Р I Ш Е Н Н Я
 
                        Iменем України
 
     12.02.07 р. Справа № 10/366пн
 
     Господарський суд  Донецької  області  у  складі  головуючого
судді Приходько I.В.;
 
     при секретарі судового засідання - Черняк Л.А.;
 
     за участю представники сторін:
 
     від позивача - Савченко В.В. - довіреність;
 
     від відповідача - Перекрестова О.М. - довіреність;
 
     від 3-ї особи Міністерства - не з'явився;
 
     від 3-ї особи тресту - не з'явився;
 
     розглянув у відкритому судовому засіданні суду справу
 
     за позовом Регіонального відділення  Фонду  державного  майна
України по Донецькій області м.Донецьк,
 
     до відповідача Державного відкритого акціонерного  товариства
"Шахтобудівельне   управління   №   3"   Дочірнього   підприємства
відкритого акціонерного товариства "Державна  холдінгова  компанія
"Трест Горлівськвуглебуд" м.Горлівка,
 
     за участю третіх осіб, які не заявляють самостійних вимог  на
предмет спору Міністерства вугільної промисловості України м.Київ,
 
     Відкритого  акціонерного  товариства   "Державна   холдінгова
компанія "Трест Горлівськвуглебуд" м.Горлівка,
 
     про виключення майна з ліквідаційної маси, -
 
     В С Т А Н О В И В :
 
     До  господарського  суду   звернувся   позивач,   Регіональне
відділення Фонду державного майна  України  по  Донецькій  області
м.Донецьк,  з  позовом  до  відповідача,   Державного   відкритого
акціонерного товариства "Шахтобудівельне управління № 3" Дочірного
підприємства   відкритого   акціонерного   товариства    "Державна
холдінгова  компанія  "Трест  Горлівськвуглебуд"  м.Горлівка,  про
виключення   з   ліквідаційної    маси    об'єкту    незавершеного
будівництва - 9-ти поверхового 36-квартирного  житлового  будинку,
який розташований за адресою м.Горлівка, вул.Леніна, 150.
 
     В  обгрунтування   позовних   вимог,   представник   позивача
посилався на  наказ  Фонду  Державного  майна  України  №  30  від
13.01.1998  р.,  наказ  Регіонального  відділення   №   1867   від
30.12.2005  р.,  порушення   справи   про   банкрутство   стосовно
відповідача. Вважає, що спірне  майно  не  увійшло  до  статутного
фонду товариства, а тому не може бути включено в ліквідаційну масу
та реалізоване для погашення  заборгованості,  яка  утворилась  за
наслідками господарської діяльності акціонерного товариства.
 
     Представник відповідача у відзиві на позовну заяву № 300  від
23.10.2006 р. та в судових засіданнях проти позову заперечував.
 
     Підтвердив, що спірний об'єкт не увійшов до статутного  фонду
товариства, посилався на ті  обставини,  що  будівництво  спірного
об'єкту здійснювалось за рахунок фонду розвитку підприємства  ДВАТ
"Трест  "Горлівськвуглебуд"  та  було  передано   йому   у   повне
господарське   відання   у   зв'язку   з   реорганізацією    Трест
"Горлівськвуглебуд".
 
     Наказом Міністерства  палива  та  енергетики  України  №  819
( v0819558-03 ) (v0819558-03)
          від  31.12.2003  р.  було  прийнято  рішення  про
ліквідацію ДВАТ "Шахтобудівельне  управління  №  3"  ДП  ВАТ  "ДХК
Горлівськвуглебуд".
 
     Постановою  суду  по  справі  №  15/200Ю  від  08.12.2004  р.
порушено  справу  про  банкрутство   та   розпочато   ліквідаційну
процедуру.
 
     Вважає, що включення спірного об'єкту до  ліквідаційної  маси
відповідає ст.26 Закону України "Про відновлення платоспроможності
боржника або визнання його банкрутом" ( 2343-12 ) (2343-12)
        
 
     Ухвалою суду від 14.11.2006 р. в порядку передбаченому  ст.30
Господарського процесуального  кодексу  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
        ,  суд
залучив Міністерство палива  та  енергетики  України  для  надання
пояснень що виникають під час розгляду справи.
 
     У листі № 04/17-388 від 30.11.2006 р. Міністерство палива  та
енергетики України повідомило про реорганізацію у  зв'язку  з  чим
згідно Указу Президента України  від  05.10.2005  р.  №  1417/2005
( 1417/2005 ) (1417/2005)
            Міністерство    вугільної     промисловості     є
правонаступником Міністерства палива та енергетики в частині  прав
та обов'язків,  що  стосуються  реалізації  державної  політики  у
вугільній промисловості.
 
     Ухвалою суду від 28.11.2006 р. у  відповідності  до  положень
ст.30 Господарського процесуального  кодексу  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
        
суд залучив Міністерство вугільної промисловості України.
 
     Представник Міністерства вугільної  промисловості  України  в
судове з'явився. Надіслав лист № 1605/02/02-02, в якому  визначив,
що  відповідач  по  справи  входить  до  складу  ВАТ  ДХТ   "Трест
Горлівськвуглебуд",  контрольний  пакет  акцій  у  розмірі  51   %
товариства  передано  до   статутного   фонду   ВАТ   ДХК   "Трест
Горлівськвуглебуд".
 
     100 % акцій "Треста "Горлівськвуглебуд"  належить  державі  в
особі Міністерства вугільної промисловості України.
 
     Відповідно до положень  ст.69  Господарського  процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
         термін розгляду справи продовжувався.
 
     Ухвалою суду від 18.01.2007 р. суд залучив у  якості  третьої
особи Міністерство вугільної промисловості України м.Київ  та  ВАТ
ДХК "Трест "Горлівськвуглебуд" м.Горлівка.
 
     Представник третьої особи ВАТ "Державна  холдінгова  компанія
"Трест Горлівськвуглебуд"  в  поясненнях  до  суду  сповістив,  що
відповідач був створений на підставі наказу Міністерства палива та
енергетики України № 263 від 06.06.2001 р.  Відповідно  до  п.5.2.
Статуту товариства 51 % статутного фонду відповідача  передано  до
його  статутного  фонду.  Вважає,  що  позовні   вимоги   заявлені
неправомірно.
 
     Представник Міністерства вугільної  промисловості  України  в
судове засідання не з'явився, належним чином про  слухання  справи
повідомлявся.
 
     В останнє судове  засідання  представник  третьої  особи  ВАТ
"Державна  холдінгова  компанія   "Трест   Горлівськвуглебуд"   не
з'явився,  про  час  і  слухання   справи   належним   чином   був
повідомлений.
 
     Відповідно до положень  ст.75  Господарського  процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
         справу розглянуто за  наявними  в  ній
матеріалами за відсутності представників третіх осіб.
 
     Розглянув матеріали справи, додатково представлені  сторонами
документи, заслухав пояснення сторін, господарський суд  приходить
до  висновку,  що  позовні  вимоги  не  підлягають  задоволенню  з
наступних підстав.
 
     Як убачається  з  пункту  1  наказу  Міністерства  палива  та
енергетики України № 263  від  06.06.2001  р.,  Державне  відкрите
акціонерне товариство "Шахтобудівельне управління № 3" (відповідач
по справі- далі Товариство) було створене у процесі  реорганізації
ДВАТ "Трест Горлівськвугулебуд" шляхом  виділення  з  його  складу
окремих структурних підрозділів.
 
     Відповідно до п.1.1.  статуту  Товариства,  воно  є  дочірнім
підприємством ВАТ "ДХК "Трест Горлівськвуглебуд".
 
     Відповідно  положень  пункту  4  цього  ж  наказу   на   базі
Державного    відкритого    акціонерного     товариства     "Трест
Горлівськвуглебуд" було створене  Відкрите  акціонерне  товариство
"Державна холдінгова компанія  "Трест  Горлівськвуглебуд"-  (третя
особа по справі - далі Компанія).
 
     При створенні Товариства було  складено  розподільчий  баланс
станом  на  01.06.2001  р.,  відповідно  до  якого   ДВАТ   "Трест
Горлівськвуглебуд" передав  Товариству  майно,  майнові  права  та
зобов'язання.  Зазначений   факт   також   підтверджується   Актом
приймання   передачі   від   23.06.2001    р.,    укладеним    між
підприємствами,  який   затверджений   Міністерством   палива   та
енергетики України.
 
     Як  убачається  з  вказаних  документів,  до   господарського
відання Товариства перейшов  об'єкт  незавершеного  будівництва  -
9-ти поверховий 36-квартирний житловий будинок о пр.Леніна, 150  у
м.Горлівка.
 
     31.12.2003 р.  Міністерством  палива  та  енергетики  України
видано наказ  № 819 ( v0819558-03 ) (v0819558-03)
         , яким прийнято  рішення  щодо
ліквідації відповідача.
 
     Як убачається з  положень  вказаного  наказу,  було  прийнято
рішення щодо  здійснення  заходів,  які  пов'язані  з  ліквідацією
підприємства. У тому числі визначалось, що у  разі  якщо  вартості
майна підприємства, що ліквідується, недостатньо  для  задоволення
вимог кредиторів, у місячний термін звернутись  до  господарського
суду із заявою щодо порушення справи про банкрутство підприємства.
 
     23.11.2004 р. у господарському суді було порушено справу  про
банкрутство стосовно відповідача.
 
     08.12.2004 р. відповідача було визнано банкрутом та  відкрито
ліквідаційну процедуру. Спірний об'єкт незавершеного будівництва -
9-ти поверховий 36-квартирний житловий будинок о пр.Леніна, 150  у
м.Горлівка було віднесено до ліквідаційної маси Товариства.
 
     На сьогоднішній час, відповідно до Указу  Президента  України
від  25.07.2005  р.  №  1123  ( 1123/2005 ) (1123/2005)
           "Про   заходи   щодо
вдосконалення державного управління  вугільною  промисловістю"  та
Розпорядження Кабінету Міністрів України від 01.10.2005 р. № 417-р
( 417-2005-р ) (417-2005-р)
        ,  цілісній  майновий   комплекс   Шахтобудівельного
управління № 3 ДП ДХК  "Трест  Горлівськвуглебуд"  (відповідач  по
справі)  належить  до  сфери  управління  Міністерства   вугільної
промисловості України (третя особа по справі).
 
     Листом № 09-01-5177 від 26.05.2006 р.  позивач  звернувся  до
відповідача з вимогою про виключення спірного  об'єкту  зі  складу
ліквідаційної маси.
 
     За  результатами  розгляду  звернення   позивача,   відбулось
спільне засідання комітету  кредиторів  та  ліквідаційної  комісії
Товариства (протокол від 16.06.2006 р.), де було прийнято рішення,
щодо необхідності розгляду спору у судовому порядку.
 
     Обгрунтовуючи позовні вимоги, позивач  посилається  на  наказ
Фонду державного майна  України  №  30  від  13.01.1998  р.,  яким
спірний об'єкт незавершеного  будівництва  включений  до  Переліку
об'єктів, що пропонуються для приватизації шляхом  їх  продажу  на
аукціоні або за конкурсом, а також наказ Регіонального  відділення
Фонду  №  1867  від  30.12.2005   р.,   яким   визначений   спосіб
приватизації спірного об'єкту - шляхом проведення аукціону.
 
     Вважає   неправомірним   включення   спірного   об'єкту    до
ліквідаційної  маси,  оскільки,  відповідно  до  п.3  ст.7  Закону
України "Про приватизацію державного майна"  ( 2163-12 ) (2163-12)
          державні
органи приватизації здійснюють  повноваження  власника  державного
майна  у  процесі  приватизації.  Повноваження  власника  державні
органи набувають з  моменту  прийняття  рішення  про  приватизацію
державного майна. Таким чином, вважає позивач,  спірний  об'єкт  є
державною  власністю   і   не   може   бути   джерелом   погашення
заборгованості,   яку   створив   відповідач   у   процесі   своєї
господарської діяльності.
 
     Приймаючи рішення, суд враховує наступне.
 
     Відповідно до  ст.12  Господарського  процесуального  кодексу
України  ( 1798-12 ) (1798-12)
          господарським  судам  підвідомчі  справи   у
спорах, які виникають при укладанні, зміні, розірванні і виконанні
господарських договорів, у тому числі щодо приватизації майна та з
інших підстав.
 
     У справі про банкрутство  господарським  судом  розглядаються
лише ті вимоги, розгляд яких регламентований Законом України  "Про
відновлення   платоспроможності   боржника   або   визнання   його
банкрутом".Зазначений  ( 2343-12 ) (2343-12)
          Закон  не   визначає   порядок
розгляду вимог про виключення майна зі складу ліквідаційної  маси,
а  передбачає  розгляд  заяв   кредиторів   тільки   по   грошовим
зобов'язанням.
 
     Обгрунтовуючи  позовні  вимоги,  позивач  посилається  на  ті
обставини, що  він  є  державним  органом,  до  компетенції  якого
належить   здійснення   розпорядження   майном,    яке    підлягає
приватизації
 
     Відповідно до положень ст.50 Закону України  "Про  власність"
( 697-12 ) (697-12)
           власник   майна   має   право   вимагати   повернення
(віндикації) свого майна з чужого незаконного володіння.
 
     Однак, вказані доводи  позивача  суд  вважає  такими,  що  не
відповідають нормам діючого законодавства та матеріалам справи.
 
     Відповідно до  п.3  ст.7  Закону  України  "Про  приватизацію
державного майна" ( 2163-12 ) (2163-12)
         встановлено, що державну політику  в
сфері приватизації здійснюють Фонд державного майна України,  його
регіональні відділення  та  представництва  у  районах  і  містах,
органи приватизації в Автономній Республіці  Крим,  що  становлять
єдину систему державних органів приватизації в Україні.
 
     До  компетенції  державних  органів  приватизації   віднесені
повноваження щодо здійснення повноважень власника державного майна
у процесі приватизації; продажу майно, що  перебуває  у  державній
власності,  в   процесі   його   приватизації,   включаючи   майно
ліквідованих підприємств, об'єктів  незавершеного  будівництва  та
колишнє військове майно, що набуло  статусу  цивільного,  а  також
акції (частки, паї), що належать  державі  у  майні  господарських
товариств;
 
     В той же час, відповідно до частини 4 ст.12 вказаного  Закону
лише з моменту прийняття рішення про приватизацію майна державного
підприємства  орган,   що   здійснює   управління   майном   цього
підприємства, передає у встановленому порядку функції з управління
цим майном державним органам приватизації.
 
     З наданих до суду документів  убачається,  що  наказом  Фонду
Державного майна України № 30 від 13.01.1998 р., був  затверджений
Перелік об'єктів незавершеного будівництва,  що  пропонуються  для
приватизації.
 
     Рішення щодо приватизації об'єкту шляхом проведення  аукціону
було прийнято позивачем за наказом № 1867 лише  30.12.2005  р.,  в
той час як підприємство вже перебувало у процедурі  банкрутства  (
08.12.2004 р.).
 
     Вказаний висновок суду  також  підтверджує  той  факт,  що  у
пункті 3  Наказу  Фонду  Державного  майна  України  №  30  надано
регіональним відділенням повноваження щодо визначення  конкретного
способу  приватизації  згідно   з   законодавством   України   про
приватизацію.
 
     Крім того,  відповідно  до  статті  26  Закону  України  "Про
відновлення   платоспроможності   боржника   або   визнання   його
банкрутом" ( 2343-12 ) (2343-12)
         усі види майнових активів (майно та майнові
права) банкрута, які належать йому на праві власності або  повного
господарського відання на дату відкриття  ліквідаційної  процедури
та виявлені в ході ліквідаційної процедури, включаються  до  кладу
ліквідаційної маси,  за  винятком  об'єктів  державного  житлового
фонду, в тому числі гуртожитків, дитячих  дошкільних  закладів  та
об'єктів  комунальної  інфраструктури,  які  в  разі   банкрутства
підприємства передаються в порядку,  встановленому  законодавством
до комунальної власності  відповідних  територіальних  громад  без
додаткових умов і фінансуються в установленому порядку.
 
     Спірне нерухоме майно не належить до об'єктів  стосовно  яких
встановлено обмеження по включенню до  складу  ліквідаційної  маси
(житловий фонд, гуртожитки,  дитячі  дошкільні  заклади,  об'єктів
комунальної інфраструктури).
 
     З матеріалів справи убачається, а  також  з  вказаним  фактом
погодились сторони,  що  спірне  майно  є  об'єктом  незавершеного
будівництва.
 
     Об'єкт не  увійшов  до  статутного  фонду  товариства,  проти
вказаного факту не заперечувала жодна зі сторін, а  знаходиться  у
повному господарському віданні на балансовому обліку товариства.
 
     Будь-яких доказів,  які  б  спростовували  передачу  спірного
об'єкту за наказом Міністерства палива та енергетики України № 263
у господарське відання відповідача, позивач до суду не надав.
 
     Таким чином, суд приходить до висновку, що включення спірного
об'єкту до  ліквідаційної  маси  підприємства-банкурта  відповідає
положенням  Закону  України  "Про  відновлення   платоспроможності
боржника або визнання його банкрутом" ( 2343-12 ) (2343-12)
        
 
     Враховуючи викладене, суд приходить до висновку,  що  позовні
вимоги не обгрунтовані та підлягають задоволенню.
 
     Господарські  витрати   підлягають   віднесенню   у   порядку
передбаченому ст. 49 Господарського процесуального кодексу України
( 1798-12 ) (1798-12)
        .
 
     Керуючись статтею 7, 12 "Про приватизацію державного  майна",
Закону України "Про  відновлення  платоспроможності  боржника  або
визнання його банкрутом" ( 2343-12 ) (2343-12)
        , на підставі статей  12,  27,
30, 33, 43, 69,  75,  82,  84,  85  Господарського  процесуального
кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , господарський суд, -
 
     В И Р I Ш И В:
 
     Відмовити   в   задоволені   позовних   вимог   Регіонального
відділення Фонду державного майна  України  по  Донецькій  області
м.Донецьк,  заявлених  до   Державного   відкритого   акціонерного
товариства "Шахтобудівельне управління № 3" Дочірного підприємства
відкритого акціонерного товариства "Державна  холдінгова  компанія
"Трест   Горлівськвуглебуд"   м.Горлівка,   про    виключення    з
ліквідаційної  маси  обєкту  незавершенного  будівництва  -   9-ти
поверхового 36-квартирного житлового будинку, який розташований за
адресою м.Горлівка, вул.Леніна, 150.
 
     В судовому засіданні за згодою сторін  оголошено  вступну  та
резолютивну частину рішення. Повний текст підписано 21.02.2007 р.
 
     Суддя Приходько I.В.
 
     Пом.Давидовська Т.В.
 
     305-75-46,
 
     1 прим- позивачу,
 
     1 прим.- відповідачу,
 
     2 прим- третім особам.
 
     1 при.- до справи.