ВИЩИЙ ГОСПОДАРСЬКИЙ СУД УКРАЇНИ
 
                            ПОСТАНОВА
 
                          ІМЕНЕМ УКРАЇНИ
 
27.05.2004                                     Справа N 14/42-2579
 
Вищий господарський суд України у складі колегії суддів:
 
головуючого
суддів
 
розглянувши  у         Бережанської    МДПІ    в    Тернопільській
відкритому судовому    області,
засіданні матеріали    м.  Підгайці
касаційної скарги
 
на постанову           від     05.12.2003     року     Львівського
                       апеляційного
                       господарського суду
 
у справі               №   14
 
господарського суду    Тернопільської області
 
за позовом             Приватного   підприємця   М-а   І.С.,    м.
                       Підгайці
 
до                     Бережанської МДПІ в Тернопільській області
 
про                    визнання        недійсним       податкового
                       повідомлення-рішення
 
в судовому засіданні взяли участь  представники:
 
від позивача:          не з'явились
від відповідача:       не з'явились
ВСТАНОВИВ:
 
Рішенням господарського суду Тернопільської області від 27.10.2003
року,  залишеним  без  змін  постановою  Львівського  апеляційного
господарського  суду  (від  05.12.2003  року  по справі № 14 позов
задоволене;  визнане недійсними повідомлення-рішення  Бережанської
МР  ДПІ від 04.06.2003 року № 95-244212994/549 від 04.06.2003 року
№ 96-2444212994/550; стягнуте з відповідача на користь позивача 85
грн.   сплаченого   державного   мита   та   118  грн.  витрат  на
інформаційнотехнічне забезпечення судового процесу.
 
В касаційній скарзі Бережанська МДПІ просить  скасувати  постанову
Львівського  апеляційного господарського суду від 05.12.2003 року,
посилаючись  на  порушення  та   неправильне   застосування   норм
матеріального  права,  а саме ст.  17 Закону України "Про державне
регулювання виробництва і торгівлі спиртом етиловим,  коньячним  і
плодовим,   алкогольними    напоями   і   тютюновими     виробами"
( 481/95-ВР ) (481/95-ВР)
        .
 
Позивач відзиву на касаційну скаргу не надіслав.
 
Позивач та відповідач не реалізували своє  процесуальне  право  на
участь в судовому засіданні касаційної інстанції.
 
Перевіривши повноту  встановлення  обставин справи та правильність
їх  юридичної  оцінки   в   постанові   Львівського   апеляційного
господарського  суду,  колегія  суддів  Вищого господарського суду
України приходить до висновку,  що касаційна  скарга  не  підлягає
задоволенню з наступних підстав.
 
Судами встановлене,  що  Підгаєцьким відділенням Бережанської МДПІ
проведено перевірку бару "МП", який належить приватному підприємцю
М-і  І.С.,  щодо  контролю за здійсненням розрахункових операцій у
сфері готівкового та безготівкового обігу суб'єкта підприємницької
діяльності.
 
За результатами  перевірки  складено  акт № 0000979 від 27.05.2003
року.
 
На підставі вказаного акту Бережанською МДПІ 04.06.2003р. прийнято
податкові        повідомлення-рішення    №    95-244212994/549  та
№ 96-2444212994/550,  якими   приватному   підприємцю   М-і   І.С.
визначено   суму   податкового   зобов'язання   за   платежами  та
застосовано штрафні санкції в розмірі 1700 грн.  та  340  грн.  за
порушення пунктів 1,  2,  5 ст. 5 Закону України "Про застосування
реєстраторів   розрахункових   операцій   у   сфері   громадського
харчування  та  послуг"  №  1776-3 від 01.06.2000р.  із змінами та
доповненнями.
 
Перевіркою встановлено,  що  при  здійсненні контрольної закупки в
барі "МП" ,  що належать приватному підприємцю М-і І.С., продавцем
Сою  Н.З.  розрахункова  операція  на  суму  10,70  грн.  не  була
проведена через реєстратор розрахункових  операцій,  а  реалізація
однієї пляшки слабоалкогольного напою "Джин-тонік" за ціною 8 грн.
здійснена без наявності ліцензії.  Торговий  патент,  розрахункова
книжка,  розрахункові  квитанції  та  книга  обліку  розрахункових
квитанцій також були відсутні.
 
Відповідно до ст.  4-3 ГПК  України  ( 1798-12  ) (1798-12)
          судочинство  у
господарських судах здійснюється на засадах змагальності,  сторони
та інші особи,  які беруть участь  у  справі,  обґрунтовують  свої
вимоги і заперечення поданими суду доказами.
 
Згідно   ст.  33  Господарського  процесуального  кодексу  України
 ( 1798-12  ) (1798-12)
          кожна сторона повинна довести ті обставини,  на які
вона посилається як на підставу своїх вимог та заперечень;  докази
подаються сторонами та іншими учасниками судового процесу.
 
Як вбачається з матеріалів справи,  позивач  є  платником  єдиного
податку,  про  що  свідчить   свідоцтво про сплату єдиного податку
№ 5000737, видане йому Державною податковою адміністрацією України
25.12.2002р.
 
27.05.2003р. працівниками     Бережанської     МДПІ    (Підгаєцьке
відділення) здійснено контрольну закупку у барі  "МП"  в  продавця
С-и Н.З.
 
Судами було встановлене,  що С-а Н.З.  в період з 20.05.2003р.  по
07.07.2003р. знаходилась за межами України в туристичній поїздці в
Польщі,  що підтверджується відмітками  в  закордонному  паспорті.
Оригінал  паспорту  був  оглянутий  місцевим господарським судом в
судовому засіданні.  Даний факт спростовує  твердження  скаржника,
про перебування С-и Н.З.  в барі "МП" під час проведення перевірки
27.05.2003р.
 
Статтею 11   Закону  України  "Про  державну  податкову  службу  в
Україні" ( 509-12 ) (509-12)
         органам  державної  податкової  служби  надано
право  під  час  проведення перевірок перевіряти у посадових осіб,
громадян документи, що посвідчують їх особу.
 
Вимоги цієї статті працівниками відповідача не  були  виконані,  в
результаті  чого  особа,  яка проводила розрахунки при контрольній
закупці не встановлена і хто вчинив правопорушення,  відображені в
акті  перевірки,  невідомо.  Підписати  акт  перевірки вищевказана
особа відмовилась.
 
Згідно наказу   Державної  податкової  адміністрації  України  від
16.09.2002р.  № 429  (z1023-02),  зареєстрованого  в  Міністерстві
юстиції  України  29.12.2002р.  за  №  1023/7311 "Про затвердження
порядку  оформлення  результатів  документальних  перевірок   щодо
дотримання   податкового  та  валютного  законодавства  суб'єктами
підприємницької  діяльності  -  юридичними  особами,  їх  філіями,
відділеннями   та  іншими  відокремленими  підрозділами"  п.  1.11
передбачено,  що акт відмови від підпису - це акт,  який засвідчує
відмову   посадових   осіб   підприємства   від   підписання  акта
документальної  перевірки.  При  цьому  в  акті  зазначається  про
ознайомлення  (чи  відмову від ознайомлення) керівника і головного
бухгалтера підприємства із змістом  акта  перевірки,  обов'язками,
правами  та  відповідальністю  платника  податку.  Акт відмови від
підпису підписується не менше як трьома особами.
 
Акт відмови від підписання матеріалів справи С-ою Н.І.  підписаний
лише двома особами.  Сам акт складений не про відмову С-и Н.І. від
підпису акту перевірки, а про відмову отримати акт перевірки.
 
Крім того,  приватний  підприємець  М-а  І.С.  з  актом  перевірки
ознайомлений не був і як видно з  матеріалів  справи  отримав  акт
лише 04.06.2003р.
 
Порядком заняття торгівельною діяльністю і правилами торговельного
обслуговування  населення,   затвердженого   Постановою   Кабінету
Міністрів України від 08.02.1995р.  № 108 ( 108-95-п ) (108-95-п)
         та Порядком
ведення  журналу  реєстрації   перевірок,   затвердженим   наказом
Державного  комітету України з питань розвитку підприємництва № 18
від 10.08.1998р.  і зареєстрованим в Міністерстві юстиції  України
01.10.1998р.  за  №  19/3059,  передбачена обов'язкова наявність і
ведення  контрольного  журналу  перевірок,  в  якому  особи,   які
проводять перевірку, роблять відповідні записи.
 
З матеріалів справи вбачається,  що працівниками Бережанської МДПІ
при  перевірці  бару  "МП"  не  було  зроблено  запис  в   журналі
реєстрації  перевірок.  Таким  чином  вірним є висновок судів,  що
перевіряючими  порушено  порядок  проведення  перевірок,  а   така
перевірка є неправомірною.
 
Згідно п.   13   Інструкції   про  порядок  застосування  штрафних
(фінансових) санкцій органами ДПС,  затвердженої наказом Державної
податкової адміністрації  України  №  110   ( z0268-01   ) (z0268-01)
           від
17.03.2001р.  ,  зареєстрованої  в  Міністерстві  юстиції  України
23.03.2001р.  за № 268/5459 органи державної податкової  служби  в
актів  перевірки  зобов'язані  чітко  викласти  зміст  порушення з
обґрунтуванням  порушених  норм  законодавчих  актів  та   вказати
конкретні їх пункти та статті.
 
Проте, і ця норма закону відповідачем порушена,  а  саме:  в  акті
перевірки  не  вказано,  яким  чином  позивач проводить реалізацію
товару - з використанням РРО,  КОРО РК  чи  без  їх  використання;
вказуючи,  що  розрахункова  операція  не  проведена  через РРО не
проводять ніяких відомостей про сам РРО,  вказують на  відсутність
розрахункових  книжок,  розрахункових  квитанцій  та  книг  обліку
розрахункових операцій і в той же час  зазначають  що  на  денному
звіті РРО (за РК) готівки в наявності немає.
 
Таким чином, колегія суддів погоджується з висновком судів про те,
що подібне оформлення матеріалів  перевірки  є  грубим  порушенням
розділу II вищевказаного наказу Державної податкової адміністрації
України від 16.09.2002р. за № 429 ( z1023-02 ) (z1023-02)
        .
 
Щодо постанови    Головного    державного    санітарного    лікаря
Підгаєцького  району  від  29.04.2003р.  за  322 "Про застосування
адміністративнозапобіжних   заходів   за   порушення   санітарного
законодавства" та призупинення роботи бару "МП" з 06.05.2003р.  та
висновку  на  початок  роботи  від  28.05.2003р.,  яким   позивачу
дозволено розпочати роботу бару з 28.05.2003р.  то суди правомірно
прийняли їх до уваги як докази того,  що 27.05.2003 року бар  "МП"
не  працював,  оскільки  останні прийняті у відповідності до вимог
Закону України "Про забезпечення санітарного та  епідеміологічного
благополуччя  населення"  №  4044-ХН  від 24.02.1994р.,  підписані
головним  державним  санітарним  лікарем  Підгаєцького  району   і
належно завірені печаткою СЕС.
 
Враховуючи наведене,  відповідачем  не  подано  суду доказів,  які
доводять здійснення позивачем порушень, вказаних в акті перевірки.
 
Беручи до уваги все наведене та вимоги чинного законодавства в  їх
сукупності,  колегія  суддів  не  вбачає  підстав  для  скасування
постанови Львівського апеляційного господарського суду.
 
Керуючись ст. ст. 111-5, 111-7, 111-8, п. 1 ч. 1 ст. 111-9, 111-11
ГПК України ( 1798-12 ) (1798-12)
        , Вищий господарський суд України, -
 
                           ПОСТАНОВИВ:
 
Касаційну скаргу Бережанської МДПІ в  Тернопільській  області  від
22.01.2004   року  №  43  на  постанову  Львівського  апеляційного
господарського суду від 05.12.2003 року у справі № 14 залишити без
задоволення,  а  постанову Львівського апеляційного господарського
суду від 05.12.2003 року у справі № 14 - без змін.