ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
13.10.2005 Справа N 21/459
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого, судді Дерепи В.І. (доповідача),
суддів: Бенедисюка І.М.,
Стратієнко Л.В.,
за участю повноважних представників:
від позивача
від відповідача
розглянувши у відкритому Донецької залізниці
засіданні касаційну скаргу
на рішення від 31.05.2005 року господарського
суду Донецької області
у справі за позовом ТзОВ “Лемтранс”
до Донецької залізниці
Про стягнення 11766 гривень,
В С Т А Н О В И В:
Рішенням господарського суду Донецької області від 31.05.2005
року позов задоволений. З відповідача на користь позивача
стягнуто 11766 грн. списаних коштів, судові витрати.
У касаційній скарзі Донецька залізниця просить вказане рішення
суду скасувати, як прийняте з порушенням норм матеріального
права.
Перевіривши матеріали справи та на підставі встановлених в ній
фактичних обставин, проаналізувавши правильність застосування
господарським судом при прийнятті оскаржуваного судового рішення
норм матеріального права, суд вважає, що касаційна скарга не
підлягає задоволенню з таких підстав.
Як правильно встановлено судом, 3.11.1999 року між сторонами у
справі був укладений договір № Э-999555 “Про надання
транспортних послуг”.
Згідно умов вказаного договору, відповідач здійснював
перевезення вантажів для клієнтів позивача, за що залізниця
переліками списувала з особового рахунку останнього, як
експедитора цих перевезень, передбачені договором та
законодавством платежі.
У червні 2004 року відповідач без достатніх на те підстав списав
11766 грн. з позивача, застосувавши коефіцієнт для вугілля, що
ввозиться –1,342.
Частина 9 ст. 10 Закону України “Про залізничний транспорт”
( 273/96-ВР ) (273/96-ВР)
передбачає, що розрахунки відправників та
одержувачів вантажів з підприємствами залізничного транспорту
провадяться у порядку, передбаченому у Статуті залізниць України
( 457-98-п ) (457-98-п)
.
Статтею 62 Статуту ( 457-98-п ) (457-98-п)
передбачається, що належні за
перевезення вантажів і надання додаткових послуг платежі
вносяться залізниці, тобто надаються залізниці, а не списуються
нею без згоди платника.
Можливість списання відповідачем будь-яких сум з особистого
рахунку позивача без його згоди сторони в укладеному ними
договорі, також, не передбачили.
Виходячи з викладеного, місцевий суд дійшов вірного висновку про
те, що грошові кошти позивача в сумі 11766 грн. списані без
достатніх на те підстав і підлягають поверненню.
Крім того, наказом Міністерства транспорту України № 934 від
27.12.2002 року “Про затвердження Коефіцієнтів, що
застосовуються до тарифів Збірника тарифів на перевезення
вантажів залізничним транспортом України” ( z1015-02 ) (z1015-02)
, для
вугілля, що перевозиться у внутрішньому сполученні (незалежно
від того яке воно є імпортне, чи не імпортне, знаходиться під
митним контролем, чи не під митним контролем і хто є його
відправником –резидент чи не резидент України), затверджено до
залізничного тарифу коефіцієнт 1, 305.
Розглядаючи справу, господарський суд правильно встановив, що
спірні перевезення є перевезенням вугілля у внутрішньому
сполученні і, тому, до таких правовідносин під час розрахунків
повинен був застосовуватись коєфіціент 1, 305.
Відповідно до ст. 33 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
кожна сторона
повинна довести ті обставини справи, на які вона посилається як
на підставу своїх вимог і заперечень.
Суд вважає, що господарський суд правильно прийшов до висновку
про доведеність позовних вимог позивачем та задовольнив позов.
Доводи відповідача, викладені в касаційній скарзі, суд вважає
необґрунтованими, оскільки вони спростовуються зібраними по
справі доказами і не відповідають вимогам закону.
Рішення господарського суду відповідає обставинам справи та
вимогам діючого законодавства, тому його необхідно залишити без
змін.
На підставі наведеного, керуючись ст.ст. 111-5, 111-7, 111-9,
111-11 Господарського процесуального кодексу України
( 1798-12 ) (1798-12)
, Вищий господарський суд України,
П О С Т А Н О В И В:
Рішення господарського суду Донецької області від 31.05.2005
року залишити без змін, а касаційну скаргу Донецької залізниці -
без задоволення.
Головуючий, суддя Дерепа В.І.
С у д д і Бенедисюк І.М.
Стратієнко Л.В.