ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                         ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
03.08.2005                                    Справа N 5/47-19/11
 
    Вищий господарський суд України у складі колегії суддів :
головуючий суддя   Мачульський Г.М.
судді              Грейц К.В.
                   Полянський А.Г.
розглянувши        Державної      податкової      інспекції     у
касаційну скаргу   Шевченківському районі м. Львова
на постанову       від   26.04.2005р.   Львівського  апеляційного
                   господарського суду
у справі           №  5/47-19/11  господарського  суду Львівської
                   області
за позовом         Відкритого  акціонерного  товариства  “Шкіряне
                   підприємство “Світанок”
до                 Державної      податкової      інспекції     у
                   Шевченківському районі м. Львова
 
про   визнання  недійсним  податкового  повідомлення-рішення
 
За участю представників сторін:
позивача – не з’явилися,
відповідача – не з’явилися.
 
                       В С Т А Н О В И В:
 
Рішенням  Господарського суду Львівської області від  24.02.2005
р.  у справі № 5/47-19/11 (суддя Левицька Н.Г.) задоволено позов
Відкритого   акціонерного   товариства   “Шкіряне   підприємство
“Світанок”  до  Державної податкової інспекції у Шевченківському
районі  м.  Львова  і визнано недійсним податкове  повідомлення-
рішення відповідача від 20.12.2004р. № 0006112320/031890.
 
Постановою  Львівського  апеляційного  господарського  суду  від
26.04.2005р.  (судді: Юрченко Я.О., Галушко Н.А., Процик  Т.С.),
вказане рішення місцевого господарського суду залишено без змін.
 
Державна податкова інспекція у Шевченківському районі м.  Львова
звернулася  до Вищого господарського суду України  з  касаційною
скаргою,  в  якій  просить скасувати постанову від  26.04.2005р.
Львівського   апеляційного  господарського   суду   та   рішення
господарського  суду  Львівської області  від  24.02.2005  р.  у
справі  № 5/47-19/11, та прийняти нове рішення, яким позивачу  в
задоволенні позовних вимог відмовити, мотивуючи скаргу,  тим  що
судами були порушенні норми матеріального права.
 
Відзиву на касаційну скаргу позивач суду не надіслав.
 
Сторони  не реалізували процесуальне право на участь у  судовому
засіданні касаційної інстанції.
 
Розпорядженням  заступника  Голови  Вищого  господарського  суду
Осетинського А.Й. від 03.08.2005р., для перегляду в  касаційному
порядку   справи  №  5/47-19/11,  призначеної  до  розгляду   на
03.08.02205 колегією суддів у складі: головуючого – Ходаківської
І.П.  , суддів –Савенко Г.В., Полянського А.Г., утворено колегію
суддів у наступному складі: головуючий Мачульський Г.М., судді -
Грейц К.В., Полянський А.Г.
 
Перевіривши повноту встановлення обставин справи, колегія суддів
Вищого  господарського суду України вважає, що касаційна  скарга
не підлягає задоволенню виходячи з наступних підстав.
 
Попередніми  судовими  інстанціями  встановлено,  що   Державною
податковою  інспекцією  у  Шевченківському  районі   м.   Львова
20.12.2004р.  було  прийняте  податкове  повідомлення-рішення  №
0006112320/031890,   яким   встановлено   завищення   бюджетного
відшкодування з податку на додану вартість в листопаді 2004р. на
суму  1978574грн., чим порушено п. п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7  Закону
України “Про податок на додану вартість” ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        .
 
Спірне податкове повідомлення-рішення прийнято на підставі  Акту
від  20.12.2004р. № 1152/23-4/00307891, однак копія  зазначеного
акту  в  матеріалах справи відсутня, тоді як в матеріалах справи
наявний  акт  від 28.12.2004р., тобто прийнятий після  винесення
податкового повідомлення-рішення.
 
Як  вбачається  з  матеріалів справи представниками  відповідача
14.12.2004р.  на  підставі  посвідчень  №  №  3769,  3770   було
здійснено  вихід  на  юридичну адресу  позивача  для  здійснення
перевірки, однак, їм було повідомлено про відсутність  керівника
підприємства, Василик Г.І., оскільки остання перебувала протягом
14.12.2004р.  - 18.12.2004р. у закордонному відряджені,  про  що
свідчать  накази від 15.09.2004р. № 120а-К, від  16.09.2004р.  №
123а-К,  копії  сторінок закордонного паспорта  Василик  Г.І.  з
відмітками митниці, а головний бухгалтер, відповідно до  наказів
від  29.10.2004р.  № № 158-К, 159-К, був звільнений  з  займаної
посади.
 
Крім  того,  відповідач листом від 24.12.2004р.  №  32159/23-420
запропонував  позивачу надати всі бухгалтерські  документи,  які
свідчать про фінансово-господарську діяльність підприємства, для
проведення документальної перевірки позивача з питань дотримання
податкового   законодавства  за   період   з   01.04.2004р.   по
30.11.2004р.,  тобто  вже після винесення  спірного  податкового
повідомлення-рішення,  чим  порушено  вимоги  п.   1.2   Порядку
оформлення  результатів документальних перевірок щодо дотримання
податкового     та     валютного    законодавства     суб’єктами
підприємницької  діяльності - юридичними  особами,  їх  філіями,
відділеннями     та    іншими    відокремленими    підрозділами,
затвердженого  наказом  ДПА  України  від  16.09.2002р.  №   429
( z1023-02  ) (z1023-02)
        ,  відповідно  до якого,  документальна  перевірка
фінансово-господарської діяльність підприємства  проводиться  за
місцезнаходженням   підприємства  та/або  за   місцезнаходженням
об’єкта, щодо якого проводиться перевірка.
 
Згідно  з  п.  2.5 Інструкції про порядок застосування  штрафних
(фінансових)  санкцій  органами  державної  податкової   служби,
затвердженої  наказом  ДПА  України  від  17.03.2001р.  №    110
( z0268-01   ) (z0268-01)
          податкове  повідомлення-рішення  –це   рішення
керівника  податкового органу (його заступника) яке  приймається
за результатами перевірки платника податків.
 
З урахуванням вище викладеного, колегія суддів вважає, що судами
попередніх   інстанцій  правомірно  встановлено,  що   фактичної
перевірки  проведено не було, а тому обґрунтованим  є  висновки,
щодо   визнання  недійсним  спірного  податкового  повідомлення-
рішення.
 
До того ж, відповідно до п. п. 7.4.5 п. 7.4 ст. 7 Закону України
“Про  податок  на  додану  вартість” ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         (далі – Закон
( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        ) не дозволяється включення до податкового кредиту
будь-яких   витрат  по  сплаті  податку,  що   не   підтверджені
податковими накладними чи митними деклараціями.
 
В   матеріалах  справи  (томи  4,  5)  наявні  копії  податкових
накладних на придбання товарів (робіт, послуг) та сторінки книги
придбання  товарів  (робіт, послуг),  у  яких  відображено  такі
податкові  накладні, які спростовують посилання  відповідача  на
завищення   позивачем   у  листопаді  2004р.   суми   бюджетного
відшкодування з податку на додану вартість.
 
Датою  виникнення  права платника податку на  податковий  кредит
вважається  дата  здійснення першої з подій:  або  дата  списання
коштів  з банківського рахунку платника податку в оплату товарів
(робіт,  послуг),  дата виписки відповідного рахунку  (товарного
чека)  -  в разі розрахунків з використанням кредитних дебетових
карток  або  комерційних  чеків; або дата  отримання  податкової
накладної, що засвідчує факт придбання платником податку товарів
(робіт, послуг) (п. п. 7.5.1 п. 7.5 ст. 7 Закону ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        ).
 
Відповідно  до  п. п. 7.7.1 п. 7.7 ст. 7 Закону  ( 168/97-ВР  ) (168/97-ВР)
        
суми  податку, що підлягають сплаті до бюджету або відшкодуванню
з   бюджету,   визначаються  як  різниця  між  загальною   сумою
податкових  зобов'язань,  що  виникли  у  зв'язку  з   будь-якою
поставкою товарів (робіт, послуг) протягом звітного періоду,  та
сумою податкового кредиту звітного періоду.
 
Так,  враховуючи  вимоги  зазначеної  вище  норми  різниця   між
задекларованою  позивачем у податкові декларації  з  податку  на
додану  вартість за листопад 2004р. в рядку 9 “Всього податкових
зобов’язань”  і  задекларованою у рядку 17  “Всього  податкового
кредиту” складає –1987574грн.
 
Саме ця сума була задекларована позивачем у податкові декларації
з  податку  на додану вартість за листопад 2004р. в  рядку  18.2
“Від’ємне  значення  чистої суми податкових зобов’язань  ПДВ  за
поточний  звітний  період”, а також у рядку 21  “Сума  ПДВ,  яка
підлягає  сплаті  до  бюджету за підсумками  поточного  звітного
періоду”, що відповідає вимогам п. п. 7.7.3 п. 7.3 ст. 7  Закону
( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
        , відповідно до якого, у разі коли за результатами
звітного періоду сума, визначена згідно з підпунктом 7.7.1  цієї
статті,  має від'ємне значення, така сума підлягає відшкодуванню
платнику  податку з Державного бюджету України протягом  місяця,
наступного після подачі декларації.
 
Відповідно  до  ст.  33 ГПК України ( 1798-12  ) (1798-12)
          кожна  сторона
повинна  довести  ті обставини, на які вона  посилається  як  на
підставу своїх вимог і заперечень.
 
На  виконання вимог зазначеної вище статті відповідач  не  надав
документів  на  підставі  яких  позивачу  було  визначено   суму
податкових  зобов’язань  за листопад 2004р.,  а  тому  посилання
відповідача  на порушення позивачем п. п. 7.4.5  п.  7.4  ст.  7
Закону ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         є безпідставним та необґрунтованим.
 
Беручи   до   уваги   вище   викладене,  постанова   Львівського
апеляційного господарського суду є такою, що відповідає  вимогам
чинного   законодавства  та  фактичним  обставинам   справи,   а
касаційна  скарга не підлягає задоволенню, оскільки  ґрунтується
на  довільному  та  неправильному  тлумаченні  положень  чинного
законодавства.
 
Керуючись,  ст.ст.  111-5, 111-9, 111-7,  111-11  Господарського
процесуального кодексу України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий  господарський
суд України
 
                      П О С Т А Н О В И В:
 
Касаційну    скаргу    Державної    податкової    інспекції    у
Шевченківському районі м. Львова залишити без задоволення.
 
Постанову     від    26.04.2005р.    Львівського    апеляційного
господарського  суду  у справі № 5/47-19/11 господарського  суду
Львівської області залишити без змін.
 
Головуючий суддя   Мачульський Г.М.
 
Судді              Грейц К.В.
 
                   Полянський А.Г.