ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                            ПОСТАНОВА
 
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
15.07.2004                                        Справа N 32/644
 
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
 
головуючого
суддів
 
розглянувши у            Державної податкової інспекції у
відкритому судовому      Дніпровському районі м.  Києва
засіданні матеріали
касаційної скарги
 
на постанову             від 29.01.2004 року Київського
                         апеляційного
                         господарського суду
 
у справі                 №  32
 
господарського суду      м.  Києва
 
за позовом               КМОА
 
до                       ДПІ у Дніпровському районі м.  Києва
 
про                      визнання недійсним податкового
                         повідомлення-рішення №  0000481802/0
                         від 31.01.2003р.
 
в судовому засіданні взяли участь представники:
 
від позивача:       не з'явились
від відповідача:    присутній
 
                            ВСТАНОВИВ:
 
Рішенням Господарського  суду  м.  Києва  від   22.10.2003   року,
залишеним    без    змін    постановою   Київського   апеляційного
господарського суду від 29.01.2004  року  по  справі  №  32  позов
задоволено      повністю;      визнано     недійсним     податкове
повідомленнярішення   ДПІ   у   Дніпровському   районі  м.   Києва
№ 0000481802/0  від  31.10.2003  року;  стягнуто  з відповідача на
користь позивача 85,00 грн. - витрати по сплаті державного мита та
118,00   грн.   -   витрати   по   оплаті  інформаційно-технічного
забезпечення судового процесу.
 
В касаційній скарзі ДПІ у Дніпровському районі  м.  Києва  просить
скасувати ухвалені по справі судові акти та прийняти нове рішення,
яким позивачу  у  позові  відмовити,  посилаючись  на  неправильне
застосування  норм матеріального права та процесуального права,  а
саме ч.  5 ст.  7 Закону України "Про плату за землю" ( 2535-12 ) (2535-12)
        ,
ст. 43 ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        .
 
Позивач відзиву на касаційну скаргу не надіслав.
 
Позивач не  скористався  наданим  процесуальним правом на участь в
судовому засіданні касаційної інстанції.
 
Заслухавши пояснення    по    касаційній    скарзі    представника
відповідача,  який  підтримав викладені в ній доводи,  перевіривши
повноту встановлення обставин справи та правильність їх  юридичної
оцінки  в  постанові  апеляційного  господарського  суду,  колегія
суддів Вищого господарського суду України приходить  до  висновку,
що касаційна скарга не підлягає задоволенню враховуючи наступне.
 
Судом встановлене,  що  ДПІ  у Дніпровському районі м.  Києва була
проведена позапланова документальна перевірка  позивача  з  питань
правильності   обчислення  та  своєчасності  внесення  до  бюджету
земельного  податку   "КМОА"   за   період   з   01.01.2000р.   по
30.09.2002р.,   за      результатами       якої    складено    акт
№ 470/23-928-05508648 від 30.01.2002р.
 
На підставі акту перевірки № 470/23-928-05508648 від  30.01.2002р.
ДПІ у Дніпровському районі м. Києва 31.01.2003 р. видано податкове
повідомлення-рішення   №   0000481802/0,   яким   визначено   суму
податкового  зобов'язання  за платежем земельний податок в розмірі
268186,93 грн., та штрафні санкції в розмірі 67046,73 грн., всього
335233,66грн.
 
Відповідно до  статуту  Київська міська організація Всеукраїнської
спілки автомобілістів є громадською організацією,  що об'єднує  на
добровільних  засадах громадян - власників особистих автомобілів і
мотоциклів, самодіяльних конструкторів і реставраторів старовинних
транспортних засобів,  інших громадян - любителів автомототехніки.
Відповідно  до  статуту  одним  із  видів  діяльності  позивача  є
сприяння  його  членам  у  створенні  кооперативів  та будівництві
гаражів,  а  також   організації   будівництва   та   експлуатації
автостоянок.
 
Таким чином, позивач відповідно до статуту, сприяє членам спілки у
організації колективного зберігання ними  власного  автотранспорту
на  спеціально  наданих  для  цілей  та  у  встановленому  порядку
відведених земельних ділянках.
 
Статтею 7  Закону  України  "Про  плату  за  землю"  ( 2535-12  ) (2535-12)
        
визначено,  що ставки земельного податку з земель,  грошову оцінку
яких встановлено,  встановлюються в розмірі одного відсотка від їх
грошової  оцінки,  за  винятком  земельних  ділянок,  зазначених у
частинах п'ятій - десятій цієї статті  та  частині  другій  ст.  6
цього Закону.
 
Відповідно до   розрахунків  земельного  податку  Київська  міська
організація  Всеукраїнської   спілки   автомобілістів   сплачувала
земельний податок згідно ч.  5 ст.  7 Закону України "Про плату за
землю" ( 2535-12 ) (2535-12)
          у  розмірі  3%  від  суми  земельного  податку
обчисленого відповідно до ч. 1 ст. 7 цього закону.
 
Відповідно  до   ч.  5  ст.  7 Закону України "Про плату за землю"
( 2535-12 ) (2535-12)
         податок за земельні ділянки,  зайняті житловим фондом,
кооперативними автостоянками для зберігання особистих транспортних
засобів    громадян,    гаражно-будівельними,    дачнобудівельними
кооперативами,   індивідуальними   гаражами   і  дачами  громадян,
справляється у розмірі 3%  суми  земельного  податку,  обчисленого
відповідно до частини першої та другої цієї статті.
 
Згідно ст.  7  Закону  України  "Про  плату  за землю" ( 2535-12 ) (2535-12)
        
ставки  земельного  податку  диференціюються  в   залежності   від
функціонального використання та місцезнаходження земельної ділянки
і не залежать від організаційно-правової форми платника податку.
 
Аналіз змісту вказаної статті дає підстави для висновку, що ставки
земельного   податку   встановлені   законодавцем   за   принципом
функціонального   використання   та   місцезнаходження   земельної
ділянки.
 
Суб'єктний склад  платників  податку,  в  тому  числі  за  ознакою
організаційно-правової    форми    господарювання,    законодавцем
врахований   як   критерій   при  встановленні  пільгового  режиму
оподаткування, про що свідчить зміст статті 12 Закону України "Про
плату за землю" ( 2535-12 ) (2535-12)
        .
 
Позивач протягом   періоду,   за  який  була  здійснена  перевірка
контролюючим органом, використовував надані йому земельні ділянки,
які   за  функціональним  використанням  згідно  даних  Державного
земельного  кадастру  є  землями   транспорту   і   зв'язку,   для
улаштування  і  організації  діяльності  колективних  автостоянок,
діючих  на   підставі   Положення   про   колективну   автостоянку
Всеукраїнської  спілки  автомобілістів,  затвердженого  постановою
президії Центральної ради Всеукраїнської спілки автомобілістів від
05.03.2002р. № 8.
 
Згідно пункту  2 цього Положення колективна автостоянка призначена
для постійного  або  тимчасового  зберігання  автомототранспортних
засобів членів зазначеної спілки.
 
Забезпечення позивачем  в  ході  здійснення  статутної  діяльності
функціонального використання земельних ділянок,  з яким,  зокрема,
частина  п'ята   статті  7  Закону  України  "Про  плату за землю"
( 2535-12  ) (2535-12)
          пов'язує  застосування   встановленої   нею   ставки
земельного    податку    при    відсутності    визначення   чинним
законодавством поняття  "кооперативна  автостоянка",  обґрунтовано
розцінено    апеляційним    господарським    судом   як   критерій
правомірності застосування позивачем ставки земельного  податку  у
розмірі  трьох  відсотків від суми земельного податку,  визначеної
відповідно до частини першої вказаної статті.
 
Застосування норми частини п'ятої статті  7  Закону  України  "Про
плату за землю" ( 2535-12 ) (2535-12)
         в залежності від організаційноправової
форми  господарювання  землекористувача  ставило   б   в   нерівне
матеріальне  положення  користувачів земельних ділянок з однаковим
функціональним призначенням, зокрема, кооперативів, які здійснюють
підприємницьку  діяльність,  та об'єднання громадян,  основна мета
діяльності яких не пов'язана з одержанням прибутків.
 
Відповідно до спільних Роз'яснень  окремих  питань,  пов'язаних  з
платою   за   землю,   Міністерства    економіки   №     52/33-133
( v-133200-93 ) (v-133200-93)
        , Державного комітету по земельних ресурсах № 62 та
Головної  податкової інспекції № 36-310/51 ( v36-3225-93 ) (v36-3225-93)
        ,  інший
порядок   оподаткування   земельних   ділянок   під   колективними
автостоянками  або гаражами громадян в межах населених пунктів ніж
той,  що встановлюється частиною 5 ст. 7 Закону України "Про плату
за  землю" ( 2535-12 ) (2535-12)
         передбачено лише для земельних ділянок,  що
знаходяться    на    землях    природоохоронного,     оздоровчого,
рекреаційного,  історико-культурного  призначення  водного фонду і
справляється  відповідно  до  статей 8 та  10  зазначеного  Закону
( 2535-12 ) (2535-12)
        .
 
У листі  ДПІ  у  м.  Києві  від  16.04.1996  № 11-101-4/2-014/364,
адресованому   начальникам   державних    податкових    інспекцій,
зазначено, що згідно листа Головної державної податкової інспекції
України №  11-101/10-6345  від  28.12.1995  порядок  оподаткування
земельних ділянок в 1996 році, зайнятих колективними автостоянками
м.  Києва,  здійснюється відповідно до  роз'яснення  Мінекономіки,
Держкомзему  та  ГДПІ  України віл 52/33- 133,  № 62,  № 63-310/51
(пункт 13),  тобто відповідно частини 3 ст.  6 Закону України "Про
плату  за землю" ( 2535-12 ) (2535-12)
        ,  податок за земельні ділянки зайняті
колективними автостоянками справляється у  розмірі  3-х  відсотків
від ставок земельного податку.
 
Комісією з  питань агропромислового комплексу,  земельних ресурсів
та  соціального  розвитку   села  Верховної   ради  України  (лист
№ 06-13/8-71 від 24.02.97) роз'яснено,  що, якщо земельні ділянки,
надані  Всеукраїнській  спілці   автомобілістів   під   колективні
автостоянки,  використовуються  громадянами - членами вищезгаданої
спілки для зберігання особистих транспортних засобів,  податок  за
ці  земельні  ділянки  обчислюється  відповідно до частини першої,
другої та п'ятої статті 7 Закону  України  "Про  внесення  змін  і
доповнень  до  закону  України  "Про  плату за землю" ( 2535-12 ) (2535-12)
        .
Аналогічне роз'яснення дане позивачу Комітетом  аграрної  політики
та   земельних   відносин    Верховної   ради   України   17.12.02
№ 06-13/8-569.
 
Крім   того, заслуговує на увагу лист Міністерства юстиції України
№ 21-45-440  ( v-430323-05  ) (v-430323-05)
          від  02.04.2003р.,  в  якому  дано
висновок,  що оподаткування земельних ділянок прямо  залежить  від
категорії  і режиму земель,  на яких розміщуються автостоянки,  і,
отже,  режим  оподаткування  земельних  ділянок,  що  передбачений
частиною  5   статті  7  Закону  України  "Про  плату  за   землю"
( 2535-12 ) (2535-12)
         може поширюватися і на колективні автостоянки КМОА.
 
Враховуючи викладене,   апеляційний   господарський   суд   дійшов
правильного    висновку,   що   Київською   міською   організацією
Всеукраїнської спілки автомобілістів земельний податок за земельні
ділянки,   зайняті   колективними   автостоянками,  сплачувався  з
дотриманням вимог чинного законодавства.
 
Беручи до уваги все наведене та вимоги чинного законодавства в  їх
сукупності,   колегія   суду  не  вбачає  підстав  для  скасування
постанови Київського апеляційного господарського суду.
 
Керуючись ст. ст. 111-5, 111-7, 111-8, п. 1 ч. 1 ст. 111-9, 111-11
ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий господарський суд України, -
 
                           ПОСТАНОВИВ:
 
Касаційну скаргу   ДПІ   у   Дніпровському  районі  м.  Києва  від
01.03.2004   року   №   724/9/10-007   на   постанову   Київського
апеляційного господарського суду від 29.01.2004 року у справі № 32
залишити без  задоволення,  а  постанову  Київського  апеляційного
господарського суду від 29.01.2004 року у справі № 32 - без змін.