районної у  м. Києві державної адміністрації
від  ХХ. 10. 2002 (а. с.30 - 31) зупинені  будівельні роботи з ХХ.
10. 2002  з  надбудови   аттикового  та   мансардного  поверхів  у
житловому   будинку   за  адресою:  вул. В-я, ХХ   у   зв'язку   з
недосягненням згоди мешканців будинку, які приватизували квартири.
 
Відповідно  до  п. 2  ст. 10  Закону   України  "Про  приватизацію
державного   житлового   фонду"  ( 2482-12 ) (2482-12)
           власники    квартир
багатоквартирних  будинків  є  співвласниками допоміжних приміщень
будинку.  Допоміжні   приміщення     передаються    у    власність
квартиронаймачів безоплатно і окремо приватизації не підлягають.
 
Згідно  ст. 1   Закону   України  "Про   об'єднання  співвласників
багатоквартирного   будинку"  ( 2866-14 ) (2866-14)
          допоміжні    приміщення
багатоквартирного    будинку    -   приміщення,   призначені   для
забезпечення експлуатації  будинку  та  побутового  обслуговування
мешканців  будинку (сходові клітини,  вестибюлі,  перехідні шлюзи,
позаквартирні коридори,  колясочні, кладові, сміттєкамери, горища,
підвали, шахти і машинні відділення ліфтів, вентиляційні камери та
інші технічні приміщення).
 
Надбудова аттикового та мансардних поверхів здійснюється на горищі
будинку N ХХ по вул. В-я в м. Києві.
 
Враховуючи викладене, суду необхідно з'ясувати, чи підвідомчій цей
спір господарському суду якщо він впливає на  права  та  обов'язки
фізичних  осіб,  що саме виходячи з інтересів фізичних осіб і було
припинено надбудову.
 
З пояснень   представників   позивача   в   касаційній   інстанції
з'ясовано,  що  власниками  будинку  N ХХ по вул. В-я  в  м. Києві
пред'явлено позов до А-я районного  суду  м.  Києва  про  визнання
недійсним інвестиційного договору на реконструкцію горища.
 
У  зв'язку   з   тим,   що   в   порушення  ст. 43  Господарського
процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
          суд  неповно  з'ясував
обставини  справи,  допустив  вищенаведені порушення, постановлене
рішення підлягає скасуванню.
 
При новому розгляді справи суду необхідно більш ретельно з'ясувати
вимоги  позивача,  заперечення  відповідача  і  вирішивши  спір  у
відповідності з вимогами закону і обставинами справи.
 
Керуючись  ст. ст. 111-5, 111-7, 111-9  -  111-11   Господарського
процесуального  кодексу  України ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,  Вищий господарський
суд України
 
                           ПОСТАНОВИВ:
 
Касаційну скаргу   А-я   районної   у   місті   Києві    державної
адміністрації задовольнити.
 
Рішення господарського  суду м. Києва від  ХХ. 04. 2003 скасувати,
справу N Х/Х2 направити на новий розгляд до суду першої інстанції.