ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                        П О С Т А Н О В А
                         ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
29.06.2004                                     Справа N 28/564
 
    Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
 
В. Овечкіна – головуючого
Є. Чернова
В. Цвігун
 
за участю представників:
 
- позивача – В.Фугалевіч
- відповідача - О.Скорук
 
розглянув касаційну скаргу (подання) ПП “Імекс-Люкс”
 
на постанову від 15.04.2004
 
Київського апеляційного господарського суду
 
у справі № 28/564
 
за позовом ПП “Імекс-Люкс”
 
до Київської регіональної митниці
 
про   стягнення 87 641, 56 грн.
 
                       В С Т А Н О В И В:
 
Рішенням Господарського суду м. Києва від 30.12.2003р. у  справі
№  28/564 у задоволенні позовних вимог відмовлено з тих підстав,
що  відповідачем правомірно згідно довідки відділу ТМВ КРМ  була
визначена митна вартість товару.
 
Колегія  суддів Київського апеляційного господарського  суду  (у
складі  Гол.  Отрюх  Б.В.  суддів Корсак  В.А.,  Тищенко  А.І.),
здійснюючи  апеляційну перевірку в зв’язку зі скаргою  позивача,
постановою від 15.04.2004 рішення у справі залишив без  змін,  а
апеляційну скаргу-без задоволення з тих же підстав.
 
Позивач з рішенням та постановою у справі не згоден, в зв’язку з
чим  звернувся  з  апеляційною скаргою, в  якій  посилається  на
невідповідність  рішення та постанови у справі  вимогам  чинного
законодавства.
 
Колегія суддів перевірила матеріали справи у відкритому судовому
засіданні і зазначає таке.
 
Як  свідчать  матеріали справи, відповідно зовнішньоекономічного
контракту   №  1/01  від  20.01.2003р.  на  адресу  позивача   -
Приватного  підприємства “Імекс-Люкс” надійшла партія  товару  з
Італії  під  загальною назвою “залишки тканин, невикористаних  у
швейному  виробництві”,  заявлена  ПП  “Імекс-Люкс”  до  митного
оформлення  вантажною митною декларацією № 10000/3/111-2465  від
08.05.2003р.  Товар було надано до митного оформлення  у  складі
наступної   товаросупровідної  документації:   СМК   33010   від
30.04.2003  року, рахунок-фактура (інвойс) № 83  від  30.04.2003
року  з  відміткою  на  його звороті торгово-промислової  палати
країни  відправлення, зовнішньоекономічний договір  №  1/01  від
20.01.2003  року з додатком № 1 від 20.03.2003 року,  санітарний
сертифікат  (дозвіл)  05.03.02-03/15083  від  17.04.2003   року,
сертифікат  походження Р/0204451 від 30.04.2003  року,  облікова
картка  позивача у відповідача № 10000/18/01/2271 від 18.03.2003
року.
 
На  підставі  оформленого рахунку-фактури  (інвойсу)  №  83  від
30.04.2003р. ціна на товар становить 0,45 EUR/кг, загальна чиста
вага товару 19117 кг, загальна митна вартість 8602,65 EUR, умови
поставки - СІР, Київ (Інкотермс-90).
 
Загальна митна вартість, первинно задекларована позивачем у ВМД,
становить 52428,64 грн.., митні платежі складають 12914,69 грн.
 
Митна  вартість товару в розмірі 52428,64 грн. не була  прийнята
до митного оформлення Київською регіональною митницею.
 
12.05.2003р.  до  Відділу  тарифів та митної  вартості  надійшов
запит  вантажного  відділу № 5 митниці  щодо  визначення  митної
вартості   вантажу  -  “залишки  невикористаних  на  виробництві
бавовняних тканин”, який надійшов на адресу ПП “Імекс-Люкс”.
 
В  результаті митного огляду було встановлено що дані заявлені в
наданих документах не відповідають дійсності.
 
За  результатами митного огляду було складено Акт митного огляду
№  38.  Після проведення цінової інформації бази даних Державної
митної  служби  України, було виявлено, що ціни на вищезазначену
продукцію,  нижче  цін  на  ідентичні  та  подібні  товари   які
імпортуються в Україну.
 
У  відповідності до ст. 37 Митного кодексу України  ( 92-15  ) (92-15)
        ,
переміщення  через  митний  кордон  України  товарів  та   інших
предметів   підлягає   митному  оформленню.   Митне   оформлення
здійснюється  службовими особами митниці  з  метою  забезпечення
митного   контролю   та  для  застосування  засобів   державного
регулювання ввезення на митну територію України, вивезення за її
межі  і  транзиту  через  територію  України  товарів  та  інших
предметів. Операції, що входять до митного оформлення, і порядок
їх  здійснення  визначаються Державною  митною  службою  України
відповідно до цього Кодексу.
 
У  відповідності  до  ст. 16 Закону України “Про  єдиний  митний
тариф”  ( 2097-12 ) (2097-12)
         нарахування мита на товари та інші предмети,
що  підлягають митному обкладенню, провадиться на базі їх митної
вартості, тобто ціни, яка фактично сплачена або підлягає  сплаті
за   них  на  момент  перетину  митного  кордону  України.   При
визначенні  митної  вартості  до неї  включаються  ціна  товару,
зазначена в рахунку-фактурі, а також такі фактичні витрати, якщо
їх не включено до рахунка-фактури.
 
При  явній невідповідності заявленої митної вартості товарів  та
інших предметів вартості, що визначається відповідно до положень
цієї  статті,  або у разі неможливості перевірки  її  обчислення
митнў  органи  України визначають митну вартість  послідовно  на
основі  ціни  на  ідентичні товари та  інші  предмети,  ціни  на
подібні товари та інші предмети, що діють у провідних країнах  -
експортерах зазначених товарів та інших предметів.
 
Згідно   з   п.  4  Постанови  КМУ  від  12.10.2000р.   №   1537
( 1537-2000-п ) (1537-2000-п)
        , у разі неможливості визначення митної вартості
товарів  на  підставі  поданих документів та/або  у  разі  явної
невідповідності заявленої митної вартості товарів, що  міститься
в   базі   даних  цінової  інформації  Держмитслужби,   у   разі
відсутності  цін на ідентичні товари митна вартість визначається
на  підставі  цін  на  подібні  товари,  що  діють  у  провідних
країнах-експортерах цих товарів.
 
У  відповідності  до  п. З “Порядку визначення  митної  вартості
товарів  та  інших предметів у разі переміщення їх через  митний
кордон України” ( 1598-98-п ) (1598-98-п)
        , затвердженого постановою Кабінету
Міністрів   України  від  05.10.1998р.  №  1598  (з   наступними
змінами), у разі неможливості визначення митної вартості товарів
на   підставі   поданих   документів   та/або   у   разі   явної
невідповідності   заявленої  митної  вартості   товарів   митній
вартості  товарів, що міститься в базі даних цінової  інформації
Держмитслужби,  митна вартість визначається на підставі  цін  на
ідентичні товари,,що діють у провідних країнах - експортерах цих
товарів.
 
У  відповідності до чинного на момент ввезення  товарів  п.  1.3
“Порядку  роботи відділу тарифів та митної вартості регіональної
митниці   (митниці)  при  вирішенні  питань  визначення   митної
вартості  товарів, що переміщуються через митний кордон України”
( z0911-99 ) (z0911-99)
        , затвердженого наказом ДМСУ від 02.12.1999р. № 782,
зареєстрованого  в Міністерстві юстиції України 24.12.1999р.  за
№  911/4204,  до  безпосередньої  компетенції  відділу  належить
перевірка  достовірності даних, зазначених у таких  графах  ВМД:
12,20,22,42,45,  з  метою  здійснення  контролю  за   правильним
визначенням митної вартості.
 
У  відповідності до п. З.2 названого Порядку ( z0911-99  ) (z0911-99)
        ,  при
явній невідповідності заявленої митної вартості товарів та інших
предметів  вартості,  що  визначається  відповідно  до  положень
статті 16 Закону України “Про Єдиний митний тариф” ( 2097-12  ) (2097-12)
        ,
постанови  Кабінету Міністрів України від 05.10.98 №  1598  “Про
затвердження Порядку визначення митної вартості товарів та інших
предметів  у  разі переміщення їх через митний  кордон  України”
співробітники Відділу здійснюють митну оцінку, тобто  визначають
митну вартість самостійно на основі цін на ідентичні або подібні
товари,  що  діють  у  провідних  крашах-експортерах  зазначених
товарів та визначені на тих же комерційних умовах.
 
Крім  того,  Державна митна служба України у листі № 09/1-140-ЕП
від  17.01.2000р. щодо відміток на товаросупровідних  документах
зазначає,  зокрема, митні органи Угорщини, Російської Федерації,
Білорусії,  Молдови  проставляють на СМR та  INVOISE  відповідні
штампи  і  печатки.  У разі ввезення на митну територію  України
товарів та інших предметів за товаросупровідними документами  на
яких відсутні печатки й штампи митних органів країн відправлення
та   країн  транзиту,  застосовуються  додаткові  форми  митного
контролю.
 
На  інвойсі  на  товар,  що пред'явлений  позивачем  до  митного
оформлення, відсутній відповідний штамп митних органів Угорщини.
 
Відповідно  до  вимог статті 33 ГПК України ( 1798-12  ) (1798-12)
        ,  кожна
сторона повинна довести ті обставини, на які вона посилається як
на  підставу своїх вимог і заперечень. Колегія суддів  зазначає,
що  скаржником не надані експортні декларації країни-відправника
з  відміткою  митниці країни виготовлення товару,  які  б  могли
свідчити  про  вартість  товару,  отже  скаржником  не  доведено
неправильне застосування розміру ціни в розумінні статей 33,  34
ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        
 
Таким чином, колегія дійшла до висновку, що рішення та постанова
у справі відповідають вимогам чинного законодавства, підстав для
їх скасування або зміни не вбачається.
 
Виходячи  з викладеного, керуючись вимогами ст. ст. 107,  111-9,
111-11,   111-12,  111-13  ГПК  України  ( 1798-12   ) (1798-12)
        ,   Вищий
господарський суд України
 
                      П О С Т А Н О В И В:
 
Рішення  від  23.12.2003 та постанову від  15.04.2004  у  справі
господарського  суду  м. Києва № 28/564  залишити  без  змін,  а
касаційну скаргу ПП “Імекс-Люкс” - без задоволення.