ПОСТАНОВА
IМЕНЕМ УКРАЇНИ
21.12.2006 № 36/417
Київський апеляційний господарський суд у складі колегії
суддів:
головуючого: Моторного О.А.
суддів:
при секретарі:
За участю представників:
від прокурора: не з'явились,
від позивача: не з'явились,
від відповідача: не з'явились,
розглянувши у відкритому судовому засіданні апеляційну скаргу
Комунального підприємства по будівництву і експлуатації паркінгів,
гаражів, автостоянок для автотранспорту "Автопарк-Сервіс"
на рішення Господарського суду м.Києва від 04.10.2006
у справі № 36/417
за позовом Прокуратури Святошинського району міста Києва в
інтересах держави в особі Київської міської ради
до Комунального підприємства по будівництву і експлуатації
паркінгів, гаражів, автостоянок для автотранспорту
"Автопарк-Сервіс"
про звільнення незаконного займаної земельної ділянки
ВСТАНОВИВ:
Рішенням Господарського суду містаКиєва від 04.10.2006 у
справі №36/417 ( rs195839 ) (rs195839)
позов задоволено повністю. Зобов'язано
відповідача звільнити самовільно зайняту земельну ділянку площею
3000 кв.м., яка розташована за адресою: м. Київ, пр. Академіка
Корольова, 1. Стягнуто з відповідача в доход Державного бюджету
України 85,00 грн. витрат по сплаті держмита; на користь ДП
"Судовий інформаційний центр" 118 грн. витрат на
інформаційно-технічне забезпечення судового процесу.
Не погоджуючись із вказаним рішенням, відповідач звернувся з
апеляційною скаргою до Київського апеляційного господарського
суду, в якій просить рішення скасувати та прийняти нове рішення
про відмову в задоволенні позовних вимог.
Апеляційний господарський суд, розглянувши доводи апеляційної
скарги, дослідивши наявні матеріали справи, встановив наступне:
Згідно акту перевірки дотримання вимог земельного
законодавства № 637/26 від 18.05.2006 Управління з контролю за
використанням і охороною земель в м. Києві встановлено, що
Комунальне підприємство "Автопарк-Сервіс" використовує, зокрема,
земельну ділянку площею 3000 кв.м. по пр-ту Академіка Корольова, 1
під розміщення автостоянки без документів, що посвідчують право
власності або право користування, в тому числі на умовах оренди.
Відповідно до п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу
України ( 2768-14 ) (2768-14)
до розмежування земель державної і комунальної
власності повноваження щодо розпорядження землями в межах
населених пунктів, крім земель, переданих у приватну власність
здійснюють відповідні сільські, селищні, міські ради, а за межами
населених пунктів - відповідні органи виконавчої влади.
Згідно ст. 9 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
розпорядження землями територіальної громади міста, передача
земельних ділянок комунальної власності у власність громадян та
юридичних осіб, надання земельних ділянок у користування
відноситься до повноважень Київської міської Ради.
Пунктом 34 ст. 26 Закону України "Про місцеве самоврядування"
( 280/97-ВР ) (280/97-ВР)
встановлено, що виключно на пленарних засіданнях
ради вирішуються, відповідно до закону, питання регулювання
земельних ділянок.
Відповідно до ст. 116 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
підставами для набуття права на землю є рішення органів місцевого
самоврядування в межах їх повноважень.
Відповідно до ст. 125 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
право власності та право постійного користування на земельну
ділянку або право оренди земельної ділянки виникає: після
одержання її власником або користувачем документа, що посвідчує
право власності чи право постійного користування земельною
ділянкою, та його державної реєстрації; після укладення договору
оренди і його державної реєстрації.
Приступати до використання земельної ділянки до встановлення
її меж у натурі (на місцевості), одержання документа, що посвідчує
право на неї, та державної реєстрації забороняється.
Відповідно до ст.126 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
право власності на земельну ділянку і право постійного
користування земельною ділянкою посвідчується державними актами.
Право оренди землі оформляється договором, який реєструється
відповідно до закону.
Відповідно до статті 1 Закону України "Про державний контроль
за використанням та охороною земель" ( 963-15 ) (963-15)
, самовільним
зайняттям земельної ділянки є будь-які дії особи, які свідчать про
фактичне використання не наданої їй земельної ділянки чи намір
використовувати земельну ділянку до встановлення її меж у натурі
(на місцевості), до одержання документа, що посвідчує право на
неї, та до його державної реєстрації.
Статтею 212 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
встановлено, що самовільно зайнята земельна ділянка підлягає
поверненню власнику землі або землекористувачу, без відшкодування
затрат понесених за час незаконного користування ними.
Відповідно до ч. 3 ст. 212 Земельного кодексу України
( 2768-14 ) (2768-14)
повернення самовільно зайнятих земельних ділянок
провадиться за рішенням суду.
Відповідач не надав доказів, передбачених ст.ст. 125, 126
Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
, які підтверджували б право
власності чи право користування земельною ділянкою, розташованою
за адресою: Київ, пр. Академіка Корольова, 1, тому місцевий
господарський суд правомірно задовольнив позовні вимоги про
зобов'язання відповідача звільнити зазначену земельну ділянку.
Посилання відповідача в апеляційній скарзі на те, що земельна
ділянка по пр. Академіка Корольова, 1 була виділена в постійне
користування КП "Автопарк-Сервіс" відповідно до вимог ст. 123
Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
розпорядженням Київської
міської державної адміністрації № 531 від 31.03.2003, не
приймається судом апеляційної інстанції до уваги, оскільки пунктом
1 зазначеного розпорядження Комунальне підприємство
"Автопарк-Сервіс" зобов'язано завершити вирішення в установленому
порядку питання оформлення права користування земельними ділянками
для будівництва і експлуатації автостоянок, підземних паркінгів з
автостоянками у Святошинському районі. Крім цього, як зазначалось
вище відповідно до п. 12 Перехідних положень Земельного кодексу
України ( 2768-14 ) (2768-14)
, ст. 9 Земельного кодексу України ( 2768-14 ) (2768-14)
до розмежування земель державної і комунальної власності
повноваження щодо розпорядження землями в межах міста Києва
здійснює Київська міська рада.
На підставі викладеного, апеляційний господарський суд
вважає, що судом першої інстанції повно, всебічно і об'єктивно
з'ясовано обставини справи, винесено рішення у відповідності до
норм матеріального і процесуального права, тому підстави для
задоволення апеляційної скарги Комунального підприємства по
будівництву і експлуатації паркінгів, гаражів, автостоянок для
автотранспорту "Автопарк-Сервіс" Святошинського району та
скасування рішення Господарського суду міста Києва від 04.10.2006
у справі № 36/417 ( rs195839 ) (rs195839)
- відсутні.
Відповідно до викладеного, керуючись ст.101, п. 1 ст.103,
ст.105 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
, Київський апеляційний
господарський суд, -
ПОСТАНОВИВ:
1. Апеляційну скаргу Комунального підприємства по будівництву
і експлуатації паркінгів, гаражів, автостоянок для автотранспорту
"Автопарк-Сервіс" Святошинського району залишити без задоволення,
рішення Господарського суду міста Києва від 04.10.2006 у справі №
36/417 ( rs195839 ) (rs195839)
- без змін.
2. Матеріали справи № 36/417 ( rs195839 ) (rs195839)
повернути до
Господарського суду міста Києва.
Головуючий суддя
Судді
22.12.06 (відправлено)