ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД ВОЛИНСЬКОЇ ОБЛАСТI
     
                                ПОСТАНОВА
     
                              IМЕНЕМ УКРАЇНИ
     
         "11" грудня 2006 р.
     
         Справа № 4/115-11А ( rs593994 ) (rs593994)
         .
     
         за   позовом   товариства   з   обмеженою    відповідальністю
"Енергетична компанія "Луцьктеплоенерго", м. Луцьк
     
         до відповідача Луцької міської ради, м. Луцьк
     
         третя особа без самостійних  вимог  на  стороні  відповідача:
державне комунальне підприємство "Луцьктепло", м. Луцьк
     
         про визнання нечинними рішень Луцької міської  ради  №№  5/3,
5/4 від 23.08.2006р.
     
         Суддя Слободян П. Р.
     
         Секретар судового засідання Ведмедюк М.П.
     
         За участю представників сторін:
     
         від позивача: Богачук Я. О., (довіреність від 20.11.2006р.)
     
         від  відповідача:   Гордійчук   М.   А.,   (довіреність   від
02.08.2006р.)
     
         третя особа без самостійних  вимог  на  стороні  відповідача:
н/з.
     
         Суть   спору   позивач   -   ТзОВ    "Енергетична    компанія
"Луцьктеплоенерго", м.  Луцьк  звернувся  в  господарський  суд  з
позовом до відповідача  -  Луцької  міської  ради,  м.  Луцьк  про
визнання нечинними рішення Луцької міської ради від 23.08.2006р. №
5/3 "Про  розгляд  протесту  прокурора  міста  Луцька  на  рішення
Луцької міської ради № 19/3 від 21.08.2004р.) та  рішення  Луцької
міської  ради  від  23.08.2006р.  №  5/4  "Про  розгляд   протесту
прокурора міста Луцька на рішення Луцької міської ради № 20/15 від
17.11.2004р.)
     
         Відповідач у заперечені на позовну заяву від 21.11.2006р.  та
представник в судовому засіданні  позов  вважає  безпідставним  та
таким,  що  не  підлягає  до  задоволення,   мотивуючи   тим,   що
оскаржувані   рішення   є    актами    ненормативного    характеру
(індивідуальні акти) тому що вони  породжують  права  і  обов'язки
тільки у того суб'єкта, якому вони адресовані. Iз  позовної  заяви
не вбачається порушень вимог чинного  законодавства  або  прав  чи
охоронюваних  законом  інтересів  позивача,  а  відповідно   немає
правових підстав для задоволення позову.
     
         Дослідивши матеріали справи, заслухавши пояснення, доводи  та
заперечення  представників  сторін,   господарський   суд   дійшов
висновку, що позов підлягає до задоволення, виходячи з наступного:
     
         На   установчих   зборах   30.04.2004р.   засновниками    ЗАТ
"Волинський  шовковий  комбінат"  та  ТзОВ   "Енерго-Трейд"   було
прийнято  рішення  про  створення   ТзОВ   "Енергетична   компанія
"Луцьктеплоенерго"
     
         Рішенням  №  19/3  від  21.08.2004р.  "Про  вступ  державного
комунального підприємства  "Луцьктепло"  в  склад  учасників  ТзОВ
"Енергетична  компанія  "Луцьктеплоенерго",  Луцька  міська   рада
постановила:
     
         1.    Дозволити    державному    комунальному    підприємству
"Луцьктепло" вступити в склад  учасників  товариства  з  обмеженою
відповідальністю "Енергетична компанія "Луцьктеплоенерго".
     
         2. Частку комунального майна "Луцьктепло" в статутному  фонді
товариства  з  обмеженою  відповідальністю  "Енергетична  компанія
"Луцьктеплоенерго" сформувати у розмірі 6973200,00 грн. за рахунок
передачі котельні по вул. Карбишева, 2.
     
         17.11.2004 р. Луцька міська рада  прийняла  рішення  №  20/15
"Про   затвердження    Статуту    ТзОВ    "Енергетична    компанія
"Луцьктеплоенерго"  у  новій  редакції",   відповідно   до   якого
учасником товариства є ДКП "Луцьтепло".
     
         Прокурор м. Луцька 06.04.2006р. звернувся до Луцької  міської
ради з протестом на  рішення  останньої  №  19/3  "Про  вступ  ДКП
"Луцьктепло" в склад учасників ТзОВ  ЕК  "Луцьктеплоенерго"  та  з
протестом  на  рішення  №20/15  "Про  затвердження  Статуту   ТзОВ
"Енергетична компанія "Луцьктеплоенерго" у новій редакції".
     
         За   результатами   розгляду   вищезазначених   прокурорських
протестів Луцька міська рада 23.08.2006р. прийняла рішення  №  5/3
"Про розгляд протесту прокурора міста Луцька  на  рішення  Луцької
міської ради  №19/3  від  21.08.2004р."  та  №  5/4  "Про  розгляд
протесту прокурора міста Луцька на рішення Луцької міської ради  №
20/15 від  17.11.2004р.",  якими  скасувала  рішення  №  19/3  від
21.08.2004р. "Про вступ ДКП "Луцьктепло" в  склад  учасників  ТзОВ
"Енергетична  компанія  "Луцьктеплоенерго",  та   №   20/15   "Про
затвердження Статуту ТзОВ "Енергетична компанія "Луцьктеплоенерго"
у новій редакції".
     
         Майновий комплекс "Котельня 4-го теплового району", який став
внеском   ДКП   "Луцьктепло"   до   статутного   фонду   ТзОВ   ЕК
"Луцьктеплоенерго",  перебував  на  балансі  ДКП  "Луцьктепло"   і
останнє  мало  відносно   нього   право   господарського   відання
відповідно до ч. 3 ст. 78 ГК України ( 436-15 ) (436-15)
        .
     
         Власником  майнового  комплексу  "Котельня   4-го   теплового
району", який став внеском ДКП "Луцьктепло"  до  статутного  фонду
ТзОВ "Енергетична компанія "Луцьктеплоенерго" була  Луцька  міська
рада відповідно до положень ст. 60  Закону  України  "Про  місцеве
самоврядування" ( 280/97-ВР ) (280/97-ВР)
        .
     
         Відповідно до ст. 135 ГК України ( 436-15 ) (436-15)
         власник має право
особисто або через уповноважені  ним  органи  з  метою  здійснення
підприємницької діяльності засновувати  господарські  організації,
закріплюючи за ними належне йому майно на праві  власності,  праві
господарського   відання,   а   для    здійснення    некомерційної
господарської  діяльності  -  на  праві  оперативного  управління,
визначати мету та предмет діяльності таких  організацій,  склад  і
компетенцію їх органів управління, порядок прийняття ними  рішень,
склад  і  порядок  використання  майна,   визначати   інші   умови
господарювання  у  затверджених   власником   (уповноваженим   ним
органом) установчих документах господарської організації, а  також
здійснювати безпосередньо або  через  уповноважені  ним  органи  у
межах, встановлених законом, інші управлінські  повноваження  щодо
заснованої організації та припиняти її  діяльність  відповідно  до
цього Кодексу та інших законів.
     
         Таким чином, здійснювати операції з майном, яке перебувало  в
господарському віданні ДКП "Луцьктепло",  останнє  могло  лише  за
відповідної згоди власника цього майна - Луцької міської ради
     
         Затвердивши 17.11.2004 р. статут ТзОВ ЕК  "Луцьктеплоенерго",
в п. 3.4 якого йшлося  про  те,  що  внеском  ДКП  "Луцьктепло"  є
майновий комплекс "Котельня 4-го теплового району", Луцька  міська
рада ще раз підтвердила свою згоду, як  власника,  на  операцію  з
майном, яку здійснило ДКП "Луцьктепло" - внесення цього  майна  до
статутного фонду ТзОВ ЕК "Луцьктеплоенерго".
     
         Оскаржувані рішення Луцької міської  ради  №№  5/3,  5/4  від
23.08.2006р. є односторонньою відмовою від правочинну.
     
         Згідно ст.ст. 525, 526  ЦК  України  ( 435-15 ) (435-15)
          зобов'язання
мають виконуватись належним чином  відповідно  до  умов  договору.
Одностороння відмова від зобов'язання не допускається,  якщо  інше
не встановлено договором або законом.
     
         Відповідно до ч. 5 ст. 144 ЦК  України  ( 435-15 ) (435-15)
          зменшення
статутного  капіталу  товариства  з   обмеженою   відповідальністю
допускається після повідомлення в порядку, встановленому  законом,
усіх його кредиторів. У цьому разі кредитори мають право  вимагати
дострокового  припинення  або  виконання  відповідних  зобов'язань
товариства та відшкодування їм збитків.
     
         Крім того, згідно ч. 4 ст. 145 ЦК України ( 435-15 ) (435-15)
        ,  ст.ст.
41, 59 Закону України "Про господарські товариства" ( 1576-12 ) (1576-12)
         до
виключної компетенції  загальних  зборів  учасників  товариства  з
обмеженою  відповідальністю  належить  внесення  змін  до  статуту
товариства, зміна розміру його статутного капіталу.
     
         Отже, зміна розміру статутного  фонду  повинна  пройти  певну
процедуру, і про це повинне бути рішення учасників  товариства,  а
не одностороннє рішення Луцької міської ради,  яке  мало  місце  в
даному випадку.
     
         На підставі  викладеного,  керуючись  ст.ст.  41,  59  Закону
України "Про господарські  товариства"  ( 1576-12 ) (1576-12)
        ,  ст.  135  ГК
України  ( 436-15 ) (436-15)
        ,  ст.ст.  144,  145,  252,  526   ЦК   України
( 435-15 ) (435-15)
        ,  ст.ст.  2,  71,  160  -  163  Кодексу   України   про
адміністративне судочинство, господарський суд, -
     
                               ПОСТАНОВИВ:
     
         1. Позов задовольнити.
     
         2.  Визнати  недійсними  рішення  Луцької  міської  ради  від
23.08.2006р. № 5/3 "Про розгляд протесту прокурора міста Луцька на
рішення Луцької міської ради № 19/3 від 21.08.2004р.)  та  рішення
Луцької міської ради від 23.08.2006р. № 5/4 "Про розгляд  протесту
прокурора міста Луцька на рішення Луцької міської ради № 20/15 від
17.11.2004р.)
     
         3. Стягнути  з  Луцької  міської  ради,  м.  Луцьк,  вул.  Б.
Хмельницького, 19, код 04051327 ) в користь товариства з обмеженою
відповідальністю  "Енергетична  компанія  "Луцьктеплоенерго",  (м.
Луцьк, вул. Карбишева, 2,  код32964103)  6,80  грн.  в  повернення
витрат по сплаті державного мита.
     
         Дана  постанова,  у  відповідності   до   ст.   254   Кодексу
адміністративного   судочинства   України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,   набирає
законної  сили  після  закінчення  строку  подання  заяви  про  її
апеляційне оскарження, якщо таку заяву не буде подано.  Якщо  буде
подано заяву про апеляційне оскарження, але апеляційна  скарга  не
буде  подана  у  строк,  встановлений  КАС  України   ( 2747-15 ) (2747-15)
        ,
постанова набирає законної сили після закінчення цього  строку.  У
разі подання апеляційної скарги постанова, якщо її  не  скасовано,
набирає  законної  сили  після  закінчення  апеляційного  розгляду
справи.
     
         Заява  про  апеляційне  оскарження   та   апеляційна   скарга
подаються до адміністративного суду  апеляційної  інстанції  через
суд першої інстанції, який  ухвалив  оскаржуване  судове  рішення.
Копія апеляційної скарги одночасно  надсилається  особою,  яка  її
подає,  до  суду  апеляційної  інстанції.  Заява  про   апеляційне
оскарження даної постанови суду подається протягом десяти  днів  з
дня складення її у повному обсязі. Апеляційна скарга на  постанову
суду подається протягом двадцяти  днів  після  подання  заяви  про
апеляційне оскарження.
     
         Апеляційна скарга може бути подана без  попереднього  подання
заяви про апеляційне оскарження, якщо скарга  подається  у  строк,
встановлений для подання заяви про апеляційне оскарження.
     
         Суддя Слободяном Петром Романовичем