ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
 23.03.2005                                       Справа N 34/226а
 
         (ухвалою Судової палати у господарських справах
              Верховного Суду України від 19.05.2005
         відмовлено у порушенні провадження з перегляду)
 
 
     Вищий господарський  суд  України   у   складі:   головуючого
Кривди Д.С.   (доповідача   у  справі),  суддів:  Жаботиної  Г.В.,
Грека Б.М.,  розглянувши у відкритому судовому засіданні касаційну
скаргу Слов'янської ОДПІ Донецької області на постанову Донецького
апеляційного господарського суду від 01.11.2004 у справі N 34/226а
господарського    суду    Донецької   області   за   позовом   ТОВ
"Профдезінфекція"  до  Слов'янської  ОДПІ  Донецької  області  про
визнання  недійсним  податкового  повідомлення-рішення,  за участю
представників сторін:  від позивача - Багнич О.А.  (за довіреністю
від  17.02.2005  р.  N  14);  відповідача  -  Литвиненко О.В.  (за
довіреністю від 08.12.2004 р.  N 51154/10/26-2),  Ярова  С.Е.  (за
довіреністю від 04.01.2005 р. N 5/10/10-012).
 
     Згідно розпорядження  заступника Голови Вищого господарського
суду України Осетинського А.Й.  від 22.03.2005 р. здійснено заміну
складу суду   на   колегію  суддів  у  складі:  головуючого  судді
Кривди Д.С., суддів Жаботиної Г.В., Грека Б.М. В С Т А Н О В И В:
 
     Рішенням господарського   суду    Донецької    області    від
28.09.2004 р. (суддя Кододова О.В.), залишеним без змін постановою
Донецького апеляційного  господарського  суду  від  01.11.2004  р.
(головуючий суддя Величко Н.Л.,  судді: Алєєва І.В., Агапов О.Л.),
позов задоволено; визнано недійсним податкове повідомлення-рішення
Слов'янської об'єднаної     державної     податкової     інспекції
N 0001392640/0 від 14.01.2004 р.  про визначення суми  податкового
зобов'язання з податку на додану вартість у розмірі 115331 грн. та
фінансової санкції у розмірі 57665,50 грн.; стягнуто з відповідача
на користь  позивача  витрати  по  сплаті  державного  мита у сумі
85 грн.  та витрати на інформаційно-технічне забезпечення судового
процесу у сумі 118 грн.
 
     В касаційній  скарзі  відповідач просить постанову Донецького
апеляційного господарського  суду  від  01.11.2004  р.  скасувати,
посилаючись  на неправильне застосування судами норм матеріального
та процесуального права,  та прийняти нове рішення,  яким в позові
відмовити.
 
     Колегія суддів,   перевіривши   наявні   матеріали  (фактичні
обставини)  справи  на  предмет  правильності  застосування  судом
апеляційної  інстанції  норм матеріального і процесуального права,
заслухавши пояснення присутніх в судовому засіданні  представників
сторін,  дійшла  висновку,  що  касаційна  скарга  задоволенню  не
підлягає з наступних підстав:
 
     Відповідно до    вимог    статті     111-7     Господарського
процесуального  кодексу  України  ( 1798-12 ) (1798-12)
         касаційна інстанція
виходить з встановлених у даній справі обставин.
 
     Судами встановлено,  що Слов'янською ОДПІ відповідно до п.  3
Указу Президента України від 23.07.98 р.  N 817/98 ( 817/98 ) (817/98)
         "Про
деякі заходи  з  дерегулювання  підприємницької  діяльності"  була
проведена      документальна     позапланова     перевірка     ТОВ
"Профдезінфекція"   з   питання   дотримання   вимог   податкового
законодавства  за період з 01.10.2000 року по 01.10.2003 року,  за
результатами якої  складений  акт  перевірки  від  12.01.2004   р.
N 2/26-2/25330313.
 
     Актом перевірки  встановлено,  що  позивач  у порушення вимог
п. 3.1 ст. 3 та п. 4.1 ст. 4 Закону України "Про податок на додану
вартість"  ( 168/97-ВР ) (168/97-ВР)
         занизив податкове зобов'язання з податку
на додану  вартість  у  розмірі  115331  грн.  Позивач,  на  думку
відповідача,  є  товариством  з  обмеженою відповідальністю і не є
закладом охорони здоров'я. Позивач здійснює роботи по дезінфекції,
дезінсекції  та  дератизації,  які згідно Державного класифікатора
України ДК 009-96  "Класифікація  видів  економічної  діяльності",
затвердженого наказом Держстандарту України від 22.10.96 р.  N 441
( v0441217-96  ) (v0441217-96)
        ,  не  належать  до  діяльності  охорони  здоров'я
(відносяться  до діяльності,  пов'язаної з очисткою та прибиранням
приміщень (код 74,70) та не включені до секції  "Охорона  здоров'я
та   соціальна   допомога"),   тому   не  підпадають  під  пільги,
встановлені підпунктом 5.1.8 статті 5 Закону України "Про  податок
на додану вартість".
 
     На підставі  акту  перевірки  Слов'янською ОДПІ було прийняте
повідомлення-рішення  N  0001392640/0  від  14.01.2004  р.,   яким
визначено  суму  податкового  зобов'язання  з  податку  на  додану
вартість в розмірі  172996,50  грн.,  у  тому  числі  115331  грн.
основного платежу та 57665,50 грн. штрафних (фінансових) санкцій.
 
     Судами встановлено,  що згідно до п. 1.1 Статуту товариство з
обмеженою  відповідальністю  "Профдезінфекція"  створено  на  базі
викупленого      майна     Слов'янської     філії     підприємства
"Донпрофдезінфекція".  Пункт 1.6 Статуту передбачає,  що  основною
метою   створення   Товариства   є   забезпечення  своєчасного  та
ефективного   проведення   протиепідемічних   заходів   з    метою
попередження  виникнення  та  зменшення  рівня зоонозних інфекцій,
зменшення економічної шкоди, яка наносяться гризунами та комахами,
а  також  участь  у формуванні ринку товарів та послуг,  отримання
прибутку.
 
     Згідно з довідкою Донецького обласного управління  статистики
від   27.02.2002   року   ТОВ   "Профдезінфекція"   віднесено   до
епідеміологічних установ.
 
     Міністерством охорони здоров'я підприємству  видана  ліцензія
серії  АА  N  267992 на медичну практику (дезинфекційна справа) по
строку дії з грудня 2001 року по  27.12.2002  року,  N  598042  на
проведення дезінфекційних, дезінсекційних, дератизаційних робіт зі
строком дії з 27.12.2002 року до 27.12.2005 року.
 
     В листі Державного  комітету  статистики  від  28.03.2000  р.
N 02-01-04/59    визначено,    що   підприємства   профдезінфекції
відносяться до закладів охорони здоров'я і за класифікацією  видів
економічної діяльності   повинні   відноситись   до   класу  85.14
( v0441217-96 ) (v0441217-96)
         "Інша діяльність з охорони здоров'я людини".
 
     Відповідно до пп.  5.1.8 п.  5.1 ст.  5 Закону  України  "Про
податок  на  додану  вартість"  ( 168/97-ВР  ) (168/97-ВР)
          звільняються  від
оподаткування операції з надання послуг з охорони здоров'я  згідно
з переліком,  встановленим Кабінетом Міністрів України,  закладами
охорони здоров'я,  які  мають  спеціальний  дозвіл  (ліцензію)  на
надання таких послуг.
 
     Постановою Кабінету Міністрів України від 05.10.98 р.  N 1602
( 1602-98-п ) (1602-98-п)
         "Про послуги з охорони здоров'я,  операції з надання
яких  закладами охорони здоров'я,  які мають спеціальний дозвіл на
надання таких послуг,  звільняються  від  обкладення  податком  на
додану вартість"  встановлено,  що  відповідно  до підпункту 5.1.8
ст. 5  Закону   України   "Про   податок   на   додану   вартість"
( 168/97-ВР  ) (168/97-ВР)
          звільняються  від  обкладення  податком  на додану
вартість операції з усіх послуг охорони здоров'я закладами охорони
здоров'я,   крім   послуг   за  переліком  згідно  з  додатком.  У
затверджений  Кабінетом  Міністрів  України  перелік  не  включені
послуги з дезинфекційних та дератизаційних робіт.
 
     За таких  підстав  попередні  судові  інстанції  обгрунтовано
дійшли висновку,  що спірні операції звільнені  від  оподаткування
податком на додану вартість.
 
     Доводи відповідача  про те,  що позивач не є закладом охорони
здоров'я судами правомірно  не  прийняті  до  уваги  з  огляду  на
роз'яснення  Державного  комітету  статистики  від  28.03.2000 р.,
згідно  з  яким  підприємства  профдезінфекції  своєю   діяльністю
безпосередньо   забезпечують   охорону   здоров'я   населення   та
відносяться до закладів охорони здоров'я.
 
     Беручи до уваги все наведене та вимоги чинного  законодавства
в  їх сукупності,  колегія суддів не вбачає підстав для скасування
постанови Донецького апеляційного господарського суду.
 
     Враховуючи викладене,  керуючись ст.ст.  108,  111-5,  111-7,
п. 1  ч.  1 ст.  111-9,  ст.  111-11 Господарського процесуального
кодексу України ( 1798-12  ) (1798-12)
        ,  Вищий  господарський  суд  України
П О С Т А Н О В И В:
 
     Постанову Донецького  апеляційного  господарського  суду  від
01.11.2004 у справі N  34/226а  залишити  без  змін,  а  касаційну
скаргу  Слов'янської  об'єднаної  державної  податкової  інспекції
Донецької області - без задоволення.