ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                         ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
03.08.2005                                        Справа N 14/266
 
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
 Божок В.С. –головуючого,
 Костенко Т.Ф.,
 Коробенко Г.П. ,
розглянувши матеріали
касаційної скарги Кіровоградської ОДПІ
на постанову      Дніпропетровського апеляційного господарського
                  суду від 19.04.2005 р.
у справі          господарського суду Кіровоградської області
за позовом        ПП “Балтимор”
до                Кіровоградської ОДПІ
 
Про   визнання недійсним податкового повідомлення-рішення,
 
в судовому засіданні взяли участь представники:
позивача: не з’явились,
відповідача: Вовк М.О. (дов. від 03.03.05 № 16),
 
                       В С Т А Н О В И В:
 
Рішенням   від   31.01.05  господарського  суду  Кіровоградської
області    позов   задоволено.   Визнано   недійсним   податкове
повідомлення-рішення   Кіровоградської   об'єднаної    державної
податкової  інспекції № 0001832600/0 від 16.07.2004  p.  Цим  же
рішенням  з  ДПІ на користь позивача стягнуто 203  грн.  судових
витрат.
 
Постановою    від   19.04.05   Дніпропетровського   апеляційного
господарського суду згадане вище рішення залишено без змін.
 
Не   погоджуючись  з  судовими  рішеннями,  Кіровоградська  ОДПІ
звернулась  до Вищого господарського суду України із  касаційною
скаргою  і просить їх скасувати, прийняти нове рішення,  яким  в
позові відмовити, посилаючись на порушення пп. 4.2.2 п. 4.2  ст.
4  Закону  України “Про порядок погашення зобов’язань  платників
податків  перед  бюджетами  та  державними  цільовими   фондами”
( 2181-14 ) (2181-14)
         № 2181-ІІІ (далі Закон № 2181-ІІІ ( 2181-14 ) (2181-14)
        ), ч. 4
пп.  7.2.3  п. 7.2 ст. 7 Закону України “Про податок  на  додану
вартість”   ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
          №  168/97-ВР (далі Закон № 168/97-ВР
( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        ).
 
Колегія  суддів,  приймаючи до уваги  межі  перегляду  справи  в
касаційній  інстанції,  проаналізувавши  на  підставі  фактичних
обставин  справи  застосування  норм  процесуального  права  при
винесенні  оспорюваного  судового  акту,  дійшла  висновку,   що
касаційна  скарга  підлягає частковому задоволенню  з  наступних
підстав.
 
Як було встановлено судовими інстанціями, які приймали рішення у
даній   справі,   за  результатами  позапланової  документальної
перевірки ПП. .Балтимор" з питання правомірності відшкодування з
бюджету  податку  на додану вартість станом на  16.07.2004  року
Кіровоградської  ОДПІ  складено  акт  №  26-20/180/32892810  від
16.07.2004,  у  якому вказано, що станом на 16.07.2004  року  за
позивачем  відповідно  до  наданих ним до  державної  податкової
інспекції податкових декларацій з податку на додану вартість  по
особовому рахунку рахується залишок не відшкодованих сум податку
па   додану   вартість  в  розмірі  27920,00   грн.   Перевіркою
встановлено,  що  позивач  не надав доказів  того,  що  вартість
товарів  (робіт,  послуг)  та суми податку  на  додану  вартість
сплачені продавцями, у зв’язку з чим ДПІ дійшла висновку,  що  в
даному випадку не було надмірної сплати до бюджету коштів,  тому
не існувало бюджетної заборгованості перед позивачем. Крім того,
в  акті перевірки зазначено про відсутність підтвердження  того,
що  продавцями  податок  з  позивача утриманий  та  внесений  до
бюджету.  За таких обставин за висновком ДПІ у позивача відсутнє
право вимагати бюджетне відшкодування. Також в акті вказано  про
відсутність доказів фактичної поставки товарів (робіт,  послуг),
що  було б підставою для видачі податкових накладних, відповідно
до частини 4 підпункту 7.2.3 пункту 7.2 статті 7 Закону № 168/97-
BP ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        .
 
На   підставі  вказаного  акта  Кіровоградською  ОДПІ   прийнято
податкове повідомлення-рішення № 0001832600/0 від 16.07.2004 р.,
яким  позивачу визначено завищення суми бюджетного відшкодування
з  податку  на додану вартість в розмірі 27 920 грн. за  травень
2004 р.
 
При  прийнятті судових рішень суди виходили з того,  що  в  акті
перевірки на зазначено підстав її проведення та період  за  який
вона  проведена;  жодної із обставин, вказаних  в  ст.  3  Указу
Президента   України   “Про   деякі   заходи   з   дерегулювання
підприємницької діяльності” ( 817/98 ) (817/98)
         в акті не зазначено, що є
порушенням  вимог абзацу 6 частини 1 пункту 2 Порядку оформлення
результатів документальних перевірок щодо дотримання податкового
та валютного законодавства суб'єктами підприємницької діяльності
-   юридичними  особами,  їх  філіями,  відділеннями  та  іншими
відокремленими підрозділами, затвердженого наказом ДПА України №
429  від 16.09.2002 р. ( z1023-02 ) (z1023-02)
         (далі Порядок ( z1023-02 ) (z1023-02)
        ).
В порушення підпункту 2 частини 2 пункту 2 Порядку ( z1023-02 ) (z1023-02)
        ,
відповідач  не  висвітлив  в зазначеному  акті  періоди  в  яких
виявлені   розбіжності  між  показниками,   що   відображені   в
податковій звітності позивача, та фактичні показники, виявлені у
ході  перевірки на підставі первинних документів податкового  та
бухгалтерського  обліку, не зазначив перелік документів,  що  не
були  надані  позивачем,  і документ,  що  підтверджує  факт  не
витребування  цих  документів від  позивача  у  ході  здійснення
перевірки.  Не  відображено  в  акті  перевірки  факту   відмови
посадових  осіб  позивача  надати  посадовим  особам  податкової
служби  письмові  пояснення щодо причини ненадання  витребуваних
документів. Нечітке, необ'єктивне та неповне викладення  в  акті
перевірки   обставин   щодо   виявлених   порушень   податкового
законодавства,  на  думку судів, позбавило  їх  можливості  дати
оцінку обгрунтованості висновків відповідача, викладених в  акті
перевірки,  а  отже,  і  правових підстав  для  зменшення  суми,
бюджетного відшкодування на 27 920,00 грн.
 
В  той же час, колегія суддів Вищого господарського суду вважає,
що   судові  інстанції,  зосередившись  на  акті  перевірки,  не
дослідили   фактичні   обставини,  пов’язані   з   господарською
діяльністю  позивача  та  наявні  в  матеріалах  справи  докази,
зокрема, первинні документи за період, що перевірявся.
 
Судовими  інстанціями  не  враховано того  факту,  що  порушення
процедури  проведення  перевірки не є достатньою  підставою  для
визнання недійсним спірного податкового повідомлення-рішення.
 
Поза  увагою судів залишився той факт, що згідно довідки  ЄДРПОУ
позивача  зареєстровано 05.05.05, свідоцтво  платника  ПДВ  йому
видано  26.05.04, в той же час, в акті перевірки  зазначено,  що
звітний  період, за який подано декларацію, згідно якої  позивач
має  від’ємне  значення з ПДВ в сумі 27920  грн.  –травень  2004
року.
 
З   огляду   на  викладене  вказані  судові  рішення  підлягають
скасуванню з направленням справи на новий розгляд.
 
При  новому  розгляді  судам слід рекомендувати  Кіровоградській
NDO2  провести  зустрічні  перевірки контрагентів  позивача  для
з’ясування фактичних обставин справи та правомірності внесеної в
декларацію  суми  відшкодування,  дослідити  та  надати  належну
оцінку наявним у справі письмовим доказам.
 
Керуючись   ст.   107,  ст.  111-5,  ст.   111-9,   ст.   111-11
Господарського процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , ВИЩИЙ
ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                      П О С Т А Н О В И В:
 
Касаційну скаргу задовольнити частково.
 
Рішення від 31.01.05 господарського суду Кіровоградської області
та   постанову   від  19.04.05  Дніпропетровського  апеляційного
господарського суду у справі № 14/266 скасувати.
 
Справу  направити  на  новий  розгляд  до  господарського   суду
Кіровоградської області.
 
Головуючий:   Божок В.С.
 
Судді:        Костенко Т. Ф.
 
              Коробенко Г.П