ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
28.09.2005 Справа N 8/237
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
головуючого судді Шульги О.Ф.,
суддів Семчука В.В.,
Чабана В.В.
розглянувши у Державного підприємства “Придніпровська
відкритому судовому залізниця”
засіданні касаційну
скаргу
на рішення господарського суду Запорізької області від
16.11.2004 року
у справі № 8/237
за позовом Державного підприємства “Придніпровська
залізниця” (далі –Придніпровська залізниця”
до Відкритого акціонерного товариства
“Запорізький металургійний комбінат
“Запоріжсталь” (далі –комбінат
“Запоріжсталь”)
Про урегулювання розбіжностей, які виникли між сторонами при
укладенні договору на експлуатацію залізничної під’їзної колії
за участю представників сторін:
позивача Бакланська І.О., Васильєва І.П.
відповідача Гайсан А.М., Ніконенко І.Ю.
В С Т А Н О В И В:
Придніпровська залізниця звернулась до господарського суду
Запорізької області з позовною заявою про урегулювання
розбіжностей, які виникли при укладенні договору між сторонами
на експлуатацію залізничної колії комбінату “Запоріжсталь” при
станції Кушугум Придніпровської залізниці.
Рішенням господарського суду Запорізької області від 16.11.2004
(суддя Попова І.А.) спірні пункти умов договору № ПР-ДНМ-3-04-
61/525 НЮ від 28.05.2004 на експлуатацію залізничної під’їзної
колії прийнято в такій редакції:
Пункт 7: “Максимальна кількість вагонів у кожній партії, що
передається Власнику колії, становить не більше 17 вагонів (68
вісей) по довжині, по вазі - не більше 1556 тонн для тепловозу
серії ТГМ-4; 21 вагону (84 вісей) по довжині, по вазі - не
більше 1910 тонн для тепловозу серії ТЕМ-18.
Але, у всякому випадку, не більше 10 вагонів для вивантаження
(навантаження) вапняка, 7 вагонів для навантаження вапна, 1
вагону для вивантаження інших вантажів, 1 вагону для
навантаження інших вантажів у складі одночасно передаваємої
партії”.
Пункт І3а): “Плату за користування вагонами згідно з Правилами
користування вагонами і контейнерами (Збірник № 1 Правил
перевезень і тарифів залізничного транспорту України), при цьому
у разі подачі залізницею на під'їзну колію вагонів у кількості,
яка перевищує максимальну переробну спроможність вантажних
пунктів, плата за користування вагонами нараховується: для
першої партії в кількості максимальної переробної спроможності -
з моменту подачі, для наступних - з моменту закінчення строку на
попередні партії”.
Пункт 17 абз. 2: “Зміни та доповнення умов договору вносяться
порядком і в терміни, встановлені правилами перевезення
вантажів. Спори за договором розглядаються згідно із
законодавством України”.
Пункт 18 абз. 2: “У разі видання нормативних актів, які змінюють
Правила обслуговування під'їзних колій, розміри плат, зборів, до
яких не застосовується державне регулювання, та порядок їх
сплати тощо, сторони зобов’язані привести договір у
відповідність до таких нормативних актів шляхом внесення
необхідних доповнень і змін до тексту договору. У разі видання
нормативних актів, які регулюють питання, що відноситься до
сфери державного регулювання, нові положення поширюються на цей
Договір з моменту вступу їх у силу, з наступним внесенням змін і
доповнень до тексту договору”.
В поданій до Вищого господарського суду України касаційній
скарзі Придніпровська залізниця просить рішення господарського
суду Запорізької області від 16.11.2004 скасувати, прийняти нове
рішення посилаючись на те, що при прийнятті рішення судом
невірно застосовані норми матеріального та процесуального права.
Заслухавши пояснення представників сторін, обговоривши доводи
касаційної скарги, перевіривши наявні матеріали колегія суддів
вважає, що касаційна скарга не підлягає задоволенню з наступних
підстав.
Господарський суд Запорізької області перевірив надані сторонами
докази, з’ясував взаємовідносини сторін і прийняв рішення по
спірних пунктах договору.
Викладені в рішенні суду умови договору відповідають вимогам
Статуту залізниць України (далі –Статут), Правилам
обслуговування залізничних під’їзних колій, Правилам
користування вагонами і контейнерами.
Суд також дійшов висновку, що зміни та доповнення умов договору
вносяться порядком і в терміни, встановлені Правилами
перевезення вантажів залізничним транспортом України.
Колегією суддів перевірені обставини справи та їх відповідність
наведеним судом нормам матеріального права.
Висновки суду відповідають матеріалам справи.
Доводи касаційної скарги про необгрунтованість рішення суду не
відповідають доданим до справи доказам.
Інші посилання у касаційній скарзі зводяться до додаткової
перевірки доказів, що не є компетенцією суду касаційної
інстанції.
При прийнятті рішення суд не порушив норм матеріального та
процесуального права, підстав для його скасування немає.
Керуючись ст.ст. 111-5, 111-7, 111-9, 111-11 Господарського
процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
, Вищий господарський
суд України
П О С Т А Н О В И В:
Касаційну скаргу Державного підприємства “Придніпровська
залізниця” залишити без задоволення.
Рішення господарського суду Запорізької області від 16.11.2004
року у справі № 8/237 залишити без зміни.
Головуючий, суддя О.Шульга
Судді В.Семчук
В.Чабан