ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
П О С Т А Н О В А
ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
27.09.2005 Справа N 18/432н
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
Овечкін В.Е. –головуючого,
Чернов Є.В.
Цвігун В.Л.
за участю представників:
позивача
відповідача Кічапова Н.В. –(дор. у справі)
Кувшинова В.М. –(дор. у справі)
розглянув виконавчого комітету Антрацитівської
касаційну міської ради
скаргу
на постанову Луганського апеляційного господарського суду від
24.03.2005
у справі № 18/432н
за позовом АТ “Літан”
до виконавчого комітету Антрацитівської
міської ради
третя особа без ЗАТ “Дельта-Транс”
самостійних
вимог
Про визнання недійсним рішення тендерного комітету та
призначення нової закупки
В С Т А Н О В И В:
Рішенням господарського суду Луганської області від 01.02.05 по
справі № 18/432н (суддя Корнієнко В. В.) позов задоволено
частково, визнано недійсним рішення тендерного комітету
виконавчого комітету Антрацитівської міської ради від 11.05.04р.
про визнання переможцем торгів ЗАТ “Дельта-Транст»на закупку
(поставку) двох пасажирських тролейбусів для міста Антрацит,
оформлене протоколом тендерного комітету № 6 від 11.05.04р.,
стягнуто з відповідача на користь позивача витрати на державне
мито та на інформаційно-технічне забезпечення судового процесу,
в решті позову провадження у справі припинено. При винесенні
рішення суд керувався п. 1 ст. 27 Закону України “Про закупівлю
товарів, робіт і послуг за державні кошти»від 22.02.2000р.
№ 1490-III ( 1490-14 ) (1490-14)
(далі –Закон № 1490-III ( 1490-14 ) (1490-14)
),
відповідно до якого замовник (відповідач) повинен був відхилити
тендерну пропозицію, оскільки тендерна пропозиція не відповідала
умовам тендерної документації, а саме сертифікат відповідності
№ 1.077.0006529-04, який повинен бути підтвердженням факту
сертифікації тролейбусів в Державного комітету України з питань
технічного регулювання та споживчої політики (далі -
Держспоживстандарт України), відповідно до умов тендерної
документації, насправді не існує, відповідно до листа заступника
Голови Держспоживстандарту України. В свою чергу ще один
сертифікат відповідності № 1.077.0046633-04, який є легітимним,
був поданий з порушенням п. 3 ст. 24 Закону № 1490-III
( 1490-14 ) (1490-14)
.
Постановою Луганського апеляційного господарського суду від
24.03.05 по справі № 18/432н (судді Парамонова Т. Ф., Єжова С.
С., Медуниця О. Є.) рішення господарського суду Луганської
області від 01.02.05 по справі № 18/432н залишено без змін, а
апеляційні скарги виконавчого комітету Антрацитівської міської
Ради та ЗАТ “Дельта-Транст» без задоволення, з підстав
зазначених судом першої інстанції.
Виконавчий комітет Антрацитівської міської Ради в касаційній
скарзі просить рішення господарського суду Луганської області
від 01.02.05 та постанову Луганського апеляційного
господарського суду від 24.03.05 по справі № 18/432н скасувати,
як такі, що прийняті з порушенням та неправильним застосуванням
норм матеріального та процесуального права України, а саме:
- у зв’язку з прийняттям рішенням тендерного комітету
виконавчого комітету Антрацитівської міської ради від 11.05.04р.
про визнання переможцем торгів ЗАТ “Дельта-Транст»не було
порушено прав та охоронюваних законом інтересів позивача у
справі, чим порушено ст. 1 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
;
- ст. 27 Закону № 1490-III ( 1490-14 ) (1490-14)
, оскільки припущення
заступника Голови Держспоживстандарту України не можуть бути
достатнім доказом підробки сертифіката відповідності.
Вищий господарський суд України у відкритому судовому засіданні
дослідив матеріали справи та встановив наступне.
Виходячи з матеріалів справи 21.04.04р. у м. Антрацит Луганської
області відбулося відкриття тендерних торгів на закупівлю
(поставку) двох пасажирських тролейбусів для міста Антрацит.
Замовником та організатором вказаних торгів виступив виконавчий
комітет Антрацитівської міської Ради. Для участі в процедурі
відкритих торгів були подані тендерні пропозиції від ЗАТ
“Спецтехніка», ЗАТ “Дельта-Транст», ТОВ “Київ-ЛАЗавтосервіс», АТ
“Літан». За наслідками оцінки поданих тендерних пропозицій
переможцем торгів було визнано ЗАТ “Дельта Транст».
Відповідно до технічних вимог, вказаних в тендерній документації
та відповідно до “Переліку продукції, яка підлягає обов’язковій
сертифікації в Україні», затвердженого наказом
Держспоживстандарту України від 30.08.02р. № 498 ( z0782-02 ) (z0782-02)
,
тролейбуси підлягають обов’язковій сертифікації в Україні.
ЗАТ “Дельта-Транст»подало до тендерного комітету у складі своєї
тендерної пропозиції сертифікат відповідності серії ВБ
№ 1.077.0006529-04 з терміном дії з 27.02.04р. до 26.05.04р. на
тролейбус 52522 виробництва ВАТ “ЛАЗ»м. Львів. Вказаний
сертифікат було видано органом з сертифікації ДНДІ “Система»
м. Львів.
На письмовий запит АТ “Літан»до Держспоживстандарту України,
відносно дійсності сертифікату відповідності серії ВБ
№ 1.077.0006529-04, було отримано відповідь заступника Голови
Держспоживстандарту України, що такий сертифікат видавався
органом з сертифікації ДНДІ “Система»на автомобіль Mercedes-Benz
638 ТОВ “АВН-Інтер».
Твердження касатора про те що, Держспоживстандарт України не має
достатніх повноважень для визначення дійсності сертифікату
відповідності серії ВБ № 1.077.0006529-04, і як наслідок не
можна вважати достатнім доказом лист Держспоживстандарту
України, стосовно дійсності зазначеного сертифікату,
спростовується Положенням “Про Державний комітет України з
питань технічного регулювання та споживчої політики»від
18.03.03р. № 225/2003 ( 225/2003 ) (225/2003)
відповідно до п. 4 якого
Держспоживстандарт України відповідно до покладених на нього
завдань у сфері стандартизації здійснює відповідно до
законодавства державний нагляд за додержанням стандартів,
норм і правил, інших вимог щодо безпеки та якості продукції.
Крім того, Держспоживстандарт України організовує ведення
державного реєстру уповноважених органів із сертифікації та
встановлює порядок надання ними інформації щодо виданих
сертифікатів відповідності та свідоцтв про визнання
відповідності.
Таким чином, суди першої та апеляційної інстанції дійшли вірного
висновку щодо невідповідності тендерної пропозиції ЗАТ
“Дельта-Транст»вимогам тендерної документації, оскільки не
містила в собі належного сертифіката відповідності. Відповідно
до п. 1 ст. 27 Закону № 1490-III ( 1490-14 ) (1490-14)
замовник відхиляє
тендерну пропозицію у разі, якщо тендерна пропозиція не
відповідає умовам тендерної документації.
Подання ЗАТ “Дельта-Транст»сертифікатів відповідності
9 1.077.27558-02, № 1.077.0046633 та № 1.077.0069785
обґрунтовано не прийнято судами першої та апеляційної інстанції
до уваги, оскільки на час проведення торгів та визначення
переможця зазначені сертифікати були відсутні.
Відповідно до п. 3 ст. 24 Закону № 1490-III ( 1490-14 ) (1490-14)
тендерні
пропозиції, отримані замовником після закінчення строку їх
подання, не розкриваються і повертаються учасникам, що їх
подали. Виходячи зі змісту ст. 26 Закону № 1490-III ( 1490-14 ) (1490-14)
строк подання тендерних пропозицій закінчується після розкриття
тендерних пропозицій.
Виходячи з викладеного, керуючись ст.ст. 111-5, 111-7, 111-8,
111-9, 111-11 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
, Вищий господарський суд
України
П О С Т А Н О В И В:
Постанову Луганського апеляційного господарського суду від
24.03.05 та рішення господарського суду Луганської області від
01.02.05 у справі № 18/432н залишити без змін, а касаційну
скаргу – без задоволення.
Головуючий суддя В. Овечкін
судді Є. Чернов
В. Цвігун